Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Gianluca Di Marzio er desværre sådan en ok troværdig kilde...
Jeg mener han er italiensk Sky reporter i Italien.

Pengene og udfordringerne er naturligvis også meget større derovre, så det vil være et meget logisk skifte.
Andre svenske landsholdspillere har også meget ovre i de russiske klubber.......

Men vi må se ? Alt kan ske op imod transferdeadline?! :D
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

pdole

Indlæg af pdole »

Angående rygterne om Wikheim. Er det ham der er utilfreds i FCM eller er det klubben der gerne vil prøve noget andet?
Jeg vil virkelig begræde et salg af Wikheim 😥

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

pdole skrev:
29. aug 2019, 19:59
Angående rygterne om Wikheim. Er det ham der er utilfreds i FCM eller er det klubben der gerne vil prøve noget andet?
Jeg vil virkelig begræde et salg af Wikheim 😥
Gustav vil angiveligt prøve noget andet, og sådan kunne det også lyde i det interview, han gav efter pokalfinalen. Om det sker nu, tvivler jeg lidt på. Men hvis rygterne er sande omkring hans ønsker, så kan jeg da godt se, at det mest optimale ville være at få ham skudt afsted nu eller næste vindue mht. et profitabelt salg.

pdole

Indlæg af pdole »

Det er også en vigtig og spændende afvejning klubben skal gøre sig. Bliver Wikheim, kan vi risikerer at miste både Wikheim og Evander i samme transfer vindue (næste sommer) og det vil være en kæmpe bet ift de europæiske kampe. Er spændt på hvad der sker. Alt andet lige skal der vel en erstatning ind hvis Wikheim ryger nu.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

pdole skrev:
29. aug 2019, 21:29
Det er også en vigtig og spændende afvejning klubben skal gøre sig. Bliver Wikheim, kan vi risikerer at miste både Wikheim og Evander i samme transfer vindue (næste sommer) og det vil være en kæmpe bet ift de europæiske kampe. Er spændt på hvad der sker. Alt andet lige skal der vel en erstatning ind hvis Wikheim ryger nu.
Hvis vi sælger Evander før næste sæsons EL kval er overstået så fortjener vi den europæiske degradering til useedet i 3. runde.
Så er der intet i klubbens handlinger den sidste tid der giver mening. Så er det en fortsat sik-sak kurs uden en egentlig plan.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Jakob Poulsen følger nu Melbourne Victory på Twitter. Efter lidt snusen rundt derinde, er det vist ganske sikkert, det er den australske klub, der er tale om, hvis det falder på plads. Her skulle vores kaptajn efter sigende skrive under med ét år.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Nå, men Dinamo Moskva har da ikke præsenteret Hiljemark endnu. Hvis nu Steinlein ringer og fortæller ham, at den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god, tror I så ikke, der kunne være en chance alligevel?

Danne

Indlæg af Danne »

Jo, når Steinlein først smider trumfen om Dalgas og Hedeselskabet, så tror jeg også Hiljemark er solgt!

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Danne skrev:Jo, når Steinlein først smider trumfen om Dalgas og Hedeselskabet, så tror jeg også Hiljemark er solgt!
Hvad handler “Dalgas og Hedeselskabet” egentlig om? [emoji28]
Jeg er nemlig komplet uforstående omkring det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Forstår ikke jeres “nedladende” kommentarer??

Husk nu!! - “Sammen dyrker vi drømmen”..... 😂😂😂😂

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

JEP skrev:
30. aug 2019, 21:21
Danne skrev:Jo, når Steinlein først smider trumfen om Dalgas og Hedeselskabet, så tror jeg også Hiljemark er solgt!
Det handler i korte træk om at få en masse ud af ingenting.

Danmark fik tæsk i 1864 og mistede Sønderjylland. I kølvandet på krigen blev en masse tanker om at udnytte den jord, vi trods alt havde tilbage, realiseret. En af hovedmændene bag var Enrico Dalgas, der med Hedeselskabet begyndte at dyrke heden intensivt med plantager, planer for vandløb osv. Hvis du har hørt citatet "Hvad udad tabes skal indad vindes", så tillægges det typisk Dalgas.

Steinlein refererede bl.a. til Dalgas og Hedeselskabet i "Oprøret fra Heden".

Paradoksalt nok ligger Hedeselskabets hovedkvarter i øvrigt i Viborg.

Brugeravatar
JEP

Transfer sommer 2019

Indlæg af JEP »

Acebone skrev:
JEP skrev:

Danmark fik tæsk i 1864 og mistede Sønderjylland. I kølvandet på krigen blev en masse tanker om at udnytte den jord, vi trods alt havde tilbage, realiseret. En af hovedmændene bag var Enrico Dalgas, der med Hedeselskabet begyndte at dyrke heden intensivt med plantager, planer for vandløb osv. Hvis du har hørt citatet "Hvad udad tabes skal indad vindes", så tillægges det typisk Dalgas.

Wow [emoji851]
Tak for forklaringen Acebone! [emoji1316][emoji1]
Jeg var slet ikke klar over alt dette til trods for jeg anser mig selv som ganske historieinteresseret.
Så Hedeselskabet findes stadig den dag i dag, efter alle disse år. Har de stadig de samme mål og opgaver?
Ved du i øvrigt hvilket af de fire afsnit Steinlein nævnte det i?
Jeg vil nemlig rigtig gerne gense det så jeg får det hele med. [emoji28]

Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

CasperA

Indlæg af CasperA »

JEP skrev:
30. aug 2019, 23:47
Acebone skrev:
JEP skrev:

Wow [emoji851]
Jeg var slet ikke klar over alt dette til trods for jeg anser mig selv som ganske historieinteresseret.
Så Hedeselskabet findes stadig den dag i dag, efter alle disse år. Har de stadig de samme mål og opgaver?

Du kan læse mere om det her: https://www.hedeselskabet.dk/

Der bliver snakket om det i starten af det første afsnit af "Oprøret fra heden".

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

JEP skrev:
30. aug 2019, 23:47
Det findes skam stadig, ja, men efter 150 år er det naturligt nok lidt et andet selskab i dag. De har vist en del udenlandske projekter kørende også. Men det er jo altid spændende med lidt landbohistorie! :lol:

http://denstoredanske.dk/Danmarks_geogr ... eselskabet

Man kan sige, at man på et tidspunkt nåede til et niveau, hvor det var svært at dyrke heden mere effektivt. Nogle negative konsekvenser af forsøget på at nå det maksimale udbytte viste sig jo også - f.eks. udretningen af Skjern Å, der viste sig som lidt af en miljømæssig katastrofe og faktisk heller ikke var særlig gavnlig rent økonomisk.

Så kan man jo tænke over, om der også er noget af dén lærdom, der kan overføres til fodboldklubben. :)

Er vi enige om, at transfervinduet lukker i morgen aften? Synes der er alt for stille. Og kommer Dal Hende overhovedet afsted?

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Acebone skrev:
31. aug 2019, 21:49
Er vi enige om, at transfervinduet lukker i morgen aften? Synes der er alt for stille. Og kommer Dal Hende overhovedet afsted?
Vinduet lukker i DK d. 2. september 23.59. Så først mandag aften/nat.

Intet hørt omkring MDH, så den bliver spændende. Det bliver nok ikke de to mio. euro, vi angiveligt har forlangt tidligere. Hvis han kommer afsted nu, bliver det nok ikke det store salg.

Det eneste transferrygte, jeg har hørt om, er ud. Tengstedt bliver angiveligt udlejet til Nürnberg med købsoption.

Låst