Europa League 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MrWolf

Re: Europa League 19/20

Indlæg af MrWolf »

Stoffer skrev:
25. jul 2019, 11:41
MrWolf skrev:
25. jul 2019, 10:46
Nu har jeg fordøjet lodtrækningen lidt og jeg glæder mig faktisk til at se de to kampe...

I forhold til at gå videre synes jeg at vi har en del at sætte vores lid til...

1) Vi har faktisk en rigtig god statistik mod britiske hold.
Man U: 1 hjemmesejr 1 udebane nederlag
Man C: 1 udebanesejr 1 hjemmebane nederlag
Southampton: 1 hjemmesejr og uafgjort ude
Og så tæller jeg ikke New Saints mv med...

Vores spillestil har historisk passet rigtig godt til britiske hold, hvor vi ikke skulle skabe kampene. Nu er vi blevet lidt mere spillende men lige nøjagtig mod Rangers tror jeg faktisk det er godt fordi vi formentlig er bedre teknisk end dem.

2) Sviatchenko kender følelsen af deres station og deres spillestil. Det må give lidt tryghed. Derudover har vi mange spillere som har spillet på store stations med pres på. Vi har også selv spillet i Polen og Cypern i heksekedler, så der må være en vis erfaring at trække på.

3) Vi er kommet bedre igang med superligaen end længe set. Måske ikke det flotteste spil men dog i momenter fint...

4) Wikheim og Kaba konstellationen tror jeg kan blive rigtig rigtig god. Og mens vi ikke kender Kaba's form så er Wikheim i hopla.

5) Jeg tror vi har lært af Malmø og Astana kampene og har fået tilføjet et mere spillende element, som Evander er eksponent for. Vi forlod os for meget på vores dødbold kompetence og troede den kunne vinde kampene for os. Det ved vi nu, at det kan den ikke.

6) Vi har rigtig mange med Europa erfaring. Jesper Hansen, Sviatchenko, Scholtz, Jakob Poulsen, Sparv, Wikheim, Joel Andersen og sikkert mange andre...

Jeg tror på 1-0 hjemme og 1-1 ude efter et tidligt føringsmål og så holder vi hårdt presset stand til sidst med en mand smidt ud og et brændt straffe :-)
Cadeau for din optimisme. Lad mig være den anden side af mønten. Så kan I håne mig, hvis det går.

Ad 1) Du undlader behændigt at næven a) ved begge Manchester klubber startede det måske godt, men det endte skidt b) disse resultater ligger efterhånden et godt stykke tid tilbage.

Ad 2) Vores oplevelser på store stadions har med undtagelse af Southampton været ganske negative. Og Soton kampen må som nævnt ovenfor efterhånden være glemt.

Enig ifht. Svia.

Ad 3) Momenter med godt spil er slet ikke nok mod Rangers i min optik. Der skal to gange 90 minutters professionel indsats til. I to kampe mod ringere modstand har vi vel set godt ud i cirka 70 minutter. Hvis vi spiller 110 minutter over to kampe, som vi har gjort mod FCN og Esbjerg så bliver det ikke bare et exit men pinligt.

Ad 4) Wikheim er i hopla, men vi mangler mål, mål og mål. Hvem skal score dem? På den front ser jeg ingen i form nærmere tværtimod.

Ad 5) Det er jeg enig i, men det early days. Der meget lang vej endnu, førend jeg vil kalde os et spillende hold. Og hvorvidt vi har lært noget af Astana og Malmø tør jeg ikke sige - det bliver vel et gæt for os alle. Håbet er lysegrønt.

Ad 6) Der er få tilbage fra tiden med EL gruppespil, og de ligner ikke spillere, der starter. Den erfaring, de andre har, er at ryge ud og endda med dårligt spil, selvom man spiller mod overkommelige modstandere.

Jeg tror, at vi holder den uafgjort hjemme, men at der bliver scoret fx 1 - 1. Og så tror jeg, at Rangers vinder komfortabelt hjemme og lukrerer på vores manglende balance, når vi skal forsøge at jagte et resultat noget ala 1 - 3.

Jeg synes, der er meget, meget lidt, der tilsiger, at vi kan klare denne udfordring. Det gælder både i et historisk perspektiv og ved kig på nuværende spil, form og trup.
Fedt med diskussionen og andre holdninger...

ad 1) ja de endte begge skidt men Man City var møgheldige med selvmål fra Danny Califf i de døende sekunder af kampen. Man City scorede ikke mod os. Men ja de ligger begge langt tilbage, men pointen er stadig at vi står godt til britiske hold...

ad 2) fair nok... advantage Rangers

ad 3) Rangers er altså en klasse eller 2 under Southampton og de to Man hold... Desuden de kan jo også have noget rust de skal have banket af først...

ad 4) Ja vi mangler mål, men dem leverer KABA BOOM eller Wikheim :-)

ad 5) Enig - Time will tell...

ad 6) Synes det er fair at antage at vi som klub har fået noget erfaring i at håndtere de her kampe også selvom en del spillere ikke var her da vi spillede gruppespil. Dernæst vil jeg sige, at vi lærte meget af Malmø og Astana kampene selvom vi tabte.

Jeg synes da netop at historien tilsiger, at vi overkommer Rangers... Det nuværende spil er lidt 50/50 synes jeg; de kan ligesågodt være rustne som vi og mht trup kender jeg dem ikke godt nok til at kunne sige det.

Synes du (og I) egentlig vi har en bedre trup end samme tid sidste år, hvor vi tabte til Malmø og Astana?

henker

Indlæg af henker »

[/quote]
Synes du (og I) egentlig vi har en bedre trup end samme tid sidste år, hvor vi tabte til Malmø og Astana?
[/quote]

Nej det tror jeg faktisk ikke.

Kan du huske at steinlein sagde at vi skal blive bedre hold af 10 % hver år. Og det har nu gået 3 år deromkring..

Desuden vi havde wikheim og de nøgle profil samme som iår med mod Malmø og Astana... Vi tabte mod dem..

Vi har blot skaffe os Paulinho og evander som en bedre erstat..

okosun og Onyeka er ikke engang kommet op til JP og sparv niveau endnu.. Men de kan blive meget bedre, dog først til sommer.. Hvor jeg tror på deres gennembrud iår..

Vi mistede en forsvars profil..

Såeh det svar næsten den samme hold som sidste gang vi gik ud i europæisk turnering... Dog har brumado og kaba ikke scorer for os (endnu) statistik taler for sig..

Men vi må bare håbe på at steinlein kan nå at opgrader de sidste 5-10 % før europæiske turnering begynder for alvorlig..

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

MrWolf skrev:
25. jul 2019, 21:56

Fedt med diskussionen og andre holdninger...

ad 1) ja de endte begge skidt men Man City var møgheldige med selvmål fra Danny Califf i de døende sekunder af kampen. Man City scorede ikke mod os. Men ja de ligger begge langt tilbage, men pointen er stadig at vi står godt til britiske hold...

ad 2) fair nok... advantage Rangers

ad 3) Rangers er altså en klasse eller 2 under Southampton og de to Man hold... Desuden de kan jo også have noget rust de skal have banket af først...

ad 4) Ja vi mangler mål, men dem leverer KABA BOOM eller Wikheim :-)

ad 5) Enig - Time will tell...

ad 6) Synes det er fair at antage at vi som klub har fået noget erfaring i at håndtere de her kampe også selvom en del spillere ikke var her da vi spillede gruppespil. Dernæst vil jeg sige, at vi lærte meget af Malmø og Astana kampene selvom vi tabte.

Jeg synes da netop at historien tilsiger, at vi overkommer Rangers... Det nuværende spil er lidt 50/50 synes jeg; de kan ligesågodt være rustne som vi og mht trup kender jeg dem ikke godt nok til at kunne sige det.

Ad 1) Jeg er faktisk enig i den grundliggende pointe, at vi står ok mod britiske hold, men som du skriver ligger de gode resultater et stykke tilbage, så jeg ser det mere generelt end konkret baseret på historie. Jeg tror, at vi står godt til britiske hold, fordi de har en tendens (nogle gange berettiget andre gange ikke) til at tænke, at hold fra små lande er meget ringere end dem selv. Det sidder i dem, at fodbold er fra øerne. Jeg håber, at Rangers kommer med overmod til kampen mod os. Vi er som regel giftige, når vi bliver undervurderet (men det er mange hold naturligvis..).

Ad 3) Der er noget mellem Southampton og Rangers, enig. Hvor er langt er jo en evindelig diskussion i det britiske, om hvordan skotske hold ville klare sig i EPL/Championship. Utd. er på en anden hylde, og City er et andet hold i dag end dengang, men også dengang var oliepengene begyndt at rulle ind. Så enig ifht. Manchester klubberne.

Ad 6) Når jeg siger, at jeg er i tvivl om, hvorvidt vi har taget erfaring med fra Astana og Malmø, så handler det ikke om lærdom som sådan. Naturligvis har trænerne set nogle ting og er blevet klogere. Jeg snakker også kultur. Og vi har efterhånden opbygget en taberkultur ifht. EL kval. Vægter det mere end den viden man har opbygget? - Det ved jeg sgu ikke. Men vi kan da se på klubben, at selvom man sikkert lærte en masse af en række tabte pokalfinaler, så tog det virkelig lang tid, inden man kom over puklen. Jeg tror, at (den problematiske) kultur vægter tungt.

Ja, jeg synes, at vi havde et stærkere hold sidste år. Sidste år var det en bet, at Sanneh ikke havde hovedet med, men resten af holdet var det sammen, men JP og Sparv var begge et år yngre og JP kom fra en fantastisk sæson fuld af selvtillid. I år er der spørgsmåltegn både centralt og på WB. Vi var mere afklaret sidste år på diverse pladser.

I min optik kan vi ikke være meget kritiske (overfor KA fx), hvis holdet ikke kommer i gruppespil - men det ved jeg, at mange vil være. Alt vores galde og utilfredshed bør rettes mod sidste år. Bare tanken hidser mig op. Det var tæt på optimale modstandere og i Astana er vi foran helt ind til det sidste, og så pisser vi det væk. Igen på et langskud. Modstanden i år er allerede svær nu i Q3 - jeg vil skulle tænke mig godt om, hvis nogen spurgte, om jeg hellere ville møde Malmø, Astana eller Rangers, og jeg hælder nok egentlig til hellere at ville møde både Malmø og Astana.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

henker skrev:
25. jul 2019, 23:27
Nej det tror jeg faktisk ikke.

Kan du huske at steinlein sagde at vi skal blive bedre hold af 10 % hver år. Og det har nu gået 3 år deromkring..

Desuden vi havde wikheim og de nøgle profil samme som iår med mod Malmø og Astana... Vi tabte mod dem..

Vi har blot skaffe os Paulinho og evander som en bedre erstat..

okosun og Onyeka er ikke engang kommet op til JP og sparv niveau endnu.. Men de kan blive meget bedre, dog først til sommer.. Hvor jeg tror på deres gennembrud iår..

Vi mistede en forsvars profil..

Såeh det svar næsten den samme hold som sidste gang vi gik ud i europæisk turnering... Dog har brumado og kaba ikke scorer for os (endnu) statistik taler for sig..

Men vi må bare håbe på at steinlein kan nå at opgrader de sidste 5-10 % før europæiske turnering begynder for alvorlig..
Her er truppen for 3 år siden (de 10% mener jeg er lidt længere tilbage, men det er ikke så væsentligt)

Umiddelbart synes jeg da den nuværende trup er en hel del bedre.
Jesper BW1100 skrev:
2. jul 2016, 09:52

Målmænd:
16. Johan Dahlin - 30. juni 2018 - Jesper er imo bedre
31. Mikkel Andersen - 30. juni 2017 - Status quo
38. Patryk Wolanski - 30. juni 2018 - Bedre 3. keeper nu
xx. Andreas Raahauge - ???

Forsvar:
2. Kian Hansen - 30. juni 2019
6. Markus Halsti - 30. juni 2018
13. Alexander Munksgaard - 30. juni 2021
18. Kristian Dirks Riis - 30. juni 2021
20. Rasmus Schmidt Nicolaisen - 30. juni 2021
26. Patrick Banggaard Jensen - 30. juni 2018
28. Andre Rømer - 30. juni 2019
43. Rasmus Nissen Kristensen - 30. juni 2021
70. Filip Novák - 30. juni 2019

Den daværende udgave af de spillere er der kun 3 der kunne begå sig nu. Kian, NK og Novak. Jeg synes at den nuværende forsvarstrup er bedre og bredere

Midtbane:
3. Tim Sparv - 30. juni 2018
7. Jakob Poulsen - 30. juni 2018
17. Kristoffer Olsson - 30. juni 2018
19. Marco Larsen - 30. juni 2017
21. Kaan Karinen - 31. december 2018
22. Mikkel Duelund - 31. december 2017
27. Pione Sisto - 31. december 2018
29. Jonas Gemmer - 30. juni 2019 - (Udlejet til AC Horsens indtil sommeren 2017)
35. Gloire Rutikanga - 30. juni 2021
39. Razak Odeyemi - 31. december 2016
40. Musefiu Ashiru - 30. juni 2017
42. Babajide David - 31. december 2019
45. Awer Mabil - 30. juni 2020
77. Daniel Royer - 30. juni 2019
xx. Mikael Anderson - ???

Det er ikke en gang tæt på at den daværende midtbanetrup holder samme niveau på både top og bredde. Toppen er lidt bedre nu, men bredden er klasser bedre nu

Angreb:
10. Martin Pusic - 31. december 2017
11. Marcos Ureña - 31. december 2018
14. Václav Kadlec - 31. december 2019
33. Paul Onuachu - 30. juni 2018
xx. Jákup Thomsen - ???
xx. Mads Døhr Thycosen - ???

Paul for 3 år siden og Paul nu er også en markant forskel. Blandt angriberne er det nok der vi har haft det sværest ved at forbedre truppen, men igen så synes jeg klart at bredden er bedre nu.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

I øvrigt skal vi ikke gøres forhåbninger om at kunne være seedet i playoff.

Vi skal håbe på en masse overraskelser i 3. runde, så vi kan trække alle de undertippede hold i playoff, da de overtager det seedet holds koefficient.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Lupus1999 skrev:
31. jul 2019, 21:56
I øvrigt skal vi ikke gøres forhåbninger om at kunne være seedet i playoff.

Vi skal håbe på en masse overraskelser i 3. runde, så vi kan trække alle de undertippede hold i playoff, da de overtager det seedet holds koefficient.

Vi skal også heppe på BIF og Esbjerg i morgen, så vi slipper for 2 imo næsten umulige opgaver mod Braga og Torino

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Torino er ikke seedet, så den er ligegyldig.

Braga er derimod seedet, så der skal vi holde med det polske hold.
Slår det polske hold Brøndby og Braga ud, så kan vi trække polakkerne i playoff.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Lupus1999 skrev:
31. jul 2019, 22:15
Torino er ikke seedet, så den er ligegyldig.

Braga er derimod seedet, så der skal vi holde med det polske hold.
Slår det polske hold Brøndby og Braga ud, så kan vi trække polakkerne i playoff.
Torino er nr. 2 af de useedede

Dvs. At 2 af disse skal ryge ud

Malmø (2-2)
Legia (1-0)
Partizan (1-0)
Frankfurt (2-1)

Du har nok ret i at det ikke bliver aktuelt. Vi skal dog stadig håbe på at Esbjerg kommer videre.

LordX

Indlæg af LordX »

Tror i Sparv erobrer en startopstilling i opgørende imod Rangers? Personligt håber jeg på mod til at beholde midtbanen som den er.

SimonH

Indlæg af SimonH »

LordX skrev:
1. aug 2019, 15:36
Tror i Sparv erobrer en startopstilling i opgørende imod Rangers? Personligt håber jeg på mod til at beholde midtbanen som den er.
Måske på udebane. På hjemmebane tror jeg man holder fast, han var tydeligvis ikke tilpas med den vekslende dynamik på midten, som han skulle udfylde mod AGF.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Niedercorn kunne desværre ikke gentage kunststykket, så det bliver Rangers i tredje runde for os..

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Så blev puljen med mulige modstandere til play off rundet lavet. Den ser desværre rimelige hård ud og de bedste lodtrækninger er i bedste fald 50/50 kampe. Så alt i alt en rigtig hård pulje, men ud fra hvad der er muligt at trække har jeg lavet følgende vurderinger af holdende:

Gode lodtrækninger: Plzen, Legia, Bukarest, Malmø, Partizan og (Sparta Prag)

Mellem lodtrækninger: Gent, Feyenord og (Trabzonspor)

Dårlige lodtrækninger: PSV, Frankfurt, Espanyol og Wolverhampton

Har prøvet at sætte hvor mange % chance jeg tror vi vil have for at gå videre mod den seedede modstander (førstnævnte) fra hvert af opgørene, samt tilknyttet en lille kommentar:

PSV-Haugesund: 15-20 %, meget svært opgør men en mulighed for en fed away?

Sparta Prag-Trabzonspor: Selvom Sparta er seedede må tyrkerne være favoritter til at gå videre. Tænker vi har 40 % chance mod Sparta og 25-30 % mod tyrkerne.

Viktoria Plzen-Antwerp: 40 % vi bør ikke være alt for langt bagefter tjekkerne. Der er vel også en reel mulighed for at belgierne overrasker. Kunne være en ok lodtrækning

Gent-AEK Larnaca: 35-40 % ift. de andre muligheder ville et genmøde med Jess hellere ikke være dumt. Intet kulturchok ved Belgien og en ikke alt for stærk modstander. Der er vel også en ok chance for at cryptorioterne (staveplade) overrasker? ok lodtrækning.

Legia Warszawa-Atromitos: 50 % IMO bedste eller anden bedste lodtrækning vi kan få. Også her er der vel en reel mulighed for en overraskelse fra grækerne som også ville være en god lodtrækning.

Frankfurt-Vaduz: 15-20 % forfærdelig lodtrækning, men nok nogle fede kampe at se.

Steaua Bukarest-Mlada Boleslav: 45 % Tænker holdende er nogenlunde lige stærke, men med deres europæiske erfaring og et måske lille kulturchok i Rumænien, kan den godt blive svær. Fin lodtrækning, men lige et tand under Legia og Malmø.

Feyenoord-Dinamo Tbilisi: 25 % Kan godt være jeg er for optimistisk her, men tænker de er et niveau under PSV. Fede kampe og trods alt en chance for at gå videre (om end den er lille).

Espanyol-Luzern: 15-20 % Tror spansk fodbold ligger rigtig dårligt til os. Samtidig med at jeg ser dem som en mindre attraktiv modstander end PSV, Frankfurt, Feyenord og Wolverhampton. IMO den værste lodtrækning vi kan få.

Malmö FF-Zrinjski Mostar: 50 % hold kæft det ville være fedt at få revanche mod Malmø! God away. IMO Bedste lodtrækning sammen med Legia.

Partizan-Malatyaspor: 50 % En rigtig svær udebane, men vores hold er måske endda bedre end deres. Egentlig en fin lodtrækning på højde med Bukarest.

Wolverhampton-Pyunik: 15-20 % på papiret den sværeste modstander, men vi har jo ofte set de engelske hold slække på EL kampene. Vil egentlig hellere møde dem end PSV og Espanyol.

Link: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... er-malmoe/

Edit: Fjernet dobbelt tekst og tilføjet fed skrift for bedre oversigt.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Densestar7430 skrev:
2. aug 2019, 11:28
Så blev puljen med mulige modstandere til play off rundet lavet. Den ser desværre rimelige hård ud og de bedste lodtrækninger er i bedste fald 50/50 kampe. Så alt i alt en rigtig hård pulje, men ud fra hvad der er muligt at trække har jeg lavet følgende vurderinger af holdende:
.
Der er ikke lavet puljer endnu, det er bare ALLE de seedede hold der er listet op.
Holdene vil i slutningen af weekenden, blive delt op i to puljer á 4 hold, og ét af 5 hold.
Høvdingen af Herning

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Saemala skrev:
2. aug 2019, 11:36
Densestar7430 skrev:
2. aug 2019, 11:28
.
Der er ikke lavet puljer endnu, det er bare ALLE de seedede hold der er listet op.
Holdene vil i slutningen af weekenden, blive delt op i to puljer á 4 hold, og ét af 5 hold.
Haha, så kunne indlægget nok snart have været meget kortere :D

Mathias

Indlæg af Mathias »

Er der nogen som er bekendt med, om FCM el. BW arbejder på en "away pakkerejse" til Ibrox i returkampen?

Besvar