Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Nu er jeg ikke den store ekspert i svenske spillere og Serie a, så hvor god er Hiljemark?

4096

Indlæg af 4096 »

Jeg er måske den eneste der ikke har set en masse kampe med Hiljemark, men hvor god forventer folket han er? På niveau eller bedre end Polle i hans velmagtsdage, bedre end Zeca, eller hvem kan han niveaumæssigt sammenlignes med?

Jeg kender intet til ham, så spørger udelukkende af uvidenhed.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

37 u21 landskampe og 27 a-landskampe for Sverige, 99 kampe i Serie A for Palermo og Genoa og 49 kampe i Eredivisie for PSV.

Blot 27 år. Tænker det er loftet for, hvad vi kan tiltrække.

madsbs

Indlæg af madsbs »

Det kan ikke blive større i Midtjylland og vi skal være stolte. Vildt klubben er sådan et sted.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

En transfer der vel på mange måder minder om Vaclav Kadlec. Et ret så stort navn, som vi har flirtet med i en længere periode, og som i sommertransfervinduet i sidste ende valgte os fra til fordel for andre løsninger. Hverken Kadlec eller Hiljemark lykkedes med deres prioriteringer, hvorefter vores vedholdenhed bærer frugt, og vi kan tilknytte dem i vintervinduet i stedet.

Forhåbentlig bliver resultatet med Hiljemark bedre end med Kadlec rent sportsligt. Forudsætningerne for en succeshistorie vil jeg dog vurdere er større denne gang, da Hiljemark trods alt har en større trackrecord og kampe under bæltet, end hvad evighedstalentet Kadlec havde dengang.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Er der nogen, der kan overtales til at trække noget wyscout data på Hiljemark?

Jeg vil gerne se en CM template

JBT

Indlæg af JBT »

Hvis OH kommer og vi køber en højre back og spidsangriber på samme hylde som ham, burde man have skabt et ok fundament for at spille en bedre Europa kval denne gang.

Man kan vel ligeså godt købe de rette kandidater nu, hvis chancen byder sig i dette vindue, så man når at køre dem ind. Med mange spillere tager det som regel et års tid, inden der præsteres på top niveau efter et klubskifte, det uanset type og liga.

Der er ingen tvivl om at alt andet end et mesterskab vil være en stor fiasko, så det bliver et spændende forår.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Jeg faldt lige over en meget interessant detalje vedrørende Hiljemark.

Transfermarkt fra hans skifte til rusland.
Remaining contract duration at Genoa
09 Months 28 Days (Jun 30, 2020)

Han har kontrakt udløb om 6 måneder, så prisen er måske ikke vanvittig høj for ham.

Edit: Så lige det var blevet nævnt tidligere.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

JBT skrev:
24. jan 2020, 10:07
Hvis OH kommer og vi køber en højre back og spidsangriber på samme hylde som ham, burde man have skabt et ok fundament for at spille en bedre Europa kval denne gang.

Man kan vel ligeså godt købe de rette kandidater nu, hvis chancen byder sig i dette vindue, så man når at køre dem ind. Med mange spillere tager det som regel et års tid, inden der præsteres på top niveau efter et klubskifte, det uanset type og liga.

Der er ingen tvivl om at alt andet end et mesterskab vil være en stor fiasko, så det bliver et spændende forår.
Vil mene at Joel og Kaba er ganske fine spillere, til at præstere en god kval. En Backup til Joel er selvfølgelig nødvendigt, men det behøves jo ikke være på Hiljemark hylden.
Høvdingen af Herning

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

JBT skrev:

Du nævner selv at det ofte tager omkring et år før en spiller præstere på top niveau. Hvorfor har du så ikke mere tålmodighed med Kaba og Brumado?

Nicolai

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

En spiller på 27 år og fra en sammenlignelig kultur bør ikke skulle bruge et halvt og slet ikke et helt år på at falde til. Det er kun det relationelle der bør tage tid. Hvis han signes nu så får han 3 ugers træning før en opstart hvor vi inden mesterskabsspillet har et temmeligt overkommeligt program hvor de nye spillere kan spilles ind. Holdet bør være toptunet når top 6 går i gang og der er ingen undskyldninger for hverken Brumado eller Kaba for ikke at præstere på det tidspunkt, de har haft den tid de skulle bruge for at falde til. Jeg mener heller ikke at Dreyer, Vibe eller en evt Hiljemark bør have undskyldninger for ikke at præstere på et fornuftigt niveau når vi kommer til top 6. Til august skal de være skarpe uanset hvad, ellers må de sidde på bænken/tribunen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:
Jeg skal lige forstå det med spidsangriberen - vil du have en fra øverste hylde (som Hiljemark er for midtbanen) eller en fra backup-til-starterne-hylden?

Vi kommer ikke til at hente en stor profil til angrebet med mindre Kaba bliver solgt, det er helt sikkert. Det ville være vanvittig forvaltning af penge, når vi kun spiller med én angriber.

Hvis vi antager, at Hiljemark er klaret, er der for mig at se tre opgaver nu:

1. Forlæng med Jesper Hansen.

2. Få styr på backup til Joel. Er det en ny mand ind, eller kan Cajuste evt. tage den? Mulighed for spilletid på midtbanen kan se svær ud nu.

3. Udlejning af for foråret uaktuelle spillere.

JBT

Indlæg af JBT »

Nicolai Kammersgaard skrev:
24. jan 2020, 10:35
JBT skrev:

Du nævner selv at det ofte tager omkring et år før en spiller præstere på top niveau. Hvorfor har du så ikke mere tålmodighed med Kaba og Brumado?

Nicolai
Kaba og Brumado har haft gode forudsætninger når vi når til efter sommerferien i år, så tiden må jo vise det. Jeg skriver mange spillere - ikke alle.

Der som nogle herinde muligvis ikke forstår, eller ikke vil erkende, er at vi mange tidligere år har haft en bedre trup end nu. Måske har man nok den dårligste, i den tid vi har skulle spille Europa. Potentialet kan man ikke røre ved, men generationsskifte og nye spillere taler sit tydelige sprog, og har gjort det igennem hele sæsonen på banen, da man har mange flere point end fortjent.

Kvaliteten i bund og top niveauet skal man simpelthen til at arbejdes bedre og hårdere på for at løfte sig selv som klub. Det kan hverken BS i skoven, eller Ankersen på kontoret i London, eller andre hjælpe med. Her skal man hele klart ud og lade sig inspirere af andre klubbers miljøer, arbejdet med mennesker, tendenser i spillet med videre. Hvilket jeg selvfølgelig håber man gør.

Det er fint nok at CS altid siger at tror på sig selv og at man gør de rigtige ting, set up osv, men føler bare ikke man har brudt igennem muren, og intet viser os rigtigt at det vil ske de næste 5-10 år. Der mangler altså nogle gange noget selvindsigt og en plan for at flytte sig (på banen), selvom FCMs forskellige sloganer og udtryk gir god mening som de gæve jyder - og man trods det ovennævnte, er nået rigtig langt på kort tid. Det tror jeg alle anderkender, men jo bedre man gør det desto flere krav stilles der - og gerne hurtigere end hvad nok er.

JBT

Indlæg af JBT »

Acebone skrev:
24. jan 2020, 11:07
JBT skrev:
Jeg skal lige forstå det med spidsangriberen - vil du have en fra øverste hylde (som Hiljemark er for midtbanen) eller en fra backup-til-starterne-hylden?

Vi kommer ikke til at hente en stor profil til angrebet med mindre Kaba bliver solgt, det er helt sikkert. Det ville være vanvittig forvaltning af penge, når vi kun spiller med én angriber.

Hvis vi antager, at Hiljemark er klaret, er der for mig at se tre opgaver nu:

1. Forlæng med Jesper Hansen.

2. Få styr på backup til Joel. Er det en ny mand ind, eller kan Cajuste evt. tage den? Mulighed for spilletid på midtbanen kan se svær ud nu.

3. Udlejning af for foråret uaktuelle spillere.
En hb og en angriber på minimum samme hylde som Joel og Sory. Jeg synes ikke det er specielt store og svære krav. Konkurrencen på 13-18 mand vil kun styrke truppen, hvis kvaliteten er på dette niveau hele vejen rundt. For det er den altså ikke i dag og har ikke været det længe. Selvfølgelig skal det gi meningen pengemæssigt osv., og hvis man kan få held af at leje/sælge nogle stykker ud. Tror desværre ikke helt på den.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
24. jan 2020, 11:19
Nicolai Kammersgaard skrev:
24. jan 2020, 10:35
JBT skrev:

Nicolai
Kaba og Brumado har haft gode forudsætninger når vi når til efter sommerferien i år, så tiden må jo vise det. Jeg skriver mange spillere - ikke alle.

Der som nogle herinde muligvis ikke forstår, eller ikke vil erkende, er at vi mange tidligere år har haft en bedre trup end nu. Måske har man nok den dårligste, i den tid vi har skulle spille Europa. Potentialet kan man ikke røre ved, men generationsskifte og nye spillere taler sit tydelige sprog, og har gjort det igennem hele sæsonen på banen, da man har mange flere point end fortjent.

Kvaliteten i bund og top niveauet skal man simpelthen til at arbejdes bedre og hårdere på for at løfte sig selv som klub. Det kan hverken BS i skoven, eller Ankersen på kontoret i London, eller andre hjælpe med. Her skal man hele klart ud og lade sig inspirere af andre klubbers miljøer, arbejdet med mennesker, tendenser i spillet med videre. Hvilket jeg selvfølgelig håber man gør.

Det er fint nok at CS altid siger at tror på sig selv og at man gør de rigtige ting, set up osv, men føler bare ikke man har brudt igennem muren, og intet viser os rigtigt at det vil ske de næste 5-10 år. Der mangler altså nogle gange noget selvindsigt og en plan for at flytte sig (på banen), selvom FCMs forskellige sloganer og udtryk gir god mening som de gæve jyder - og man trods det ovennævnte, er nået rigtig langt på kort tid. Det tror jeg alle anderkender, men jo bedre man gør det desto flere krav stilles der - og gerne hurtigere end hvad nok er.
Så gal syntes jeg altså ikke vores trup er, de mangler bare at blive spillet sammen

Men du kan jo ikke forvente vi dominere efter vi har udskiftet halvdelen af holdet, ikke engang FCK fans forventer det, og når de gør det plejer andre at vinde den sæson.

Edit:
Jeg tør faktisk godt sige at vores trup aldrig har haft en størrer værdi på transfermarkt end den har nu, måske lige i sommers før Paul salget

Låst