SL R7: SønderjyskE - FCM
Re: SL R7: SønderjyskE - FCM
Det er da også trættende at høre folk forsvare ham, når sandheden er en anden.
Ser frem til at se mere til nogle af vores unge i denne bade sæson feks Isaksen, som gjorde et udmærket indhop. Man kunne passende sende Dovbyk eller Brumado på leje alt afhængig hvem der er dårligst
Vil gerne se Paulinho på venstre kanten hvis Dyhr holder backen. Så kan man passende afskippe Andersson
Ser frem til at se mere til nogle af vores unge i denne bade sæson feks Isaksen, som gjorde et udmærket indhop. Man kunne passende sende Dovbyk eller Brumado på leje alt afhængig hvem der er dårligst
Vil gerne se Paulinho på venstre kanten hvis Dyhr holder backen. Så kan man passende afskippe Andersson
Professionel anden halvleg. Godt gået og vigtigt med selvtillid på holdet. Nu skal der så bygges på.
Forsvaret spiller en god kamp, hvilket er flot, da de har oplevet den største ændring ved en ny formation. MoM er vel Erik?
Evander spiller også godt. Andet bud på MoM. Kaba kommer med god mentalitet
Fedt spillerne kommer ud og samles om Priske.
Backs var til gengæld stort set usynlige. Det samme er Frank i store dele. Sparv gør sit arbejde defensivt, men i en dobbelt pivot på midtbanen er det ikke nok, når Frank heller ikke tager fat i kuglen og dikterer. Enten det ellers skal de søge mellemrum i højere grad, hvilket jeg heller ikke så.
Bedste kamp indtil videre. - det siger heller ikke så meget.
Forsvaret spiller en god kamp, hvilket er flot, da de har oplevet den største ændring ved en ny formation. MoM er vel Erik?
Evander spiller også godt. Andet bud på MoM. Kaba kommer med god mentalitet
Fedt spillerne kommer ud og samles om Priske.
Backs var til gengæld stort set usynlige. Det samme er Frank i store dele. Sparv gør sit arbejde defensivt, men i en dobbelt pivot på midtbanen er det ikke nok, når Frank heller ikke tager fat i kuglen og dikterer. Enten det ellers skal de søge mellemrum i højere grad, hvilket jeg heller ikke så.
Bedste kamp indtil videre. - det siger heller ikke så meget.
-
Jesper BW1100
Uanset hvordan du vender og drejer det havde vi nok stået med i hvert fald 4 point mindre, hvis ikke det havde været for Anderson.JBT skrev: ↑25. aug 2019, 18:06Det er da også trættende at høre folk forsvare ham, når sandheden er en anden.
Det synes jeg er ganske pænt output indtil videre. Derudover var han én af de eneste der viste bare lidt vilje sidste uge mod Hobro.
Tænker nok han skal få sine minutter på den kant, og gøre det fint !
Yes!! Hvilken start!
Og hvor er det fedt, trænerteamet bare smider Isaksen ind. Knægtens talent er enormt, og det er så vigtigt, at han får minutter, selvom han kun er 18. Masser af fart, god teknik, VENSTREbenet. Skræddersyet til vores nye formation til den højrekant. Havde frygtet, at en Dovbyk ville være næste mand i køen til en kant. Han skal helst ikke tage minutter fra Isaksen imo.
Og hvor er det fedt, trænerteamet bare smider Isaksen ind. Knægtens talent er enormt, og det er så vigtigt, at han får minutter, selvom han kun er 18. Masser af fart, god teknik, VENSTREbenet. Skræddersyet til vores nye formation til den højrekant. Havde frygtet, at en Dovbyk ville være næste mand i køen til en kant. Han skal helst ikke tage minutter fra Isaksen imo.
Ingen grund til at pege enkeltpersoner ud, når det kommer til anke mod Mikael Anderson. Der er mange, der ingen fidus har til ham overhovedet. I dag er vel et meget godt eksempel - Isaksen bidrager med minimum det dobbelte af Anderson og endda på den halve tid. Så kan folk sige at han har scoret et sejrsmål, hvor Evander skal have alt rosen (og hvor målmanden endda laver det som jeg vil kategorisere som på kanten til et drop), og tilkæmper et straffespark mod GF, som kun opstår på grund af en gude aflevering og hjerneblødning af målmanden. Han har i min verden lang vej til at kunne gøre sig gældende som en kvalitetsspiller i Midtjylland, og har ikke bidraget med noget værdiskabende for spillet i åbent spil. Men nok om Anderson - Det er ikke ham det skal handle om efter sådan en kamp her.
Rigtig opløftende kamp, hvor indsatsen er gennemført hele vejen rundt. Ret beset skulle vi vel have vundet meget større, og SønderjyskE skal prise sig lykkelige over at have en Mielitz i topform mellem stængerne. Et udviklingsområde til den kommende tid må være omstillingerne. Her skal vi udvise højere fodbold IQ, da de alt for nemt løber ud i sandet pga. egoisme. Der lå minimum et mål eller to og ventede på den konto.
/ ABT

Flot sejr, især efter 2. halvleg. Tydeligt at den nye opstilling passer bedre til vores spillere. Nu mangler vi bare en boldsikker makker inde ved siden af sparv.
-
mousebreaker
19-4 i afslutninger på en rimelig svær udebane er forrygende godt.
Meget kunne naturligvis være gået anderledes hvis SønderjyskE havde fået godkendt det mål som de retfærdigvis burde have fået. Ser frem til VAR.
SønderjyskE må dog også se indad for selvom det ikke gør det nemmere at vinde med den slags kendelser imod, så er det ikke umuligt. De skabte jo reelt set kun den ene chance efter klumpspil, gennem hele kampen. Det er bare ikke godt nok på hjemmebane uanset modstander
Meget kunne naturligvis være gået anderledes hvis SønderjyskE havde fået godkendt det mål som de retfærdigvis burde have fået. Ser frem til VAR.
SønderjyskE må dog også se indad for selvom det ikke gør det nemmere at vinde med den slags kendelser imod, så er det ikke umuligt. De skabte jo reelt set kun den ene chance efter klumpspil, gennem hele kampen. Det er bare ikke godt nok på hjemmebane uanset modstander
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Jeg er sikker på vi stadig havde vundet, selvom Sønderjyske var kommet foran 1-0. Det er den bedste kamp i umindelige tider, virkelig skønt at se Mabil og Wikheim, vores første mål er en perle af de to driblere. Kaba ligner en opgradering i forhold til Paul. Evander kommer meget mere til sin ret i den her opstilling. Alexander og Erik er eminente i forsvaret. Det hele er meget lovende, det er længe siden vi har været decideret offensive i vores udtryk, jeg har savnet det 
Super fed sejr i dag! Dejligt at se stemningen er tilbage på holdet. KABA bliver for vild!!!
Men, der er stadig meget der skal arbejdes på.... eksempelvis afslutninger..... og indlæg ...... som sædvanligt fristes man til at sige....
Men rigtigt mange gode ting i dag. Det giver håb for resten af sæsonen.
Men, der er stadig meget der skal arbejdes på.... eksempelvis afslutninger..... og indlæg ...... som sædvanligt fristes man til at sige....
Men rigtigt mange gode ting i dag. Det giver håb for resten af sæsonen.
Det er muligt, at vi ikke kommer til “nok” indlæg, men Kaba har altså to kæmpechancer på hovedstød efter indlæg. Det ene indlæg fra Dyhr var en decideret perle. Så der er fremgang at spore.
Wikheims målgivende aflevering til Mabil er vel også et indlæg. Set over 90 minutter kommer vi frem til rigeligt for at vinde en kamp. Det var en fryd at se på 
Vi har spillet en(!) fornuftig kamp. Og folk dåner.
Sidste efterår var vi også gode, og det gjaldt også i starten under KA, og det var ligesom i år, efter at vi skuffende blev smidt ud at først Astana og siden Malmø. Så kom foråret og alt var bål og brænd herinde.
Jeg er en del af den negative brigade, jeg synes, vi skulle prøve at fortsat være afmålt skeptiske efter den her sæsonstart. Intet i kampen mod Sønderjyske lugtede af nye tider. Det lignede vores klassiske stil - og jeg synes det i sig selv er bekymrende, hvis Priske "bare" vil tilbage den.
Sidste efterår var vi også gode, og det gjaldt også i starten under KA, og det var ligesom i år, efter at vi skuffende blev smidt ud at først Astana og siden Malmø. Så kom foråret og alt var bål og brænd herinde.
Jeg er en del af den negative brigade, jeg synes, vi skulle prøve at fortsat være afmålt skeptiske efter den her sæsonstart. Intet i kampen mod Sønderjyske lugtede af nye tider. Det lignede vores klassiske stil - og jeg synes det i sig selv er bekymrende, hvis Priske "bare" vil tilbage den.
-
Densestar7430
Jeg synes nu ikke folk dåner. Jeg læser ikke nogen steder, at alle vores tidligere præstationer er glemt og at det hele nu spiller. Kampen I GÅR var god, og kan vi blive ved med at spille sådan, så kommer vi til at vinde de fleste kampe i superligaen.Stoffer skrev: ↑26. aug 2019, 10:28Vi har spillet en(!) fornuftig kamp. Og folk dåner.
Du synes det er bekymrende skridt vi tog... Hvilket retning havde du håbet/forventet det gik?
Fair, jeg læser åbenbart folk forkert. Vi vandt over Sønderjyske med en nogenlunde præstation i 45 minutter og en god/rigtig god præstation, efter vi kommer foran. Det passer med forventingen og ikke meget mere.Densestar7430 skrev: ↑26. aug 2019, 10:37Jeg synes nu ikke folk dåner. Jeg læser ikke nogen steder, at alle vores tidligere præstationer er glemt og at det hele nu spiller. Kampen I GÅR var god, og kan vi blive ved med at spille sådan, så kommer vi til at vinde de fleste kampe i superligaen.Stoffer skrev: ↑26. aug 2019, 10:28Vi har spillet en(!) fornuftig kamp. Og folk dåner.
Du synes det er bekymrende skridt vi tog... Hvilket retning havde du håbet/forventet det gik?
Forventning:
Min forventing var cirka det vi fik. Thorups stil i en nominel anden opstilling, men de taktiske anvisninger var de samme.
Håb:
Jeg havde håbet på, at Priske ville fokusere på at holde bolden i græsset og et hidsigt genpres
Jeg havde håbet på mere mod i opspillet med en overvægt af korte igangsætninger og derefter fokus på flade bolde op mellem kæderne eller ud til backs.
Jeg havde håbet på variantion mellem at bringe den via kanter i feltet til cutbacks på Evander eller flade bolde foran målet, over til forsøg på flade bolde i dyben centralt så Kaba kunne løbe om kamp.
Det er allerførste kamp. Jeg havde nok bare håbet på et spillemæssigt statement, om at han ville noget nyt. Priske har prioriteret det fysiske udtryk og vores klassiske dyder, og det respekterer jeg. Så håber jeg igen til næste gang.