SLR21 FCM-Lyngby, mandag d. 17. Februar kl. 19.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SLR21 FCM-Lyngby, mandag d. 17. Februar kl. 19.00

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
18. feb 2020, 15:26
Densestar7430 skrev:
17. feb 2020, 23:41
Måske jeg er for farvet, men synes egentlig ikke helt vi får nok kredit fra medierne for denne kamp.
Er det ikke bare københavner medierne i en nødeskal.
Forestil jer hvilken dominans det havde været hvis FCK havde været 7 point foran med bare 15 kampe tilbage,
og efter en kamp hvor 1. halveg var et skydetelt.

Hvordan Frank havde været det største talent og Evander været alt for god til ligaen. Men når det er Midtjylland er det bare lidt mindre interessant og nogle mindre ord der bliver brugt.
Ligesom da Drexler blev hentet, var han en "Mukhtar-light".

On Topic.
Fed kamp og suveræn kamp under svære betingelser.
Og så med Kaba og Evander ude. Der er altså nogle gode spillere, der kommer til at sidde på bænken. :o

Voldsomt med 4 debutanter på en kamp, og så efter et "roligt" vinter vindue.

Der er ikke nyt om hvor slemt det er med Paulinho vel?
Enhver er selvflg ret til sin mening men jeg mener ikke vi har grund til at tude det store. Brøndby og FCK har de største fanbaser og det er vel meget naturligt at de får mest opmærksomhed, specielt fra københavner-journalister.
Vores opmærksomhed og respekt fra mediernes side synes jeg er stærkt stigende. Mediano eksempelvis gør masser ud af FCM synes jeg. Klubber som OB, Aab og AGF får klart mindre opmærksomhed end vi gør - også med rette vil jeg mene. Vi kan da håbe at vi kan fortsætte vores sportslige succes og stille og roligt bygge på specielt fanbasen. Så kommer alt det andet også. Men som FCM er vi stadig en ung klub og ting tager sin tid.
Klart at man godt kan blive utålmodig men spol lige tiden 10 år tilbage og se hvordan vi står ifht til dengang. Medierne anede nærmest ikke at vi eksisterede - jeg tror faktisk vi bygger hurtigere på de næste ti år end de foregående ti grundet vores sportslige resultater og det faktum at flere og flere børn som er vokset op med FCM i deres bevidsthed som en succesklub, bliver voksne. Når de så selv får børn så bliver det en selvforstærkende virkning. Det er det Brøndby lever af i dag efter mening. Det var 90’ernes tid i Europa. Efterhånden som vores fanbase bliver større stiger vores medieopmærksomhed også, det samme gør presset på klubben.
Når det er sagt så er jeg på ingen måde imponeret af københavnernes tilskuertal. Tænk sig at Brøndby melder ud at de er stolte af 11000 solgte sæsonkort hvor de alle tror de bliver mestre, i et område med hvad? 1,2 mio mennesker indenfor en radius af 70km?? Og FCK med 26k mennesker til altafgørende kampe i Europa.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
18. feb 2020, 18:23
Steffen am skrev:
18. feb 2020, 15:26
Densestar7430 skrev:
17. feb 2020, 23:41
Måske jeg er for farvet, men synes egentlig ikke helt vi får nok kredit fra medierne for denne kamp.
Er det ikke bare københavner medierne i en nødeskal.
Forestil jer hvilken dominans det havde været hvis FCK havde været 7 point foran med bare 15 kampe tilbage,
og efter en kamp hvor 1. halveg var et skydetelt.

Hvordan Frank havde været det største talent og Evander været alt for god til ligaen. Men når det er Midtjylland er det bare lidt mindre interessant og nogle mindre ord der bliver brugt.
Ligesom da Drexler blev hentet, var han en "Mukhtar-light".

On Topic.
Fed kamp og suveræn kamp under svære betingelser.
Og så med Kaba og Evander ude. Der er altså nogle gode spillere, der kommer til at sidde på bænken. :o

Voldsomt med 4 debutanter på en kamp, og så efter et "roligt" vinter vindue.

Der er ikke nyt om hvor slemt det er med Paulinho vel?
Enhver er selvflg ret til sin mening men jeg mener ikke vi har grund til at tude det store. Brøndby og FCK har de største fanbaser og det er vel meget naturligt at de får mest opmærksomhed, specielt fra københavner-journalister.
Vores opmærksomhed og respekt fra mediernes side synes jeg er stærkt stigende. Mediano eksempelvis gør masser ud af FCM synes jeg. Klubber som OB, Aab og AGF får klart mindre opmærksomhed end vi gør - også med rette vil jeg mene. Vi kan da håbe at vi kan fortsætte vores sportslige succes og stille og roligt bygge på specielt fanbasen. Så kommer alt det andet også. Men som FCM er vi stadig en ung klub og ting tager sin tid.
Klart at man godt kan blive utålmodig men spol lige tiden 10 år tilbage og se hvordan vi står ifht til dengang. Medierne anede nærmest ikke at vi eksisterede - jeg tror faktisk vi bygger hurtigere på de næste ti år end de foregående ti grundet vores sportslige resultater og det faktum at flere og flere børn som er vokset op med FCM i deres bevidsthed som en succesklub, bliver voksne. Når de så selv får børn så bliver det en selvforstærkende virkning. Det er det Brøndby lever af i dag efter mening. Det var 90’ernes tid i Europa. Efterhånden som vores fanbase bliver større stiger vores medieopmærksomhed også, det samme gør presset på klubben.
Når det er sagt så er jeg på ingen måde imponeret af københavnernes tilskuertal. Tænk sig at Brøndby melder ud at de er stolte af 11000 solgte sæsonkort hvor de alle tror de bliver mestre, i et område med hvad? 1,2 mio mennesker indenfor en radius af 70km?? Og FCK med 26k mennesker til altafgørende kampe i Europa.
Helt bestemt.
Det jeg tænker på var mere tonen, end nødvendigvis mængden af mediefokus.
Har i hvert fald en ide om at kommentatorne ville have mere fokus på det måske manglende straffe, end det måske manglende frispark til Lyngby før første mål, hvis det havde været BIF eller FCK.
Men giver god mening det du skriver, og tonen og mængden af fokus følges nok ad.
Vi kommer nok aldrig helt væk fra at langt de fleste medier har hovedsæde i hovedstaden, hvor artiklerne skrives, så rent naturligt vil de også på den måde have det største fokus, men klart at det er en sket forandring i løbet af de sidste 10 år.
Og hvis man skal tage nuancerne er jo Mediano og Discovery jo også 1000 gange bedre til at være neutrale end tv3, B.T. og Ekstra Bladet (fraregnet Egelund selvf.).

I forhold til tilskueretal, er det i højgrad bemærkelsesværdigt. Men også lidt sjovt at det blev en historie at Brøndby var det land i Europa eller verden der havde solgt flest sæsonkort i forhold til landets størrelse, en ting var så at det ikke passede. Tror de var nr. 7 eller sådan noget. Men det næste var jo så at de havde færre tilskuere end solgte sæsonkort. Altså lidt sjovt.
Og MCH Arena er jo bare by far den bedst udnyttede stadion i DK.

Et sjovt tankeeksperiment, at forestille sig amerikansk tv dækning af den danske liga. Kampen kom kun ind i tv, hvis 60 % af pladserne var solgte. Så det nærmest kun var fra MCH Arena, der kom i fjernsynet.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ingen grund til at tage Viasats dækning i forsvar. Den er under al kritik. Det ændrer Medianos dækning - uanset hvordan man anskuer den - ikke en tøddel på.

Jeg muter aktivt kampe. Jeg kan kun opfordre til det samme. I vil få en langt bedre oplevelse.

Besvar