Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Densestar7430

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Densestar7430 »

Kan se der florere lidt forskellige tal.

45 er nok det mindste jeg så ham gå for, men passer det med 52 mio + bonusser og videresalgsklausul, så lyder rigtig fornuftigt!

Nogen der har hørt nærmere omkring tallene, samt hvad der kan udløse bonusserne?

CasperA

Indlæg af CasperA »

Densestar7430 skrev:
22. aug 2019, 20:16

45 er nok det mindste jeg så ham gå for, men passer det med 52 mio + bonusser og videresalgsklausul, så lyder rigtig fornuftigt!

Nogen der har hørt nærmere omkring tallene, samt hvad der kan udløse bonusserne?
Jeg læste et sted på Twitter, at prisen lå omkring 45 mio. med mulige bonuser op imod 7,5 mio, men det er nok svært at blive 100% klog på, da forskellige medier altid har lidt forskellige priser, men det ligger nok i 45-52 mio. lejet, hvilket er et helt fint salg. Dermed dækker salget af Paul både købet af Brumado og Sory Kaba.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

CasperA skrev:
22. aug 2019, 20:30
Densestar7430 skrev:

Jeg læste et sted på Twitter, at prisen lå omkring 45 mio. med mulige bonuser op imod 7,5 mio, men det er nok svært at blive 100% klog på, da forskellige medier altid har lidt forskellige priser, men det ligger nok i 45-52 mio. lejet, hvilket er et helt fint salg. Dermed dækker salget af Paul både købet af Brumado og Sory Kaba.
Der er ingen der kender det rigtige beløb, synes efterhånden at medierne udstiller sig selv som utroværdige, de sidder jo bare og gætter selv

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

FCM2000 skrev:
22. aug 2019, 21:44
CasperA skrev:
Densestar7430 skrev:

Der er ingen der kender det rigtige beløb, synes efterhånden at medierne udstiller sig selv som utroværdige, de sidder jo bare og gætter selv
Nej, alle de seriøse sportsmedier “sidder ikke og gætter selv”. De har kilder i klubberne og omkring spillerne, som kan fortælle dem om priserne, fordi klubberne ikke selv vil fortælle det.

Desuden skriver langt de fleste medier en pris på 6 eller 7 mio euro, så det ligger nok i det lag.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

EsbenVest skrev:
22. aug 2019, 21:53
FCM2000 skrev:
CasperA skrev:

Nej, alle de seriøse sportsmedier “sidder ikke og gætter selv”. De har kilder i klubberne og omkring spillerne, som kan fortælle dem om priserne, fordi klubberne ikke selv vil fortælle det.

Desuden skriver langt de fleste medier en pris på 6 eller 7 mio euro, så det ligger nok i det lag.
fint hvis du tror på den, men det gør jeg ikke, selvfølgelig fortæller man ikke hele sandheden, hvor mange er ikke blevet taget på sengen vedr. Pauls kontraktlængde inkl. pressen, et godt eksempel på.

Et andet godt eksempel var salget at Jess T. hvor medierne i belgien skrev 3 mill kr. hvor steinlein blev fornærmet og sagde at det var langt mere FCM vil få, som aftalen var skruet sammen.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

FCM2000 skrev:
22. aug 2019, 21:58
EsbenVest skrev:
FCM2000 skrev:

fint hvis du tror på den, men det gør jeg ikke, selvfølgelig fortæller man ikke hele sandheden, hvor mange er ikke blevet taget på sengen vedr. Pauls kontraktlængde inkl. pressen, et godt eksempel på.

Et andet godt eksempel var salget at Jess T. hvor medierne i belgien skrev 3 mill kr. hvor steinlein blev fornærmet og sagde at det var langt mere FCM vil få, som aftalen var skruet sammen.
Jeg aner ikke, hvad du taler om. Jeg har aldrig sagt, at alle klubber siger sandheden. Nogle af dem forsøger at spinne salg, så de lyder flottere, end de er, men det er jo ikke mediernes skyld.

Det, jeg angreb, er, at du skrev: “de sidder jo bare og gætter selv”.
Det er en latterlig og helt forkert påstand, som du ikke har noget som helst belæg for.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

EsbenVest skrev:
22. aug 2019, 22:10
FCM2000 skrev:
EsbenVest skrev:

Jeg aner ikke, hvad du taler om. Jeg har aldrig sagt, at alle klubber siger sandheden. Nogle af dem forsøger at spinne salg, så de lyder flottere, end de er, men det er jo ikke mediernes skyld.

Det er en latterlig og helt forkert påstand, som du ikke har noget som helst belæg for.
Det er det da ikke så læs hvad jeg skriver, belgisk presse er noget at det mest useriøse jeg har læst, der har været nævnt priser fra 5, 6, 7, 9, 10 og 12 mill euro, det viser jo at en del af dem er useriøse og reelt ikke kender nogen pris. Når et medie siger 5 mill euro og et andet nævner 12 mill euro, og steinlein selv siger at man ikke forlanger 12 euro, så er der nogen der ikke taler taler/skriver sandt, det er jo indlysende.

Det samme gentog sig med Jess T. salg til Gent.

Herning folkeblad siger en pris, mens BT siger en anden pris, ergo så er der en falsk melodi i det her.

THenry

Indlæg af THenry »

Densestar7430 skrev:

Jeg tror det er rimelig sikkert, at transfersummen er 6-7 mio. euro. De medier, der plejer at være mest pålidelige ligger i det leje. 7 mio. euro er prisen jf. de danske medier, mens de belgiske rapportere om 6 mio. euro. Derudover er der en stak bonusser foruden salgsprisen. Har dog ingen ide om værdien af disse bonusser, og hvad der skal opfyldes, men forventer de er bundet op på kriterier som antal kampe og mål samt holdbaserede bonusser, hvis Genk vinder noget. Derudover skrev HF om en vindersalgsklausul på 15%.

Jeg synes det lyder som en fin pris alt i alt. Det sker trods alt ikke så ofte, at spillere bliver solgt for ca. 50 mio kr. ud af Superligaen, og skulle prisen have været højere, så skulle Paul have brændt de egyptiske baner af under AFCON, og det gjorde han jo ikke ligefrem...derudover havde han heller ikke det bedste forår.

Alt efter hvad den helt korrekte transfersum er, så bliver han i øvrigt en af de to dyreste spillere, som Genk nogensinde har købt. De gav 7 mio euro for Bongonda tidligere på sommeren.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

FCM2000 skrev:
22. aug 2019, 22:50
EsbenVest skrev:
22. aug 2019, 22:10
FCM2000 skrev:

Det er det da ikke så læs hvad jeg skriver, belgisk presse er noget at det mest useriøse jeg har læst, der har været nævnt priser fra 5, 6, 7, 9, 10 og 12 mill euro, det viser jo at en del af dem er useriøse og reelt ikke kender nogen pris. Når et medie siger 5 mill euro og et andet nævner 12 mill euro, og steinlein selv siger at man ikke forlanger 12 euro, så er der nogen der ikke taler taler/skriver sandt, det er jo indlysende.

Det samme gentog sig med Jess T. salg til Gent.

Herning folkeblad siger en pris, mens BT siger en anden pris, ergo så er der en falsk melodi i det her.
Du skal se på, hvor medierne har deres viden fra. De belgiske medier har formentlig deres oplysninger fra Genk, hvor man har interesse i at få det til at se ud som, at man har betalt en lavere pris. Det kan lette presset fra Pauls skuldre.
De danske medier har deres oplysninger fra FCM, som har interesse i at få prisen til at lyde høj.

I hele processen op til salget, hvor mange forskellige priser har været nævnt, er der jo ikke nogen, der ved, hvad der reelt er foregået. Genks sportsdirektør sagde, at vi krævede 12 millioner Euro, som Steinlein fuldstændig nægtede. Hvem stoler man så på? Eller kan de begge have ret?
Steinlein har formentlig krævet en del i begyndelsen, hvilket efter lange forhandlinger er endt på en pris. Det kan være Genks sportsdirektør har henvist til startbeløbet. Han har også interesse i at vise, at FCM tidligere har krævet meget, så når han køber til 6-7 millioner Euro har det været godt forhandlingsarbejde.

Selv salgsprisen lander formentlig mellem 6 og 7 millioner euro. De danske medier melder 7, mens de belgiske (+BT, der ofte har rapporteret det samme som Belgien - ergo deres kilde er formentlig belgier) har sagt 6 millioner. Jeg har hørt, at agenten får en meget stor betaling for arbejdet. Kunne forskellen på de to tal være agentens fee? Genk fortæller belgiske medier uden for citat, at de betaler FCM seks millioner. Mens FCM fortæller danske medier uden for citat, at de får syv millioner.
Der fortæller Genk så ikke, at de også betaler ca en million ekstra, mens FCM ikke fortæller, at de skal sende penge videre til agenten. Det kunne meget vel forklare forskellen.

Derudover er det måske ikke 6 eller 7, men måske 6,1 og 6,8 men for lethedens skyld, kan man runde tallet af.

Derudover bør du, FCM2000, måske vide, at EsbenVest vist nok arbejder i mediebranchen (jeg genkender i hvert fald navnet fra Twitter og bylines), så han har viden om, hvordan der arbejdes på redaktionerne.
FCM!
FCM!
FCM!

Bobar

Indlæg af Bobar »

Hej
Jeg ved godt at det ikke som sådan er en transferting, da der ikke er hverken rygter eller andet i den retning.
Men der er meget snak om at få en god midtbanespiller ind, der også inkluderer en god fighter, som har et godt overblik og som har en god alder i forhold til rutine mm.
Her tænker jeg på Anders "AC" Christiansen i Malmø. Han er vist lige vendt tilbage dertil fra Gent, og har kontrakt til 2022. Men til en pris på omkring de 11 - 12 mil (1,5 euro), mener jeg at han ville passe perfekt ind i det vi mangler. Vi har en meget ung midtbane minus Sparv, så han ville passe godt ind. Malmø er sikkert ikke enige.
Hvis jeg ikke husker forkert, så så jeg i hvertfald en del fight (FCM dna - fanden-i-voldsk-hed) i ham ( a la dal hende - Drachmann- typen)
Hvad mener I?
Admin er velkommen til at slette hvis det er irrelevant for tråden.

Mvh Bobar

JBT

Indlæg af JBT »

Hvorfor skulle AC nogensinde vælge FCM. Han har alt i Malmø, som han ikke lige umiddelbart kan få i FCM. Personlig succes, Europa kval(itet), sikkert en ok løn og er vellidt hos fansene og i klubben. Derfor vil de også kræve en for høj pris. Tror han sigter efter en højere hylde hvis han skulle væk

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ay ... M2FZvDmrpY

Okosun udlejes til Horsens.

"- Konkurrencen om spilletid på midtbanen er benhård i FC Midtjylland, og Ayo fortjener kontinuerlig spilletid. Det er der bedre udsigt til i AC Horsens, så lejeaftalen er til glæde for alle parter, siger sportschef Svend Graversen."

Det sejler med den midtbane der. Jøsses.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Stoffer skrev:
24. aug 2019, 13:05

"- Konkurrencen om spilletid på midtbanen er benhård i FC Midtjylland, og Ayo fortjener kontinuerlig spilletid. Det er der bedre udsigt til i AC Horsens, så lejeaftalen er til glæde for alle parter, siger sportschef Svend Graversen."

Tror aldrig vores midtbane har været dårligere

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:
24. aug 2019, 13:06
Stoffer skrev:
24. aug 2019, 13:05

Tror aldrig vores midtbane har været dårligere
Eh, kan du huske holdet i sæsoner som 2002/2003? Vi har været markant dårligere.

Det ændrer ikke på, at generationsskiftet fra JP til nye kræfter har været meget dårligt - tæt på elendigt - planlagt.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Kan ikke forestille mig andet end at det her må betyde, at vi henter en ny mand ind til den centrale - alt andet ville være helt væk IMO. Vores midtbane er foruden Sparv (som er væk til sommer) mælketænder, og det holder ganske enkelt ikke, hvis man tager sine egne ambitioner seriøst.

Vil gerne tilslutte mig koret om, at vores nuværende midtbane må være blandt de dårligste i nyere tid (hvis ikke dén dårligste).
/ ABT

Billede

Låst