DBU R3: Fremad Amager - Midtjylland
Re: DBU R3: Fremad Amager - Midtjylland
Tror ikke vi skifter ret mange fra i søndags, og hvorfor skulle vi også det. Vi har ikke fandens mange rutinerede tilbage, og hvorfor skulle vi stille med reserveholdet.
Fremad Amager spiller en god gang teknisk fodbold lidt a la Lyngby hvor de står langt tilbage og lurer på kontraer, men mon ikke trænerstaben har styr på det. Ser ud til at de har en fin kunstgræsbane. Så deres pokalkamp mod Lyngby, og der var de presset noget. Også deres kamp mod Viborg så jeg og der scorer Viborg 2 gange i overtiden, men kunne snildt have været bagud med 3 inden de udligner og vinder.
Forventer kun at vi skifter 2-3 stykker, og så får det afgjort tidligt.
Kunne godt tænke mig at se Paulinho på en kant for der synes jeg vi er tyndt besat.
Fremad Amager spiller en god gang teknisk fodbold lidt a la Lyngby hvor de står langt tilbage og lurer på kontraer, men mon ikke trænerstaben har styr på det. Ser ud til at de har en fin kunstgræsbane. Så deres pokalkamp mod Lyngby, og der var de presset noget. Også deres kamp mod Viborg så jeg og der scorer Viborg 2 gange i overtiden, men kunne snildt have været bagud med 3 inden de udligner og vinder.
Forventer kun at vi skifter 2-3 stykker, og så får det afgjort tidligt.
Kunne godt tænke mig at se Paulinho på en kant for der synes jeg vi er tyndt besat.
-
Steffen am
Nu skal vi bare lade være med at lave en "Tottemham". 
Men ja, mon ikke at vi spare f.eks. Joel, Anderson, Scholz og måske en af Frank-Evander (Erik?),
og så tager 3 af dem med på bænken, så de kan sættes ind hvis det skulle være,
sammen med f.eks. Nicolas Madsen, der så tilgengæld kan komme ind hvis det går godt.
Smider Mabil og Paulinho på hver deres fløj. Og så ellers kører nogenlunde start XI'er.
Men ja, mon ikke at vi spare f.eks. Joel, Anderson, Scholz og måske en af Frank-Evander (Erik?),
og så tager 3 af dem med på bænken, så de kan sættes ind hvis det skulle være,
sammen med f.eks. Nicolas Madsen, der så tilgengæld kan komme ind hvis det går godt.
Smider Mabil og Paulinho på hver deres fløj. Og så ellers kører nogenlunde start XI'er.
Jeg vil blive meget overrasket, hvis ikke vi minimum skifter et halvt hold af dem, der spillede en hård og krævende kamp i søndags også med tanke på, at vi har en ny vigtig kamp mod en dygtig modstander allerede næste søndag.
Sidste år mod Dalum fra 2. Division var der reelt kun Erik og Polle, der på daværende tidspunkt var faste starter. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/st ... d-dalum-if
Jeg mener simpelthen vi har fejlet med trupsammensætningen, hvis ikke man tør spille Isaksen, Cajuste, Dyhr, Nico, James, Brumado, Paulinho, Mikkel Andersen etc. i sådan en kamp her, da de er 1-2 skader/karantæner fra at skulle spille i Superligaen!
Jeg tænker, at Fremad Amager ville være lykkelige for at have en Søren Reese i deres trup, men det er så vores 5. Valg, og slet ikke sikkert at han starter i morgen. Synes det siger noget om styrkeforskellen.
Derudover stillede Lyngby med et rimelig reservespækket hold i sidste runde af pokalen, og vores reserver er ganske enkelt bedre end deres, så det her er en kamp, vi skal turde at give de unge chancen. https://lyngby-boldklub.dk/2019/09/11/e ... nkurrence/
Sidste år mod Dalum fra 2. Division var der reelt kun Erik og Polle, der på daværende tidspunkt var faste starter. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/st ... d-dalum-if
Jeg mener simpelthen vi har fejlet med trupsammensætningen, hvis ikke man tør spille Isaksen, Cajuste, Dyhr, Nico, James, Brumado, Paulinho, Mikkel Andersen etc. i sådan en kamp her, da de er 1-2 skader/karantæner fra at skulle spille i Superligaen!
Jeg tænker, at Fremad Amager ville være lykkelige for at have en Søren Reese i deres trup, men det er så vores 5. Valg, og slet ikke sikkert at han starter i morgen. Synes det siger noget om styrkeforskellen.
Derudover stillede Lyngby med et rimelig reservespækket hold i sidste runde af pokalen, og vores reserver er ganske enkelt bedre end deres, så det her er en kamp, vi skal turde at give de unge chancen. https://lyngby-boldklub.dk/2019/09/11/e ... nkurrence/
Jeg mener ikke vi skal spille alle 8 fra start. Det ville være voldsomt at satse der. Et par stykker og så nogle på bænken. Havde vi ikke bøvl nok med Dalum og har vi ikke tit haft problemer med lavere rangerende hold som lugter blod når de store kommer. Så ser jeg ingen grund til at spille 7-8 nye mand der jo nok heller ikke er så sammenspillede. Fremad Amager er altså af en helt anden kaliber end Dalum, og lå sidste år og kæmpede med i toppen af 1 div.THenry skrev: ↑25. sep 2019, 13:18Jeg vil blive meget overrasket, hvis ikke vi minimum skifter et halvt hold af dem, der spillede en hård og krævende kamp i søndags også med tanke på, at vi har en ny vigtig kamp mod en dygtig modstander allerede næste søndag.
Jeg kunne gå med til at bruge dem hvis vi havde mødt Otterup, Vejgård, VSK Århus o.s.v.
Jeg håber og tror at teamet har styr på situationen, og stiller stærkt op.
Ingen Erik, Scholz, Dal Hende, Anderson eller Marcondes. Sparv stadig ude. To unge med i truppen, Tobias Damtoft og Oliver Sørensen.
Jeg tror og håber på følgende startelleve:
Andersen
Joel - Reese - Nico - Dyhr
Cajuste - Madsen
Isaksen - Evander - Paulinho
Júnior
Håber, Reese får chancen, da James langt fra har imponeret, når han har fået chancen.
Andersen
Cajuste - Madsen
Júnior
Håber, Reese får chancen, da James langt fra har imponeret, når han har fået chancen.
AltidFCM skrev: ↑25. sep 2019, 15:26Ingen Erik, Scholz, Dal Hende, Anderson eller Marcondes. Sparv stadig ude. To unge med i truppen, Tobias Damtoft og Oliver Sørensen.
Andersen
Cajuste - Madsen
Júnior
Var ude til træningen hvor start 11 trænede, det er tæt på, men forkert på 2 positioner.
Edit: maecondes selvtrænede frispark hvor de blev hamret ind
Gaetter på James i stedet for Reese og Onyeka i stedet for Madsen.
Kunne vi ikke omskole en af vores centrale forsvarsspillere til en Sparv position. Tænker at James burde have farten, måske Reese har overblikket, jeg ved det ikke, men vi har et overtal af spillere til forsvaret og knap nok til defensiv midt.
Det kan blive en giftig kamp det her. Selv FCK har problemer med et 2. Div hold, hvor de ellers nærmest har alt det tunge skyts på banen. Håber Priske har bedt spillerne om at blænde op for TV’et, så de kan se, at man ikke skal tage noget for givet i pokalen. Fremmed Amager er trods alt et markant bedre hold end Hillerød.
/ ABT

-
mousebreaker
Selvflg skal der roteres, bare ikke for vildt. Vi skal bevare momentum og ikke lukke dårligdomme ind. Spillere som Dyhr og Cajuste er oplagte at give en start. Giv Marcondes og Evander en halvleg hver som 10’er med Brumado på top. Nicolaisen og James i forsvaret. Mabil hele kampen da han alligevel har karantæne mod OB. Isaksen fra start. Mikkel Andersen fra start. Højre back tænker jeg vi bliver nødt til at bruge Joel da James eller Reese må formodes at starte som højre midterforsvarer. (Hvem ved, måske Priske vil bruge kampen på at opbygge relationerne mellem Nicolaisen og Svia nu da Scholz er ude en tid?)
Uanset hvad så er modstanderen ikke dårlig. De vil være toptændte mod os, så vi skal tage opgaven seriøst. Vi kommer til at stille med flere reserver og uprøvede relationer. Jeg tror det bliver en tæt affære
Uanset hvad så er modstanderen ikke dårlig. De vil være toptændte mod os, så vi skal tage opgaven seriøst. Vi kommer til at stille med flere reserver og uprøvede relationer. Jeg tror det bliver en tæt affære
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
-
Steffen am
Erik og Marcondes er ikke med, så kommer i hvert fald ikke til at ske.mousebreaker skrev: ↑25. sep 2019, 18:45Selvflg skal der roteres, bare ikke for vildt. Vi skal bevare momentum og ikke lukke dårligdomme ind. Spillere som Dyhr og Cajuste er oplagte at give en start. Giv Marcondes og Evander en halvleg hver som 10’er med Brumado på top. Nicolaisen og James i forsvaret. Mabil hele kampen da han alligevel har karantæne mod OB. Isaksen fra start. Mikkel Andersen fra start. Højre back tænker jeg vi bliver nødt til at bruge Joel da James eller Reese må formodes at starte som højre midterforsvarer. (Hvem ved, måske Priske vil bruge kampen på at opbygge relationerne mellem Nicolaisen og Svia nu da Scholz er ude en tid?)
Ellers lyder det både plausibelt og fornuftigt.
Hørt mere omkring Scholz, eller bare du tænker det er naturligt han ikke spiller de næste par kampe?
Scholz er ikke udtaget
Fremad Amager er bestemt et langt bedre hold end Dalum, og et af de bedre hold i 1. division (så på den måde faktisk en af de svære lodtrækninger, som vi kunne få). De har nogle gode offensive spillere med individuel kvalitet f.eks. Lukas Engel, vores gamle akademispiller Samson og Theo Chendri (selvom han ikke har spillet så meget i denne sæson), men min pointe er bare, at nogen i ledelsen har fejlet, hvis vi ikke tør spille en række af de spillere, der ofte sidder på bænken i Superligaen i sådan en kamp her. Hvis vi stiller stærkt op, så er det jo fordi, at man mener, at Isaksen, Cajuste, Dyhr, Paulinho, Brumado, James etc. ikke er gode nok til den slags kampe her, og i givet fald skulle vi jo ikke have udlejet spillere som Okosun, George, Kraev m.v., da de ville kunne køre en sejr hjem i denne type af kampe.tatoo skrev: ↑25. sep 2019, 15:05Jeg mener ikke vi skal spille alle 8 fra start. Det ville være voldsomt at satse der. Et par stykker og så nogle på bænken. Havde vi ikke bøvl nok med Dalum og har vi ikke tit haft problemer med lavere rangerende hold som lugter blod når de store kommer. Så ser jeg ingen grund til at spille 7-8 nye mand der jo nok heller ikke er så sammenspillede. Fremad Amager er altså af en helt anden kaliber end Dalum, og lå sidste år og kæmpede med i toppen af 1 div.THenry skrev: ↑25. sep 2019, 13:18Jeg vil blive meget overrasket, hvis ikke vi minimum skifter et halvt hold af dem, der spillede en hård og krævende kamp i søndags også med tanke på, at vi har en ny vigtig kamp mod en dygtig modstander allerede næste søndag.
Jeg kunne gå med til at bruge dem hvis vi havde mødt Otterup, Vejgård, VSK Århus o.s.v.
Jeg håber og tror at teamet har styr på situationen, og stiller stærkt op.
Jeg mener, at det var den rette beslutning at udleje de nævnte spillere og satse på ungdommen (selvom de altid kommer med en risiko), og kan simpelthen ikke se, hvornår de skal spille, hvis ikke man tør smide dem ind i vores kamp i første runde i pokalen?
Vi har jo allerede i glimt set fine præstationer fra Isaksen, Cajuste og Dyhr i denne sæson. Nico er en fin superligaspiller, James var den bedste forsvarspiller i 1. division i den halvsæson han spillede i Fredericia og Brumado og Paulinho har vi betalt en del penge for, så jeg vil da forvente, at de også har en del kvalitet. Jeg mener stadigvæk, at vi kan stille med et slagkraftigt hold, selvom vi roterer mindst et halvt hold. Største bekymring er klart, som du skriver de manglende relationer, selvom de ofte har spillet sammen på reserveholdet, men hvis vi skal holde alle i truppen i gang (og glade), så skal de have en kamp i ny og næ, og når jeg ser vores program resten af efterårssæsonen, så er denne kamp den klart mest oplagt til det.
Jeg synes en lang række reserver skal have chancen, og griber de ikke den, så smider vi spillere som Kaba og Frank ind fra bænken og topper dermed holdet. Det bør være nok, selvom jeg er enig i, at det ikke er en walkover det her.
-
Steffen am
Tror egentlig også godt de spillere du nævner, kan få spilletid.
Men helt sikkert som du selv er inde på. En ting er kvaliteten. Spiller for spiller, er der jo ikke nogen af dem du nævner der sagtens kunne være med.
Men noget andet er relationer og kontinuitet, og man har før set i sådan nogle pokalkampe hvor man skifter en 8-10 at selvom det er gode spillere, er det svært at få til at sidde helt i skabet.
Ingen grund til at vi skal ud og gøre det lige så spændende, som nogle af de hold der spillede i aften
Men gode pointer omkring også at holde humøret i truppen høj, men vi har vel også snart den tyndeste trup vi har haft under Benham. Kan have nogle ulemper i forhold til bredden (højreback og wings?), men har selvfølgelig den fordel, at ikke mange spillere kan føle sig overset. Hvis vi pt har 20 naturlige startere, 3 er skadet (Sparv, Sholz og Anderson) og yderligere 3 sidder over (Erik, Marcondes, Dal Hende) så kommer næsten lidt af sig selv.
Reese, O. Sørensen og T. Damtoft må starte på bænken, Nicolas Madsen måske i en mellem kategori, så er der kun 1 målmand og 2-3 markspillere, der 'potentielt' kan blive skuffet, som alle starter på bænken og så er der de 11 startere.
Har vi egentlig et bud på hvem der kommer til at bære anførerbindet, nu det hverken bliver Poulsen, Erik, Sparv, Scholz eller Marc Dal?
Nicolaisen? Jesper Hansen hvis man vil have en målmand som anfører (og han spiller?)
Men helt sikkert som du selv er inde på. En ting er kvaliteten. Spiller for spiller, er der jo ikke nogen af dem du nævner der sagtens kunne være med.
Men noget andet er relationer og kontinuitet, og man har før set i sådan nogle pokalkampe hvor man skifter en 8-10 at selvom det er gode spillere, er det svært at få til at sidde helt i skabet.
Ingen grund til at vi skal ud og gøre det lige så spændende, som nogle af de hold der spillede i aften
Men gode pointer omkring også at holde humøret i truppen høj, men vi har vel også snart den tyndeste trup vi har haft under Benham. Kan have nogle ulemper i forhold til bredden (højreback og wings?), men har selvfølgelig den fordel, at ikke mange spillere kan føle sig overset. Hvis vi pt har 20 naturlige startere, 3 er skadet (Sparv, Sholz og Anderson) og yderligere 3 sidder over (Erik, Marcondes, Dal Hende) så kommer næsten lidt af sig selv.
Reese, O. Sørensen og T. Damtoft må starte på bænken, Nicolas Madsen måske i en mellem kategori, så er der kun 1 målmand og 2-3 markspillere, der 'potentielt' kan blive skuffet, som alle starter på bænken og så er der de 11 startere.
Har vi egentlig et bud på hvem der kommer til at bære anførerbindet, nu det hverken bliver Poulsen, Erik, Sparv, Scholz eller Marc Dal?
Nicolaisen? Jesper Hansen hvis man vil have en målmand som anfører (og han spiller?)