Transfer sommer 2020
Re: Transfer sommer 2020
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... bil-videre
Og ifølge Tipsbladet så skriver EB, som jeg ikke har adgang til, at vi skipper Mabil videre for endelig at give plads til David, der kommer "hjem" fra Thisted, Norge og Cypern for at slutte sig til førsteholdstruppen for første gang. Ham glæder jeg mig til at se. Hans CV er efterhånden ret så pænt - hvis det var en regulær transfer, så ville det i forvejen se spændende ud, men nu henter vi ham altså hjem uden yderligere omkostninger.
Og ifølge Tipsbladet så skriver EB, som jeg ikke har adgang til, at vi skipper Mabil videre for endelig at give plads til David, der kommer "hjem" fra Thisted, Norge og Cypern for at slutte sig til førsteholdstruppen for første gang. Ham glæder jeg mig til at se. Hans CV er efterhånden ret så pænt - hvis det var en regulær transfer, så ville det i forvejen se spændende ud, men nu henter vi ham altså hjem uden yderligere omkostninger.
Er der nogen, der vil gengive nogle af pointerne fra EB's transferartikel om FCM? https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... le/8241280
Og ellers må vi vel vente lidt på Tipsbladet får udgivet dem. Det ser ud til, at det er der, det mulige Mabil-salg kommer på tale.
Og ellers må vi vel vente lidt på Tipsbladet får udgivet dem. Det ser ud til, at det er der, det mulige Mabil-salg kommer på tale.
Som nævnt mabil ud til fordel for David. Til brentford hvis intet andet byder sig til.AltidFCM skrev: ↑9. aug 2020, 11:05Er der nogen, der vil gengive nogle af pointerne fra EB's transferartikel om FCM? https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... le/8241280
Pione er umiddelbart for dyr. Ingen kontakt her til sommer. Vi sagde nej i januar, fordi cents ville have ti millioner euro.kan blive en mulighed, hvis prisen ryger under tre millioner euro.
Både Frank og evander koster mindst ti millioner euro stykket. Brugge fik ikke engang er svar, fordi buddet blev set som useriøst.
Der skal afløser ind for Sparv.
Det var vidst det væsentligste. Dog står Elias Olafsson som udlejet til Fredericia. Den havde jeg ikke set før.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Tak, mate!tubbe93 skrev: ↑9. aug 2020, 11:32
Som nævnt mabil ud til fordel for David. Til brentford hvis intet andet byder sig til.
Pione er umiddelbart for dyr. Ingen kontakt her til sommer. Vi sagde nej i januar, fordi cents ville have ti millioner euro.kan blive en mulighed, hvis prisen ryger under tre millioner euro.
Både Frank og evander koster mindst ti millioner euro stykket. Brugge fik ikke engang er svar, fordi buddet blev set som useriøst.
Der skal afløser ind for Sparv.
Det var vidst det væsentligste. Dog står Elias Olafsson som udlejet til Fredericia. Den havde jeg ikke set før.
Ja, jeg kunne sagtens se, at Mabil ender i Brentford på et tidspunkt. Det bliver spændende at se, hvad han i så fald indbringer.
En islandsk fodboldkommentator nævner også, at Elias skal en tur til Fredericia, og der også har været Superliga-interesse for ham. https://twitter.com/OrriRafn/status/1291345891329277952
Meget interessant - tak for det tubbe!
Måske vi kan lave en wikheim med Sisto og hente ham sidst i vinduet. Det lød dog tidligere at klubberne var blevet enige, og at den lå hos Sisto.
Dejligt, at vi mener det seriøst med evander og Frank.
Måske vi kan lave en wikheim med Sisto og hente ham sidst i vinduet. Det lød dog tidligere at klubberne var blevet enige, og at den lå hos Sisto.
Dejligt, at vi mener det seriøst med evander og Frank.
At sælge både Frank og Evander er i mine øjne det samme som at sælge deltagelsen i europæisk fodbold, så det giver god mening at FCM vil have en ordentlig kompensation for de to.
I forhold til pointerne savner jeg kvalitet i transfer strategien, hvis det er sandt.
B. David er lidt lotto og holder man brænd udsalg på Frank og Evander er det hele efterhånden meget tyndt.
Der skal store køb til.
Typer M. Anderson, Brumado, Madsen, Jens, Nico osv bærer absolut ikke holdet videre i Europa
Hvis DK får en direkte chl plads næste år pga FCK’s triumfer i EL, burde man da gå all in på mesterskabet den kommende sæson og gi fuld gas med spillerkvalitet.
Evt sige fuck Europa i år og vente. Og man skal nok ikke undervurdere at FCK, BIF og agf tænker det samme om suppe chancerne.
Det bliver en svær næste sæson hvis ikke man brager igennem på transfer fronten - også set i lyset af at flere klubber nærmer sig fcm hvis man slækker det mindste, har flere kampe at spille... og sælger ud
B. David er lidt lotto og holder man brænd udsalg på Frank og Evander er det hele efterhånden meget tyndt.
Der skal store køb til.
Typer M. Anderson, Brumado, Madsen, Jens, Nico osv bærer absolut ikke holdet videre i Europa
Hvis DK får en direkte chl plads næste år pga FCK’s triumfer i EL, burde man da gå all in på mesterskabet den kommende sæson og gi fuld gas med spillerkvalitet.
Evt sige fuck Europa i år og vente. Og man skal nok ikke undervurdere at FCK, BIF og agf tænker det samme om suppe chancerne.
Det bliver en svær næste sæson hvis ikke man brager igennem på transfer fronten - også set i lyset af at flere klubber nærmer sig fcm hvis man slækker det mindste, har flere kampe at spille... og sælger ud
Ví skal op på en 10 plads for at få en direkte plads, og det kommer ikke til at ske.JBT skrev: ↑9. aug 2020, 12:22I forhold til pointerne savner jeg kvalitet i transfer strategien, hvis det er sandt.
Der skal store køb til.
Alle klubber sælger desuden ud i Danmark.
Edit: Kan godt ske 11 plads er nok hvis CHL vinder allerede er i CL, men er også næsten umulig
Senest rettet af Matjavsen 9. aug 2020, 12:42, rettet i alt 1 gang.
Vi er sikret EL gruppespil næste år med mulighed for CL gruppespil, da mesteren træder ind i playoff-runden
altså, er fcm sikret el gruppespil næste sæson pga man blev mestre i år? Det jo så ganske ok i så fald
Jeg mener man skal nå en 11 plads hvilket ikke er helt skævt
chl vinder ligner pt hold der allerede er med, man har tilbage i turneringen
Jeg mener man skal nå en 11 plads hvilket ikke er helt skævt
chl vinder ligner pt hold der allerede er med, man har tilbage i turneringen
Mesteren 2020-2021 træder med 90% sandsynlighed ind i CL playoff runden i 2021-2022 Europa kampagnen. 90% fordi at det kræver at næste sæsons CL mestre også skal være kvalificeret via deres placering i ligaen.
De præstationer der laves i Europa i 2020-2021 har først indvirkning på indtræden i de respektive turneringer 2022-2023. Vi kommer dog aldrig i top 10 på listen, men i nogle tilfælde kan 11. Pladsen være nok, men tvivler på vi kommer derop.
De præstationer der laves i Europa i 2020-2021 har først indvirkning på indtræden i de respektive turneringer 2022-2023. Vi kommer dog aldrig i top 10 på listen, men i nogle tilfælde kan 11. Pladsen være nok, men tvivler på vi kommer derop.
Nej, det er først vinderen af næste sæson.
Men den debat hører ikke til her
Vi når ikke 11. pladsen indenfor de næste 5 år, kan jeg garantere. Vi bliver nok nr. 13 fra og med næste sæson. Sæsonen efter starter vi ca. på en 15. plads, som vil blive meget svær at holde, da vi den sæson har 5 hold med i kval, hvilket betyder at pointene til landekoefficenten skal deles med 5 i stedet for 4. Året efter lander vi omkring nr. 20, da FCK’s flotte 16/17 sæson forsvinder. Det år har vi muligvis også 5 hold med, hvis vi holder 15. pladsen det forudgående år, hvorfor det er umuligt at holde samme pointantal. Derfor er det kolossalt vigtigt at os og FCK (samt sønderjyske og AGF i kvallen) skaffer så mange point i år, da pointene kun deles med 4 fremfor 5.
Som jeg ser det så er det optimale for et land af Danmarks størrelse i ca. 2-3 ud af 5 år at være i top 15, hvilket sikrer 2x CL, 1x EL og 2x CFL. Der vil vi ligge og bytte med lande som Grækenland, Schweiz, Serbien, Tjekkiet, Cypern og måske Skotland (som jeg tror bliver fast i top 15, nu de både har Rangers og Celtic), som alle ikke er stærke nok til at have 5 hold med konstant, men kan performe som et top 13-15 hold når man kun har 4 hold med.
Drømmen for disse lande er selvfølgelig Østrig. Den er på nuværende dog utopisk imo. Det vil kræve et hold som performer langt bedre end FCK, som ellers præsterer meget flot i Europa. Ligeledes skal der være hold som er gode til at supplere (som LASK og Wien-klubberne). Et land som DK skal tilstræbe at følge efter Skotland, med to middel-stærke klubber, da jeg ser det som mere sandsynligt at FCK og os kan præstere lige godt som i Skotland med Celtic/Rangers fremfor et scenarie med et mega stærkt RBS hold og nogle lidt middel-hold ala LASK og Wien-klubberne.
Super, tak for info
Netop af den årsag må det jo både være vigtigt for alle dansker klubberne i Europa at gå all in i år - og på mesterskabet kommende sæson. Så man er næsten sikre.
Det løfter kun argumentet yderligere op, omkring at beholde stamspillere og øge kvaliteten i truppen med folk der har prøvet det før eller ved hvad det vil sige at spille internationalt. Hvilket Gravesen selv har udtalt man kigger efter
Jeg tror ikke man med samme trup som nu bliver mestre næste år, der skal altså mere til når man ser på alt det omkringliggende. Hvilket er naturligt såsom de andre opruster, et tættere program, nøgle salg, at man ikke ender på samme antal udebane sejre næste år osv
Netop af den årsag må det jo både være vigtigt for alle dansker klubberne i Europa at gå all in i år - og på mesterskabet kommende sæson. Så man er næsten sikre.
Det løfter kun argumentet yderligere op, omkring at beholde stamspillere og øge kvaliteten i truppen med folk der har prøvet det før eller ved hvad det vil sige at spille internationalt. Hvilket Gravesen selv har udtalt man kigger efter
Jeg tror ikke man med samme trup som nu bliver mestre næste år, der skal altså mere til når man ser på alt det omkringliggende. Hvilket er naturligt såsom de andre opruster, et tættere program, nøgle salg, at man ikke ender på samme antal udebane sejre næste år osv
Glemte KroatienSimonH skrev: ↑9. aug 2020, 13:02
Som jeg ser det så er det optimale for et land af Danmarks størrelse i ca. 2-3 ud af 5 år at være i top 15, hvilket sikrer 2x CL, 1x EL og 2x CFL. Der vil vi ligge og bytte med lande som Grækenland, Schweiz, Serbien, Tjekkiet, Cypern og måske Skotland (som jeg tror bliver fast i top 15, nu de både har Rangers og Celtic), som alle ikke er stærke nok til at have 5 hold med konstant, men kan performe som et top 13-15 hold når man kun har 4 hold med.