SL R13: Midtjylland - Randers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM

SL R13: Midtjylland - Randers

Indlæg af MFKM »

Det Praktiske:
Tid: Mandag d. 21/10 kl. 19.00
Sted: MCH Arena
Dommer: Jakob Kehlet
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
Randers: Ingen
Midtjylland: Frank Onyeka

Skader:
Randers: Pas
Midtjylland: Riis, Korsmár, Torp, Mikkel Andersen, Sparv

Bud på start XI'er
Jesper Hansen
Joel, Sviatchenko, Scholz, Dal Hende
Cajuste, Evander
Mabil, Marcondes, Anderson
Kaba

Bænk: Ottesen, Nicolaisen, Dyhr, Paulinho, Isaksen, Brumado, Mads Hansen

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Re: SL R13: Midtjylland - Randers

Indlæg af Straarup »

Dal Hende er ude med skade. Mon ikke Dyhr starter i stedet. Ellers er jeg enig i dit bud.
// Straarup :fcmwolf:

MFKM

Indlæg af MFKM »

Sparv er fraværende i en kamp hvor Onyeka også har karantæne det er langt fra optimalt.

Nogen der kan sige et par fornuftige ord om Mads Hansen som er med i truppen?

Er jeg iøvrigt den eneste der synes Midtjyllands forsøg på at hype den her kamp har slået helt fejl? Man starter med at melde ud om "Mission fuldt hus" og "Mega Monday", hvor man efter sigende skulle få mere for pengene, men man er ikke kommet med nogle reelle initiativer.

Respekt for at man forsøger at gøre noget særligt ud af kampene - man bør og har formenligt hentet inspiration fra AGF der har kæmpe succes med Aarhus Walk, Legende dage, og i dag med et overfyldt stadion(godt nok via gratis billetter, men stadig dybt imponerende). Men når man bare kalder det for noget, uden reelt at følge op, så klinger det hult.

Hvad er det jeg får mere af for pengene i morgen? Er der halv pris på øl? 2 pølser for ens pris? billige billetter? udsalg i Ulveshoppen? Det eneste jeg ved er at der er Mega Monday. Det lyder lidt ulækkert kommercielt som Black Friday og Cyber Monday - den her gang ved jeg bare ikke hvad det reelt indeholder.

Nå, det var ret meget om noget for kampen fuldstændig ligegyldigt - vi ses på stadion i morgen! Lad os fortsætte vores imponerende stime mod Randers, hvor vi har 9 sejre i de sidste 10 kampe.

Et lille kuriosum er at vi får en af Danmarks bedste dommere - Jakob Kehlet for 3. gang ud af de sidste 4 kampe.

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

Jeg har tænkt præcis samme tanker som dig omkring 'eventet' i morgen.

En kamp mod Randers er i sig selv ikke særlig sexet. Men jeg glæder mig faktisk alligevel til at se midtbanen uden Sparv eller Onyeka. Det har vist sig at den position har ekstremt stor betydning for vores udtryk, så jeg er meget spændt på, hvorledes det ser ud i morgen.

Kehlet var i øvrigt ikke blandt Danmarks bedste dommere i parken.

Ovenstående er for min egen regning.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvorfor er vores nye træner altid så pessimistisk. Vi plejer altid at vinde over Randers.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bri ... ers-esser/

THenry

Indlæg af THenry »

MFKM skrev:
20. okt 2019, 22:20
Nogen der kan sige et par fornuftige ord om Mads Hansen som er med i truppen?
Jeg synes, det er en spændende spiller med god teknik, og så er han en rigtig dygtig afslutter, der har et stærkt venstreben. Jeg har primært set ham i U-17- og 19-ligaen, hvor han fysisk bestemt også kan være med, men det bliver selvfølgelig anderledes for ham, når han skal op mod voksne mænd.

Han blev topscorer i U-17-ligaen i sidste sæson (vist første gang vi havde en topscorer i den liga siden Victor Fischer!), og er på U-18 landsholdet. Han er primært offensivspiller (angriber/hængende angriber/kant), men kan også spille venstre back/wing back, hvilket han bl.a. gjorde mod Man U i Youth League i sidste sæson, da Dyhr gik ud med en skade.

Jeg tror i øvrigt, at vi skal være foran med et par kasser, hvis vi skal se ham på banen til debut i morgen. Hvis vi skal skifte offensivt ind, så er der vist ingen tvivl om at Isaksen og Brumado er foran ham, men synes det er en spændende spiller til fremtiden, så håber naturligvis, at der bliver mulighed for at give en lokal knægt debut på hjemmebane.
Senest rettet af THenry 20. okt 2019, 22:58, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Den her kamp huer mig ikke, og det er godt nok en skidt kamp at være uden både Frank og Sparv. Jeg har stor tiltro til Cajuste, men lige netop Randers tror jeg ikke på, at han er klar til at håndtere, hvis han skal udfylde den 6'er-agtige rolle som Frank har fået i 4-2-3-1.

Jeg har tænkte lidt over, at vi vel på mange måder egentlig ikke spiller 4-2-3-1 men nærmere 4-1-4-1 (egentlig både uden bold og med i fase 2). Ser I andre det anderledes? Jeg ved godt, at den nominelle opstilling ikke er så afgørende, men jeg synes, at det er relevant i dag, fordi det kan blive et stort problem, hvis Randers får spillet skubbet op omkring Cajuste/hvis vi ikke evner at holde spillet i fase 2 og fase 3 i meget lange perioder af kampen.

Randers er en spændende test på nuværende tidspunkt. De kommer med de kvaliteter, som vi har kæmpet lidt med at håndtere, og så har de oveni haft god tid til forberedelse og kommer med selvtillid (vi har det samme selvfølgelig). Du er kritisk overfor Priskes udtalelser TrueWolfMidt - jeg har det lige omvendt, jeg er glad for, at Priske viser respekt og ydmyghed.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

2. gang i træk Tim Sparv vender retur fra landsholdspause med en skade......

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

TrueWolfMidt skrev:
20. okt 2019, 22:29
Hvorfor er vores nye træner altid så pessimistisk. Vi plejer altid at vinde over Randers.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bri ... ers-esser/
Det plejede vi også mod OB !!

Jeg er også noget bekymret for kampen. Tror vi skal yde max. energi over hele linjen for Randers er rimelig kompakte og udviser stor energi. Tror det bliver en hård fight der skal til for at vinde.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Undre mig egentlig over at Paulinho ikke er tættere på startopstillingen. Jeg ved godt han skal vende sig til kulturen og spillestilen osv., men FCM proklamerede jo da han kom, at han havde været vant til at spille en normal back i en 4 back kæde, hvorfor han skulle vænne sig til wing backen.

Nu er vi jo tilbage i en 4 back kæde, som burde falde ham mere naturligt, men det ligner stadigvæk at han er klart 3. valg på pladsen?

Har godt hørt om den brazilianske motorvej, der skulle være bag backs i den brazilianske liga, men alligevel.

THenry

Indlæg af THenry »

Densestar7430 skrev:
21. okt 2019, 13:43
Undre mig egentlig over at Paulinho ikke er tættere på startopstillingen. Jeg ved godt han skal vende sig til kulturen og spillestilen osv., men FCM proklamerede jo da han kom, at han havde været vant til at spille en normal back i en 4 back kæde, hvorfor han skulle vænne sig til wing backen.

Nu er vi jo tilbage i en 4 back kæde, som burde falde ham mere naturligt, men det ligner stadigvæk at han er klart 3. valg på pladsen?

Har godt hørt om den brazilianske motorvej, der skulle være bag backs i den brazilianske liga, men alligevel.
Ja. Vores brassere kommer fra en helt anden kultur og spillestil m.v., så vi skal nok vænne os til, at de skal bruge en del tid til at integrere sig (tror vi kan købe mere potentiale i Brasilien end ellers, men de kommer til gengæld med en vis risiko, fordi vi er meget forskellige ift. dem), men når det er sagt, så synes jeg også, det er ved at være småbekymrende, at han ikke kan slå en ung akademispiller af (som har gjort ok, men ellers ikke meget mere udover en rigtig god kamp mod Brøndby). Paulinho er købt for 6 mio., så det er jo ikke ligefrem penge, vi plejer at give for et 3. valg...Jeg ved godt, at der er hele den rodede MDH-situation, og at Marc igen er kommet i spil og har taget pladsen, men vores trup er trods alt ikke særlig bred i øjeblikket, så konkurrencesituationen bør ikke være overvældende pt.

Jeg kan faktisk ikke helt gennemskue, om det er godt eller skidt for ham med formationsskiftet. Som jeg kan se det, så spillede han rigtig nok i en 4-backkæde i Brasilien, men blev vel købt på sine offensive kvaliteter (velvidende at han er dårlig defensiv og efterlader en Avenida Brasil) til en wing back-rolle?

Jeg forventer, at Randers parkerer bussen, så vil egentlig ikke have noget imod, hvis han får chancen fra start, da han er bedre offensiv end konkurrenten, men tror også Dyhr fortsat er foran ham.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

THenry skrev:
21. okt 2019, 15:07

Ja. Vores brassere kommer fra en helt anden kultur og spillestil m.v., så vi skal nok vænne os til, at de skal bruge en del tid til at integrere sig (tror vi kan købe mere potentiale i Brasilien end ellers, men de kommer til gengæld med en vis risiko, fordi vi er meget forskellige ift. dem), men når det er sagt, så synes jeg også, det er ved at være småbekymrende, at han ikke kan slå en ung akademispiller af (som har gjort ok, men ellers ikke meget mere udover en rigtig god kamp mod Brøndby). Paulinho er købt for 6 mio., så det er jo ikke ligefrem penge, vi plejer at give for et 3. valg...Jeg ved godt, at der er hele den rodede MDH-situation, og at Marc igen er kommet i spil og har taget pladsen, men vores trup er trods alt ikke særlig bred i øjeblikket, så konkurrencesituationen bør ikke være overvældende pt.

Jeg kan faktisk ikke helt gennemskue, om det er godt eller skidt for ham med formationsskiftet. Som jeg kan se det, så spillede han rigtig nok i en 4-backkæde i Brasilien, men blev vel købt på sine offensive kvaliteter (velvidende at han er dårlig defensiv og efterlader en Avenida Brasil) til en wing back-rolle?

Jeg forventer, at Randers parkerer bussen, så vil egentlig ikke have noget imod, hvis han får chancen fra start, da han er bedre offensiv end konkurrenten, men tror også Dyhr fortsat er foran ham.
Jeg tænker umiddelbart ikke at vi skal være bekymrede endnu. MDH har naturligt taget hans gamle plads tilbage efter han ikke blev solgt og så gjorde Dyhr det godt i perioden inden, hvorfor det også vil være useriøst at smide ham ned på reserveholdet/Youth League holdet igen. Mon ikke vi skyder MDH af til vinter og så kan Paulinho kæmpe sig ind på holdet igen. Alternativt omskoler vi ham til Wing, hvor vi umiddelbart mangler spillere pt. Hvis han stadigvæk kun spiller reservebold til sommer bør vi nok udleje ham.

Hvis Dyhr har øvet indlæg i hele landskampspausen synes jeg han skal have chancen igen, da han ikke har spillet sig decideret af og vi har brug for at vores akademitalenter får nogle minutter på 1. holdet.

Nicolai Kammersgaard

THenry

Indlæg af THenry »

Mit problem med Dyhr er, at han ikke har været overbevisende offensivt, og som du selv nævner, så har hans indlæg været ret svage, og det er en dimension, vi mangler i vores spil. Han har gjort det fint defensivt.

De hold, vi møder, står efterhånden dybt og overlader spillet til os (forventer det samme i aften), og derfor tænker jeg, at Paulinho kunne være en fin mulighed med MDH på skadeslisten. Jeg frygter lidt, at der kommer for lidt over venstrekanten igen i dag med Dyhr. Synes det har været billedet de sidste par kampe, hvor han har fået chancen, men håber da det bliver bedre i dag.

Jeg er faktisk ikke længere, så bekymret for akademitalenterne. Frank og M. Anderson er blevet stamspillere foruden Erik, og så skal Nicolaisen, Isaksen, Dyhr og Nicolas Madsen nok også få minutter hist og her. Det ser efterhånden ret fint ud. Til gengæld er jeg skuffet over, at en dyrtindkøbt 24-årig med erfaring fra Serie A, der helt sikkert er en bedre liga end Superligaen, ikke er bedre end, at han formentlig er 3. valg i øjeblikket. Jeg har større forventninger end det.

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

Stoffer skrev:
21. okt 2019, 10:10
Den her kamp huer mig ikke, og det er godt nok en skidt kamp at være uden både Frank og Sparv. Jeg har stor tiltro til Cajuste, men lige netop Randers tror jeg ikke på, at han er klar til at håndtere, hvis han skal udfylde den 6'er-agtige rolle som Frank har fået i 4-2-3-1.

Jeg har tænkte lidt over, at vi vel på mange måder egentlig ikke spiller 4-2-3-1 men nærmere 4-1-4-1 (egentlig både uden bold og med i fase 2). Ser I andre det anderledes? Jeg ved godt, at den nominelle opstilling ikke er så afgørende, men jeg synes, at det er relevant i dag, fordi det kan blive et stort problem, hvis Randers får spillet skubbet op omkring Cajuste/hvis vi ikke evner at holde spillet i fase 2 og fase 3 i meget lange perioder af kampen.

Randers er en spændende test på nuværende tidspunkt. De kommer med de kvaliteter, som vi har kæmpet lidt med at håndtere, og så har de oveni haft god tid til forberedelse og kommer med selvtillid (vi har det samme selvfølgelig). Du er kritisk overfor Priskes udtalelser TrueWolfMidt - jeg har det lige omvendt, jeg er glad for, at Priske viser respekt og ydmyghed.
Nøj jeg er enig her. Jeg synes også vi ligner vores gamle opstilling, med Izunna bag JP og Andersson. Det er så bare blevet noget mere offensivt med Evander og Marcondes.

Jeg ved ikke om jeg er vild med det. Jeg tror måske min bekymring går på de typer vi har i truppen. Jeg synes vi desperat leder efter en boldspillende tovejs-midtbanespiller. Om Hiljemark kunne have været den, aner jeg ikke - men det er vores akilleshæl i øjeblikket, som jeg der det.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Så skyd da for h.....😱

Besvar