Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

Han er godt nok mut i de interviews der har været og når man bare ser ham på stadion. Virker end ikke klar til mentalt, at skulle være afgørende i Europa kval pt.

Det er (desværre) lidt en falliterklæring for Sisto, at skulle retur, men det kan til gengæld være rigtig godt for fcm, at have ham på holdkortet.

Han har altid, nærmest siden drengeårene, følt sig for god til fcm, hvilket han jo nok også er, men man har fra klubbens side altid støtte op om ham og gør man selvfølgelig igen - både oprigtigt fordi man ønsker det, men også lidt søgt pga penge brygning i horisonten.

Håber man får ham på ret køl, for tror han fortsat kæmper med nogle ting. Det vil os være mærkeligt andet - ellers talte man ikke om ham og fcm i samme sætning.

Umiddelbart mener jeg godt, at man også kan hapse andre spillere på Sistos hylde med lidt held og dygtighed - fcm skal trods alt et skridt op ad stigen og sælge den gode historie om dem selv nu, ligesom fck, der igen slog til igår med en historisk bedrift. Man kan sige meget, men det er altså point hjem til lille fodbold dk gang på gang.

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Kamil Wilczek til FCK for i omegnen af 2 mio DDK. Virker sgu til at være et godt køb af Ståle. Gav vi ikke ca 22 mio for Kaba? Jeg gad godt bytte de to:-)

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Fcmrose skrev:
6. aug 2020, 11:46
Kamil Wilczek til FCK for i omegnen af 2 mio DDK. Virker sgu til at være et godt køb af Ståle. Gav vi ikke ca 22 mio for Kaba? Jeg gad godt bytte de to:-)
Kamil skal så have en meget højere løn 😁

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Fcmrose skrev:
6. aug 2020, 11:46
Prisen er angiveligt noget højere; omkring de 7 mio.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ange-penge

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Stoffer skrev:
6. aug 2020, 09:13
Men er Sisto egentlig ok? Altså som menneske. Er hans psykiske forfatning sådan, at det tillader ham at spille topfodbold (selv i en lille klub som fcm situation men hvor alle vil kigge mod ham, som den der skal skabe det ekstraordinære og kampafgørende)?
Vi har så mange gode folk i klubben til at vurdere netop det spørgsmål. Jeg føler mig rimelig fortrøstningsfuld, hvad den del angår. FCM er et godt sted, hvor han er vellidt og kender så mange folk, der vil ham det bedste.

Hvis hans mål er trygge rammer og at genfinde glæden ved at spille fodbold, bør FCM trods alt være det noget nær optimale sted for netop ham.

Hvis Sisto kommer hjem, er jeg så godt som overbevist om, at han nok skal komme til at blomstre på banen igen.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Nu må CS da genre snart trykke på knappen...

Der sker en helveds masse transfers i DK lige pt...

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
6. aug 2020, 13:02
Stoffer skrev:
6. aug 2020, 09:13
Men er Sisto egentlig ok? Altså som menneske. Er hans psykiske forfatning sådan, at det tillader ham at spille topfodbold (selv i en lille klub som fcm situation men hvor alle vil kigge mod ham, som den der skal skabe det ekstraordinære og kampafgørende)?
Vi har så mange gode folk i klubben til at vurdere netop det spørgsmål. Jeg føler mig rimelig fortrøstningsfuld, hvad den del angår. FCM er et godt sted, hvor han er vellidt og kender så mange folk, der vil ham det bedste.

Hvis hans mål er trygge rammer og at genfinde glæden ved at spille fodbold, bør FCM trods alt være det noget nær optimale sted for netop ham.

Hvis Sisto kommer hjem, er jeg så godt som overbevist om, at han nok skal komme til at blomstre på banen igen.
Så må man bare håbe, at han kan få arbejdet med sit bundniveau, som er virkelig lavt - og han rammer det for ofte. Til gengæld er hans topniveau langt over, hvad andre spillere kan byde på i superligaen. Han var min favoritspiller at overvære, og ville blive det igen. Kunne han bare hæve barren på sine dårlige dage, så ville det være fint.

Jeg har tidligere blankt affejet Sisto som en mulighed for os, men de sidste uger har fået mig til at tage mine ord i mig igen. Det er ikke sikkert, at det kommer til at ske, men det er kommet ind for mulighedernes grænser.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Fra tipsbladet angående Pione:

Pione Sisto fra Celta Vigo til FC Midtjylland
Note: Pione Sisto har kun et år igen af aftalen med Celta Vigo, og den danske kantspiller nærmer sig snart et farvel til klubben.Han er angiveligt på vej FC Midtjylland, og ifølge den spanske journalist Victor Lopez er prisen på Sisto forhandlet på plads. 22 millioner kroner betaler FC Midtjylland - plus bonusser - og nu handler det for Sisto om at blive enig med FC Midtjylland om de personlige forhold.
Sandsynlighed: Over middel
Kilde: aocontraataqueRG

https://twitter.com/victorsaians/status ... 9520494593

Jeg ved ikke om den er blevet postet herinde. Men jeg synes det ligner en nummer to kilde.

mmgala

Indlæg af mmgala »

Syntes godt nok det er med blandede følelser, jeg følger med i Sisto rygterne.

Han er på den ene side en spiller med et ofte tårnhøjt niveau, og højere end hvad ligaen ellers ser. Han er også (som jeg opfatter det) en meget sympatisk person og en dejlig dreng fra egne rækker.

Jeg syntes dog, at den sidste tid han var hos os, samt på landsholdet og de kampe jeg har set fra det spanske, ofte var skyld i, at opspillet blev slået i stykker, fordi han tog for lang tid på bolden og ikke udnyttede det momentum, der var i en omstilling. Han skulle (efter min mening) skille sig hurtigere af med bolden og så løbe i position igen....og jeg har næsten ikke temperament til, at se kontra chancer blive slået i stykker, fordi han bliver rådvild på bolden og gerne vil lave det lækre...og på de dårlige dage er bundniveauet simpelthen for lavt.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Det lyder til, at Brügges interesse for Onyeka døde ret hurtigt, da de kun vil betale 3,5 mio. Euro.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200806_91538671

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Uha, Sporting Lissabon melder sig ind i kampen om Sisto:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... ktet-celta

Så er det bare at håbe, Sisto helst vil os. Han har jo haft store bejlere mange gange.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Acebone skrev:
6. aug 2020, 20:00

Så er det bare at håbe, Sisto helst vil os. Han har jo haft store bejlere mange gange.
Jeg er mest bange for at det vil øge prisen

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Matjavsen skrev:
6. aug 2020, 20:09
Acebone skrev:

Men vi skulle jo være enige med Celta allerede. Eller tænker du, Sisto vil forlange mere i løn?

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Acebone skrev:
6. aug 2020, 20:11
Matjavsen skrev:
6. aug 2020, 20:09
Acebone skrev:

Men vi skulle jo være enige med Celta allerede. Eller tænker du, Sisto vil forlange mere i løn?
Iflg den artikel, så har vi ikke kontaktet Celta endnu

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Matjavsen skrev:
6. aug 2020, 20:12
Iflg den artikel, så har vi ikke kontaktet Celta endnu
Næh, men det har vi jo så ifølge andre kilder. :?

Svært at blive klog på.

Låst