SL R29: Midtjylland - AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bifr05t

Re: SL R29: Midtjylland - AGF

Indlæg af bifr05t »

mnm123 skrev:
22. jun 2020, 10:07
Kampen viste endnu engang at siden Jess Thorup var træner har vi ikke haft en stategi offensivt, kun dybe bolde og vinde retur bolden og då håbe det bedste. Vores offensiv spiller har bare ikke den pondus som tidligere og vores pres spil er ikke ekstisterende.
Det ved jeg nu ikke helt om jeg vil give dig ret i. Der var mange ting galt i Thorup tiden. Specielt sæsonen 16/17 stikker ud, hvor vi i store perioder spillede af skrald, lidt ligesom nu. Jeg vil mene at vi skal vel helt tilbage til Glen for at finde et tidspunkt, hvor vores offensiv tilnærmelsesvis fungerede over en hel sæson, selvfølgelig med dårlige kampe hist og pist. Jovist, var der efteråret 2017 med Thorup ved roret, som var exceptionel godt, men der havde vi også hvad jeg formoder var den bedste angrebsduo vi nogensinde har haft i form af Sørloth og Onuachu. Alt respekt for det arbejde Thorup lavede i 17/18 sæsonen, men foråret 18 var som forventet offensivt en lidt tam affære (hvis man kigger på det offensive spil på banen, på grund af spillersalg), men spillerne var over hele linjen bund solide, og vi havde marginalerne på vores side.
Vi er i øjeblikket inde i mere eller mindre samme periode som under KA sidste år i forbindelse med mesterskabsspillet, hvor spillerne ingen tro har på egne evner, og jeg kan ikke finde ud hvad formendykket skyldes, da det nu er symptomatisk uafhængigt af hvem der sidder som træner.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Det værste ved denne kamp er, selv hvis den blev spillet 100 gange, så havde vi tabt de fleste. Tapin er endnu ikke kommet med deres xG opgørelse, men superligaens egen siger 0,8 - 2,2 i agfs favør. Mod Horsens og Brøndby var vi i større eller mindre grad uheldige med resultatet. Det er der slet ikke tale om her. David Nielsen er vores kryptonit.

Jeg er ikke så overrasket over, at det går trægt i mesterskabsspillet. Jeg redegjorde allerede for min tanker om dette tilbage inden covid nedlukningen. Ærgerligt, at dårligdommene fra sidste år fortsætter. Uanset om vi får styr på gummibenet eller ej, så ligner det fortsat ikke et hold, som kan gøre nogen forskel mod gode hold - og dermed ude i europa. Lad os i det mindste håbe, at gummibenet ikke ødelægger denne sæson fuldstændig.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:
22. jun 2020, 10:42
Alt og alle er ude og skide pt.
Man snakker gruppespil og alt mulig andet pis, men faktum er at man strøg ud af to turneringer, og at man nu for alvor er i mentale problemer i ligaen. Det har ikke været kønt på datagrundlaget gennem hele sæsonen, det er bare først nu at det begynder at ramle mht. pointene

Jeg håber sgu at der fra klubben dags dato bliver sagt, at hvis man vil være i FC Midtjylland, så skal man simpelthen til at vise det, og gøre det bedre. Det nytter ikke noget at slikke røv på spillerne. Hvis ikke Erik kan løfte anføre opgaven, må bindet flås af ham, og så videre. Der er seriøst ingen der præsterer som forventet.

Igen vil jeg sige; der er noget grundlæggende galt for top til tå i klubben, mest af alt på banen, og det ikke kommet over natten. Tror man står med står med en mærkelig fornemmelse uanset set om man hælder guldet ud, eller vinder på måden man så gør det.

Tabel of justice må AGF efterhånden også føre - de har langt mere homogent og færdigt hold, men det ændrer ikke på, at det er hold man i det mindste bare skal forsøge lammetæve i egen hule, i stedet for at holde op med at spille fodbold ved 3-1. Hvad fanden er det lige for noget?!

Næste 3 kampe: FCK - FCN - FCK
Under normale omstændigheder, på dårlige dage, er det nærmere 0 end 9 point. Held og lykke siger jeg bare
Hvad mener du med denne del? Vi har da set gode ud i tallene både forventet og faktisk. Forsvaret har al mulig ære i den sammenhæng, angrebet er mere blandede bolsjer.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Fandme en tung dag i dag, men kan vi tage i Parken og vinde søndag, så burde det ikke gå galt.

Omvendt kan jeg godt følge flere folk herinde. Det er rystende, hvor ringe vi kan være, og det er jo ikke en engangsforestilling på nogen måder. Vi vil gerne i gruppespil næste sæson, men det ligner ikke, at truppen er i nærheden af at have det, der kræves. Og har trænerteamet det på det taktiske? Det tror jeg ikke.
Ganske vist har vi skrabet point sammen på imponerende vis, men møder vi en modstander med at par offensivspillere af kvalitet, kan holdet sejle og kollapse fuldstændigt, lidt rystende faktisk. I Hobro bliver vi splittet ad i første halvleg, og der mangler, ligesom i går, sammenhæng mellem defensiv og offensiv. Fuldstændig vanvittigt vi smider en 3-1-føring med 15 min. igen.

JBT

Indlæg af JBT »

At vi har haft for mange udesejre og for mange 1 mål sejre generelt, hvor hvis vi for at bruge det ovennævnte udtryk, spillede dem 10 gange vil vi ikke vinde nær det samme (også i forhold til modstander chancer, med mål scoret i mod, er det ikke normalt).
Vi har på papiret spillet over evne i forhold til produktiviteten - og hvis man tæller endnu længere tilbage ser det måske vildere ud . Og så er det bare latterligt at sådan en kamp igår med 4 mål i mod, næsten splitter hele lortet ad, mht. rekorder, gns. statistikker osv.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
22. jun 2020, 12:39
Det værste ved denne kamp er, selv hvis den blev spillet 100 gange, så havde vi tabt de fleste. Tapin er endnu ikke kommet med deres xG opgørelse, men superligaens egen siger 0,8 - 2,2 i agfs favør. Mod Horsens og Brøndby var vi i større eller mindre grad uheldige med resultatet. Det er der slet ikke tale om her. David Nielsen er vores kryptonit.
Det er altid svært at spille mod velorganiserede hold, men jeg tænker nu ikke at det er David Nielsen der er vores kryptonit. De to sidste gange vi har haft problemer med AGF har vi manglet Frank Onyeka. Det er ham der limer vores hold sammen.

Så Leander komme med en sød lille statistik

FCM med Onyeka i denne sæson: 2111 minutter målscore 37-8
FCM uden Onyeka denne sæson: 499 minutter målscore 10-10

Vi hænger bare ikke sammen på midten uden Onyeka
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

Man kan jo for fanden da ikke hænge sin hat på en enkelt spiller, hvad så når Frank er væk til sommer, så skriger det først til himlen

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Ganske miserable uger at være fan i, i øjeblikket. Jeg forstår ikke, hvordan vi ikke kan have lært af oplevelserne i sidste års slutspil - Intet har rykket sig, og det er vel næsten ringere spillemæssigt nu, end dengang. Hvad laver BS? Jeg tror problemerne er mentalt, da man jo har tromlet igennem grundspillet - Hvorfor har man lige pludselig ramt et mentalt nulpunkt fordi det nu hedder slutspil? Nederlaget i går var ligeså meget måden det skete på. Var vi blevet udklasseret med flere måls margin, kunne jeg i højere grad "leve med" resultatet, da det så ville være nemmere at komme videre fra grundet en kollektiv off-day osv osv. Men at man går fra 3-1 til 3-4 på et kvarters tid er fuldstændig uacceptabelt, og spillerne burde frasige sig én uges løn og donere pengene til bedre formål. Ligesom man ikke har lært fra slutspillet sidste år, har man tydeligvis heller ikke lært af nederlaget hjemme mod AGF i sidste runde af efterårs sæsonen. Intet mindre end absurd, miserabelt, skandaløst og alverdens andre tillægsord.

Når det er sagt, så er jeg egentlig ganske optimistisk frem mod de næste tre kampe. For det første er det to udekampe, hvor vi tilsyneladende i højere grad kan præstere, da spillerne sikkert føler et mindre pres, og dermed kan spille mere frigjort. Dernæst er det 2 x FCK og 1 x FCN - To hold som vi har haft ganske godt styr på med 10 ud af 12 point til følge i denne sæson. Derudover er Onyeka og forhåbentlig Evander tilbage, hvilket gør mig mindre nervøs. Slutteligt må vi også klappe i vores små hænder over, at FCK kun har formået at indhente 4 point på os over de 5 kampe efter Corona-pausen. De skal ganske enkelt op i et højere tempo for at de kan nå os og blive farlige.

Jeg vælger at have is i maven, og venter til efter søndag med at trykke på panikknappen. En sejr i Parken/4 point i de indbyrdes mod FCK, og så har de fået kniven.

Der er en mental opgave forude for BS og co. Vi har kun lidt nederlag til OB, Horsens og AGF x 2, og det er vigtigt for spillerne at huske på frem mod de kommende kampe.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Med den midtbane vi kunne mønstre i går, undrer det mig ikke, at vi ikke skabte mere end hvad vi gjorde.
Vi mangler vores to, med længder, bedste spillere på midten, så selvfølgelig vil det give problemer.
Hjælper heller ikke at Sparv går i stykker tidligt, så vi spiller med 2 knejter uden hår på snablen.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
22. jun 2020, 13:05
Stoffer skrev:
22. jun 2020, 12:39
Det er altid svært at spille mod velorganiserede hold, men jeg tænker nu ikke at det er David Nielsen der er vores kryptonit. De to sidste gange vi har haft problemer med AGF har vi manglet Frank Onyeka. Det er ham der limer vores hold sammen.

Så Leander komme med en sød lille statistik

FCM med Onyeka i denne sæson: 2111 minutter målscore 37-8
FCM uden Onyeka denne sæson: 499 minutter målscore 10-10

Vi hænger bare ikke sammen på midten uden Onyeka
Meget vigtig pointe, mouse. Helt enig. Frank er så vanvittig dygtig, men givet hans evner viser det sig mest, når han er fraværende. Min kommentar om David var også en alt for løs overvejelse - jeg mindes, vi havde det svært mod Nielsens Lyngby, men jeg læste ikke op på sagen. Min fejl.

------

Iø. (ikke til dig Mouse) men for at følge op på mig selv, så har TapIn en noget anden chanceanalyse. Det er stadigvæk vurderingen, at vi tabte på chanceskabelse.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

AGF fortjente sejren til fulde

De skabte trods alt 6 mål i kampen :)

Vi skaber jo absolut ingen chancer i hele kampen, men AGF skaber 3 gigantiske chancer og scorer på de to. Vores 1-1 scoring var så tilfældig som den kan blive, men det er sgu meget godt sparket ind af Scholz
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:
22. jun 2020, 13:04
At vi har haft for mange udesejre og for mange 1 mål sejre generelt, hvor hvis vi for at bruge det ovennævnte udtryk, spillede dem 10 gange vil vi ikke vinde nær det samme (også i forhold til modstander chancer, med mål scoret i mod, er det ikke normalt).
Vi har på papiret spillet over evne i forhold til produktiviteten - og hvis man tæller endnu længere tilbage ser det måske vildere ud . Og så er det bare latterligt at sådan en kamp igår med 4 mål i mod, næsten splitter hele lortet ad, mht. rekorder, gns. statistikker osv.
Der er flere ting her, så jeg prøver lige at skille det for min egen forståelse. Jeg håber, det giver mening at læse for dig også - ellers beklager jeg.

Du har en overordnet pointe om, at vi burde være værre, end vi er. Det er en stor diskussion, og man ikke sige enten eller, så det kan der være noget om, men det er faktum på tværs af ligaer og kvalitet i disse, at de bedste hold overperformer ifht. deres underliggende chanceskabelse.

xG differencen antyder, at du tager fejl konkret for denne sæson. - Det er svært at gøre op nøjagtigt, hvilke kampe man burde vinde og hvilke tabe, fodbold er som bekendt så lavtscorende, at meget kan ændre sig fra kamp til kamp. Jeg vil dog sige, at jeg er uenig i det grundliggende, at vi har vundet mange udebanesejre og 1 målsejre, derfor ville vi ikke vinde det samme. Det er outcome bias. En lavere målscore antyder, at kampen var tæt, men den usikkerhed gælder begge veje, jeg vil argumentere for, at det var utroligt, at vi ikke vandt flere kampe med mere end et mål i den periode. Normalt vinder udebanehold mindre end hjemmebanehold, men det negligerer også vores konsekvent positiv xgdiff., som antyder, at vi (også på udebane) skaber mere og tillader mindre end modstanderen.

Alt det skal ses som udvikling og ikke fra kamp til kamp. - Det sidste er ikke uden mening, men det skal vi naturligvis være varsomme med.

Statistik på outcome - mål scoret, mål imod per kamp - skal jo også tages med et gran salt. Ligesom alle xg typer og nyere analyser skal. Fodbold er i høj grad martret af at være en sport, hvor law of large numbers virker dårligt. Det er det mere moderne analyse forsøger at tage hånd om.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg er enig det meste af vejen, mht. fine analyse betragtninger - derfor mener jeg også at have overvejende ret i mine anskuelser, da der ikke forelægger bevis for andet - end ikke hvis du, igen, spoler tilbage i vores data og tager endnu flere kampe og mål for og i mod, med

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

JBT skrev:
22. jun 2020, 15:52
Jeg er enig det meste af vejen, mht. fine analyse betragtninger - derfor mener jeg også at have overvejende ret i mine anskuelser, da der ikke forelægger bevis for andet - end ikke hvis du, igen, spoler tilbage i vores data og tager endnu flere kampe og mål for og i mod, med
Hvordan du kan være enig og samtidig mene, at du har ret giver ingen mening?
Hvordan kan det være en ulempe, at vi vinder mange udekampe og mange kampe med et mål? Det burde da være positivt?

Ifht. om vi har været gode nok, så har det eneste offentlige (så vidt jeg ved) måleinstrument til det, TapIn, en opgørelse, der viser, at vi også fører på xP: https://public.tableau.com/profile/tapi ... ublish=yes

Her kan man også se, at AGF faktisk ikke har overpræsteret nær så meget som os og FCK. Og FCK har overpræsteret mere end os.

I følge statistikkerne så har vi scoret to mål mindre, end vi har skabt chancer til. Og vi har lukket fire mål færre ind, end vi har chancer til.

Da et tophold nærmest altid vil overpræstere, er der altså ikke noget, der taler for, at vi har gjort det skidt i den her sæson?
Omvendt har vi gjort det helt utrolig godt i ligaen. Både på statistik og på faktiske point.

Jeg kan godt forstå kritikken af kampen mod AGF. Selv fulgte jeg kun med med et halvt øje, da jeg arbejdede. Men at vi kollapser på den måde er ikke i orden.

Men den generelle krisesnak er altså helt absurd. At nogen lige frem taler om at fyre Prise eller flå anførerbindet af Sviatchenko giver for mig absolut ingen mening!
Især ikke når den kommer fra folk, der kun viser sig efter nederlag. Og endnu mere, når der ikke bliver argumenteret sagligt for de to ting, andet end at vi kollapsede i en kamp mod AGF, eller var uheldige mod Brøndby og Horsens.

Derudover synes jeg, at rigtig mange glemmer de to rigtig gode kampe vi spiller mod FCN og AaB. Ja, de er ikke på niveau med AGF i år, men især FCN kan altså skabe problemer for alle hold. Mod os havde de vel blot en enkelt chance, mens vi havde masser.

Hvis vi kan finde det niveau frem, så ser jeg ingen grund til, at vi ikke skulle blive mestre. OG heller ikke med færre point ned til FCK og AGF, end vi har nu.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Og nu yderligere efterspil: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... np6ZrQASO4

Det er godt DBU's disciplinærudvalg endelig beskytter, bare ærgerligt der ingen beskyttelse whatsoeffingever var for fcms spillere fra cirka 1999 til cirka 2015, hvor der var utallige eksempler på racisme på stadions og i medier - særligt var "fc midtafrika" og lignelser til slavehandel udbredte. Bedre sent end aldrig, I guess.

Bare lige lidt whataboutery til kaffen.

Besvar