Transfer sommer 2019
Re: Transfer sommer 2019
Nogen der har et bud på hvem en svensk midtbane spiller der var med VM og som kunne være relevant for os kunne være?
https://da.wikipedia.org/wiki/Oscar_Hiljemark
Eller er det skudt over målet?
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Det er midtbanespillerne fra deres trup ved VM 2018.
Victor Claesson: Urealistisk
Albin Ekdal: Urealistisk
Emil Forsberg: Urealistisk
Oscar Hiljemark: Lidt realistisk
Sebastian Larsson: For gammel
Marcus Rohdén: Han er lige skiftet til Frosinone
Gustav Svensson: For gammel
Jeg tænker kun, at det er Oscar Hiljemark, som muligvis kunne være en smule realistisk for os, da han er blevet udlejet frem og tilbage og ikke rigtig ser ud til at have fået fast spilletid, og han har kontraktudløb om ét år. Dog virker det stadigvæk ret vildt, hvis det skulle være ham.
Tænker umiddelbart at Oscar Hiljemark har bedre muligheder end FCM og DK hvis han vil væk fra Genoa.. Men han kunne være noget af et scoop.Le Compte skrev: ↑28. aug 2019, 13:50https://da.wikipedia.org/wiki/Oscar_Hiljemark
Ifølge hvad jeg har fundet var det følgende navne der kom med til VM for Sverige på midtbanen:
Victor Claesson - Nej. Stor profil i Rusland, langt over vores niveau. Desuden venstre kant, ikke mest presserende plads lige nu.
Jimmy Durmaz - Skiftet til Galatasaray for 2 måneder siden, skifter næppe igen nu. Desuden højre kant, ikke mest presserende plads lige nu.
Emil Forsberg - Ikke ham, 100%, 5-6 niveauer over hvad FCM kan tiltrække.
Sebastian Larsson - 34 år og skiftet til Allsvenskan, tror han indstiller sin karriere når han slutter i AIK
Gustav Svensson - Altså.. Måske? 32 år, spiller i USA, defensiv midt. Ikke urealistisk.
Albin Ekdal - Fast mand for Sampdoria i Serie A. Ikke realistisk.
Oscar Hiljemark - Som sagt, tror han har bedre muligheder end FCM.
Markus Rohdén - Lige skiftet for 2 uger siden til en Serie B klub, desuden skadet PT.
TL:DR ser kun Gustav Svensson som en realistisk mulighed.
Hm, interessant rygte. Her er Transfermarkt-links til de emner, man kan definere som midtbanespillere i Sveriges VM-trup (både offensive, defensive og kantspillere er inkluderet).
Jimmy Durmaz - Galatasaray/30 år (anslået værdi: 2,00 mio. EUR)
Marcus Rohdén - Frosinone/28 år (anslået værdi: 1,00 mio. EUR)
Viktor Claesson - Krasnodar/27 år (anslået værdi: 18,00 mio. EUR)
Oscar Hiljemark - Genoa/27 år (anslået værdi: 3,00 mio. EUR)
Gustav Svensson - Sounders FC/32 år (anslået værdi: 0,75 mio. EUR)
Emil Forsberg - RB Leipzig/27 år (anslået værdi: 25,00 mio. EUR)
Albin Ekdal - Sampdoria/30 år (anslået værdi: 5,00 mio. EUR)
Sebastian Larsson - AIK/34 år (anslået værdi: 1,30 mio. EUR)
Tænker vi i hvert kan fjerne Forsberg og Claesson, da de er langt uden for vores rækkevidde. Sebastian Larsson og Gustav Svensson er nok også for gamle. Det kunne være interessant, hvis nogen har tid til at tjekke op på spilletid.
Mit bud er Oscar Hiljemark.
Jimmy Durmaz - Galatasaray/30 år (anslået værdi: 2,00 mio. EUR)
Marcus Rohdén - Frosinone/28 år (anslået værdi: 1,00 mio. EUR)
Viktor Claesson - Krasnodar/27 år (anslået værdi: 18,00 mio. EUR)
Oscar Hiljemark - Genoa/27 år (anslået værdi: 3,00 mio. EUR)
Gustav Svensson - Sounders FC/32 år (anslået værdi: 0,75 mio. EUR)
Emil Forsberg - RB Leipzig/27 år (anslået værdi: 25,00 mio. EUR)
Albin Ekdal - Sampdoria/30 år (anslået værdi: 5,00 mio. EUR)
Sebastian Larsson - AIK/34 år (anslået værdi: 1,30 mio. EUR)
Tænker vi i hvert kan fjerne Forsberg og Claesson, da de er langt uden for vores rækkevidde. Sebastian Larsson og Gustav Svensson er nok også for gamle. Det kunne være interessant, hvis nogen har tid til at tjekke op på spilletid.
Mit bud er Oscar Hiljemark.
Jeg tror sgu i sigter for højt med Hiljemark.
Svensson kunne være interessant hvis man kunne klemme et eller to gode år ud af ham, og så lade nogle af de unge vokse sig ind i rollen.
Svensson kunne være interessant hvis man kunne klemme et eller to gode år ud af ham, og så lade nogle af de unge vokse sig ind i rollen.
Altså vi plejer at sigte højt med vores transfers, men jeg er enig i det ser svært ud. Kan ikke se hvad vi skal med en 32-årig defensiv midtbanespiller (Svensson), til den rolle har vi allerede en dygtig 32-årig finne
Edit: Nå, Hiljemark er på vej til Bordeaux: https://bloggar.aftonbladet.se/sillysea ... l-ligue-1/
Oscar Hiljemark skulle være 'timer væk' fra at blive præsenteret i bedste franske række og Bordeaux. Jeg tror sgu ikke rigtigt, vi kan være med her.
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/ ... _campaign=
Hvis der er noget i det rygte, er det sgu nok én af de ældre. Men fedt, hvis der sker lidt på den position!
Hvis der er noget i det rygte, er det sgu nok én af de ældre. Men fedt, hvis der sker lidt på den position!
Det er alligevel ret vildt, at han kun koster 7,5 mio. kr. Det skyldes nok, at han har været en hel del skadet på det sidste, og samtidig kun har ét år tilbage af sin kontrakt.AltidFCM skrev: ↑28. aug 2019, 14:19Oscar Hiljemark skulle være 'timer væk' fra at blive præsenteret i bedste franske række og Bordeaux. Jeg tror sgu ikke rigtigt, vi kan være med her.
Hvis der er noget i det rygte, er det sgu nok én af de ældre. Men fedt, hvis der sker lidt på den position!![]()
-
Densestar7430
Hiljemark kunne være super spændende, men vi er nok en af hans sidste muligheder, hvis andet glipper.
Svensson kan jeg ikke se nogen idé i. Skal der hentes en 32 årig, så skulle han gerne komme fra højere niveau end USA, Kina, Ukraine og Sverige...
Det glæder mig dog enormt, at der over hovedet kommer et rygte omkring en central midt, da jeg desværre frygter at ledelsen ikke har tænkt sig at investere her.
Svensson kan jeg ikke se nogen idé i. Skal der hentes en 32 årig, så skulle han gerne komme fra højere niveau end USA, Kina, Ukraine og Sverige...
Det glæder mig dog enormt, at der over hovedet kommer et rygte omkring en central midt, da jeg desværre frygter at ledelsen ikke har tænkt sig at investere her.
Jeg er heller ikke solgt på tanken om en aldrende Svensker fra den amerikanske liga, men ser ham som det eneste realistiske mål ift det rygte sniper kom med.
Synes det er åbenlyst at vi mangler en overgangsfigur fra JP til de unge er klar, og hvis man ikke mener at Sparv kan løfte den opgave ser jeg to løsninger:
Den dyre: Hente en etableret profil i sin bedste alder der skal bruge et par år til at vokse sig for god til suppen så han kan sælges igen.
Den billige: Hente en aldrende profil der skal have de sidste år af karrieren til at gå inden støvlerne sættes på hylden.
Synes det er åbenlyst at vi mangler en overgangsfigur fra JP til de unge er klar, og hvis man ikke mener at Sparv kan løfte den opgave ser jeg to løsninger:
Den dyre: Hente en etableret profil i sin bedste alder der skal bruge et par år til at vokse sig for god til suppen så han kan sælges igen.
Den billige: Hente en aldrende profil der skal have de sidste år af karrieren til at gå inden støvlerne sættes på hylden.
Midtbanespilleren Alexander Fransson var reserve til VM, men vi taler om en spiller, der var med i den endelige svenske trup?
Det er lidt billigt at slynge sådan et ufunderet rygte ud, synes jeg. Har du noget mere info? Også gerne om kilden.
// Straarup