Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
3. sep 2019, 11:39
Der er faktisk rystende at man ikke har kunnet finde en klub til Mark. Mon ikke at han fortryder at han ikke brugte en agent?
Han har faktisk Niclas Jensen som agent frem til september 2020, men de skulle være raget uklar. Hørte det i går på transfer TV fra enten EB eller BT.

Det er en speget sag, at det ikke er lykkedes at sælge ham. Både FCM og Marc ser dumme ud. Derudover virker det også som dårligt agentarbejde. Mon ikke bruddet mellem MDH og Niclas Jensen (trods kontraktuel aftale) bunder i manglende skifte til udlandet, eller tillid til at agenten kunne hjælpe ham til udlandet?

https://www.dbu.dk/uddannelse/fodboldag ... nsaftaler/

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:
3. sep 2019, 22:21
mousebreaker skrev:
Der er faktisk rystende at man ikke har kunnet finde en klub til Mark. Mon ikke at han fortryder at han ikke brugte en agent?
Han har faktisk Niclas Jensen som agent frem til september 2020, men de skulle være raget uklar. Hørte det i går på transfer TV fra enten EB eller BT.

Det er en speget sag, at det ikke er lykkedes at sælge ham. Både FCM og Marc ser dumme ud. Derudover virker det også som dårligt agentarbejde. Mon ikke bruddet mellem MDH og Niclas Jensen (trods kontraktuel aftale) bunder i manglende skifte til udlandet, eller tillid til at agenten kunne hjælpe ham til udlandet?

Iflg Sort Snaks interview med Ankersen, så havde man faktisk accepteret et bud på MDH, men efter 14 dage gik handlen kold da ligaen køberen tilhører fik reduceret tv pengene med 30% og så var der ikke nok til handlen. Til slut var der helt stille omkring MDH.
Vi har en del overflod af spillere i defensiven lige nu, det er på ingen måde optimalt. Hvis Korcsmar ovenikøbet snart kommer tilbage fra sin skade så er det jo helt galt. Reese og James er godt nok langt væk fra spilletid.
MDH ser det også skidt ud for, det kan dog blive hans redning hvis man forsøger sig med Paulinho på venstrekanten.
Det er dog ikke tiden til at eksperimentere lige nu for FCK venter om to kampe
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
3. sep 2019, 23:37
THenry skrev:
3. sep 2019, 22:21
mousebreaker skrev:

Iflg Sort Snaks interview med Ankersen, så havde man faktisk accepteret et bud på MDH, men efter 14 dage gik handlen kold da ligaen køberen tilhører fik reduceret tv pengene med 30% og så var der ikke nok til handlen. Til slut var der helt stille omkring MDH.
Vi har en del overflod af spillere i defensiven lige nu, det er på ingen måde optimalt. Hvis Korcsmar ovenikøbet snart kommer tilbage fra sin skade så er det jo helt galt. Reese og James er godt nok langt væk fra spilletid.
MDH ser det også skidt ud for, det kan dog blive hans redning hvis man forsøger sig med Paulinho på venstrekanten.
Det er dog ikke tiden til at eksperimentere lige nu for FCK venter om to kampe
Jeg tænker mange parter har fejlet i MDH-casen. Det er sikkert ikke helt tilfældigt, at Ankersen lige nævner den fejlslagne handel pga. reduceret TV-aftale, da det måske kan tage toppen af den værste kritik, men det ser stadigvæk virkelig dumt ud.

Jeg er spændt på, hvad Marcs rolle bliver. Man kan jo anvende det samme argument som RA brugte med "opportunity costs" ifbm. salget af Wikheim på MDH, og i givet fald vil han jo bare stå i vejen for de to, der skal spille os i gruppespil næste sommer, og som har en længerevarende fremtid i klubben...Rimelig skidt, at vi ikke kom af med Dal Hende, og ja der er 1 midterforsvarer for meget. Jeg forventer ikke, at Korcsmar får mange kampe i efteråret, da vi har få kampe, stor konkurrence på hans plads, han har brug for tid til at komme op i gear efter en lang skade, og ser ikke den store fremtid for ham i klubben (kontraktudløb næste sommer og kan ikke forestille mig den bliver forlænget). Hvorfor skulle vi satse på ham fremfor Nico eller James?

Paulinho er vel at best 5. valg til venstrekanten. Marcondes, Anderson, Isaksen og Mabil er alle være foran ham. Tvivler på, at han får meget spilletid på den position.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Helt enig.
Kan ikke forstå hvis man ikke sætter alt ind for at få, om ikke andet så udlejet MDH og Reese til et af de markeder der stadig er åben, men de lukker nok også snart.

Der er ikke nogen der har været ved at kigge på i hvilke lande der er ved at forhandle TV aftaler?

THenry

Indlæg af THenry »

Lupus1999 skrev:
2. sep 2019, 23:36
Du har selvfølgelig en pointe lige så meget som jeg har.

Jeg tror på, at han spiller et over middel efterår, og at vi køber ham fri med et potentielt mesterskab og CL kval for øje.
Jeg synes det er interessant, at man med lejeaftalen har elimineret Brøndby, FCN og alle øvrige klubber fra at hente ham i denne sæson. Det er enten Brentford eller os, og hvis han falder til på Heden og Brentfords nuværende spillere på hans position holder det forventede niveau og undgår skader, så kan jeg egentlig også godt se, at vi kan få glæde af ham i mere end de 4 måneder. Det ligner en prøveperiode i første omgang, og så må vi se, hvor den lander. Hvis han tager tilbage til Brentford om 4 måneder, så har vi i det mindste købt os selv mere tid til at hente en god erstatning for Wikheim til vinter i stedet for at lave et panikkøb i slutningen af vinduet.

Jeg synes som tidligere nævnt at han kan give noget til holdet, og tror at han starter på venstrekanten allerede mod Lyngby. Det mest interessant er, at han nok kommer til at trække mere ind i banen, end vi har været vant til at se med Wikheim og Mabil. Tiden må vise, om det bliver godt eller skidt for vores spil, men får vi brug for ægte kantspillere, så har vi både Anderson og Isaksen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nogen spillere i tænker vi kunne bruge? ;)

flere gamle FCM spillere,
Jonas Borring, Jakob Haugaard og Ken Ilsø
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ub/7779126

Måske en Danny Simpson, 32 år, højre back, der blev engelsk mester med Leicester? ;)

Hvis jeg var Brøndby ville jeg nok også være interesseret i Maxsø eller Michael Krohn-Dehli, men de har nok brugt de penge de havde at rutte med.

Men mon ikke vi er meget godt dækket ind.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:
6. sep 2019, 20:11
Lupus1999 skrev:

Jeg tror på, at han spiller et over middel efterår, og at vi køber ham fri med et potentielt mesterskab og CL kval for øje.
Jeg synes det er interessant, at man med lejeaftalen har elimineret Brøndby, FCN og alle øvrige klubber fra at hente ham i denne sæson. Det er enten Brentford eller os, og hvis han falder til på Heden og Brentfords nuværende spillere på hans position holder det forventede niveau og undgår skader, så kan jeg egentlig også godt se, at vi kan få glæde af ham i mere end de 4 måneder. Det ligner en prøveperiode i første omgang, og så må vi se, hvor den lander. Hvis han tager tilbage til Brentford om 4 måneder, så har vi i det mindste købt os selv mere tid til at hente en god erstatning for Wikheim til vinter i stedet for at lave et panikkøb i slutningen af vinduet.

Jeg synes som tidligere nævnt at han kan give noget til holdet, og tror at han starter på venstrekanten allerede mod Lyngby. Det mest interessant er, at han nok kommer til at trække mere ind i banen, end vi har været vant til at se med Wikheim og Mabil. Tiden må vise, om det bliver godt eller skidt for vores spil, men får vi brug for ægte kantspillere, så har vi både Anderson og Isaksen.
Det jeg er mest spændt på er hvad Marcondes og Evander kan gøre sammen mod et forsvar, hvis de er i stand til at opbygge de nødvendige relationer. Bliver spændende at følge
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
7. sep 2019, 08:31
THenry skrev:
6. sep 2019, 20:11
Lupus1999 skrev:

Det jeg er mest spændt på er hvad Marcondes og Evander kan gøre sammen mod et forsvar, hvis de er i stand til at opbygge de nødvendige relationer. Bliver spændende at følge
Helt sikkert. Marcondes er en anden type end Wikheim, så det bliver spændende at se, hvordan han spiller en kant. EM vil være bedst på en 10’er position i vores system, så Evander har da i den grad fået en legekammerat. Jeg har lige genset programmet om Marcondes’ skifte til Brentford, hvor de fremhæver hans ro og evner på bolden under pres samt evner som “dåseåbner”, da mange hold pakker sig mod Brentford. Vi har også set mange hold stå lavt mod os, så hans evner på den sidste 1/3 del af banen, tror jeg vi kan drage fordel af.

Derudover ser jeg ham mere som målscorer end Wikheim, der simpelthen havde for lavt output. Mabil er mere en assistspiller, så synes efterhånden det var (for) overladt til Evander og Kaba at lave målene. Også taget i betragtning af, at vi har tabt stor styrke på dødbolde med afgang af (Kian, Polle og Paul), bænkning af MDH og (Nico efter formationsskift). Vores xG på dødbolde er faldet markant, men det er prisen for at få mere bold ind i holdet og blive farligere i åbent spil.

Wikheim var fantastisk i omstillingsspillet med sin fart og drive med bolden, så der mister vi noget, men overall ser jeg ikke Marcondes som en dårligere spiller end Wikheim. Jeg tror også han arbejder mere for holdet end Gustav, der ikke er nogen stor arbejdshest og ofte virkede doven på banen. Jeg håber også EM kan hjælpe holdet som server på dødbolde. Der kunne vi godt bruge en flødefod som erstatning for flødefoden :D

SimonH

Indlæg af SimonH »

Hvis man hører sidst i dette fremragende interview, så kan man høre at EM nærmest afskriver en fremtid i FCM.

Værten siger at de perfekte ville være at vinde guld med fcm, EM siger at det bedste ville være at få en guldmedalje med fcm, og så rykke op i PL.
Jeg tror at han bliver fremragende for os i de her 4 mdr, men jeg tror ikke at vi beholder ham ;(

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/fodbo ... in-medicin

CasperA

Indlæg af CasperA »

SimonH skrev:
8. sep 2019, 14:53
Hvis man hører sidst i dette fremragende interview, så kan man høre at EM nærmest afskriver en fremtid i FCM.

Værten siger at de perfekte ville være at vinde guld med fcm, EM siger at det bedste ville være at få en guldmedalje med fcm, og så rykke op i PL.
Jeg tror at han bliver fremragende for os i de her 4 mdr, men jeg tror ikke at vi beholder ham ;(

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/fodbo ... in-medicin
Dagens artikel fra Ekstrabladet indikerer også lidt, at EM først havde en positiv dialog med FCN, men at det formentlig ændrede sig, da Wikheim pludselig blev solgt. Man kan godt spekulere lidt over, om EM faktisk selv foretrak FCN for at være endnu tættere på sin bror.

Link til artiklen: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/7780730

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Korcsmar vil gerne forlænge sin kontrakt med FCM? Tænker kun det er hans skade der gør, at han ikke kom afsted i dette vindue.

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke kan se nogen som helst argumenter for at forlænge med ham, m.m. han vil spille gratis...

Mangel på dømmekraft fra vores kære ungarers side? Eller siger han bare hvad han skal sige?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ska ... e-med-fcm/

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Densestar7430 skrev:
9. sep 2019, 15:42
Korcsmar vil gerne forlænge sin kontrakt med FCM? Tænker kun det er hans skade der gør, at han ikke kom afsted i dette vindue.

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke kan se nogen som helst argumenter for at forlænge med ham, m.m. han vil spille gratis...

Mangel på dømmekraft fra vores kære ungarers side? Eller siger han bare hvad han skal sige?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ska ... e-med-fcm/
Korcsmar får ikke forlænget. Det kan jeg slet slet ikke forestille mig. Kan ikke engang se for mig at han får flere kampe

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det er vel ikke på den måde uhørt at en spiller i en klub, har løst til at blive i klubben, det er da sådan set kun positivt.

Nu er det godt nok et stykke tid siden vi har set ham i kamp, men husker egentlig han gjorde det ganske fint, men klart med forsvars situationen i mente, er der lidt længere til spilletid.
Og hvis man fortsat tror på Oliver Olsen og Patrick, ser det det svært ud.

Vi ved heller ikke om det er fordi han synes det er en god løn og gerne vil blive, eller at han bare gerne vil blive klubben og være klar på en lønnedgang osv.

Måske klubben forlænger, prøver at leje ham ud og lave en lille mønt?

Men da specielt at en spiller, der ikke har spillet i så lang tid, stadig er positivt, men har vel heller ikke været heldig med skader.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Havde Korcsmár været noget yngre, kunne det måske have været en mulighed, men eftersom han er 30 år, er der absolut ingen grund til at forlænge med ham.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Nogen herinde der ved om vi nogensinde har været ude med snøren efter Sabbi?

Låst