Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Peter »

Densestar7430 skrev:
13. jul 2019, 13:33
I og med Polle slet ikke blev sendt til opvarmning i går, så bør vi efter min mening gå efter endnu et stort transfermål. En profil med et 8 tal på ryggen!

At tro en central midt bestående af Okosun og Frank, over en hel sæson skal kunne gøre os til mestre foran FCK er simpelthen for naivt. Zeca og Falk slår dem jo med længder.

Vi har simpelthen købt så mange “talenter” til den centrale midt, men aldrig nogensinde fået hentet den direkte afløser til JP. Så nu står vi med Okosun, som jo da gør det fint, men jo ikke kommer nærheden af JP niveau.

Mathias Jensen der endte i Brentford havde været drømmen, men nu må vi se. Jeg mener dog helt klart at vi ikke har vist rettidig omhu ift. At finde JP’s afløser.
Jakob varmede op efter Mabil kom ind indtil de sidste 2 udskiftninger blev taget. Polle har stadigt en rolle at spille på det her hold. Med Okosun der er steppet op, Cajuste på vej, Sparv på bænken, Onyeka og en ung spiller som Nicolas Madsen som måske kan få et par indhop i den her sæson - Udover Mikael Anderson, Mabil og Evander som vi kan finde på at bruge dernede alt efter hvilken kamp det er så tror jeg ikke at vi kommer til at købe nogen ny midtbanespiller. Grunden til at Jakob vel ikke blev sat ind igår var vel at alle vores 3 udskiftninger var mere offensivt anlagt end hvad Jakob ville have været.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Synes altid vi skal vælge den bedste spiller, men der er selvfølgelig nogle integreringsmæssige fordele ved en dansker.

@Peter alle de spillere du nævner synes jeg giver en rigtigt god bredde, men der er jo ikke nogle af dem der er i nærheden af JP for et år siden. Lige nu ligner det jo at det er Okosun der skal være afløseren og resten er talenter. Det mener jeg bare er for tyndt ift. At skulle spille os i Europa samt slå FCK i superligaen.

Vi skal sikkert nok kunne klare en 2. Plads og spille med om pokalen. Men Europa og guld medaljer tror jeg ikke længere på med vores centrale midtbane.

henker

Indlæg af henker »

Jesper Hansen har kontrakt udløber denne sæson..

Mon vi får ham forlænget??

Men jeg anbefaler at vi snupper sondre rossbach!! Han har det kanon sæson nu.. Og ligger 2 plads i norsk ligaen.. Og fik score 15 mål imod.. Rigtig flot..

Det er den mand for os!

Eller køber en erfaren målmand rajkovic som har europæiske erfaringer..

henker

Indlæg af henker »

Fandens i sky!!

Predrag rajkovic er solgt til remis kun for 5 mio euro..

Svetozar markovic som jeg brokker kraftigt over at vi bør snupper ham.. Og nogle af jer kritiker mig over at de store klubber jagt ham. Men for helvede.... Han er solgt for sølle 1,5 mio euro til olympiakos!! Vi kunne jo snupper ham..

Raniel er overraskende nok også solgt til Sao Paolo kun for 3 mio euro!!! Han er ca 5 gange bedre end brumado!!

Som jeg skrev før mon er fcm lidt langsom i aftrækkeren?!?! Og fcm burde være med i vognen og kæmpe om disse talenter..

😢😢😢😢 græder virkelig inden ivendelig..

Danne

Indlæg af Danne »

Luk nu med alt dit Football Manager.
Fandme da træls at høre på alle mulige navne, som du ikke aner om Midtjylland overhovedet har kig på.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

henker skrev:
13. jul 2019, 19:30
Fandens i sky!!

Svetozar markovic som jeg brokker kraftigt over at vi bør snupper ham.. Og nogle af jer kritiker mig over at de store klubber jagt ham. Men for helvede.... Han er solgt for sølle 1,5 mio euro til olympiakos!! Vi kunne jo snupper ham..

Raniel er overraskende nok også solgt til Sao Paolo kun for 3 mio euro!!! Han er ca 5 gange bedre end brumado!!

Som jeg skrev før mon er fcm lidt langsom i aftrækkeren?!?! Og fcm burde være med i vognen og kæmpe om disse talenter..

Vi har jo ikke en chance for at konkurrere med de klubber og de ligaer du nævner... Kun 5 millioner euro? Midtjylland kommer aldrig til at betale op mod 40 millioner for en målmand.

Det handler ikke om at vi er langsom på aftrækkeren. FCM er slet ikke i den liga, hvor man kan tiltrække den type spillere. Skal vi lykkes med at hente store talenter såsom Evander, så er det fordi de er utilpasset af den ene eller anden årsag, og har behov for luftforandring.
/ ABT

Billede

mnm123

Indlæg af mnm123 »

henker skrev:
13. jul 2019, 19:30
Fandens i sky!!

Håber da ledelsen læser med her inde, det er jo guld det du finder af spillere. Du tror selv vi smider små 40 mill efter en spiller.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Vores rekord er 3 mil euro, så "kun" 5 mil euro for en målmand?

Olympiakos er en størrer klub end os..

Og hvordan ved du han er 5 gange bedre?
Ser du alle hans kampe i den brasilianske liga?
Måske ham raniel ikke gad ud af Brasilien endnu

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det handler ikke kun om overgangssummer, henker. Selv hvis vi leger, at vi smed de nævnte beløb, så ville spilleren alt andet lige vælge klubber som Sao Paolo, Olympiakos og Reims over os. Alle de klubber har større eksponering og lønbudgetter end os.

THenry

Indlæg af THenry »

bobthebuilder_dk skrev:
10. jul 2019, 09:51
CasperA skrev:
10. jul 2019, 09:30
Baidoo, Henry og Buch er sendt til prøvetræning i andre klubber.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... vetraening
Ja det spændende her må være hvilken/hvilke udenlandske klubber som de to bliver udlejet til?
Kommende samarbejdsklubber udenfor landets grænser?
Vi kan vel efterhånden godt kalde FK Jerv en form for samarbejdsklub i Norge, hvor vi kan låne spillere fra overskudslageret ud til ;)
Både Baidoo og Uzo har trænet med i Jerv i de seneste dage, så vidt jeg er orienteret.

Buch træner vist med i Skive, der vel nærmest var vores første samarbejdsklub ift. udlån af unge spillere :D

henker

Indlæg af henker »

Danne skrev:
13. jul 2019, 19:45
Luk nu med alt dit Football Manager.
Fandme da træls at høre på alle mulige navne, som du ikke aner om Midtjylland overhovedet har kig på.
Wow hvorfor tror du at den altid komme fra FM?!?!
Vidste du ikke at Google er din bedst ven..
Du virker til at være en der har tabte sutte. Slappe nu dog af..

Jeg er blot ambitiøse og vil fcm det bedst..

henker

Indlæg af henker »

Acebone skrev:
13. jul 2019, 20:58
Det handler ikke kun om overgangssummer, henker. Selv hvis vi leger, at vi smed de nævnte beløb, så ville spilleren alt andet lige vælge klubber som Sao Paolo, Olympiakos og Reims over os. Alle de klubber har større eksponering og lønbudgetter end os.
Ja det spekulere jeg også på at ligaen. Løn. Niveau, klima, turnering størrelser,, kultur og omklædningsrum osv spiller også en rolle.. 😊

Men vi kan jo altid en klub hvor der er en springersklub, spiller kan komme til en større klubber i Europa.. Og vi spiller europæiske turnering... Der er den som gør attraktive for dem..

Men utrolig nok kunne vi have kraft købe disse spillere vi har rådet til.. (tja rajkovic til 5 mio euro) var vis overkanten. Men alligevel synes jeg overrasket at han var ikke så slem dyrt alligevel.. 😊

Sry at jeg nogle gange virker at være overambitiøse..

Elsker den klubben bare virkelig så meget..

henker

Indlæg af henker »

Han er satme ambitiøse!!

https://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjy ... -hvert-aar

Sådan man. !!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

henker skrev:
14. jul 2019, 11:19
Han er satme ambitiøse!!

Sådan man. !!
Altså der er jo absolut intet nyt i den artikel. Det er gammelt stof som bliver blæst op i en overskrift. Det er længe siden at vi har meldt op at vi skal have et trofæ hver sæson ellers er det skuffende. Tænker dog at hvis vi kvaller til et europæisk gruppespil og bliver nummer 3 i ligaen og er tidligt ude af pokalen så er det stadig en succes sæson som det ser ud nu. Det gruppespil er bare så vigtigt.

Han siger jo ikke at vi skal være mester hvert eneste år, han siger det skal være vores målsætning. Dvs vi melder ikke ud at vi skal være i top 3 eller top 6. VI skal være mestre og/eller pokalvindere. Når man med afstand er det næstbedste hold og har den næstbedste økonomi så skal det naturligvis også være målet - alt andet ville være uambitiøst. Kigger man tilbage om 5 år og ser at vi er blevet mestre 2 gange og har 2 pokaltitler så tvivler jeg på at nogen i dette forum eller vores ledelse vil være skuffede over det. Jeg solgte den i hvert fald gerne nu og her
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974

Indlæg af 974 »

mousebreaker skrev:
14. jul 2019, 14:30
henker skrev:
14. jul 2019, 11:19
Han er satme ambitiøse!!

Sådan man. !!
Altså der er jo absolut intet nyt i den artikel. Det er gammelt stof som bliver blæst op i en overskrift. Det er længe siden at vi har meldt op at vi skal have et trofæ hver sæson ellers er det skuffende.
Steinlein har læst med herinde, og har kun lavet interviewet for at henker kan få pulsen lidt ned igen ;)

Låst