SL R14: Esbjerg - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Konsulen

Re: SL R14: Esbjerg - Midtjylland

Indlæg af Konsulen »

Vi skal simpelthen beholde Macondes efter nytår, han passer langt bedre ind end Evander. Evander skal til gengæld bænkes, indtil han indser, at han er til for FCM, og ikke omvendt..

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Idag var Brumado pivringe og Kaba er ikke nogen trussel offensivt. Vi er nødt til at prøve noget nyt, og Evander hvad sker der lige der. Han laver mange forkerte beslutninger og mister let og tit bolden. Med 15 min igen har vi Efb i en sæk og alligevel giver vi dem masser af chancer for at udligne. Hvad er det nu galt i at spille bolden fornuftigt rundt og løbe lidt rundt så vi beholder bolden i egne rækker, i stedet sætter vi bolden på spil og får mange farlige angreb imod os. Er træt af dumsmarte afleveringer der til sidst ender ved modstanderen. Lad dog være med at gøre fodbold sværere end det er. Lav de kloge afleveringer og når de så lykkedes kan man når relationerne er der, begynde at prøve disse. Det kloge spil først og fremmest.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Samme som i sidste uge kritik og kritik.

Vi har totalt styr på den kamp og presser imod dem igennem hele kampen. Ja, vi får ikke 10 100% chancer, men det er svært imod et hold der står så dybt. Men vi presser og presser og til sidst kunne Esbjerg ikke stå imod mere og så fik vi 2 mål + chancer til flere.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vijen skrev:
25. okt 2019, 21:52

Vi har totalt styr på den kamp og presser imod dem igennem hele kampen. Ja, vi får ikke 10 100% chancer, men det er svært imod et hold der står så dybt. Men vi presser og presser og til sidst kunne Esbjerg ikke stå imod mere og så fik vi 2 mål + chancer til flere.
Og du ser ikke det som jeg beretter om, dårlige afleveringer og 2 angribere der bare ikke er der igen idag. Ja brok, men jeg har sgu da noget at have det i. Er selvfølgelig glad for de 3 point, men alle de fejlafleveringer vi laver og får omstillinger imod os er bare ikke godt nok, det må alle da kunne se, uanset hvor dybt Efb så end står.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det var først efter Austins exit vi begyndte at spille bold, for ellers ødelagde han fuldstændigt vores spil.

Christian

Indlæg af Christian »

Vijen skrev:
25. okt 2019, 21:52

Jeg er helt enig. Vi spiller flot bolden rundt og har en del virkelog gode pasningen frem midt i banen.

Esbjerg scorer på et flot langskudsmål som bare sker engang imellem.
Jesper vifter en anden af deres chancer på stolpen, men jeg tror den var gået forbi hvis han ikke havde rørt den.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Så synes i vel også at vores angribere er verdensklasse selv om de ikke præsterer noget som helst. GOD NAT.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Brumado og Evander er godtnok to elendigheder.... ligesom resten af holdet.... vores angreb er impotens x 100. Intet at tage med fra den her kamp.... udover de tre points... det bliver ikke ved med at køre, hvis vi ikke kan tilspille os en reel scoringschance....

Duncan som angrebstræner er en joke af en anden verden....

Christian

Indlæg af Christian »

TrueWolfMidt skrev:
25. okt 2019, 22:25
Så synes i vel også at vores angribere er verdensklasse selv om de ikke præsterer noget som helst. GOD NAT.
Du er som altid en positiv fornøjelse.

Ingen af vores angribere er verdensklasse, men jeg ser helt klart potentiale i dem begge.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi skal være begejstrede for tre point på udebane. Uanset om vi spillede godt eller dårligt, så er det altid svært at vinde i Esbjerg.

Det er uendeligt lidt vi skaber. Men moralen kan man ikke tage fra holdet, de kommer endnu engang sejrrigt fra en kamp hvor vi har været bagud.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Christian skrev:
26. okt 2019, 00:36
TrueWolfMidt skrev:
25. okt 2019, 22:25
Du er som altid en positiv fornøjelse.

Ingen af vores angribere er verdensklasse, men jeg ser helt klart potentiale i dem begge.
Har på fornemmelsen at Brumado bliver det største flop klubben har købt, og det mener jeg. Bænk ham til han begynder at vise, at han gider arbejde stenhårdt for holdet og når han begynder af afslutte på mål og hvor der så kommer mål ud af det, så kan han begynde at få spilletid i førsteholdstruppen igen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
26. okt 2019, 01:37
Vi skal være begejstrede for tre point på udebane. Uanset om vi spillede godt eller dårligt, så er det altid svært at vinde i Esbjerg.

Det er uendeligt lidt vi skaber. Men moralen kan man ikke tage fra holdet, de kommer endnu engang sejrrigt fra en kamp hvor vi har været bagud.
Svært at være uenig.
KBB sagde efter kampen at i 15 og 18 vandt vi mesterskabet selvom vi også der spillede ad helvede til. Det er ikke helt sandt. I 15 sæsonen scorer vi 60% flere mål end nummer 2!!!!
Vi kreerede tonsvis af chancer hvoraf mange kom fra dødbolde, ganske vist. Men vi var helt oppe på øverste SL niveau med mål i åbent spil. Mediernes fokus var dog på dødboldene fordi det var trendsettende. I foråret klikker spillet ikke helt som i efteråret men Ståles gummibens retorik fyldte meget i medierne og presset var tårnhøjt på spillerne for at hjemtage klubbens første trofæ.

I 18 sæsonen har vi i efteråret ti kampe i rap hvor vi scorer mindst 3 mål hjemme! Vi flår modstanderne fra hinanden i den periode offensivt og spiller det bedste bold i den periode som jeg endnu har set i ligaen. Sørloth, Nissen, Novak og Borring forlader os så i vinterpausen for “lifechanging money” (for klubben) og i foråret har vi kæmpestore problemer ligesom nu. Det halvår kan vi sammenligne med det nuværende bortset fra at man dengang havde dødboldene at falde tilbage på. Der skabte vi altid chancer. Det kan vi ikke i samme grad nu. Dengang var der altså også en åreladning af spillere som vi også har haft op til dette halvår.

Er der grund til panik? Nej selvfølgelig ikke, men man har lov til at kritisere spillet som helhed og alle de bekymrende tendenser der er i holdet. Der er store følelser involveret for de fleste af os og de følelser kommer til udtryk i en kamptråd hvor det til tider kammer over, mens det mere velovervejede finder plads i andre tråde. Det er det samme uanset sportsgren og land. I hvert fald hos alle de nordamerikanske og engelske fora jeg har bevæget mig rundt i - og det er en del!

Måske jeg bare er mere tykhudet end de fleste men jeg finder ikke negativiteten herinde ekstraordinær. Når holdet spiller gode kampe så synes jeg også rosen og begejstringen er til at få øje på, omend lige netop med begejstringen der halter vi efter andre fora jeg har besøgt. Der er vi helt sikkert for sindige som midtjyder. Vi er generelt svære at hive op af stolen, om det så end er i håndboldhallen eller på stadion. Der skal meget mere til at få ros end at få ris.

I øjeblikket er der ikke meget i spillet på banen at rose og begejstringen over trods alt at vinde er til at overse. Derfor bliver negativiteten for overvældende for flere.

Negativiteten bunder selvflg også i at vi er mange der er nervøse for at heldet snart hører op. For det er den altafgørende ting for os i øjeblikket. Mod Esbjerg var det en skade til deres og banens med afstand bedste spiller samt et kolossalt målmandsdrop der gav os tre point. Den slags holder bare ikke ved og der er ikke meget i vores spil der tyder på at vi er på vej i en retning hvor vi er mindre afhængige af held.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

-Jeg tror vi alle er skuffede over både Brumado og Kaba, og det er slet ikke utænkeligt at Brumado bliver et af klubbens dårligste indkøb i forhold til pris.
- fuldt forståeligt at man i kampens hede lukker frustrationer ud herinde, men efter kampen kunne det dælme være rart med lidt flere nuancer.
- der er flere ting at rose. Vi lukker nærmest rekord få mål ind og vi giver spilletid til en masse unge spillere, der igen er med til at sætte fokus og give værdi til vores akademi. Vi ligger nr 1 med 7 point ned til FCK, i en liga der meget ofte er tæt og alle kan slå alle. Vi har skiftet træner og sagt farvel til flere bærende spillere og alligevel har vi kvaliteten til at hente den ene sejr efter den anden. Vores økonomi og find selv på flere.

Der er plads til forbedringer heldigvis, men der er masser at glæde sig over.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

mousebreaker skrev:
26. okt 2019, 09:39
Ravnen skrev:
26. okt 2019, 01:37

Svært at være uenig.
KBB sagde efter kampen at i 15 og 18 vandt vi mesterskabet selvom vi også der spillede ad helvede til. Det er ikke helt sandt. I 15 sæsonen scorer vi 60% flere mål end nummer 2!!!!
Vi kreerede tonsvis af chancer hvoraf mange kom fra dødbolde, ganske vist. Men vi var helt oppe på øverste SL niveau med mål i åbent spil. Mediernes fokus var dog på dødboldene fordi det var trendsettende. I foråret klikker spillet ikke helt som i efteråret men Ståles gummibens retorik fyldte meget i medierne og presset var tårnhøjt på spillerne for at hjemtage klubbens første trofæ.

I 18 sæsonen har vi i efteråret ti kampe i rap hvor vi scorer mindst 3 mål hjemme! Vi flår modstanderne fra hinanden i den periode offensivt og spiller det bedste bold i den periode som jeg endnu har set i ligaen. Sørloth, Nissen, Novak og Borring forlader os så i vinterpausen for “lifechanging money” (for klubben) og i foråret har vi kæmpestore problemer ligesom nu. Det halvår kan vi sammenligne med det nuværende bortset fra at man dengang havde dødboldene at falde tilbage på. Der skabte vi altid chancer. Det kan vi ikke i samme grad nu. Dengang var der altså også en åreladning af spillere som vi også har haft op til dette halvår.

Er der grund til panik? Nej selvfølgelig ikke, men man har lov til at kritisere spillet som helhed og alle de bekymrende tendenser der er i holdet. Der er store følelser involveret for de fleste af os og de følelser kommer til udtryk i en kamptråd hvor det til tider kammer over, mens det mere velovervejede finder plads i andre tråde. Det er det samme uanset sportsgren og land. I hvert fald hos alle de nordamerikanske og engelske fora jeg har bevæget mig rundt i - og det er en del!

Måske jeg bare er mere tykhudet end de fleste men jeg finder ikke negativiteten herinde ekstraordinær. Når holdet spiller gode kampe så synes jeg også rosen og begejstringen er til at få øje på, omend lige netop med begejstringen der halter vi efter andre fora jeg har besøgt. Der er vi helt sikkert for sindige som midtjyder. Vi er generelt svære at hive op af stolen, om det så end er i håndboldhallen eller på stadion. Der skal meget mere til at få ros end at få ris.

I øjeblikket er der ikke meget i spillet på banen at rose og begejstringen over trods alt at vinde er til at overse. Derfor bliver negativiteten for overvældende for flere.

Negativiteten bunder selvflg også i at vi er mange der er nervøse for at heldet snart hører op. For det er den altafgørende ting for os i øjeblikket. Mod Esbjerg var det en skade til deres og banens med afstand bedste spiller samt et kolossalt målmandsdrop der gav os tre point. Den slags holder bare ikke ved og der er ikke meget i vores spil der tyder på at vi er på vej i en retning hvor vi er mindre afhængige af held.
Fantastisk artikel. Siger det hele dog uden brok, som jeg er beskyldt for. Kommer altid på stadion og bakker op om holdet, men min frygt er nemlig også, at heldet ender på et tidspunkt og jeg lufter trods alt kun min frustration over det elendige spil jeg ser, hvilket burde være acceptabelt herinde, hvor vi trods alt alle sammen holder med det samme hold, vil jeg mene. Priskes vindermentalitet JA, ja med en ordentlig pose held oven i, håber jeg i kunne se. God weekend og vi ses på stadion for fuld opbakning til næste kamp. Tak mousebreaker.

Benzo

Indlæg af Benzo »

mousebreaker skrev:
26. okt 2019, 09:39
Bare lige for en god ordens skyld, det var i 18/19 sæsonen vi scorede mindst 3 mål i 9 (ikke 10) hjemmekampe i træk. Sørloth, Nissen, Novak og Borring forlader os i vinteren '17. Det er altså kun ét år siden at vi skilte det ene forsvar ad efter det andet på MCH arena, og det var uden de 4 førnævnte spillere.

Har desuden hørt podcast med nogle af de der tal-nørder (Leander tror jeg det var), som nævnte at i de 6 kampe vi spillede med KA som træner skabte vi 26* afslutninger i 'Dangerzone' i alle kampe til sammen, og i Priske's indtil da 7 kampe (altså før Esbjerg) havde vi skabt 52* afslutninger i 'Dangerzone', altså en enorm forbedring.

*https://twitter.com/LeandinhoDK/status/ ... 8261241856 (viser dog kun det samlede antal DZ afslutninger)

Besvar