Jeg føler i hvert fald ikke, at jeg insinuerer noget som helst. Når det så er sagt, stiller jeg spørgsmålet, da jeg i dokumentarserien "Oprøret fra Heden" bidder mærke i, at ledelsen løbende forsynede KA med informationer vedrørende udskiftninger m.m.tubbe93 skrev: ↑22. jun 2020, 00:21Insinuerer du her, at det ikke er træneren, der bestemmer taktik og formation?bifr05t skrev: ↑21. jun 2020, 22:13Kunne det tænkes at I ville vende magtfordelingen i Midtjylland? Hvem er ansvarlig for taktikken. Hvem bestemmer formationen? Samtidig stillle spørgsmålet hvorfor det efterhånden er symptomatisk for vores cheftrænere (i hvert fald de sidste tre), at de ender ud i situationer, hvor intet lykkedes, og til trods for dette, så tillader deres stolthed dem ikke at ændre på deres foretrukne opstilling, hvilket i sidste ende koster klubben enormt?
I så fald vil jeg gerne høre, hvorfor du tror det?
Jeg køber den i hvert fald ikke.
Jeg kan godt se, at jeg måske var lidt for hurtig på aftrækkeren, men hvad jeg mener er: At trænerne ALT for sent får fingeren ud, og ændrer på ting, der tydeligvis ikke fungerer. Dette kunne eksempelvis ses i foråret 2017 og senest i foråret 2019.tubbe93 skrev: ↑22. jun 2020, 00:21Og nu skriver du, at de seneste tre (Thorup, Kenneth A og Priske) ikke har skiftet på den foretrukne opstilling. Det synes jeg da netop, at i hvert fald to har gjort.
Thorup skiftede til 3-4-3 med stor succes, mens Priske skiftede tilbage til noget der minder om 4-2-3-1.
Med hånden på hjertet, tror jeg næppe der er særlig mange herinde, der ville kunne påstå at vi har leveret en god indsats siden coronapausen. Til trods for de åbenlyse mangler i øjeblikket, har Priske ikke forsøgt at rokere rundt på formationen. Det er i bund og grund derfor jeg spørger, om det Priske og co, der i sidste ende bestemmer formationen, eller om denne kommer fra et højere sted?
Nu taler jeg jo specifikt om de kampe vi har spillet her efter "corona-pausen". Jovist, lavede Priske et par justeringer i starten af sin cheftræner tid, men det var vel også bare på sin plads, efter hvordan tingene, spillemæssigt såvel som mentalt, stod til efter KA trak sig. Lige nu virker det reelt som om, at Priske ikke kan se at der skulle være noget galt. Han stod måbende og passivt og så til, mens AGF lige så stille kom tilbage i kampen.tubbe93 skrev: ↑22. jun 2020, 00:21Derudover startede vi sæsonen ud med Evander som klassisk 10''er, hvor han ikke rigtig kom i gang. Sidenhen er han rykket tilbage og har fået gang i sit spil.
Det er da en noget stor ændring, der er sket rent taktisk. Da han var sat op til at skulle skabe alt spillet helt fremme ved feltet, hvor han nu sætter spillet længere tilbage på banen, mens andre har taget taktstokken længere fremme.