Undskyld, jeg var lidt for hurtig på triggerfingeren åbenbart. Ja, Evanders hjørnespark og frispark er ikke noget at råbe hurra for. Det var derfor at jeg også gerne ville have haft at der var plads til Mabil i truppen, da jeg mener at han i stort omfang ville kunne dække de opgaver til fulde.mousebreaker skrev: ↑4. aug 2019, 18:31Jeg taler om sparkenes kvalitet - ikke om modtagerne, Aab havde et tilsvarende frispark ikke længe efter som var perfekt sparket og gav en monsterchance. Jeg er for såvidt enig i at vi ikke helt har den hovedstødsstyrke som vi har haft tidligere, men vi har bestemt ikke været vores hidtidige modstandere underlegne på det punkt. I særdeleshed ikke FCN.bifr05t skrev: ↑4. aug 2019, 18:22Den analyse er jeg lodret uenig i. Hvem har vi på banen udover Brumado og Erik, der er farlige på hovedstød?mousebreaker skrev: ↑4. aug 2019, 18:11Endnu et elendigt frispark fra Evander. Man må sige at fraværet af Poulsen i den grad svækker vores dødbolde - jeg er så godt klar over at kaptajnens dødbolde i foråret heller ikke var af normal styrke og at Evander bringer så meget andet. Det er dog et problem og bestemt en af årsagerne til at vi ikke skaber flere chancer end vi gør
Som jeg skrev efter første kamp, så mangler der i den grad et angrebskoncept eller flere. Lige nu er det norsk fodbold, med høje bolde ind på angriberne, der så skal finde på et eller andet.
Sparkene er generelt bare ikke på noget godt niveau og så kan det næsten være lige meget hvem du har i boksen.
Det er dog ikke sikkert det er Evanders skyld. Måske trænerne ønsker de der høje bløde vattede spark som giver forsvar og målmand masser af tid til at komme på plads. Men så bør man sgu have noget mere dominans i feltet som du taler om for at det skal virke - efter min mening
SL R4: FC MIDTJYLLAND - AAB
Re: SL R4: FC MIDTJYLLAND - AAB
-
mousebreaker
Stærkt taget af Jesper Hansen og endnu en elendig dommerbeslutning omkring en potentiel kampafgørende situation. Glæder mig til VAR med de fordele og ulemper det har med.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Det er så omstændeligt og ineffektivt at se på. Det er stillestående og der er ingen variation overhovedet. Vi prøver på at spille mere ned gennem midten og det er også det Evander søger hver eneste gang, men han glemmer totalt det hurtige spil ud til kanten og så søge egen afslutning inde i feltet på et indlæg. Det er vigtigt at selvom vi gerne vil mere ned gennem midten end tidligere, at vi ikke glemme kanterne og de hurtige afleveringer ud til kanterne som kan åbne op.
Det er gå-fodbold hele tiden omkring feltet og ingen søger det dybe løb.
Elendig første halvleg af os. Elendig
Det er gå-fodbold hele tiden omkring feltet og ingen søger det dybe løb.
Elendig første halvleg af os. Elendig
Hvis vi fortsætter med en god og en dårlig halvleg pr. Kamp, så kører vi AaB over i 2. Halvleg.
Fcm vågner vis lidt for langsomt op... Men det ender vis at vi har fået styret over bold.
Forhåbentlig har KA noget gode well-talking i omklædningsrum i pausen og jeg anbefaler at kaba skrifter ind istedet for wikheim eller brumado.. Af årsager er at brumado forhindre bold omgang kommer igennem. Og wikheim er ofte alt for langsomt i aftrækkeren.. Det irriterer mig..
Det er satme godt at vi har sparv med på banen, han læser taktisk virkelig godt og lukker huller..
Onyeka må lære og arbejde mere af defensive..
Forhåbentlig har KA noget gode well-talking i omklædningsrum i pausen og jeg anbefaler at kaba skrifter ind istedet for wikheim eller brumado.. Af årsager er at brumado forhindre bold omgang kommer igennem. Og wikheim er ofte alt for langsomt i aftrækkeren.. Det irriterer mig..
Det er satme godt at vi har sparv med på banen, han læser taktisk virkelig godt og lukker huller..
Onyeka må lære og arbejde mere af defensive..
Ja i den først kamp hvor vi har haft bold levering over 180 i først halvleg.. Hvis jeg husker tal rigtig..
Jeg synes at denne kamp beviser meget klart at vi mangler wingbacks.. Samt en fælles gameplan.
Ja, vi har spillet en glimrende halvleg mod Esbjerg. Det eneste, der manglede, var mål.
Jeg synes, det er meget mystisk, at nogen her i tråden anklager os for at spille høje bolde på store angribere. Det er jo ikke rigtigt.
Vi spiller bolde på græsset frem og tilbage og op gennem midten. Det går for langsomt, og for få spillere tager løb, og vores kanter er for defensive og for lidt udfordrende.
Samtidig kommer der for få indlæg og for få mand i feltet, når der endelig kommer et indlæg.
Og så er vi lykkedes med at få sat gode omstillinger i gang, men de går i stå eller løber ud i sandet hver eneste gang.
Vores nye 3-5-2 giver os mere ro og færre chancer til vores modstandere, men vi har simpelthen ikke nok folk med frem, når vi angriber.
-
mousebreaker
Første halvleg mod Esbjerg i kamp 1 var helt klart vores bedste. Presspillet sad lige i skabet og gjorde at vi dominerede fuldstændigt. Esbjerg blev dog presset så langt ned med alle mand at det var svært at skabe chancer.
Ellers har det generelt været en tynd kop te det hele.
Nu har jeg ret igen mht til indskrifter kaba.. 

Esben og Mouse,
Der er vi lodret uenige. Der er forskel på at være spilstyrende og så reelt spille godt. Den kamp kom vi kun frem til to reelle chancer i første halveg, og ingen af dem tvang målmanden til at diske op med en fænomenal redning eller lignende.
Spillet var heller ikke fantastisk, det var individuelle præstationer der skinnede igennem og ikke en holdindsats.
Der er vi lodret uenige. Der er forskel på at være spilstyrende og så reelt spille godt. Den kamp kom vi kun frem til to reelle chancer i første halveg, og ingen af dem tvang målmanden til at diske op med en fænomenal redning eller lignende.
Spillet var heller ikke fantastisk, det var individuelle præstationer der skinnede igennem og ikke en holdindsats.
-
mousebreaker
Sidste to hjørnespark fra Evander har været slået med god fart og lå godt. Den første fik forsvaret afværget den næste gik på overliggeren. Godt at se to gode spark fra Evander lige efter jeg var ude med riven
Så er Erik da frisk til Glasgow kampene 
Fandens idiot Erik!!! 5min mellemrum!!