Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Densestar7430

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Duelund retur måske? ;)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er næppe ham her, for han har repræsenteret to klubber denne sæson og er derfor irrelevant ift. guldkampen, men bare lige som en venlig reminder: Hiljemarks lejemål i Dinamo Moskva ligner ikke en succes, og han er kontraktfri til sommer, så der må forhandles frit med ham nu.

Kunne være en frisk fri transfer til sommer.

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
3. jan 2020, 20:30
Det er næppe ham her, for han har repræsenteret to klubber denne sæson og er derfor irrelevant ift. guldkampen, men bare lige som en venlig reminder: Hiljemarks lejemål i Dinamo Moskva ligner ikke en succes, og han er kontraktfri til sommer, så der må forhandles frit med ham nu.

Hiljemark har kun spillet officielle kampe for Moskva, ikke Genoa, så han er teknisk set en mulighed allerede nu. Hvis han vil spille EM for Sverige, kan vi måske være en mulighed for at få den nødvendige spilletid. Omvendt er han nok temmelig rusten efter kun 208 minutters fodbold på et helt år.

Det lyder dog ikke til at være ham, der er aktuel her.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Acebone skrev:
3. jan 2020, 20:30

Jeg håber virkelig meget på, at vi kan lokke en Hiljemark til FCM, men hvis han skal fra Rusland til Danmark, skal vi godt nok op med den helt store lønpung. Og jeg tvivler på, at Superliga bliver den bedste liga, han får et tilbud fra.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Anders Dreyer, it is. Jeg ved sgu ikke, hvad jeg skal tænke. Umiddelbart tænker jeg ikke, det er en profil, som løfter niveauet markant. Omvendt er der også begrænsninger for, hvad vi kan. Og han er trods alt fast på U21, og var en stor profil i Esbjerg.

Trods alt godt der sker noget på kanten, det behøver vi.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Lund7400 skrev:
4. jan 2020, 07:28
Anders Dreyer, it is. Jeg ved sgu ikke, hvad jeg skal tænke. Umiddelbart tænker jeg ikke, det er en profil, som løfter niveauet markant. Omvendt er der også begrænsninger for, hvad vi kan. Og han er trods alt fast på U21, og var en stor profil i Esbjerg.

Trods alt godt der sker noget på kanten, det behøver vi.
Jeg er nu ret positiv omkring Dreyer, hvis det er ham.
Han er en målscorer og det er noget holdet mangler!
Så er han venstrebenet og hurtig hvilket jeg også synes er et plus. Og har videresalgspotentiale!
Ham og Mabil (Andersson og Vibe ) kan ligge og veksle position - kan se hans bedste position er højre Wing.

Nu synes jeg blot vi mangler en klasse midt!
Enten en som kan spille offensiv pladsen (ala Marcondes) eller en som kan spille CM - (ala Hiljemark).

Og så skal vi af med noget af fedtet - som flere andre også har skrevet.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Nogen rygter om en pris? Kan se BT kalder ham for “dyr”, men det lyder mere til, at de hentyder til prisen da han blev solgt fra Esbjerg til Brighton.

Rent gæt: Omkring 10 mio?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg er også en smule skeptisk omkring Dreyer. Han har spillet 4 SL-kampe og 11 Eresdivisions-kampe. Det er alt, hvad han har spillet af seniorkampe på øverste niveau. Det er ikke meget. Stats-mæssigt ligger han på niveau med Mikael Andersson og et stykke under Sabbi/Saba, som man må formode var andre mulige kandidater til kantpladsen. Det er naturligvis et skridt op ift Isaksen, men har svært ved at se, om han er en selvskreven starter, som kan indtage en profilrolle i foråret - og det er det, som vi i mine øjne har brug for på kanten.
Jeg håber, at vi henter en kantspiller mere (og sender Isaksen til Fredericia i foråret).

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er positiv ifht Dreyer. Det ville være fedt hvis det er ham de får hjem. Han skal jo nok lige genopbygges, specielt ifht selvtillid. Ikke sikker på at vi skal forvente at han får stor indflydelse på hvor mesterskabet havner, men fra 20/21 sæsonen ville jeg have ret store forventninger til ham.

Vi mangler i den grad kvalitet til kanterne og Mabil skal også sælges på et tidspunkt, så vi skal gerne have 1-2 kanter ind i dette vindue. Mabil bliver 25 til sommer så jeg vil ikke blive overrasket over et salg til allersidst i sommervinduet når vores europæiske skæbne er afgjort. Lasse Vibe er formodentlig også udset til kanten, men han er 32 og hvor meget luft har han til at deltage defensivt såvel som offensivt og er stængerne stadig hurtige nok? Det må tiden så vise, alder er ikke den hindring det engang var, men vi må da i hvert fald give den sportslige ledelse kredit for at handle tidligt ind til et soleklart problem i vores trup (hvis Dreyer altså bliver en realitet).

Så må vi bare håbe der er lidt mere held i sprøjten med de signings, for med de tre frontangribere man har til rådighed så skal målene tilsyneladende komme et andet sted fra
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Anders Dreyer har lige spillet efteråret 2019 i hollandske Heerenveen. 13 kampe, 2 assist, og 2 mål.

Han kan spille de tre forreste pladser og det giver os derved mere bredde. Han er venstrebenet og er en naturlig målscorer. Umiddelbart betyder det et farvel til spilletid til Gustav Isaksen og mindre tid til Mikael Anderson.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Densestar7430 skrev:
4. jan 2020, 08:29
Nogen rygter om en pris? Kan se BT kalder ham for “dyr”, men det lyder mere til, at de hentyder til prisen da han blev solgt fra Esbjerg til Brighton.

Rent gæt: Omkring 10 mio?
10 mio lyder af meget synes jeg, men det er nok ikke helt skævt, desværre.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lupus1999 skrev:
4. jan 2020, 09:03
Anders Dreyer har lige spillet efteråret 2019 i hollandske Heerenveen. 13 kampe, 2 assist, og 2 mål.

Han kan spille de tre forreste pladser og det giver os derved mere bredde. Han er venstrebenet og er en naturlig målscorer. Umiddelbart betyder det et farvel til spilletid til Gustav Isaksen og mindre tid til Mikael Anderson.
Jeg ved ikke, hvor du har dine data fra, men transfermarkt siger 11 kampe med i alt 222 minutters spilletid (altså reelt 2,5 kampe), 1 mål og 2 assists https://www.transfermarkt.com/anders-dr ... ler/342389
Jeg havde i øvrigt overset, at han også har spillet 11 kampe for St Mirren i Skotland. Ændrer dog ikke på, at han ikke har mange seniorkampe under bæltet på højeste niveau i en alder af snart 22.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Altid sjovt at gøre fiskene sure, jeg håber dog ikke vi har givet mere end 10 for ham.

Kunne man forestille sig at at mabil kommer ud på venstre?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Må sige at jeg som flere andre er lidt lunken omkring denne transfer. Begrænset trackrecord fra seniorplan, og de gange jeg har set ham på u21 har jeg ikke været imponeret. En handel der både kan blive fugl eller fisk.

Husker ham som værende bedst på højrekanten, hvorfor jeg er lidt bekymret for, at det betyder, at man vil forsøge at flytte Awer til venstrekanten.
/ ABT

Billede

Låst