Dondinho skrev: ↑2. sep 2019, 20:05
Noe skrev: ↑2. sep 2019, 19:45
[quote=mousebreaker post_id=163181 time=<a href="tel:1567445383">1567445383</a> user_id=11898]
Jeg tager ja-hatten på for en gangs skyld
Så trækker jeg nej-hatten ned om ørerne. Alt peger på, at hans seneste sæson i FCN var en markant overpræstation ifht. xG og andre underliggende stats. I Brentford (som niveaumæssigt ikke burde være det store spring) har han være en regulær katastrofe, både bedømt på bagvedliggende og synlige stats. Det stinker desværre af, at noget andet er glippet i sidste øjeblik, og at vi får lov at flytte Marcondes fra London i stedet. Frygten er naturligvis, at vi skal aftage Brentfords flops fremover. Ham her kan imo kun overraske positivt.
Jeg synes den her transfer er meget kontroversiel fordi det er imellem to klubber med samme ejer, og hvad bliver konklusionen når/ hvis Marcondes ikke slår til? Er FCM skraldespand for Brentford?
Herudover:
Marcondes passer umiddelbart ikke ind i systemet. Som tidligere skrevet synes jeg vi primært manglede en assistmager, hvilket han ikke passer på.
Er formodentligt ikke i kampform - hvad kan han bidrage med nu og her?
Hans personlighed husker jeg som lidt problematisk - er det mon et godt match med Kappa?
Håber jeg tager fejl, men er skuffet og skeptisk
[/quote]
Er folk ikke lige hurtig nok til at udråbe Kaba og Marcondes til problematiske typer?
Jeg er helt enig i, at det er bekymrende, hvor han skal spille på banen. Er han kant (direkte erstatning for Wikheim) eller skal Marcondes eller Evander ned på en 8'er ved siden af Sparv?
Jeg ser ham ikke umiddelbart som kant.
- På den positive side, så bør niveauet være fint til Superligaen (trods alt en stor profil i FCN)
- Perfekt alder. Han bør hurtigt kunne gøre en forskel (også da han kender ligaen og landet) og vi kan sælge ham videre senere
- Tror han kan gøre os farligere på dødbolde
- Vi får en perfekt forsikring ved salg af Evander næste sommer eller, hvis vores brasilianske 10'er bliver skadet
- Det lader til vi har købt ham (sikkert også til en fornuftig pris), så det er en spiller, vi kan bygge på frem mod EL næste sommer
Glæder mig generelt til at høre mere om tankerne bag denne handel samt mere om pris og kontraktlængde m.v.