Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Noe »

ChristianJ skrev:
13. jul 2020, 18:54
Noe skrev:
13. jul 2020, 17:53
JBT skrev:
13. jul 2020, 17:12

Spot on - han hører ikke til på et Europa hold, ligesåvel som feks James. De burde begge spille i 1 division

Det skriger til himlen hvor meget kvalitet man mangler, når langt bedre internationale hold møder op. Tror desværre på at man pisser det væk hvis ikke der handles mere end 2 spillere.

Man mangler konge spillere på mange positioner, især hvis flere smutter. Kun Drejer, Erik og Scholle, Frank - og Evander når han gider, har noget der minder om internationalt niveau. Jesper Hansen er desværre ved at være en gammel hest i det game.
Resten er sgu alt for svage i bund og topniveau baseret på det man har set de seneste to år. Der efterlyse bare vedvarende stabilitet og kontinuitet på så mange parametre, hvis man taler udenom Norden
Ja, de er helt håbløse. Fyr dem allesammen. Lortesæson. Køb nogle bedre spillere. Skaf nogle flere penge, til at købe nogle bedre spillere. Fyr dem også. Hvad fanden ligner det, at tabe en kamp, som ikke betyder noget? Mega ustabil sæson. Fyr træneren. Det falder tilbage på ham. Hvorfor løber de ikke noget mere? Gider de ikke? Tving dem til at løbe noget mere. Og fyr dem så. Niveauet er bare for lavt.
Kan du ikke lige få brugt det der Wyscout abbonomment til noget nyttigt, og lave en list med "konge spillere" til Ankersen og Steinlein? 6-7 spillere, der tidligere har bevist at de kan begå sig i CHL burde gøre det.

Derudover er mit største transferønske, at vi køber en pisk til B.S, så de dovne hunde kan komme i gang med at vise noget vilje (før vi fyrer dem, naturligvis).
De der Smartsodds er desværre hele tiden foran, og vælger den ene mærkelig liga efter den anden. Det er nemmere at sige, hvem vi nok IKKE har kig på. Men her er i hvert fald data på en vi måske har kig på:
LucasSilva.png
Spiller naturligvis ikke samme position som Evander, men han er mere taget med for at kunne sammenligne generelle niveau.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Den fælde, vi IKKE skal ryge ind i, er at begynde at lave for stor udskiftning. Vi har et fornuftigt udgangspunkt lige nu. Det skal vi arbejde videre med. Kan vi beholde de bageste 6, så gør det.

Der kan laves nogle få key signings. Derefter skal man i ordentlig tid få sendt de spillere, der er langt fra holdet, videre, så der ikke er en masse spørgsmålstegn i truppen, når vi skal spille de europæiske kvalifikationskampe. Det nytter ikke noget at bytte 7 spillere fra startopstillingen; så kommer vi bestemt ikke til at stå skarpt i kvalen.

De tre navne, jeg er interesseret i at høre mere om på rygtebasis er Oscar Hiljemark, Lucas Silva og Pione Sisto.

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
13. jul 2020, 19:33

De tre navne, jeg er interesseret i at høre mere om på rygtebasis er Oscar Hiljemark, Lucas Silva og Pione Sisto.
Hiljemark er "gratis" nu, og kigger vel stadig mod EM næste år, hvis han kan komme i gang igen. Og lige nu vil han jo faktisk passe fint ind som en direkte erstatning for Frank. Rygter vil vide, at vi var nervøse for hans glasben i vinters, men siden har han faktisk fået lidt spilletid for Moskva, som gør det fint i ligaen. Det store spørgsmål for mig er, om en handel som allerede er brudt sammen to gange, kan blive aktuel igen?

JBT

Indlæg af JBT »

Sandheden er jo soleklar især offensivt. Hvis man vil spille med de bedste må man agere som de bedste. At fcm lykkedes europæisk vil være en kæmpe hjælp for fodbold Danmark så man skal godt nok til at steppe op nu, for turneringen nærmer sig og man ikke hvor man skal være til det lige nu - primært offensivt

Jeg mener ikke man skal skifte et helt hold da det jo er umuligt, men der render spillere rundt i start elleve på en monster badebillet og dem skal man simpelthen til at få erstattet med spillere på et meget højt europæisk niveau
Og det vil jo ikke gøre noget at Brentford kunne hjælpe lidt til der, for rykker de op sker det helt sikkert at man gafler op til 5 nye folk - tror jeg
Self ryger der også en god portion spillere ud den anden vej, man man skal og vil jo skulle til lige gode hold, til at spiller med i to turneringer

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:
13. jul 2020, 20:04
Sandheden er jo soleklar især offensivt. Hvis man vil spille med de bedste må man agere som de bedste. At fcm lykkedes europæisk vil være en kæmpe hjælp for fodbold Danmark så man skal godt nok til at steppe op nu, for turneringen nærmer sig og man ikke hvor man skal være til det lige nu - primært offensivt
Elefanten i rummet er vel angriberposten. Men man bliver nødt til at forholde sig til realiteterne. Er du villig til at opgive de store investeringer i Kaba og Brumado?

Hvis vi kan sælge Kaba med kun et lille tab, så gør vi det måske. Men hvis der ingen købere er, så hænger vi sgu på ham. Og så er det svært at retfærdiggøre et nyt indkøb i den størrelsesorden.

Brumado er jeg en smule mere håbefuld ved. Jeg tror, han har haft godt af den halvsæson i Silkeborg, og jeg håber, han kommer tilbage med fornyet tro på tingene. For det virkede som om, noget mentalt holdt ham tilbage sidst.

Så er der Schwartz, som lidt var en "Pusic-signing". Hentet for at score mål og sikre et mesterskab, og vi ved godt, vi ikke tjener på ham. Hans bidrag har vel været fair nok i forhold til spilletiden, men i vores standardopstilling passer han ikke rigtigt ind typemæssigt.

JBT

Indlæg af JBT »

Et eller andet kommer der ihverfald uden at sætte antal på , når SG udtaler således https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-foer-her

Er kun forventeligt. Og dejligt det bliver benævnt ‘klasse’ spillere. Det er snart endnu nyere tider i fcm og det er vist også på tide, så hatten af for at begynde nævne det

JBT

Indlæg af JBT »

Her var interviewet, bemærk de sidste 20 sec
https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... ideo.shtml

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

JBT skrev:
14. jul 2020, 10:14
Her var interviewet, bemærk de sidste 20 sec
https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... ideo.shtml
To positive ting at tage med fra det interview:
1. Ingen bud på vores spillerne endnu. Det kan betyde, at vi kan holde på spillere, som andre år helt sikkert ville ryge
2. Vi kan hente på en højere hylde uden at skulle slå transferrekorder
Det tegner alt i alt ret godt.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Acebone skrev:
13. jul 2020, 21:03
JBT skrev:
13. jul 2020, 20:04
Elefanten i rummet er vel angriberposten. Men man bliver nødt til at forholde sig til realiteterne. Er du villig til at opgive de store investeringer i Kaba og Brumado?

Hvis vi kan sælge Kaba med kun et lille tab, så gør vi det måske. Men hvis der ingen købere er, så hænger vi sgu på ham. Og så er det svært at retfærdiggøre et nyt indkøb i den størrelsesorden.

Brumado er jeg en smule mere håbefuld ved. Jeg tror, han har haft godt af den halvsæson i Silkeborg, og jeg håber, han kommer tilbage med fornyet tro på tingene. For det virkede som om, noget mentalt holdt ham tilbage sidst.

Så er der Schwartz, som lidt var en "Pusic-signing". Hentet for at score mål og sikre et mesterskab, og vi ved godt, vi ikke tjener på ham. Hans bidrag har vel været fair nok i forhold til spilletiden, men i vores standardopstilling passer han ikke rigtigt ind typemæssigt.
Jeg tror på, at vi får gang i Kaba i næste sæson. Mit håb ligger i Dame N’Doye, han spillede elendigt for fck og scorede kun 2 mål i første halvsæson (januar transfer). Næste sæsons scorede han 14 mål og har ikke set sig tilbage siden.

Vi har set kampe, hvor Kaba har spillet virkelig godt og har domineret modstanderne. Så han har det i sig. Nogen af den kritik han har fået har været på placeringsevnen, men den kan vi også vende om og kigge på kvaliteten af de bolde han får og arbejde med. Vores fløje er ikke ligefrem kendt for deres oplæg. Måske en fløj som evner, at se hvor Kaba har fundet plads og ikke bare slå et blindt indlæg vil være det som får ham igang.

ChristianJ
Geografisk sted: London
Kontakt:

Indlæg af ChristianJ »

Krav scorede sit syvende mål i Portugal i går aftes: https://twitter.com/vsports_pt/status/1 ... 45929?s=21

Det bliver spændene, om han kommer til at spille en rolle for os, i næste sæson. Kan godt se vi kan bruge en 10'er, der kan score mål. Om ikke andet, kan han helt sikkert sælges med profit efter sådan en sæson.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Vijen skrev:
15. jul 2020, 06:24
Jeg tror på, at vi får gang i Kaba i næste sæson. Mit håb ligger i Dame N’Doye, han spillede elendigt for fck og scorede kun 2 mål i første halvsæson (januar transfer). Næste sæsons scorede han 14 mål og har ikke set sig tilbage siden.

Vi har set kampe, hvor Kaba har spillet virkelig godt og har domineret modstanderne. Så han har det i sig. Nogen af den kritik han har fået har været på placeringsevnen, men den kan vi også vende om og kigge på kvaliteten af de bolde han får og arbejde med. Vores fløje er ikke ligefrem kendt for deres oplæg. Måske en fløj som evner, at se hvor Kaba har fundet plads og ikke bare slå et blindt indlæg vil være det som får ham igang.
Min bekymring med Kaba er, at han alt for ofte undgår at møde bolden med hovedet, selv når muligheden byder sig. Jeg synes, han trækker sig i luftduellerne (eller også mistimer han dem helt). Og så forsøger han at kompensere med en masse akrobatiske spark - og let's face it, det kommer bare aldrig til at være lige så effektivt som et solidt hovedstød.

Han lavede et flot mål med hovedet i 4-1-kampen mod FCK. Måske skal der bare terpes igennem med Duncan. Men puh, der er en del at arbejde med. Med Paulinhos gode form er der altså fornuftige indlæg nu.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Acebone skrev:
15. jul 2020, 10:40
Vijen skrev:
15. jul 2020, 06:24

Min bekymring med Kaba er, at han alt for ofte undgår at møde bolden med hovedet, selv når muligheden byder sig. Jeg synes, han trækker sig i luftduellerne (eller også mistimer han dem helt). Og så forsøger han at kompensere med en masse akrobatiske spark - og let's face it, det kommer bare aldrig til at være lige så effektivt som et solidt hovedstød.

Han lavede et flot mål med hovedet i 4-1-kampen mod FCK. Måske skal der bare terpes igennem med Duncan. Men puh, der er en del at arbejde med. Med Paulinhos gode form er der altså fornuftige indlæg nu.
Ja Paulinho ligner en der godt kan komme til at lave en del assists. Og ja, Kaba kan passende låne en indlægmaskine og øve hovedspillet henover sommeren.

Af de spillere man kunne forvente skal levere en masse lækre indlæg og nøgle afleveringer ind foran mål har mabil leveret 5 assists, Joel 2, Paulinho 1 og Anderson 0. Det er ikke mange af vores mål de har haft næstsidste fod på.

JBT

Indlæg af JBT »

Kaba vinder ingen dueller eller 2. bolde, med teknik som en høne oftest, og sparker på mål helt umotiveret (bruger mere tid på at flyve rundt i luften end spille) - lige mht dette, er jo ikke medspillernes skyld.

Omkring Kraev er der kun et skud i bøssen for ham, nemlig på 10. positionen. Manden har 0 fart til en kant

Due

Indlæg af Due »

JBT skrev:
15. jul 2020, 11:49
Kaba vinder ingen dueller eller 2. bolde, med teknik som en høne oftest, og sparker på mål helt umotiveret (bruger mere tid på at flyve rundt i luften end spille) - lige mht dette, er jo ikke medspillernes skyld.

Omkring Kraev er der kun et skud i bøssen for ham, nemlig på 10. positionen. Manden har 0 fart til en kant
Enig.

De “gode” kampe som nogen fremhæver Kaba har spillet. I min verden gjorde han det ok. Men det var jo ikke fordi han vidste klasse. Han virker til at have dårlig attitude og spilforståelse.
Mange henviser til dengang lange Poul kom på holdet. Synes bare ikke det kan samlingens. I Poul kunne man se en forståelse for spillet, men han manglede det sidste. Og var yngre end Kaba. Oplevede heller ikke den attitude som Kaba ligger for dagen.
Jeg kan virkelig ikke se at de grundlæggende mangler Kaba har, kan ændres på til træning osv.
Jeg er desværre bange for det er et kæmpe fejlkøb.

Ervino

Indlæg af Ervino »

Andreas Skov Olsen er ved at komme lidt i unåde i Italien. Kan man lave en Anders Dreyer med ham og hente en ung dansker hjem, der er for god til Superligaen, men ikke god nok til top 3 ligaerne? Det ville i hvert fald være en markant signing og løse bredde-problemet på de offensive pladser.

Låst