TakTHenry skrev: ↑11. sep 2019, 13:53Han sad på bænken i begge kampe mod Sudan.
Hvis han bliver udtaget til AFCON u-23, så kan vi potentielt miste en stamspilller i de 3 kampe i November, og ved ikke om det kan blive til mere, hvis der er træningslejr inden osv.
Cajuste fik i øvrigt debut for Sveriges U-21 landshold.
SL R9: Lyngby - Midtjylland
-
Densestar7430
Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland
Re: RE: Re: Fankulturen i FCM
Dyhr har simpelthen slået Paulinho af. Dal Hende skal være tydeligt bedre for at spille. Du vil altid bruge den spiller der kan forøge sin værdi mest.Steffen am skrev: Hvordan vil ulvegraven reagerer hvis Dal Hende starter og spiller brandkampe mod Lyngby og FCK? Kan der gå politik i den, er det bedste mand der starter?
Hvis vi spiller det samme spil som mod Brøndby så spiller Dyhr selvfølgeligt. Det kan ændre sig med specielle opgaver eller anderledes taktik.
Jeg går dog på træningsbanen og lurer lørdag.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
- DenStolteJyde
Til fanforum blev der ikke lagt skjul på at man synes dyhr har gjort det godt, at Paulinho har nogle defensive mangler i forhold til en normal venstreback i superligaen og at Dal Hende spiller hvis Priske mener han er den bedste spiller til positionen.Hekler skrev: ↑13. sep 2019, 13:34Dyhr har simpelthen slået Paulinho af. Dal Hende skal være tydeligt bedre for at spille. Du vil altid bruge den spiller der kan forøge sin værdi mest.Steffen am skrev: Hvordan vil ulvegraven reagerer hvis Dal Hende starter og spiller brandkampe mod Lyngby og FCK? Kan der gå politik i den, er det bedste mand der starter?
Hvis vi spiller det samme spil som mod Brøndby så spiller Dyhr selvfølgeligt. Det kan ændre sig med specielle opgaver eller anderledes taktik.
-
mousebreaker
“Man spiller med den spiller der kan øge sin værdi mest”DenStolteJyde skrev: ↑13. sep 2019, 20:07Til fanforum blev der ikke lagt skjul på at man synes dyhr har gjort det godt, at Paulinho har nogle defensive mangler i forhold til en normal venstreback i superligaen og at Dal Hende spiller hvis Priske mener han er den bedste spiller til positionen.Hekler skrev: ↑13. sep 2019, 13:34Dyhr har simpelthen slået Paulinho af. Dal Hende skal være tydeligt bedre for at spille. Du vil altid bruge den spiller der kan forøge sin værdi mest.Steffen am skrev: Hvordan vil ulvegraven reagerer hvis Dal Hende starter og spiller brandkampe mod Lyngby og FCK? Kan der gå politik i den, er det bedste mand der starter?
Det kan jeg godt garantere dig ikke er korrekt - og det har det aldrig været!
Træneren stiller med det hold som han mener er bedst i langt de fleste kampe. Undtagelser er der selvflg. Træthed, små skavanker, hårdt kampprogram etc., kan lave små ændringer.
Ja, Dyhr har slået Paulinho af grundet den skade han pådrog sig. Ellers er mit gæt at han spillede endnu. Dyhrs udvikling er kommet helt bag på trænerteamet kan jeg godt garantere, ellers gav de valg de foretog sig til Rangers kampene slet ikke nogen mening.
Paulinho er langt langt bedre offensivt end Dyhr, mens Dyhr er langt bedre defensivt. MDH er vel mellemtingen. Så er spørgsmålet hvad trænerteamet vil vægte højest og det har vist sig at være defensiven på trods af at vi ikke kan finde ud af at skabe chancer. Det er forståeligt nok når man skal igennem en tilvænningsfasen fra tre stoppere til to.
Mit håb er at Priske kigger efter mere offensiv kvalitet på venstre back. Vi får intet offensivt fra backs i øjeblikket og det gælder begge sider. Joel er faldet markant i niveau på den front hvad jeg har svært ved at forstå.
Dyhr har fremtiden foran sig og jeg er sikker på at han nok skal få lagt på offensivt, ellers ender han med at blive en leverpostejspiller som Jesper Lauridsen på samme position. Det kan være det kommer hurtigt og så har vi et stort salg meget snart. Det må tiden vise
Marcondes kan måske tilføje så meget offensivt at det redder mere spilletid til Dyhr, da Priske så vil vægte soliditet defensivt fremfor offensivt bidrag.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Jeg vil slet ikke blive overrasket, hvis MDH starter i morgen. Hvis vi ser en kamp frem, så står der FCK på menuen i en vildt vigtig kamp med mange mennesker på tribunen. I sådan en kamp er jeg altså mere tryg ved Marc end en uprøvet Dyhr. Hvis man tager det perspektiv med, så kan jeg godt se, at MDH lige får en kamp mod Lyngby til at banke den værste rust af (udover det han fik fjernet i sidste reserveholdskamp
).
-
mousebreaker
Fuldstændig enig. Han vil også give mere til dødboldeneTHenry skrev: ↑14. sep 2019, 10:10Jeg vil slet ikke blive overrasket, hvis MDH starter i morgen. Hvis vi ser en kamp frem, så står der FCK på menuen i en vildt vigtig kamp med mange mennesker på tribunen. I sådan en kamp er jeg altså mere tryg ved Marc end en uprøvet Dyhr. Hvis man tager det perspektiv med, så kan jeg godt se, at MDH lige får en kamp mod Lyngby til at banke den værste rust af (udover det han fik fjernet i sidste reserveholdskamp).
Hvorfor er truppen ikke offentliggjort endnu?
-
Jesper BW1100
Truppen er på plads:
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ly ... ruppen-her
2 væsentlige ting jeg hæfter mig ved her:
1. At Sparv er skadet er noget nær en katastrofe. Han er vel én af vores klart vigtigste spillere i det nye system.
2. Paulinho helt uden for truppen. Det er tidligt at konkludere noget. Men av det ligner et fejlkøb efter vores overgang til det nye system !
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ly ... ruppen-her
2 væsentlige ting jeg hæfter mig ved her:
1. At Sparv er skadet er noget nær en katastrofe. Han er vel én af vores klart vigtigste spillere i det nye system.
2. Paulinho helt uden for truppen. Det er tidligt at konkludere noget. Men av det ligner et fejlkøb efter vores overgang til det nye system !
Jeg tror, fravalget af Paulinho handler om, at Dal Hende skal med i trupperne frem mod jul for ikke at miste hele sin salgsværdi. Vi har jo ikke travlt med at køre Paulinho ind. Han er på en lang kontrakt.
Man kan håbe, at Cajuste får chancen i stedet for Sparv. Sparv har været god i det nye system, men Cajuste er fremtidens mand og skal spilles ind.
Man kan håbe, at Cajuste får chancen i stedet for Sparv. Sparv har været god i det nye system, men Cajuste er fremtidens mand og skal spilles ind.
-
mousebreaker
Jeg gætter på at Paulinhos fravær er baseret på hans manglende defensive formåen og det er noget der skal bygges på. Lykkedes det så bliver han en stor gevinst da han offensivt har høj klasse, så det er brutalt at kalde ham et fejlkøb.lykkedes han ikke med det defensive kan han skoles til kantspiller.
Priske er da fuldstændig ligeglad med om MDHs værdi stiger eller falder til vinterens vindue. Det ville da være grotesk hvis han har de overvejelser og sætter holdet efter det. MDH er med fordi han er den af de tre der formodentlig er bedst lige nu, da han som den eneste af de tre kan bidrage i begge ender af banen. Offensivt primært på standarder hvor vi har manglet en del i sæsonstarten.
Jeg håber Priske starter med MDH og giver ham alle de minutter han kan holde til, så må Dyhr få resten. Den der starter i dag starter også mod FCC i næste runde
Priske er da fuldstændig ligeglad med om MDHs værdi stiger eller falder til vinterens vindue. Det ville da være grotesk hvis han har de overvejelser og sætter holdet efter det. MDH er med fordi han er den af de tre der formodentlig er bedst lige nu, da han som den eneste af de tre kan bidrage i begge ender af banen. Offensivt primært på standarder hvor vi har manglet en del i sæsonstarten.
Jeg håber Priske starter med MDH og giver ham alle de minutter han kan holde til, så må Dyhr få resten. Den der starter i dag starter også mod FCC i næste runde
Jeg vil bestemt ikke have noget imod at Cajuste får chancen på 6`eren i dag, men kan sagtens se os spille med Frank, Evander og Marcondes centralt og Anderson og Mabil på kanterne i dag. Det er en offensiv pakke, men vi forventer vel at Lyngby kommer til at stå defensivt og vil forsøge at forsvare et X hjem?
Forfærdeligt vi står uden vores finske anker. Han har været fænomenal, og det kan sagtens koste point i dag. En ung, svensk U21-landsholdsspiller i Jens-Lys kommer nok ind i dag. Men Sparvs rutine og ledertype - især på midtbanen - har vi ingen erstatninger for.
Og det er nok derfor, MDH kan komme i spil, selvom jeg bestemt ikke håber det. Dyhr har været bundsolid, potentialet ser voldsomt ud og er med længder bedre med bolden. Men ja, andre spillertyper kan træde ind i dag ift. den opgave, vi står overfor.
Og det er nok derfor, MDH kan komme i spil, selvom jeg bestemt ikke håber det. Dyhr har været bundsolid, potentialet ser voldsomt ud og er med længder bedre med bolden. Men ja, andre spillertyper kan træde ind i dag ift. den opgave, vi står overfor.
Fuldstændig enig, at Sparv er skadet er en katastrofe, som han har været spillende, håber virkelig ikke vi skal undvære ham næste weekend. Dyhr skal bare spille, han har vist virkelig lovende takter og er en meget bedre fodboldspiller end MDH som kun lever på fysik og agressivitet i feltet.AltidFCM skrev: ↑15. sep 2019, 11:44Forfærdeligt vi står uden vores finske anker. Han har været fænomenal, og det kan sagtens koste point i dag. En ung, svensk U21-landsholdsspiller i Jens-Lys kommer nok ind i dag. Men Sparvs rutine og ledertype - især på midtbanen - har vi ingen erstatninger for.
Men nu hvor vi skal undvære Sparv kunne THenrys forslag med Frank, Evander og Marcondes i midten Være et godt bud. Men tror nu mest på Cajuste som direkte afløser, han har fået en del spilletid i sæsonen allerede.
Vi ved mere om en times tid
-
mousebreaker
Lyngby har haft store problemer med at skabe chancer. De kommer til at stå meget lavt og vente på omstillinger. Sådan en kamp kan vi bedre undvære Sparv, end i den næste kamp mod FCC.
Vi har selv haft mere end svært ved at lave chancer og gøre dem store nok. En af årsagerne er Dyhr. Formoder dog at han vil kunne komme til flere indlæg i en kamp som denne mod Lyngby, så må vi bare håbe han tager mere kvalitet med end hidtil (hvis han som antaget starter inde).
Som jeg (og andre) tidligere har nævnt så bør Priske kigge på hvem han ønsker der starter inde mod FCK. Er det MDH skal han simpelthen have kamptræning i dag. Med Lyngbys impotens in mente gør det heller ikke noget at slække lidt på defensiven og tilføre vores dødbolde noget mere giftighed for det mangler vi i den grad. Vi må formode at vi vil få en del offensive dødbolde.
Vi har selv haft mere end svært ved at lave chancer og gøre dem store nok. En af årsagerne er Dyhr. Formoder dog at han vil kunne komme til flere indlæg i en kamp som denne mod Lyngby, så må vi bare håbe han tager mere kvalitet med end hidtil (hvis han som antaget starter inde).
Som jeg (og andre) tidligere har nævnt så bør Priske kigge på hvem han ønsker der starter inde mod FCK. Er det MDH skal han simpelthen have kamptræning i dag. Med Lyngbys impotens in mente gør det heller ikke noget at slække lidt på defensiven og tilføre vores dødbolde noget mere giftighed for det mangler vi i den grad. Vi må formode at vi vil få en del offensive dødbolde.