Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Martin121 skrev:
25. jan 2020, 12:54
RandomHero skrev:
25. jan 2020, 12:31
HVIS Hiljemark virkelig har bestået lægetjek, skrevet under og alt det fis, så få ham da præsenteret! Er jeg den eneste der ikke holde ventetiden ud? 😄
Det trækker alt for meget ud, de kan lige så godt præsentere ham, når de mener de er så langt.
Kan jo sagtens være det er Genoa der har bedt dem om at vente

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Matjavsen skrev:
25. jan 2020, 13:08
Martin121 skrev:
25. jan 2020, 12:54
RandomHero skrev:
25. jan 2020, 12:31
HVIS Hiljemark virkelig har bestået lægetjek, skrevet under og alt det fis, så få ham da præsenteret! Er jeg den eneste der ikke holde ventetiden ud? 😄
Det trækker alt for meget ud, de kan lige så godt præsentere ham, når de mener de er så langt.

En tanke kunne også være at FCM og Genoa har forhandlet færdig, kontrakten ligger foran Hiljemark, klar til underskrift efter godkendt lægetjek.
Men aftalen er også får at Hiljemark er med på denne er, at han ønsker er bedre tilbud, så derfor bliver der måske først underskreven og præsentation på sidste dagen.
Han kan få et bedre tilbud, og det er nok nogle omstændigheder man må acceptere når man ikke er den største fisk i søen.

Personlig holdning, uden nogen viden om dette.
Kan jo sagtens være det er Genoa der har bedt dem om at vente

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg spurgte Svend Gravesen i dag om Hiljemark var i hus. Eneste svar jeg fik var et stort bredt grin - mon ikke de elsker den her tid :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
25. jan 2020, 17:08
Jeg spurgte Svend Gravesen i dag om Hiljemark var i hus. Eneste svar jeg fik var et stort bredt grin - mon ikke de elsker den her tid :)
Haha. I like!

Det plejer, at være et rigtigt godt tegn :) Jeg kan nemlig afsløre, at vi var et par stykker, der i april 2018 mødte Svend og spurgte, om Drexler var i hus. Vi fik samme reaktion. Han kunne naturligvis ikke bekræfte det over for os, og ville heller ikke sige noget om det, men jeg så hans reaktion, og havde der en klar ide om, at den var god nok (ligner samme historie, som den du beskriver med Hiljemark). Jeg tror generelt, at Svend er dårligt til at lyve - og godt for det ;)

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

mousebreaker skrev:
25. jan 2020, 17:08
Elsker den her tid, men hader at være ude og handle ;)

WBW

Indlæg af WBW »

Forlydende på Twitter er at der snart er nyt om fcm og den mulige transfer.

Efter et par dages ventetid har jeg kigget lidt nærmere på Hiljemark, og en bekymring har ramt mig.

Kigger man på hans skadeshistorik, ser det ikke i selv forfærdeligt ud. Dog falder jeg over at han har haft to længerevarende hofteskader, henholdvis i september 2014 og senest i januar 2019. Begge gange har skaden holdt ham ude i 4-5 måneder. Efter at være dykket mere ned i dette, er jeg stødt på flere twitterrygter om at hans hofter er meget dårlige efter disse skader og at han knap kan gå efter kampdage. Dette skulle være medvirken til hans knap så heldige periode det seneste tid.

Jeg håber virkelig dette er noget man er ekstra opmærksomme på, og får tjekket godt og grundigt op på. Det lugter lidt af Petter Andersson om igen.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Egelund skriver, at der bliver meldt noget ud i morgen :)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Noe skrev:
24. jan 2020, 23:15
Stoffer skrev:
24. jan 2020, 09:44
Er der nogen, der kan overtales til at trække noget wyscout data på Hiljemark?

Jeg vil gerne se en CM template
Det er meget svært at sammenligne direkte mellem ligaer, så her er en sammenligning med hans afløser i Genoa. Hiljemark blev skadet i december 2018, så data dækker efteråret for dem begge. Hiljemarkt 14x90 min, Schøne 16x90 min. Med forbehold for positioner og spilletype naturligvis:
Stort tak, Noe. Og god sammenligning. (Jeg skal vist til selv at have investeret fremfor sådan noget nasseri her.)

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Nå! Nu gider vi snart ikke mere, skal vi til at have noget breaket eller hvad? *f5*

Noe

Indlæg af Noe »

TheLegend skrev:
27. jan 2020, 10:03
Nå! Nu gider vi snart ikke mere, skal vi til at have noget breaket eller hvad? *f5*
Hiljemark trænede med hos Moskva igår, på træningslejren i Tyrkiet. Der er usædvanligt mange parter i spil her, og forskellige hensyn. FCM kunne f.eks. forsøge at sætte hårdt mod hårdt, og skrive med Hiljemark fra sommer, hvor han er fri. Derefter kunne man så forhandle med Moskva om at købe ham fri (det typiske forløb med spillere, som har kort tid tilbage på kontrakten). Det er nok desværre ikke i Hiljemarks interesse, fordi han skal bruge spilletid nu, hvis han skal med til EM.

Jeg tror vi skal forvente et lidt længere forhandlingsspil, og der er intet som tyder på, at han står klar i Ikast i dag (eller i morgen).

http://fcdynamo.ru/news/events/?id_4=15020
Vedhæftede filer
Hilje.png

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kunne man forestille sig, at en af knasterne kan være, at der både skal forhandles med Dinamo og Genoa?

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
27. jan 2020, 10:37
Kunne man forestille sig, at en af knasterne kan være, at der både skal forhandles med Dinamo og Genoa?
Hvis vi forventer at Hiljemark selv er opsat på et skift til FCM (hvorfor ellers genoptage dialogen?), så handler det klart om klubberne og økonomi. Situationen er speciel, fordi den formelle ejer er Genoa, mens Moskva har lånt ham et halvt år endnu. Da Genoa i starten af december offentliggjorde, at nu var Hiljemark overgået til Moskva, tror jeg ikke de er problemet. Derimod mener Moskva nok at de skal kompenseres for at afgive ham nu. Jeg tror personligt, at det er det man strides om lige nu.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Acebone skrev:
27. jan 2020, 10:37
Jeg tænker det er en ret sandsynlig forklaring.

Et realistisk scenarie er at FCM egentlig er enige med Hiljemark om en kontrakt.
Hiljemark er transferfri til sommer, og FCM vil helst ikke betale for meget for ham. Genoa vil nok egentlig bare slippe af med ham for en symbolsk sum, men har ham lejet ud til Dinamo indtil sommer. Og Dinamo vil derfor sikkert gerne kompenseres for at slippe ham.
I en normal situation kunne en "presbold" være at offentliggøre en underskrevet kontrakt mellem FCM og Hiljemark fra sommer. Men med tanke på et EM, som Hiljemark helt sikkert gerne vil med til (og som sikkert også er med i hans tanker i forbindelse med et eventuelt skifte til FCM), er det for risikabelt at risikere 6 måneders "udfrysning" i Rusland.

Dette er udelukkende mine tanker om et potentielt spil der kunne foregå.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Hvor sikker er man overhovedet på, at det er Hiljemark der er tale om, og ikke en spiller som Markus Henriksen fx? Man må gå ud fra at spilleren har været i Danmark for at gennemgå lægetjekket - Et par dage før nyheden blev breaket, spillede Hiljemark en træningskamp (i Rusland går jeg ud fra) og lavede bl.a. en assist til Sly, og nu skal han forestille at være i Tyrkiet og har været det i x antal dage(?). Rent logistisk er det da et kæmpe cirkus taget i betragtning af, hvor mange ubekendte der er i spil i en evt Hiljemark-gate.

Er der reelt nogen der har bekræftet, at det med overvejende sandsynlighed er Hiljemark der er i spil, eller har diverse insider-kilder formået at lægge så meget røgslør, at vores tidligere Hiljemark-flirt har fået tillagt for meget betydning blandt rygtesmede og journalister?

Jeg ved ikke hvad der er op og ned i den her sag, men synes godt nok, at der er usædvanlig meget mystik forbundet med den.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Låst