Transfer sommer 2019
Re: Transfer sommer 2019
Vi har fået i omegnen af 13 millioner kroner for Wikheim.
Kilde? Synes ikke det lyder af meget, men måske vi bare er blevet forvente med overraskende store summer.
Edit: kan se EB nævner 13 mil. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7772368
Det må jeg godt nok sige er en jammerlig transfer. En af de få i Suppen der har x-Factor, et mesterskab + pokaltitel + pokalfighter under bæltet og 2 år tilbage af kontrakten. Det skal man ganske enkelt have mere ud af. Vi kan godt glemme alt om evt videresalgsprocenter i sådan en transfer. Wikheim spinner guld de næste 3 år, og så er han i Europa igen.
I min verden skal vi have 2-3 spillere ind, som kan etablere sig som profiler på holdet, inden vinduet lukker i. Ellers kan vi komme i store problemer frem mod næste sæson. Ambitionen er, at truppen skal forbedres med X antal procent hver sæson - Pt er det stik modsat, og minder mere om en afvikling af klubben, hvor man lader op til en tid uden Benham som sikkerhedsnet.
Absurd at tænke på, at vi får det samme beløb for Wikheim, som vi har krævet for MDH.
/ ABT

-
mousebreaker
Ja hvis det beløb holder stik så er det en af de dårligste handler vi har foretaget længe. Det sagt så ved jeg godt at andre klubber i superligaen ville sukke efter en sådan transfer, men vi har bare været dygtige på den front. Stinker langt væk af at Wikheim selv har insisteret på denne transfer og med Isaksen tørstende efter spilletid så har man bøjet sig.
Det får også akademiet til at se bedre ud udadtil og det komme eventuelle kritikere på de indre linjer i møde, så det kan ligeså vel også være en politisk beslutning. Sportsligt er det uden tvivl skidt. Vi mangler nu bredde på kanterne og kan nok se frem til at se en Brumado eller Dovbyk få en reservetjans der, eller 4-4-2 ved skader/formdyk til Isaksen eller Mabil
Det får også akademiet til at se bedre ud udadtil og det komme eventuelle kritikere på de indre linjer i møde, så det kan ligeså vel også være en politisk beslutning. Sportsligt er det uden tvivl skidt. Vi mangler nu bredde på kanterne og kan nok se frem til at se en Brumado eller Dovbyk få en reservetjans der, eller 4-4-2 ved skader/formdyk til Isaksen eller Mabil
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Nu er det ikke for at være lyseslukker, for jeg går som regel selv ind til hver kamp med indstillingen om, at den kan vi godt vinde. Men...
Hvis man tager et kig på den åreladning, vi efterhånden har været udsat for i dette vindue, og så også skeler lidt til FCK's trup, så må jeg sige, at guld realistisk set ikke kan være forventningen.
Der er simpelthen for mange spørgsmålstegn og for stor rotation. Der skal godt nok være usædvanligt mange ting, der går op i en højere enhed, hvis det her skal være et guldhold.
Vi har spillere af topklasse efter danske standarder på måske 6-7 positioner, men 11? For ikke at snakke om 15, 20?
FCK har investeret tungt, og jeg bliver nødt til at gentage "sandheden" om, at 80% af resultater kan forklares af økonomi.
Ja, vi har selv skruet op med købet af Kaba, og han ser vitterligt skidegod ud, men set over en hel trup er vi ikke oppe i guldsfæren IMO.
-
mousebreaker
Det her transfervindue må jeg sige har udmøntet sig i mere kaos end afklaring. Det er svært at se tegningen til det hold som man mener kunne spille os i Europa næste år.
Vi har nu et problem på kanterne, på midten og på backs.
Vi er godt besatte i midterforsvar og angreb.
Det er noget af en foryngelseskur vi ser lige nu. Det kan vise sig at blive både godt og underholdende, men lige nu ser det kaotisk ud og fremstår som mangel på rettidigt omhu. Uretfærdigt eller ej.
Det er noget af en foryngelseskur vi ser lige nu. Det kan vise sig at blive både godt og underholdende, men lige nu ser det kaotisk ud og fremstår som mangel på rettidigt omhu. Uretfærdigt eller ej.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Salget af Wikheim er en sportslig katastrofe for os, han var vores bedste spiller. Han bør erstattes en til en med en stor profil på kanten, ellers er det fuldstændig uambitiøst..!
Sat overfor den åreladning af spillere, som Acebone skriver om, så går vi en meget svær sæson i møde. Det er alt for mange bærende spillere vi har mistet. Jeg håber virkelig at Steinlein har noget i posen inden vinduet lukker.
Sat overfor den åreladning af spillere, som Acebone skriver om, så går vi en meget svær sæson i møde. Det er alt for mange bærende spillere vi har mistet. Jeg håber virkelig at Steinlein har noget i posen inden vinduet lukker.
Spørgsmålet er om man det netop er tegningen vi ser. Wikheim ville jo nok også væk næste sommer så måske man ville luge ud nu for at stå klar? Oliver Olsen bliver forhåbentligt klart slut på efteråret og kan være nr 2 højre back for Joel, Cajuste kan steppe op på midten i løbet af sæsonen med Madsen og måske Torp der kan få indhop - Isaksen på kanten i stedet for Gustav. Men, er da enig i at vi nu er tyndt besat på kanterne. Vi skal hente 1 mere der - Ser også gerne en peakspiller til midten, men det skal være den rigtige og en spiller som har et niveau der er højere end superligaen. Svært at hente - Hellere ingen end leverpostej.mousebreaker skrev: ↑1. sep 2019, 10:54Det her transfervindue må jeg sige har udmøntet sig i mere kaos end afklaring. Det er svært at se tegningen til det hold som man mener kunne spille os i Europa næste år.
Ravnen skrev: ↑1. sep 2019, 10:58Salget af Wikheim er en sportslig katastrofe for os, han var vores bedste spiller. Han bør erstattes en til en med en stor profil på kanten, ellers er det fuldstændig uambitiøst..!
Bedste spiller???
Manden var med i sølle 7 mål sidste sæson.
Så er svensken i Rusland
15 mål og 15 assist på tre sæsoner, er absolut ikke noget at råbe hurra for. En klasse kantspiller laver samme antal hver sæson. Når det så er sagt, så var han en fantastisk lækker spiller, at kigge på, men absolut ikke effektiv.
Hvis 13 mio holder stik så er det en dårlig handel. Wikheim var vores bedste offensive kort og en af de få der kan åbne et forsvar...og det er vel der vi samlet set skal være bedre..?
Vi er vel efterhånden ved at være nede på U19 for at finde spillere til bænken hvis vi får skader/karantæner.
Synes det virker som om at nogle af de handler vi laver ikke er planlagte, men mere (sådan lyder det i nogle tilfælde) spilleren der har nogle ønsker om at komme væk eks. Kian og Wikheim. Så kan man godt stå og udtale sig bagefter om at man havde den og den aftale med spilleren. Kan ikke helt gennemskue hvad vi har gang i - har vi en masse utilfredse spillere eller er det bevidst at vi nu bare skal have penge i kassen - dikteret af Benham.
Har en formodning om at Onyeka bliver rykket på kanten og at Cajuste tar den defensive. Alt. kunne man prøve Paulinho på kanten hvilket jeg tror kunne blive godt.
Synes det virker som om at nogle af de handler vi laver ikke er planlagte, men mere (sådan lyder det i nogle tilfælde) spilleren der har nogle ønsker om at komme væk eks. Kian og Wikheim. Så kan man godt stå og udtale sig bagefter om at man havde den og den aftale med spilleren. Kan ikke helt gennemskue hvad vi har gang i - har vi en masse utilfredse spillere eller er det bevidst at vi nu bare skal have penge i kassen - dikteret af Benham.
Har en formodning om at Onyeka bliver rykket på kanten og at Cajuste tar den defensive. Alt. kunne man prøve Paulinho på kanten hvilket jeg tror kunne blive godt.
Farvel wik en spiller med utroligt højt niveau,men desværre også et stort dyk når han dykker. Kan afløseren ikke være sabi fra Hobro, de snakkede i går at det var sidste kamp for ham i hobro.
Glemmer du ikke Anderson?mousebreaker skrev: ↑1. sep 2019, 10:46Ja hvis det beløb holder stik så er det en af de dårligste handler vi har foretaget længe. Det sagt så ved jeg godt at andre klubber i superligaen ville sukke efter en sådan transfer, men vi har bare været dygtige på den front. Stinker langt væk af at Wikheim selv har insisteret på denne transfer og med Isaksen tørstende efter spilletid så har man bøjet sig.
Jeg håber søreme ikke, vi skal helt derud, hvor Dovbyk ryger på en kant. Ham så jeg gerne udlejet, så han kan komme op i gear efter sin lange skade. Synes han har set meget "rough" ud i de minutter, han har fået.