Transfer sommer 2019
Re: Transfer sommer 2019
Tattoo skriver: “Generelt synes jeg vi har en trup med alt for meget fyld og alt for lidt kvalitet.”
Ja, det er vel derfor man udlejer Okosun. Han er fyld og løfter ikke niveauet på midten markant. Man kan lige så godt spille Sparv, Evander og Onyeka centralt og så få kørt talenter som Cajuste, Madsen og Torp (og Kairinen fra januar) ind i stedet.
Og hvis klubben vurderer, at man vil investere alle de penge, det koster, at gå helhjertet efter Europa til næste år, skal man selvfølgelig købe en peakspiller i Zeca-klassen senest til vinter, men optimalt set i det her vindue.
Og så er Cajuste selvfølgelig ikke en ny Petter Andersson, som en anden foreslår. Han skal prøves af som erstatning for Sparv, så han er klar til at tage over fast fra næste sæson, når Sparvs kontrakt udløber.
Ja, det er vel derfor man udlejer Okosun. Han er fyld og løfter ikke niveauet på midten markant. Man kan lige så godt spille Sparv, Evander og Onyeka centralt og så få kørt talenter som Cajuste, Madsen og Torp (og Kairinen fra januar) ind i stedet.
Og hvis klubben vurderer, at man vil investere alle de penge, det koster, at gå helhjertet efter Europa til næste år, skal man selvfølgelig købe en peakspiller i Zeca-klassen senest til vinter, men optimalt set i det her vindue.
Og så er Cajuste selvfølgelig ikke en ny Petter Andersson, som en anden foreslår. Han skal prøves af som erstatning for Sparv, så han er klar til at tage over fast fra næste sæson, når Sparvs kontrakt udløber.
Så vi har brugt samtlige træningskampe og hele opstarten på at køre Okosun ind på den centrale midtbane, hvorefter vi sender ham væk efter seks runder. Det er virkelig mærkelig strategisk planlægning.
Der er altså noget, der er gået helt galt i kommunikationen mellem ledelsen, trænerteamet og spillerne den her sommer. Det virker som om, at det hele sejler fulstændigt, og at ingen aner hvad vores overordnede plan og strategi er.
Der er altså noget, der er gået helt galt i kommunikationen mellem ledelsen, trænerteamet og spillerne den her sommer. Det virker som om, at det hele sejler fulstændigt, og at ingen aner hvad vores overordnede plan og strategi er.
Jeg er enig i, at diverse medier godt kunne være lidt mere vedholdende i forhold til at gå i flæsket på Steinlein. Han har dog den forsvarsmekanisme der hedder, at han fejer alle de kritiske spørgsmål under gulvtæppet, ved at tale i flotte vendinger omkring vores tidligere meritter gang på gang. Jovist er de ganske imponerende af en ung klub som Midtjylland, men det hjælper altså ikke meget eller retfærdiggør den retning man udstikker fra klubbens side, når det ikke bakkes op af handling.Konsulen skrev: ↑24. aug 2019, 15:23Jeg er meget spændt på hvad Priske vil stille op, og især hvad Steinlein (Gravesen er jo reelt ubetydelig i denne sammenhæng) vil “proklamere” ift. klubbens mål. Jeg kunne godt tænke mig, at TV3’s tv-værter stillede ham lidt flere kritiske spørgsmål ift. truppens styrke - han slipper for let ift. at skulle forklare sig
Havde samme scenarie udspillet sig hos FCK eller Brøndby, var de blevet sablet flere gange dagligt i pressen.
/ ABT

Måske var Priske uenig i KAs beslutning om at satse på Okosun og har meddelt ledelsen, at han ikke har tænkt sig at bruge ham?CasperA skrev: ↑24. aug 2019, 15:40Så vi har brugt samtlige træningskampe og hele opstarten på at køre Okosun ind på den centrale midtbane, hvorefter vi sender ham væk efter seks runder. Det er virkelig mærkelig strategisk planlægning.
Det tyder på, at Priske generelt har tænkt sig at ændre en del ting.
hansen
andersson - erik - Schultz - paulinho
Sparv (Her skal man have købt en klassespiller her og nu)
evander
Mabil- frank (Junior) -wickheim
Sory (artem D)
andersson - erik - Schultz - paulinho
Sparv (Her skal man have købt en klassespiller her og nu)
evander
Mabil- frank (Junior) -wickheim
Sory (artem D)
Senest rettet af FCM2000 24. aug 2019, 17:05, rettet i alt 1 gang.
Han plejer også tit at nævne Dalgas og Hedeselskabet når han kommer i problemer i interviews..
Steinlein og Graversen var røget ud på røv og albuer i Fck og Brøndby. Deres udtalelser passer sjældent med handlingerne.
Steinlein og Graversen var røget ud på røv og albuer i Fck og Brøndby. Deres udtalelser passer sjældent med handlingerne.
Jeg vil gå så langt, at sige at det er kommet dertil, at klubbens renommé og troværdighed står på spil.
For mig at se står klubben umiddelbart ved en skillevej. Ledelsen bør melde ud at målsætningerne revurderes (nedjusteres) eller også bør der handles efter de nuværende målsætninger og tilføjes gevaldige forbedringer på midten. Altså mindst 2 nye spillere.
Mange synes fx at Evander har for lidt output og at man har lagt for mange (eller alle) æg i hans kurv. For mig at se mangler der balancespillere som kan frigive tid og energi til ham, så han udelukkende kan bruges kreativt, når vi har bolden på den sidste tredjedel.
Resten af offensiven forventer jeg vil køre mere gnidningsfrit hvis dette bliver realiseret. Fra Superligaen kan jeg se perspektiver i en spiller som Troels Kløve, der muligvis ikke har stort salgspotentiale, men til gengæld har mange sæsoners erfaring fra ligaen og både styrke samt energi til at udfylde den rolle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mange synes fx at Evander har for lidt output og at man har lagt for mange (eller alle) æg i hans kurv. For mig at se mangler der balancespillere som kan frigive tid og energi til ham, så han udelukkende kan bruges kreativt, når vi har bolden på den sidste tredjedel.
Resten af offensiven forventer jeg vil køre mere gnidningsfrit hvis dette bliver realiseret. Fra Superligaen kan jeg se perspektiver i en spiller som Troels Kløve, der muligvis ikke har stort salgspotentiale, men til gengæld har mange sæsoners erfaring fra ligaen og både styrke samt energi til at udfylde den rolle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" 
Der var blevet rejst statuer af dem foran Brøndby stadion, hvis de havde præsteret det i Brøndby, som de har gjort de sidste 5 år i FCM.
-
Jesper BW1100
Derudover ville de blive mødt med sang eller "Fenerbahce" fra Sydsiden til hver hjemmekamp!Jesper BW1100 skrev: ↑24. aug 2019, 22:06Plus gratis afbenyttelse af KloAgger resten af deres liv!
-
mousebreaker
Udlejningen af Ayo (og et efterfølgende salg) giver mening. Han er og bliver alligevel den bløde mellemvare i vores setup og tager spilletid fra de unge.
Vi mangler helt sikkert 1 virkelig god spiller til at spille sammen med Evander offensivt. Hvis man tror at vi er bare nogenlunde på plads til at skulle kunne præstere til august næste år så tager man - endnu engang - grueligt fejl og vi går endnu en europæisk blamage i møde. At tro på at de unge vil være klar om 1 år til at føre os i Europa er naivitet af værste skuffe. Der skal dog være plads til at de unge talenter og de skal have spilletid. Det er en svær balancegang. Første - og korrekte - beslutning var at sende Ayo væk.
Vi mangler helt sikkert 1 virkelig god spiller til at spille sammen med Evander offensivt. Hvis man tror at vi er bare nogenlunde på plads til at skulle kunne præstere til august næste år så tager man - endnu engang - grueligt fejl og vi går endnu en europæisk blamage i møde. At tro på at de unge vil være klar om 1 år til at føre os i Europa er naivitet af værste skuffe. Der skal dog være plads til at de unge talenter og de skal have spilletid. Det er en svær balancegang. Første - og korrekte - beslutning var at sende Ayo væk.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Den som Ayo har erstattet i alle kampe har været Sparv, og det er også sådan, at jeg ser på det ifht erstatning. Hvis tanken er, at vi nu skal spille 4-2-3-1, så mangler vi en spiller, der fra dybt kan diktere spillet og som har tilstrækkelige kvaliteter defensivt. Jeg er enig i, at det ikke ligner, at Okosun nogensinde bliver en tilstrækkelig spiller i de roller, vi skal have udfyldt.mousebreaker skrev: ↑25. aug 2019, 12:52Udlejningen af Ayo (og et efterfølgende salg) giver mening. Han er og bliver alligevel den bløde mellemvare i vores setup og tager spilletid fra de unge.
Sparv skal pensioneres, Cajuste skal have tid, hvilket nærmest kun efterlader muligheden for at vi køber udefra. Det køb bør ske til vinter.
Spillere som Kairinen og Baidoo ser jeg umiddelbart som konkurrenter til Franks plads. Men jeg erkender, at jeg ikke er spids på deres kvaliteter og nuacnerne i dem. Jeg er i øvrigt ikke overbevist af Frank - han har gode bevægelser, han kommer i feltet og har et monster løbepensum, men hans defensive kvaliteter (særligt placeringsevner) og hans evner til at føre bolden frem er utilstrækkelig. Det er slet ikke optimalt i en 2 mands midtbane som vi så mod Sønderjyske. Det er det forkerte stykke værktøj der.
Kairinen spiller en rolle, der ligner en mellemting mellem Jakob Poulsen og Tim Sparv i Helsinki. Men han er mest Polle. Han har en stærk pasningsfod og et virkelig godt blik for spillet. Han skal have mere fysik, og så kunne han på længere sigt blive en virkelig god spiller. Jeg synes, han minder lidt om Pirlo i sine spidskompetencer.Stoffer skrev: ↑26. aug 2019, 07:43Den som Ayo har erstattet i alle kampe har været Sparv, og det er også sådan, at jeg ser på det ifht erstatning. Hvis tanken er, at vi nu skal spille 4-2-3-1, så mangler vi en spiller, der fra dybt kan diktere spillet og som har tilstrækkelige kvaliteter defensivt. Jeg er enig i, at det ikke ligner, at Okosun nogensinde bliver en tilstrækkelig spiller i de roller, vi skal have udfyldt.mousebreaker skrev: ↑25. aug 2019, 12:52Udlejningen af Ayo (og et efterfølgende salg) giver mening. Han er og bliver alligevel den bløde mellemvare i vores setup og tager spilletid fra de unge.
Sparv skal pensioneres, Cajuste skal have tid, hvilket nærmest kun efterlader muligheden for at vi køber udefra. Det køb bør ske til vinter.
Spillere som Kairinen og Baidoo ser jeg umiddelbart som konkurrenter til Franks plads. Men jeg erkender, at jeg ikke er spids på deres kvaliteter og nuacnerne i dem.
Udfordringen er, at vi har både ham, Madsen, Torp og Cajuste med masser af potentiale inde på CM, og de kan ikke alle få chancen samtidig.