SL R10: FC København - FC Midjylland
Re: SL R10: FC København - FC Midjylland
Fed kamp, hvor det desværre var stolpe ud for os i alle de kampafgørende situationer. Det ser lovende ud for resten af efteråret med så god en allround præstation på den sværeste bane i DK. Jeg var bekymret da Scholz måtte udgå, for han var en klippe i 1. halvleg. Men hold da op Nicolaisen viser balls med den entre han leverede - stor ros for det!
Ærgerligt at Kehlet får behov for at stjæle showet, selvom han forsøgte at ligge en international linje. Omvendt kan det ikke komme bag på nogen, da der vel næppe nogensinde er gået en tvivlskende udeholdets vej i Parken... Absolut ingen tvivlskendelser går vores vej, hvor man kan diskutere om vi bliver snydt for to straffespark, røde kort til både Fischer og Pieros og en Nelsson der på mirakuløs ikke får gult for et los i kufferten på MA - alene hans usmagelige adfærd efter hændelsen er vel nærmest til gult kort. Det eneste medvind vi fik fra Kehlet, var at Onyeka ikke fik en ostemad på trods af at have samlet sammen hele kampen. Ellers håbløst at han pludselig stanger gule kort ud til højre og venstre til kun den ene af parterne på banen i slutminutterne.
Inden kampen kunne man godt have solgt den for et enkelt point, men efter kampen står man tilbage med en bitter smag i munden, da vi havde chancen for at putte et par stykker ind. Ikke desto mindre en opløftende indsats som gerne skal følges op i de kommende kampe. Mesterskabskampen er åben!
Ærgerligt at Kehlet får behov for at stjæle showet, selvom han forsøgte at ligge en international linje. Omvendt kan det ikke komme bag på nogen, da der vel næppe nogensinde er gået en tvivlskende udeholdets vej i Parken... Absolut ingen tvivlskendelser går vores vej, hvor man kan diskutere om vi bliver snydt for to straffespark, røde kort til både Fischer og Pieros og en Nelsson der på mirakuløs ikke får gult for et los i kufferten på MA - alene hans usmagelige adfærd efter hændelsen er vel nærmest til gult kort. Det eneste medvind vi fik fra Kehlet, var at Onyeka ikke fik en ostemad på trods af at have samlet sammen hele kampen. Ellers håbløst at han pludselig stanger gule kort ud til højre og venstre til kun den ene af parterne på banen i slutminutterne.
Inden kampen kunne man godt have solgt den for et enkelt point, men efter kampen står man tilbage med en bitter smag i munden, da vi havde chancen for at putte et par stykker ind. Ikke desto mindre en opløftende indsats som gerne skal følges op i de kommende kampe. Mesterskabskampen er åben!
/ ABT

-
Steffen am
Er Friman og Werge ikke bare Københavner typer, der håber at mesterskabet ender øst for Storebælt? Synes det er med dem som mange dommerpræstationer i øvrigt, de 2 store københavner hold, skal bare lige havde det lidt nemmere end resten.Danand123 skrev: ↑22. sep 2019, 20:06Det kan slet ikke diskuteres om der er straffe. Et skub i ryggen...og når man ser hvor meget der blev dømt FCCs vej inde på banen.mousebreaker skrev: ↑22. sep 2019, 19:45Synes der er straffe til Isaksen. Griner lidt af Frimanns kommentar om at han bare skal løbe videre. Der kommer en mand der er 50% større end Isaksen selv og hjerner ham ned uden chance for at nå bolden. Men ikke med den dommer!
Jeg er sjælden gal efter en kamp, men det er jeg lige nu.
Og så selvfølgelig puha, at de ikke scorer til sidst.
Er Friman både med FCC og BIF ?
-
Steffen am
Men i øvrigt en fornem præstation, og udover det klart var en af de bedre kampe, er det vel også den kamp hvor vi har spillet bedst, mens dommeren har været elendig. Synes der har været flere kampe hvor dommeren har været elendig, at vi så også begyndte at blive dårligere både på bolden og i presset. Synes det tjener spillerne og trænerne til ære, at de formår at spillet flot fodbold til trods for at dommeren på alle måder er en skandale.
Og helt enig med Priske, hold kæft hvor er det køligt. Kunne nok heller ikke have set mig fri for at komme med en om ikke andet ironisk joke om den håbløse dommer, det er fandme selvkontrol der vil noget. Tror ikke han mener det, men shit han udstråler ro.
Synes det er svært at finde mange hår i suppen, oven på en så fremragende præstation, hvor kun tilfældigheder og så en dommer opfører sig som om at han har spillet på kampen.
Men, Scholz, kørt direkte på skadestuen.
https://www.bt.dk/superligaen/fcm-profi ... dAyhA2SXlg
Nu taler jeg selvfølgelig også som en der selv har bøvlet en del med hjernerystelser, men hvorfor lader man ham spille videre, og hvorfor har klubben ikke selv en læge med til kampen, hvorfor det så var FCC lægen, der skulle tilse ham?
Og helt enig med Priske, hold kæft hvor er det køligt. Kunne nok heller ikke have set mig fri for at komme med en om ikke andet ironisk joke om den håbløse dommer, det er fandme selvkontrol der vil noget. Tror ikke han mener det, men shit han udstråler ro.
Synes det er svært at finde mange hår i suppen, oven på en så fremragende præstation, hvor kun tilfældigheder og så en dommer opfører sig som om at han har spillet på kampen.
Men, Scholz, kørt direkte på skadestuen.
https://www.bt.dk/superligaen/fcm-profi ... dAyhA2SXlg
Nu taler jeg selvfølgelig også som en der selv har bøvlet en del med hjernerystelser, men hvorfor lader man ham spille videre, og hvorfor har klubben ikke selv en læge med til kampen, hvorfor det så var FCC lægen, der skulle tilse ham?
Er der nogen der har fundet Kehlets kommentarer efter kampen? Eller har han forholdt sig tavs?
Lad os lige huske på hvor mental sådan nogle kampe kan være. Det er af kæmpe betydning at styrkeforholdet blev udstillet, selvom kampen endte uafgjort. Jeg tror vi står styrket i det mentale spil mellem de to hold, efter denne kamp.
Lad os lige huske på hvor mental sådan nogle kampe kan være. Det er af kæmpe betydning at styrkeforholdet blev udstillet, selvom kampen endte uafgjort. Jeg tror vi står styrket i det mentale spil mellem de to hold, efter denne kamp.
// Straarup 
I en kamp som i går ser man virkelig, hvor stort et behov der er for VAR assistance til dommerne. Selvom der med rette bliver gået til vaflerne så overser Kehlet mere eller mindre at tage nogle muligvis korrekte beslutninger, i afgørende situationer. Pierous skulle have været udvist med to gule, Nelson orange-gult, Onyeka gult, manglende Isaksen straffe og Fischers hånd-bold, der kan dømmes begge veje. FCK havde ikke disse tvivls domme i kampen da de ikke fremtvang dem, så det er ikke for at tage parti. Det virkede meget tydeligt at han ikke turde dømme imod FCK, uden det skal lyde som et tyveri. Den sidste halve time var klar FCM dominans, og det er stærkt, uanset at FCK havde 90 min. mere i benene. FCK har ret beset ikke en åben målchance i 2. halvleg. Måske den bedste spillemæssige kamp af FCM i Parken nogensinde. Og derfor må man også være en smule skuffet over kun det ene point, men det holder omvendt sulten i gang.
Som jeg forstår det der kommer til at ske omkring VAR ville det kun være de mulige straffespark, der ville være vurderet. Måske episoden med MA der bliver sparket i maven grundet mulig friløber. Resten er fortsat dommeskøn. Selv med VAR implementeret.JBT skrev: ↑23. sep 2019, 08:47I en kamp som i går ser man virkelig, hvor stort et behov der er for VAR assistance til dommerne. Selvom der med rette bliver gået til vaflerne så overser Kehlet mere eller mindre at tage nogle muligvis korrekte beslutninger, i afgørende situationer. Pierous skulle have været udvist med to gule, Nelson orange-gult, Onyeka gult, manglende Isaksen straffe og Fischers hånd-bold, der kan dømmes begge veje. FCK havde ikke disse tvivls domme i kampen da de ikke fremtvang dem, så det er ikke for at tage parti. Det virkede meget tydeligt at han ikke turde dømme imod FCK, uden det skal lyde som et tyveri. Den sidste halve time var klar FCM dominans, og det er stærkt, uanset at FCK havde 90 min. mere i benene. FCK har ret beset ikke en åben målchance i 2. halvleg. Måske den bedste spillemæssige kamp af FCM i Parken nogensinde. Og derfor må man også være en smule skuffet over kun det ene point, men det holder omvendt sulten i gang.
/Cortez
"FCK har ret beset ikke en åben målchance i 2. halvleg."
Arrh JBT, tjek lige de sidste 2-3 min igen
Men enig i, at det at var en rigtig flot præstation fra vores side.
Jeg er spændt på hvad Awers karantæne bringer med sig. Rykker Priske lidt rundt for at gøre plads til Sparv. Eller tør han bringe Isaksen fra start?
Jeg er spændt på hvad Awers karantæne bringer med sig. Rykker Priske lidt rundt for at gøre plads til Sparv. Eller tør han bringe Isaksen fra start?
-
Hedenshelte
Bonusspørgsmål:
Tror jeg må have været gået i vinterhi, men hvorfor kalder FC København for ‘FCC’ ?
Er det FC Copenhagen ?

Tror jeg må have været gået i vinterhi, men hvorfor kalder FC København for ‘FCC’ ?
Er det FC Copenhagen ?
Med Sparv tilbage skubber han nok Marcondes til den ene side, MA til den anden, og Evander op på sin vante 10'er. Det ville jeg hvert fald gøre. Det sagt, må jeg bare erkende at Gustav virkelig har et drev og et ungt mod, som giver en ekstra dimension til vores offensiv. Jeg har det endnu fint med at han bidrager sidst i kampene, hvor modstanderne er mindre friske, men han banker alvorligt på!pdole skrev: ↑23. sep 2019, 09:01"FCK har ret beset ikke en åben målchance i 2. halvleg."
// Straarup 
Og offsidekendelsen mod Erik. Ud fra TV billederne så den korrekt ud, synes jeg, men den ville også blive sendt gennem VAR.Cortez skrev: ↑23. sep 2019, 09:00Som jeg forstår det der kommer til at ske omkring VAR ville det kun være de mulige straffespark, der ville være vurderet. Måske episoden med MA der bliver sparket i maven grundet mulig friløber. Resten er fortsat dommeskøn. Selv med VAR implementeret.JBT skrev: ↑23. sep 2019, 08:47I en kamp som i går ser man virkelig, hvor stort et behov der er for VAR assistance til dommerne. Selvom der med rette bliver gået til vaflerne så overser Kehlet mere eller mindre at tage nogle muligvis korrekte beslutninger, i afgørende situationer. Pierous skulle have været udvist med to gule, Nelson orange-gult, Onyeka gult, manglende Isaksen straffe og Fischers hånd-bold, der kan dømmes begge veje. FCK havde ikke disse tvivls domme i kampen da de ikke fremtvang dem, så det er ikke for at tage parti. Det virkede meget tydeligt at han ikke turde dømme imod FCK, uden det skal lyde som et tyveri. Den sidste halve time var klar FCM dominans, og det er stærkt, uanset at FCK havde 90 min. mere i benene. FCK har ret beset ikke en åben målchance i 2. halvleg. Måske den bedste spillemæssige kamp af FCM i Parken nogensinde. Og derfor må man også være en smule skuffet over kun det ene point, men det holder omvendt sulten i gang.
/Cortez
// Straarup 
Straarup skrev: ↑23. sep 2019, 10:02Og offsidekendelsen mod Erik. Ud fra TV billederne så den korrekt ud, synes jeg, men den ville også blive sendt gennem VAR.Cortez skrev: ↑23. sep 2019, 09:00Som jeg forstår det der kommer til at ske omkring VAR ville det kun være de mulige straffespark, der ville være vurderet. Måske episoden med MA der bliver sparket i maven grundet mulig friløber. Resten er fortsat dommeskøn. Selv med VAR implementeret.JBT skrev: ↑23. sep 2019, 08:47I en kamp som i går ser man virkelig, hvor stort et behov der er for VAR assistance til dommerne. Selvom der med rette bliver gået til vaflerne så overser Kehlet mere eller mindre at tage nogle muligvis korrekte beslutninger, i afgørende situationer. Pierous skulle have været udvist med to gule, Nelson orange-gult, Onyeka gult, manglende Isaksen straffe og Fischers hånd-bold, der kan dømmes begge veje. FCK havde ikke disse tvivls domme i kampen da de ikke fremtvang dem, så det er ikke for at tage parti. Det virkede meget tydeligt at han ikke turde dømme imod FCK, uden det skal lyde som et tyveri. Den sidste halve time var klar FCM dominans, og det er stærkt, uanset at FCK havde 90 min. mere i benene. FCK har ret beset ikke en åben målchance i 2. halvleg. Måske den bedste spillemæssige kamp af FCM i Parken nogensinde. Og derfor må man også være en smule skuffet over kun det ene point, men det holder omvendt sulten i gang.
/Cortez
Pierouss stempling på Evander og Nelsons hensigt i Andersson situationen, er også kendelser man med VAR assistance, vil kunne tage op til vurdering efterfølgende. I Spanien blev Jorge Sáenz fra Celta Vigo i sidste weekend direkte udvist for en sem-utilsigtet stempling i hælen, og i Italien blev Rodrigo de Paul den forgangne weekend udvist for Udinese, efter et slag til ansigtet på modstanderen.
Okay! Det var interessant.JBT skrev: ↑23. sep 2019, 10:26
Pierouss stempling på Evander og Nelsons hensigt i Andersson situationen, er også kendelser man med VAR assistance, vil kunne tage op til vurdering efterfølgende. I Spanien blev Jorge Sáenz fra Celta Vigo i sidste weekend direkte udvist for en sem-utilsigtet stempling i hælen, og i Italien blev Rodrigo de Paul den forgangne weekend udvist for Udinese, efter et slag til ansigtet på modstanderen.
Kan der være forskel på brugen af VAR i de forskellige ligaer?
Uanset er det nok en rigtig god idé at få forklaret reglerne for vi fans inden det tages i brug fra næste sæson.
/Cortez
-
Nicolai Kammersgaard
Ja VAR bliver brugt forskelligt rundt i de forskellige ligaer, da det er forbundene som bestemmer hvad VAR skal afgøre. I Danmark får vi endda kun en fattigmands VAR, så ingen goal line technology og sikkert også kun hændelser i felterne, som vil blive gennemset. Når man ser hvor dårligt VAR fungere i England og gjorde i starten i resten af Europa tror jeg ikke at man skal forvente en revolution i næste sæson. Derimod tror jeg at der bare vil komme endnu mere fokus på dommerne. Men både Nelsons nødbremse på Anderson og Pieros svinestreg på Evander kan vel blive taget op af disciplinærudvalget, da Kehlet ikke dømte noget i situationen. Jeg tvivler dog på at det sker, desværreCortez skrev: ↑23. sep 2019, 10:45Okay! Det var interessant.JBT skrev: ↑23. sep 2019, 10:26
Uanset er det nok en rigtig god idé at få forklaret reglerne for vi fans inden det tages i brug fra næste sæson.
/Cortez
Nicolai
Det tror jeg der er. I Belgien bliver det i hvertfald også brugt til mindre ting. Det kunne bla. være forkert dømte hjørnespark.Cortez skrev: ↑23. sep 2019, 10:45Okay! Det var interessant.JBT skrev: ↑23. sep 2019, 10:26
/Cortez
Syntes egentligt det fungerer godt i de kampe jeg har set fra Belgien. Det kører rimelig smooth. Hvis det kommer til at fungere sådan I DK, byder jeg det hjerteligt velkommen.
Høvdingen af Herning
Cortez skrev: ↑23. sep 2019, 10:45Okay! Det var interessant.JBT skrev: ↑23. sep 2019, 10:26
/Cortez
Der kan sagtens være små afstikkere fra de overordnet retningslinjer, i de forskellige sagsvurderinger og ligaer. Jeg er ikke klar over om der burde eller man må det, da fans fortsat ikke er særlig godt informeret. Hvorom alting er, kan man nok aldrig kan være helt sikker på alle typer af kendelser, selvom man har VAR. Men i udlandet og CHL er blevet meget bedre end i forrige sæson. Og det betyder, at det oftest virker efter hensigten, og at man kommer så tæt på det sande udfald som det nu er muligt. Der er en stor opgave i vente for den danske dommerstand i overvejelserne omkring udførelsen af VAR assistance herhjemme.