Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af FCM2000 »

4096 skrev:
27. jan 2020, 16:18
FCM2000 skrev:
27. jan 2020, 15:58
oscar hiljemark og Henriksen er overvurderede i mine øjne, hiljemark har ikke spillet længe og samme med Henriksen, hvilket niveau ligger de på netop nu ? kan de gå ind og forstærke FCM ? næppe
Så er jeg MEGET interesseret i at høre, hvem du mener klubben bør hente, og som du mener er realistisk?
I mine øjne er begge nævnte spillere umiddelbart fra den højst mulige hylde at hente til FCM - og måske endda også urealistisk..
Læg nu mærke til hvad jeg skriver, nemlig at jeg tvivler på at de kan gå ind og forstærke holdet fra dag 1, p.g.a. manglende kampform og relationer.

Det vil være et sats at satse på dem i stramt forår, jeg drager ikke tvivl om de to spillers kvalifikationer, men lige nu, kan ingen hævde at de har kampformen intakt.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
27. jan 2020, 16:27
4096 skrev:
27. jan 2020, 16:18
FCM2000 skrev:
27. jan 2020, 15:58
oscar hiljemark og Henriksen er overvurderede i mine øjne, hiljemark har ikke spillet længe og samme med Henriksen, hvilket niveau ligger de på netop nu ? kan de gå ind og forstærke FCM ? næppe
Så er jeg MEGET interesseret i at høre, hvem du mener klubben bør hente, og som du mener er realistisk?
I mine øjne er begge nævnte spillere umiddelbart fra den højst mulige hylde at hente til FCM - og måske endda også urealistisk..
Læg nu mærke til hvad jeg skriver, nemlig at jeg tvivler på at de kan gå ind og forstærke holdet fra dag 1, p.g.a. manglende kampform og relationer.

Det vil være et sats at satse på dem i stramt forår, jeg drager ikke tvivl om de to spillers kvalifikationer, men lige nu, kan ingen hævde at de har kampformen intakt.
Pettr Andersson var kronisk skade, og han er top 3 af de bedste spillere vi nogensinde har haft

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

tatoo skrev:
27. jan 2020, 15:03
Steffen am skrev:
27. jan 2020, 14:55
Husk nu vi allerede har signet Vibe og Dreyer, specielt Vibe er jeg meget begejstret for.

Hiljemark har hele tiden været en Petter Andersson/Van der Vaart/Drexler signing. Ikke nogen sammenligning i øvrigt, men en lidt uopnåelig signing, der nogengange kan lykkedes hvis man går efter det, men også nogen gange bare falder i vasken, som det gjorde i sommers.

Men både Sørloth, Vikheim og Jakob Poulsen var også efter gentagende forsøg i flere vinduer. Hiljemark lykkedes ikke sidste vindue, måske/måske ikke i denne, men hvis ikke, er der en chance igen til sommer.
Den her saga med Hiljemark har jo overhovedet ikke noget med Vibe eller Dreyer at gøre. Vi SKAL have en midtbane styrmand, og det synes jeg ikke vi kan vente flere vinduer med. Så op med læderet og hent Markus Henriksen som er manden der kan løse vores problem.

Hull vil gerne af med ham nu.
Altså SKAL vi ikke.

I foråret havde vi Marcondes, og nu har vi fået Vibe OG Dreyer i stedet.

Hvis vi siger:

Hansen
Joel, Scholz, Erik, Dyhr
Frank, Evander
Mabil, Vibe, Dreyer
Kaba

Bænk:
Andersen, Nicolaisen, MDH, Sparv, Cajuste, Anderson, Brumado

Reserver:
Ottesen, James, Anker, Onyedika, Oliver Sørensen, Kaan Kairinen, Paulinho, Madsen, David, Isaksen, Aral og Jibril

Kan jeg ikke se, at det hold ikke skulle kunne vinde mesterskabet.
Vi kan og skal aldrig vinde på at outspende FCK.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Steffen am skrev:
27. jan 2020, 17:08
tatoo skrev:
Steffen am skrev:
27. jan 2020, 14:55
Husk nu vi allerede har signet Vibe og Dreyer, specielt Vibe er jeg meget begejstret for.

Hiljemark har hele tiden været en Petter Andersson/Van der Vaart/Drexler signing. Ikke nogen sammenligning i øvrigt, men en lidt uopnåelig signing, der nogengange kan lykkedes hvis man går efter det, men også nogen gange bare falder i vasken, som det gjorde i sommers.

Men både Sørloth, Vikheim og Jakob Poulsen var også efter gentagende forsøg i flere vinduer. Hiljemark lykkedes ikke sidste vindue, måske/måske ikke i denne, men hvis ikke, er der en chance igen til sommer.
Den her saga med Hiljemark har jo overhovedet ikke noget med Vibe eller Dreyer at gøre. Vi SKAL have en midtbane styrmand, og det synes jeg ikke vi kan vente flere vinduer med. Så op med læderet og hent Markus Henriksen som er manden der kan løse vores problem.

Altså SKAL vi ikke.

Hvis vi siger:

Hansen
Joel, Scholz, Erik, Dyhr
Frank, Evander
Mabil, Vibe, Dreyer
Kaba

Bænk:

Reserver:
Ottesen, James, Anker, Onyedika, Oliver Sørensen, Kaan Kairinen, Paulinho, Madsen, David, Isaksen, Aral og Jibril

Hvor har du fra at Vibe skal spille 10’er? Han har ingen historik for det og der var heller ingen snak om det før vi hentede ham. Nu har han spillet 45 min i en træningskamp og nu kan jeg se, at det er flere ligesom dig, der mener at han skal spille der.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Densestar7430 skrev:
27. jan 2020, 21:09
Steffen am skrev:
27. jan 2020, 17:08
tatoo skrev:

Altså SKAL vi ikke.

Hvis vi siger:

Hansen
Joel, Scholz, Erik, Dyhr
Frank, Evander
Mabil, Vibe, Dreyer
Kaba

Bænk:

Reserver:

Hvor har du fra at Vibe skal spille 10’er? Han har ingen historik for det og der var heller ingen snak om det før vi hentede ham. Nu har han spillet 45 min i en træningskamp og nu kan jeg se, at det er flere ligesom dig, der mener at han skal spille der.
Nu er vores 10'er også en slags skygge angriber.

Men hvem skulle ellers spille der?
Evander forsætter nok på den centrale hvis vi ikke for en dertil

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Matjavsen skrev:
27. jan 2020, 21:23

Men hvem skulle ellers spille der?
Evander forsætter nok på den centrale hvis vi ikke for en dertil
Mener helt bestemt at vi bør være på markedet efter en 8’er eller en 10’er. Imo Aller helst en “rigtig” 8’er for at skubbe Evander op på 10’eren igen.

Håber ikke vi rykker Awer derind, selvom han har spillet den før og det ville åbne for Dreyer på højre kant.

Det lyder bare som en nødløsning at Vibe pludselig skal spille 10’er. Inden træningskampen har jeg ikke set et eneste indlæg eller artikel, der nævner at det skulle være planen. Der har kun været tale om 9’eren samt kanterne. Men nu er det som om, at det er en selvfølge, at det er der han skal spille.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg synes at have læst han kunne dække de 4 forreste positioner, altså bl.a. 10'eren, som vi også så i træningskampen.

Og synes det ville give god mening, i forhold til det der er bedst plads i truppen, og han ikke har ungdommelig speed til toppen og til kanten, men mere skal ligge som generalen og den offensive leder. Er heller ikke enig i at Evander nødvendigvis er bedre på 10'eren, end på 8'eren.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg mener som flere andre at få en rutineret 8'er ind ville gøre underværker for vores hold. Vi kan få Evander frem hvor hans kvaliteter kommer bedst til udtryk. Jeg ser ikke noget problem i at sætte Kaba på bænken eksempelvis og have Vibe på en 9'er. Vi er nødt til at have en der kan lave mål og med en god 8'er bag Evander så har vi så mange gode boldspillere at vi burde kunne spille os frem til flere og større chancer end vi så i efteråret. Desuden tror jeg mere på det i Europa end det vi ser nu. Det giver også Priske flere taktiske muligheder, specielt hvis Kaba (eller Brumado) ligefrem får skruet benene rigtigt på og begynder at score mål.

En god spiller til midtbanen er aldrig at foragte. Vi vil også være mindre sårbare overfor skader og et eventuelt Evander salg.

Noget nyt om en højre back?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
28. jan 2020, 07:58
Noget nyt om en højre back?
Ved ikke, vi var meldt interesseret i Andreas Hanche-Olsen, men Hannover meldte sig på banen,
og så intet mere nyt?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mange herinde mener at Paulinho skal ud, men jeg synes faktisk han har været god her i opstarten, hvor Dyhr ikke har været for overbevisende.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Ja, Dyhr har haft en lang optur. Da han stadigvæk er meget ung, så vil en eventuel nedtur måske ramme rigtig hårdt og være svær at komme igennem. Jeg er faktisk enig i at Paulinho har set væsentlig bedre ud end i starten.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Administrator skrev:
28. jan 2020, 17:34
Ja, Dyhr har haft en lang optur. Da han stadigvæk er meget ung, så vil en eventuel nedtur måske ramme rigtig hårdt og være svær at komme igennem. Jeg er faktisk enig i at Paulinho har set væsentlig bedre ud end i starten.
Ja fremragende kamp af Paulinho i dag i Hammerby

Og husk Paulinho fik den værste tænkelig opstart i Sommers, med en 6 ugers pause (skade) og ja holdet vandt og vandt, og så ændre man ikke noget.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Administrator skrev:
Paulinho kan alt det offensivt som Dyhr ikke kan offensivt. Til gengæld er Dyhr solid i det defensive og det er det Priske har valgt hidtil. Ganske fornuftigt i et 4-mands forsvar. Spillede vi 3-5-2 eller lignende så burde han vælge Paulinho hver dag i ugen.
Spørgsmålet er så hvem af de to spillere der hurtigst kan fjerne deres store svagheder. Jeg tror det er meget nemmere for Paulinho at lære det Dyhr kan end omvendt. Til gengæld har Dyhr alderen med sig på sigt.

Paulinho gjorde et godt indtryk på mig før han blev skadet. Da han kom tilbage fra sin skade fik han stort set kun spilletid på uvante positioner. Det er for tidligt at folk ønsker ham ud af vagten
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
29. jan 2020, 07:32
Administrator skrev:
Paulinho kan alt det offensivt som Dyhr ikke kan offensivt. Til gengæld er Dyhr solid i det defensive og det er det Priske har valgt hidtil. Ganske fornuftigt i et 4-mands forsvar. Spillede vi 3-5-2 eller lignende så burde han vælge Paulinho hver dag i ugen.
Spørgsmålet er så hvem af de to spillere der hurtigst kan fjerne deres store svagheder. Jeg tror det er meget nemmere for Paulinho at lære det Dyhr kan end omvendt. Til gengæld har Dyhr alderen med sig på sigt.

Paulinho gjorde et godt indtryk på mig før han blev skadet. Da han kom tilbage fra sin skade fik han stort set kun spilletid på uvante positioner. Det er for tidligt at folk ønsker ham ud af vagten
Men virkeligheden ser ud til at det lige nu er Paulinho der er første valg, og hvordan kan man vurdere hans defensive kvaliteter i efteråret når han ikke spillede ????????

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg er Paulinho kritiker, og jeg holder indtil videre fast. Jeg har ikke set hele Hammarby kampen, men det lignede meget svag modstand. Mod Esbjerg var han (igen, igen) usynlig og stod vel kun for en fejl, der ledte til mål. Mod Silkeborg var han middelmådig uden store fejl.

Bare det, at man må diskutere hans styrker ifht. Dyhr siger alt. Dyhr spiller sin første seniorbold i denne sæson. I mean.. Paulinho burde være bedre i alle faser og aspekter på nuværende tidspunkt. Han har haft rigelig tid siden sin skade til at blive fit.

Lad os håbe, han har taget nogle skridt under opstarten. Priske sagde jo, at start 11 mod Hammarby var dem, som ligner startere. Men at gøre en testkamp mod svag modstander til at han er klar, den holder ikke.

Låst