Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af henker »

Jeg ved ikke om Dyhr eller Isaksen som er dykke op fra u19 til A-holdet. Er klar til superligaen.. Men jeg tror ærlig at det vil være en stor springe for dem og udleje til 1 division eller mindre klub i superligaen vil være godt for dem..

Det hentyder vis at graversen med sandsynlighed vil finde ny wingback.. Det er op til mellem graversen og KA

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

I min optik bør Døhr skippes afsted, hvis det rette bud kommer - Det vil være bedst for alle parter, hvis han skiftede permanent til en anden klub, hvor han var sikkert førstevalg uge efter uge. Jeg tror ikke på at Døhr nogensinde kommer i nærheden af at være fast mand hos os, når vi skal kunne gøre os gældende i top 2 og i Europa år efter år. Her har han for mange mangler, og brillerer kun på hans speed på dette niveau. Som bonus slipper vi for hans gentagende ynk i pressen, win-win.

Jeg synes egentlig Dyhr er tilstrækkelig som back-up VWB i den kommende sæson. Han har gjort det fint i YL, træningskampene og første reserveholdskamp i dag, så vil egentlig være relativt tryg med ham i start-11’eren ved enkelte lejligheder gennem sæsonen.

Så står man med en problematik på HWB, i tilfælde af at Døhr glider ud. Som der nævnes, er Oliver Olsen skadet, hvilket gør, at vi nok bliver nødt til at gennemgå markedet. En spiller på leje vil nok være det mest realistiske, da vi ikke ligefrem kan slå en jobannonce op, der hedder fast spilletid på HWB. Bah ville være spændende at hente ind, men det ville næppe være optimalt for nogen parter at hans udvikling bremses, med splinter i røven hos os.
Alternativt er der Henry Uzochuckwu (urealistisk) og derudover altmuligmanden Jens-Lys, som jeg tror kommer tættere og tættere på holdet for hver dag der går.
/ ABT

Billede

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

ABT skrev:
16. jul 2019, 18:05
I min optik bør Døhr skippes afsted, hvis det rette bud kommer - Det vil være bedst for alle parter, hvis han skiftede permanent til en anden klub, hvor han var sikkert førstevalg uge efter uge. Jeg tror ikke på at Døhr nogensinde kommer i nærheden af at være fast mand hos os, når vi skal kunne gøre os gældende i top 2 og i Europa år efter år. Her har han for mange mangler, og brillerer kun på hans speed på dette niveau. Som bonus slipper vi for hans gentagende ynk i pressen, win-win.

Jeg synes egentlig Dyhr er tilstrækkelig som back-up VWB i den kommende sæson. Han har gjort det fint i YL, træningskampene og første reserveholdskamp i dag, så vil egentlig være relativt tryg med ham i start-11’eren ved enkelte lejligheder gennem sæsonen.

Så står man med en problematik på HWB, i tilfælde af at Døhr glider ud. Som der nævnes, er Oliver Olsen skadet, hvilket gør, at vi nok bliver nødt til at gennemgå markedet. En spiller på leje vil nok være det mest realistiske, da vi ikke ligefrem kan slå en jobannonce op, der hedder fast spilletid på HWB. Bah ville være spændende at hente ind, men det ville næppe være optimalt for nogen parter at hans udvikling bremses, med splinter i røven hos os.
Alternativt er der Henry Uzochuckwu (urealistisk) og derudover altmuligmanden Jens-Lys, som jeg tror kommer tættere og tættere på holdet for hver dag der går.
Uzochuckwu har intet at gøre hos os. Han kunne ikke få spilletid Fredericia, mens han heller ikke var god nok til den udenlandske klub, han trænede med sammen med Baidoo (FK Jerv?). Uzochuckwu var med i dagens reservetrup, hvilket Baidop ikke var. Så Baidoo må være på vej til den udenlandske klub, mens Uzo er vejet og fundet for let.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

tubbe93 skrev:
16. jul 2019, 19:45
ABT skrev:
16. jul 2019, 18:05

Uzochuckwu har intet at gøre hos os. Han kunne ikke få spilletid Fredericia, mens han heller ikke var god nok til den udenlandske klub, han trænede med sammen med Baidoo (FK Jerv?). Uzochuckwu var med i dagens reservetrup, hvilket Baidop ikke var. Så Baidoo må være på vej til den udenlandske klub, mens Uzo er vejet og fundet for let.
Ganske enig... Han bør være absolut sidste udvej, hvis alt andet skulle glippe.
/ ABT

Billede

THenry

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
16. jul 2019, 15:56
THenry skrev:
16. jul 2019, 15:08
Hvis både MDT og MDH bliver solgt, som det lader til, så synes jeg efterhånden, det ser meget tyndt ud på wing backs. Det bliver klart den position, hvor vi i givet fald vil være svagest dækket ind.

Joel er en driftsikker back, og vi ved, hvad vi får fra ham, men vi har ingen dybde bag ham (da Oliver Olsen er langtidsskadet) ved salg af Døhr.

På venstresiden har vi en portugisisk talende back, der lige er landet i Europa, og skal vænne sig til landet, spillestilen, klimaet og sproget m.v. Jeg tror på, at kvaliteten er der hos Paulinho, men integrationen kan tage noget tid, så han er vel lidt et wild card i øjeblikket. Dyhr er IMO ikke god nok til Superligaen endnu, og er med i 1. holdstruppen for at lære.

Vi skal helt sikkert have en wing backs ind, som jeg ser det med de to forventede salg.

Jeg kan også godt se Joel blive solgt næste sommer, hvis han spiller en god sæson, så det vil formentlig være rettidigt omhu, hvis vi allerede nu henter en spiller, der kan overtage hans plads om et års tid (og samtidig nu kan være gardering på HWB, så vi kan frigive Joel til at vikariere på VWB, hvis det skulle blive nødvendigt). En mulighed kunne være at leje en spiller i et halvt eller helt år med købsoption.
Det er ikke ment kritisk - jeg ved ikke, hvor jeg selv står - men hvad baserer du din holdning på?

Jeg håber personligt på, at man får Døhr overtalt til at fortsætte i al fald en sæson, og man så roterer fornødent til, at det kan lade sig gøre. Hans udbrud i medierne er ikke klædelige, men det har ikke gjort mig så negativ som andre virker til at være. Jeg tror på, at han kan bidrage meningsfuldt.
Jeg baserer det på de 10-12 U-19 kampe, jeg så i sidste sæson. Jeg har kun set 45 min. (mod Vitesse) med Dyhr i optakten, og synes han leverede en rimelig anonym (hverken godt eller skidt) indsats i den kamp.

Min vurdering er, at springet er ret stort fra toppen af U-19 ligaen til toppen af Superligaen, men jeg er hverken træner, scout eller har set ham til dagligt på træningsbanen, så hvis dem der følger tættere med der, ser at han er fremragende, så må vi stole på det, og at han allerede er klar til Superligaen ;)

Ud fra hvad jeg har set på U-19, er han en spændende offensiv back, der passer fint ind i vores system, men det er IMO et stort spring, vi beder ham om at tage på meget kort tid, hvis han allerede nu skal være 1. reserve (muligvis på både venstre og højre wing back?), når måde MDT og MDH forventeligt bliver sendt videre i dette vindue.

Jeg synes, det er risky at gå ind til sæsonen med kun Dyhr, Joel og Paulinho på wing backs - også med tanke på, at der med rette også kan stilles spørgsmålstegn ved, hvor Paulinho står pt., og hvem skal i øvrigt spille højre wing back, hvis Joel bliver skadet?

Jeg tror Døhr ryger videre. Han har virket utilfreds i lang tid, så det virker nærliggende, at han skal til en ny klub, hvor han kan få spilletid. Han får også svært ved at slå Joel af holdet, som jeg ser det.

JBT

Indlæg af JBT »

Når vi taler om wingbacks, er Joel faldet ganske meget af på den som fast mand, i hans kvalitet både med bolden og i de defensive placeringer (min mening)
Der simpelthen for lidt udfordring i ham og han kommer alt, alt for sjældent til baglinjen ved selvsamme metoder. Vi kunne godt bruge en Dani Alves som i hans Barca dage - men hov, han er da på fri transfer nu. Hvad siger din maskine om ham, Henker? Måske, at han vil overveje FCM?
Ej men, tilbage på sporet - det vil være en fantastisk ide, mht. en lejespiller med købsoption til højre wing og sådan har det været siden Malmø fadæsen

henker

Indlæg af henker »

JBT skrev:
17. jul 2019, 22:00
Når vi taler om wingbacks, er Joel faldet ganske meget af på den som fast mand, i hans kvalitet både med bolden og i de defensive placeringer (min mening)
Der simpelthen for lidt udfordring i ham og han kommer alt, alt for sjældent til baglinjen ved selvsamme metoder. Vi kunne godt bruge en Dani Alves som i hans Barca dage - men hov, han er da på fri transfer nu. Hvad siger din maskine om ham, Henker? Måske, at han vil overveje FCM?
Ej men, tilbage på sporet - det vil være en fantastisk ide, mht. en lejespiller med købsoption til højre wing og sådan har det været siden Malmø fadæsen
Han er for gammel. fcm får ingen tjent ud af ham.. Ligesom VDV .. Jeg jagter kun unge talenter, som fcm kan udvikles og får ekstra tjat i kassen 😊 jeg søger aldrig gamle rotter.

Vijen

Indlæg af Vijen »

henker

Indlæg af henker »

Har svært ved at se Onuachu bliver solgt til 10 mio euro.. Da han bruges ikke så meget i landsholdet under Afrikanske mesterskabet..

Men håber at han kommer videre til en ny klub som han selv har udtryk om at ønske komme videre...

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/fc-mi ... ed-nigeria

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

CasperA

Indlæg af CasperA »

Ifølge New Telegraph har en dansk journalist, ved navn Michael Lund, fortalt dem, at Paul Onuachu er tæt på at skifte til en stor klub i Europa.

Det skulle gerne blive annonceret kort tid efter AFCON.

https://www.newtelegraphng.com/2019/07/ ... dtjylland/ (Deres hjemmeside sejler lidt, så linket kan godt være bugged af og til)

Peter

Indlæg af Peter »

CasperA skrev:
18. jul 2019, 16:41
Ifølge New Telegraph har en dansk journalist, ved navn Michael Lund, fortalt dem, at Paul Onuachu er tæt på at skifte til en stor klub i Europa.

Det skulle gerne blive annonceret kort tid efter AFCON.

https://www.newtelegraphng.com/2019/07/ ... dtjylland/ (Deres hjemmeside sejler lidt, så linket kan godt være bugged af og til)
Virker som en and - En journalist ansat for et anderkendt medie i Danmark ville selv skrive historien. Har aldrig hørt om en journalist som hedder Michael Lund heller - hvis at man googler så er der en der ikke har noget med sportsdækning at gøre for BT - Og som sagt skulle det være ham mon ikke at den så var skrevet i BT :D

havbasse

Indlæg af havbasse »

http://lnd.dk/cv.htm

Dansk journalist der arbejder i den afrikanske verden, så må vi efterfølgende se om der er tale om en “and”

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Michael S. Lund er udenlands reporter for DR bl.a i Egypten hvor AFCON foregår, så det er nok ikke en and.

Vi har købt Onuachus erstatning for et meget stort beløb, endda allerede før Paul transferen officielt er gået igennem - ergo er der indgået en forhåndsaftale om salg med en klub for tid tilbage og til en fornuftig sum (Formentlig højere sum end hans seneste præstationer berettiger til). Det er i alle tilfælde de rygter jeg har hørt...

Det giver også fin mening, da FCM konstant proklamerer et salg uden vi hører videre - Hvis vi ikke har en aftale på plads, vil det være dårlig håndtering af vores forhandlingsposition. Derudover blev Pauls kontrakt forlænget i al hemmelighed - Jeg tror at samme tilfælde gør sig gældende med Paul-transferen.

Låst