AB klager over FC Midtjylland...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jean / BW# 1238

AB klager over FC Midtjylland...

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

AB vil ha' 15 % af de 6 millioner som FCM fik i leje for Zidan af Werder Bremen. Så nu går AB til DBU.

Personligt tror jeg AB har en tynd sag, men spørgsmålet er om det er måde at undgå de 15 % til "udvilingsklubben". Simpelthen kalde salget for en lejeaftale...

Kilde:
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/2969380.html
Senest rettet af Jean / BW# 1238 6. okt 2005, 20:49, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: AB klager over FC Midtjylland...

Indlæg af Altoriso »

Hehe... har de nu rippet op i den sag igen - jeg troede de havde opgivet..

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

De er ikke for smarte, selvfølgelig skal de ikke have noget når FCM lejer spilleren ud. Men det er da selvfølgelig bittert for dem at det ikke bare blev en stor handel ;-)

BW#3340

Indlæg af BW#3340 »

Jean / BW# 1238 skrev:
-------------------------------------------------------
> Personligt tror jeg AB har en tynd sag, men spørgsmålet er om det er måde at undgå de 15 % til "udvilingsklubben". Simpelthen kalde salget for en lejeaftale...

AB påstår, at der måske er en grund til, at FCM ikke vil fremvise lejekontrakten. Hvis der står i den, at lejeaftalen er en del af købsaftalen, så har AB jo ret i sine påstande, for så er købsaftalen reduceret med lejeaftalens størrelse, og dermed får AB mindre.

Hvis der ingen binding er mellem beløbene i hhv. lejeaftalen og købsaftalen, så kan AB jo ikke have krav på noget som helst.

Hilsen Evo.

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Arh. Ravn skal vi nu ikke prøve at være lidt objektive ?

Hvis Zidan er blevet solgt for en væsenligt lavere pris, fordi noget af betalingen allerede faldt i "leje perioden" så kan jeg da godt forstå at AB vil have deres retsmæssige del af kagen..

Jeg synes nu også det kan tolkes som om at FCM vil beholde en lidt størrer bid end de faktisk er berettiget til.

Det vi ikke ved er om den betaling er der kommet for Zidan i lejeperioden rent fatisk afspejler en normal lejepris, eller det skal tages som en udbetaling.

-Og jeg har (ligesom AB) ikke set lejekontrakten.

Poulsgaard

BW#3340

Indlæg af BW#3340 »

Enig med Poulsgård... Som jeg også har skrevet i mit indlæg 11.10 ;-)

Hilsen Evo.

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Eistorp - BW#1830

Indlæg af Eistorp - BW#1830 »

Kan DBU ikke tvinge FC Midtjylland til at fremvise lejekontrakten?

Kent

Indlæg af Kent »

Jo, og ellers så kan en domstol ihvertfald,

Kontrakten skal nok komme frem
- spørgsmålet er vel om lejen var en del af købssummen (dvs. at man havde aftalt en salgspris på 26 mio, hvor lejen så ville blive trukket fra i tilfælde af et salg), eller lejen og købssum var 2 forskellige ting (man aftalte en salgspris på 20 mio. uafhængig af lejen).

Kent

Besvar