Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af JBT »

Hvad end SG udtaler virker det som om, at Ayos dage i fcm er endeligt talte . Man håber vel på at han gør det godt i Horsens og så kan man lave endnu et flot eller ok salg. Han har ikke niveauet på bolden til fremtidens fcm, hvis vi da skal tale os selv op.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Man kan håbe at Midtjylland har en stærk og etableret midtbanespiller klar i periferien. Kunne det eventuelt være en spiller i stil med Dominick Drexler, så vil jeg mene at vi har holdet til at spill med om guldet i år.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Jeg er rystet.

Synes Svend Graversen skulle kigge på denne liste. Vi har den elendigste midtbane vi har haft længe. Der er ingen styring overhovedet.

Hvem skal spille af nedennævnte flok (hvem har kvalitet til superliga) hvis vi får skader eller karantæne. Okosun var da en af dem med bare lidt teknik og fysik. Man kunne snildt have sendt Mikael Anderson på leje i stedet. Han har fået sine chancer (og ikke taget dem) Okosun har sgu ikke fået meget spilletid.

Generelt synes jeg vi har en trup med alt for meget fyld og alt for lidt kvalitet. Spillere til midtbanen der er teknisk velfunderede er jo kun Mabil, Wikheim og Evander. Onyeka er og bliver kun arbejdsmanden, Cajuste bringer ikke noget fremad, og jeg ved ikke hvordan Nicolas Madsen spiller.

Det undrer mig også hvorfor vi bliver ved at udleje unge spillere som tilmed har lange kontrakter og som helt åbenlyst ikke bliver bedre af det.

Jeg frygter kraftigt for holdet ikke er stærkt nok til at udfordre FCK, som vi jo netop nu skulle være i stand til.

Som jeg ser det skal vi have fat i 3 klassespillere til 20-30 mill stykket.

Midtbane:

3. Tim Sparv - 30. juni 2020
(7. Jakob Poulsen - 30. juni 2020)
(8. Ayo Simon Okosun - 30. juni 2023)
10. Evander da Silva Ferreira - 31. december 2023
11. Awer Mabil - 30. juni 2022
34. Mikael Anderson - 30. juni 2021
38. Frank Onyeka - 30. juni 2024
39. Victor Torp - 30. juni 2022
40. Jens-Lys Cajuste - 30. juni 2023
43. Nicolas Madsen - 31. december 2022
45. Gustav Isaksen - 30.juni 2024
88. Gustav Wikheim - 30. juni 2021
(xx. Antonis Martis - 30. juni 2023)
(xx. Sunday Oche Odeh - 30. juni 2020)
(xx. Casper Tengstedt - 30. juni 2022)

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Jeg ser positivt på det. Ayo har ikke den store fremtid her, tror jeg (også selvom Svends udtalelser peger på noget andet), så nu bliver der luftet lidt ekstra ud i truppen. Forhåbentligt plads til en akademispiller. Om det er Nicolas eller Victor, der er ved at være tilbage igen, så er der i hvert fald en noget kortere vej. Hvis Jakob er helt færdig, som meldingerne lyder på, mener jeg dog, der skal hentes en stærk CM ind til startelleve.

ben2han

Indlæg af ben2han »

AltidFCM skrev:
24. aug 2019, 13:41
Jeg ser positivt på det. Ayo har ikke den store fremtid her, tror jeg (også selvom Svends udtalelser peger på noget andet), så nu bliver der luftet lidt ekstra ud i truppen. Forhåbentligt plads til en akademispiller. Om det er Nicolas eller Victor, der er ved at være tilbage igen, så er der i hvert fald en noget kortere vej. Hvis Jakob er helt færdig, som meldingerne lyder på, mener jeg dog, der skal hentes en stærk CM ind til startelleve.
Det kan meget vel betyde at der er noget andet på vej ind, for med Jacob og Ayo ude, så fjerner man erfarne spillere.

Som erfaren har man kun Sparv tilbage, jeg kan ikke se at Frank, M. Andersson har noget at gøre på den centrale midt.

Evander er ikke en 6 'er

I forsvaret har man alt for mange spillere, specielt hvis man går tilbage til 4-5-1

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Nå, men Svend afviser, at der er noget på vej ind og ingen ændring i Jakobs situation.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... es-planer/

Så vi må gå ud fra Jens-Lys rykkes ind centralt, og man stoler på de akademispillere, der er på vej til midtbanen.

Noerum

Indlæg af Noerum »

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... es-planer/

Det kan selvfølgelig være spind, men tror det desværre ikke.

Jeg forstår simpelthen ikke klubbens transfer strategi i dette vindue. Paul er heldigvis blevet solgt nu, men midtbanen er godt nok blevet sablet.

Hvis man seriøst mener midtbanen, som den er nu, er god nok til at kæmpe om mesterskabet, så er man sgu naiv. Jeg er meget enig med flere herinde i, at midtbanen pt er den dårligste i mange år. 😩

Jeg synes det er helt fint at tage en sæson hvor flere unge spillere bliver spillet ind på holdet, men så skal alt snak om mesterskab og styrkeforhold med Fck stoppe med det samme..

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Noerum skrev:
24. aug 2019, 14:37

Jeg forstår simpelthen ikke klubbens transfer strategi i dette vindue. Paul er heldigvis blevet solgt nu, men midtbanen er godt nok blevet sablet.

Hvis man seriøst mener midtbanen, som den er nu, er god nok til at kæmpe om mesterskabet, så er man sgu naiv. Jeg er meget enig med flere herinde i, at midtbanen pt er den dårligste i mange år. 😩

Jeg synes det er helt fint at tage en sæson hvor flere unge spillere bliver spillet ind på holdet, men så skal alt snak om mesterskab og styrkeforhold med Fck stoppe med det samme..
Er det ikke noget med, at vi nu må indse - selvom klubben nok ikke erkender det - at man har "afskrevet" denne sæson som en transitionssæson?

Paulinho, Kaba, Cajuste, M. Anderson, Brumado (måske) bliver spillet ind. Spillere som Evander, Nicolaisen, Frank vænner sig til at være bærende spillere uden sikkerhedsnet i form af tidligere kulturbærer som MDH, Sparv eller JP. Svia skal tage anførerrollen på sig. Måske vi kommer til at se mere til Dyhr og Isaksen, end vi har forventet.

Betyder det her, at man begynder at afsøge om der er interesse i visse spilere. Hvad med en spiller som Wikheim? - Man har fået gode år ud af ham, og han har en alder, hvor der fortsat er fint videresalgspotentiale. Han er nu 26, og han er næppe den samme spiller op i 30'erne, givet han er afhængig af sin fart og antrit.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jens-Lys Cajuste bliver et monster på den midtbane og han kan meget vel blive den næste Petter Andersson.

Med ham Evander og Tim Sparv, så har vi den helt rette balance. Frank Onyeka, Nicolas Madsen, Victor Torp, som dygtige backups.

Vi skal spille en 4-2-3-1 med Sparv og Cajuste ved siden af hinanden, hvor Sparv er 6’er og Cajuste se 8’er. Evander skal spiller 10’eren med Wikheim og Mabil på kanterne med Isaksen og Anderson som backup. I front Sory Kaba med Brumado og Dovbyk som back up.

Tro mig - det er det jeg tror Priske kører med på søndag.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Stoffer skrev:
24. aug 2019, 14:49
Noerum skrev:
24. aug 2019, 14:37

Er det ikke noget med, at vi nu må indse - selvom klubben nok ikke erkender det - at man har "afskrevet" denne sæson som en transitionssæson?

Paulinho, Kaba, Cajuste, M. Anderson, Brumado (måske) bliver spillet ind. Spillere som Evander, Nicolaisen, Frank vænner sig til at være bærende spillere uden sikkerhedsnet i form af tidligere kulturbærer som MDH, Sparv eller JP. Svia skal tage anførerrollen på sig. Måske vi kommer til at se mere til Dyhr og Isaksen, end vi har forventet.

Betyder det her, at man begynder at afsøge om der er interesse i visse spilere. Hvad med en spiller som Wikheim? - Man har fået gode år ud af ham, og han har en alder, hvor der fortsat er fint videresalgspotentiale. Han er nu 26, og han er næppe den samme spiller op i 30'erne, givet han er afhængig af sin fart og antrit.
Man skal holde op med at gå ud og sige, at man spiller om guld hvert år, og man lægger på trupmæssig hvert år, og at man vil stige til nye højder, hvis det er den recept man vil kører, altså "nordsjælland modellen".

Man lægger alt for stor pres på de unge, ved at lægge op til DM hvert år, pokal og euro gruppespil.

Som det er nu, er FCKs midtbane en eller to klasser over FCMs. Den eneste erfarne spiller FCM har er "over the hill", nemlig Sparv.

At sammenligne Jens C. med Petter Andersson er i min verden skudt total forbi, Jens C. er mere defensiv stærk end offensiv, det så vi på wingbacken, at han slet ikke har det drev fremad som f.eks. en Petter Andersson med et lavt tyngdepunkt.

Forhåbentlig er Svends udtalelse mere et kommunikationsmæssig diplomatisk træk, i forhold til de spillere der er i truppen nu og i forhold til ikke at se ud som om man leder efter en spiller, hvilket vil stille FCM dårligere forhandlingsmæssigt.

Det var vel også det man gjorde med Joel A. i sin tid, her sagde man også, at man ikke ledte efter en højre back, men lige pludselig spillede joel på den plads.
Senest rettet af FCM2000 24. aug 2019, 15:05, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Lupus1999 skrev:
24. aug 2019, 14:50
Jens-Lys Cajuste bliver et monster på den midtbane og han kan meget vel blive den næste Petter Andersson.

Med ham Evander og Tim Sparv, så har vi den helt rette balance. Frank Onyeka, Nicolas Madsen, Victor Torp, som dygtige backups.

Vi skal spille en 4-2-3-1 med Sparv og Cajuste ved siden af hinanden, hvor Sparv er 6’er og Cajuste se 8’er. Evander skal spiller 10’eren med Wikheim og Mabil på kanterne med Isaksen og Anderson som backup. I front Sory Kaba med Brumado og Dovbyk som back up.

Du er godt med på hvad ambitionerne i klubben er, ikke sandt? Det du beskriver er i min verden super naivt!

Jens-Lys: rolig nu med at proklamere at han er den nye Petter. Han har spillet én kamp på den centrale midt for os - alt for tidligt at vide hvad vi får ud af ham, selvom jeg også er optimistisk omkring ham.

Sparv: 90 % sikkert væk til sommer som jeg ser det. Uholdbart at bygge noget op omkring ham - hvem skal overtage blandt back ups til næste sæson? Det som Sparv trods alt bringer til holdet, har vi ikke andre steder i truppen blandt midtbanespillerne.

Nicolas Madsen og Torp: Hvad bygger du det på? De har aldrig været i aktion på det her niveau, så igen - du ved ikke hvad du får. Totalt ubeskrevne blade. I forhold til Isaksen og Anderson er det samme sang...

Det korte af det lange; med de ambitioner der er i klubben, er truppen fuldstændig håbløst sammensat. Også selvom man blanker den her sæson, så er de i forvejen unge spillere blot et år ældre til næste sæson - det er altså ikke noget der skaber mirakler hverken nationalt eller internationalt.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Lupus1999 skrev:

Er du klar over hvem Petter Andersson er ? Han er den suverænt bedste offensive midt vi har haft. Cajuste er defensiv midt. Mere behøves jeg vist ikke sige.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

ABT skrev:
24. aug 2019, 15:04
Lupus1999 skrev:

Du er godt med på hvad ambitionerne i klubben er, ikke sandt? Det du beskriver er i min verden super naivt!

Jens-Lys: rolig nu med at proklamere at han er den nye Petter. Han har spillet én kamp på den centrale midt for os - alt for tidligt at vide hvad vi får ud af ham, selvom jeg også er optimistisk omkring ham.

Sparv: 90 % sikkert væk til sommer som jeg ser det. Uholdbart at bygge noget op omkring ham - hvem skal overtage blandt back ups til næste sæson? Det som Sparv trods alt bringer til holdet, har vi ikke andre steder i truppen blandt midtbanespillerne.

Nicolas Madsen og Torp: Hvad bygger du det på? De har aldrig været i aktion på det her niveau, så igen - du ved ikke hvad du får. Totalt ubeskrevne blade. I forhold til Isaksen og Anderson er det samme sang...

Det korte af det lange; med de ambitioner der er i klubben, er truppen fuldstændig håbløst sammensat. Også selvom man blanker den her sæson, så er de i forvejen unge spillere blot et år ældre til næste sæson - det er altså ikke noget der skaber mirakler hverken nationalt eller internationalt.
TOTAL enig, P. Andersson havde et lavt tyngdepunkt og det kan Jens C. jo slet ikke gøre, han er alt for stor.

Som du rigtig har fat i, de udmeldinger FCM / ledelsen har kommet med, stemmer ikke overens med den måske tyndeste og mest uerfarne midtbane FCM nogensinde har haft.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Petter var det jeg kalder en rigtig to-vejs midtbanespiller, som også er en 8’er. Jeg ser det samme i Cajuste, dog med lidt færre offensive tekniske kvaliteter.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Nu gør udlejningen af Okosun jo ikke den store forskel ift. spørgsmålet om holdet kan true FCK. Okosun er jo ikke god nok til holdet, hans teknik og spilforståelse er alt for dårlig - det samme er iøvrigt gældende mht. Frank, efter min mening. Midtbanen er ganske rigtig ikke særligt skræmmende længere, ligesom vores muligheder på standardsituationer også er ved at være spoleret. Jeg er meget spændt på hvad Priske vil stille op, og især hvad Steinlein (Gravesen er jo reelt ubetydelig i denne sammenhæng) vil “proklamere” ift. klubbens mål. Jeg kunne godt tænke mig, at TV3’s tv-værter stillede ham lidt flere kritiske spørgsmål ift. truppens styrke - han slipper for let ift. at skulle forklare sig

Låst