Transfer sommer 2019
Re: Transfer sommer 2019
https://www.whoscored.com/Teams/1221/Show/Brazil-Bahia
Stats viser at Bahias VB, Moisés, har været den 3. bedste spiller for Bahia i indeværende sæson. Dog er det small sample size, da data kun registreres for kampene i ligaen (Serie A), hvorfor stats fra diverse cup-kampe ikke er medregnet.
Nuvel Dal Hende er da en habil back, men vi kan ikke forvente at vi får en back som laver lige så mange mål som MDH. MDH har også sine mangler teknisk og defensivt. Paulinho er en hurtig back der er offensiv, men også er god til at forsvare. M.h.t. Kurzawa synes jeg han havde en flødefod, men han virkede som om han ikke rigtig kunne integreres.
Stats viser at Bahias VB, Moisés, har været den 3. bedste spiller for Bahia i indeværende sæson. Dog er det small sample size, da data kun registreres for kampene i ligaen (Serie A), hvorfor stats fra diverse cup-kampe ikke er medregnet.
Nuvel Dal Hende er da en habil back, men vi kan ikke forvente at vi får en back som laver lige så mange mål som MDH. MDH har også sine mangler teknisk og defensivt. Paulinho er en hurtig back der er offensiv, men også er god til at forsvare. M.h.t. Kurzawa synes jeg han havde en flødefod, men han virkede som om han ikke rigtig kunne integreres.
Det er ikke sådan grafen skal læses. Ringene indikerer hvilken percentil, man tilhører, hvor længere ude er bedre, dvs. ifht. losses on own half taber han lidt relativt til andre.
Ifht. Kurzawa, jeg fatter simpelthen ikke det her køb, når man havde Kurzawa. Klubben må vide noget, som vi ikke ved. Kurzawa havde den perfekte alder ifht. at sikre overgangen til næste generation fra akademiet. Hans omgang med bolden var god og jeg er sikker på, at han med mere tid kunne have indgået godt i relationerne, så pasningsspillet over venstre kunne løftes. Jeg har svært ved ikke at læse det her ind i en kontekst, der hedder "fart og power" over alle andre dyder. Personligt tror jeg, at det er en af de centrale årsager til, at vi altid har det svært i EL kval. - og nu ligner det, at vi fortsætter.
Stoffer skrev: ↑2. jul 2019, 08:10Det er ikke sådan grafen skal læses. Ringene indikerer hvilken percentil, man tilhører, hvor længere ude er bedre, dvs. ifht. losses on own half taber han lidt relativt til andre.
Ifht. Kurzawa, jeg fatter simpelthen ikke det her køb, når man havde Kurzawa. Klubben må vide noget, som vi ikke ved. Kurzawa havde den perfekte alder ifht. at sikre overgangen til næste generation fra akademiet. Hans omgang med bolden var god og jeg er sikker på, at han med mere tid kunne have indgået godt i relationerne, så pasningsspillet over venstre kunne løftes. Jeg har svært ved ikke at læse det her ind i en kontekst, der hedder "fart og power" over alle andre dyder. Personligt tror jeg, at det er en af de centrale årsager til, at vi altid har det svært i EL kval. - og nu ligner det, at vi fortsætter.
Mener jeg læste noget med han var en enspænder, og faktisk ikke var god til engelsk, det kan også have indflydelse.
Jeg tror der vigtigste for klubben er at spillerne indgår i fællesskab, og hvis han ikke gjorde det.
Helt enig omkring det med Kurzawa, da jeg heller ikke forstår, hvorfor man ikke valgte at beholde ham. Klubben må vide noget, som vi ikke ved omkring ham. Jeg tænker bare, at en brasiliæner, der formentlig ikke kan engelsk nok er lige så meget som en enspænder som en polak - og blot kommer til at hænge ud med de andre brasiliænere.Matjavsen skrev: ↑2. jul 2019, 09:10Stoffer skrev: ↑2. jul 2019, 08:10Det er ikke sådan grafen skal læses. Ringene indikerer hvilken percentil, man tilhører, hvor længere ude er bedre, dvs. ifht. losses on own half taber han lidt relativt til andre.
Mener jeg læste noget med han var en enspænder, og faktisk ikke var god til engelsk, det kan også have indflydelse.
Jeg tror der vigtigste for klubben er at spillerne indgår i fællesskab, og hvis han ikke gjorde det.
-
Nicolai Kammersgaard
Kurzawa fik ikke spillet sig ind på holdet i løbet af de seks måneder han var her. Desuden slog han ikke til på de få chancer han fik og for mig virkede han heller ikke så hurtig som den nye brasilianer. Derfor forstår jeg godt at man vil prøve noget andet. Paulinho vil højst sandsynligt spille i start-11 med Brumado og Evander, hvilket allerede der giver nogle naturlige relationer (han spillede sammen med Brumado i Bahia). Jeg tror også at han nok skal bruge 6 måneder for at falde til, hvilket selvfølgelig er et problem, når vi skal præstere i EL, men måske venter vi med at sælge MDH til slutningen af vinduet og på den måde løser problemet.CasperA skrev: ↑2. jul 2019, 11:38Helt enig omkring det med Kurzawa, da jeg heller ikke forstår, hvorfor man ikke valgte at beholde ham. Klubben må vide noget, som vi ikke ved omkring ham. Jeg tænker bare, at en brasiliæner, der formentlig ikke kan engelsk nok er lige så meget som en enspænder som en polak - og blot kommer til at hænge ud med de andre brasiliænere.
Nicolai
Kurzawa så spændende ud offensivt men han så altså også ud til at have nogle mangler rent defensivt. Tjek f.eks. Esbjergs mål til 2-0 i den sidste hjemmekamp, han er jo helt væk.
Om Paulinho er bedre? Svært at sige men brasilianske forsvarsspillere er normalt på et højt niveau rent defensivt, bliver scoret meget få mål dernede.
Om Paulinho er bedre? Svært at sige men brasilianske forsvarsspillere er normalt på et højt niveau rent defensivt, bliver scoret meget få mål dernede.
For at være ærlig, er jeg rigtig glad for at kurzawa er ikke længere hos os. For jeg synes han virker ikke gode nok.hviid skrev: ↑2. jul 2019, 12:44Kurzawa så spændende ud offensivt men han så altså også ud til at have nogle mangler rent defensivt. Tjek f.eks. Esbjergs mål til 2-0 i den sidste hjemmekamp, han er jo helt væk.
Men Brasilien liga og europæiske liga er vidt forskellig. I Sydamerika spiller der meget med engangs berøre.. Mindre fysisk.. I europæisk liga spiller der mere boldbesiddelse og fysisk.. Så det er rigtigt svært at vurdere om Paulinho er bedre end kurzawa eller MDH.. Det ved jeg ikke. Men vent lige til at vi få ham se i aktion..
Det er helt sikkert svært at sige på nuværende tidspunkt, men jeg synes det er interessant, at vi har søgt en helt anden type end MDH. Mere en assistsspiller end en målscorer. Første forsøg var Kurzawa med en venstrepote, der fik Ankersen til at savle.
Det lader til, at Paulinho også har en fin indlægs/frisparksfod, så det kunne tyde på, at det er noget, som vi har jagtet, men det er jo heller ikke sikkert at Polle bare fortsat spiller 90 minutter i alle kampe i næste sæson og med det store fokus på dødbolde, så har det muligvis været en stor prioritet at få en stærk venstrebenet server ind på holdet?
Derudover tyder det på, at vi igen hiver en spiller ind, der forbedrer det tekniske niveau på holdet (Selvom Steinlein senest i Sort Snak igen snakkede om de klassiske dyder som dødbolde og evner i presspillet som vejen til at knække koden til Europa). Inden for det seneste 1 år har vi vel i runde tal lavet følgende opgraderinger på evner på bolden:
Joel for NK
Scholz for Buba
Paulinho for MDH (Når Marc bliver solgt)
Brumado for Paul (Når Paul bliver solgt)
Evander for Duelund (via Drexler) og i nogle tilfælde for Sparv/Okosun
-
Nicolai Kammersgaard
Selvom han ikke virker så fysisk stærk, så ser Paulinho hurtig ud, hvilket vil være en fordel både i press og omstillingsspillet. Så hvis han også kan forsvarer, så tænker jeg at han er en klar forstærkning på den mellem lange bane. Jeg tvivler på at han slår til fra dag 1.THenry skrev: ↑2. jul 2019, 15:05Derudover tyder det på, at vi igen hiver en spiller ind, der forbedrer det tekniske niveau på holdet (Selvom Steinlein senest i Sort Snak igen snakkede om de klassiske dyder som dødbolde og evner i presspillet som vejen til at knække koden til Europa). Inden for det seneste 1 år har vi vel i runde tal lavet følgende opgraderinger på evner på bolden:
Nicolai
-
mousebreaker
Kan ikke lige huske hvor jeg har det fra, men jeg mener at Kurzawa’s lønkrav var det der gjorde at vi takkede nej. Det er vel fair nok. Jeg forstår ikke kritikken af Kurzawa som nogle kommer med. Jeg er sikker på at han med fast spilletid ville være blevet en profil.
Bliver spændende at se hvad Paulinho kan. Personligt er jeg ligeglad med om de skriver kontrakt med 4 fra Grønland og 3 fra Fiji øerne, bare vi kvaller til EL gruppespillet. Jeg vil ikke kunne klare en gentagelse af de sidste tre års miserable og apatiske indsatser som gav et fortjent exit
Bliver spændende at se hvad Paulinho kan. Personligt er jeg ligeglad med om de skriver kontrakt med 4 fra Grønland og 3 fra Fiji øerne, bare vi kvaller til EL gruppespillet. Jeg vil ikke kunne klare en gentagelse af de sidste tre års miserable og apatiske indsatser som gav et fortjent exit
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Nogen herinde der ved om FCM får andel i en evt. Joachim-Andersen-handel?
Ser ud til at han er på vej til Lyon i en større deal.....
Ser ud til at han er på vej til Lyon i en større deal.....
Vi får vel de der udviklingsprocent, men er ikke ret mange. Ved ikke hvor mange gætter på cirka 2%.
Han har skiftet klub siden vi solgte ham så vi får ikke noget yderligere.
Nå, ok... men en 3-4 mio er vel også værd at tage med....?
Endnu mere værdifuldt er det jo nok at der endnu en gang står FCM i CV´et på en spiller i en meget stor handel. Det er nok mere værdifuldt end man sådan lige tænker på... For hver større handel, vil der blive kigget endnu mere på hvem der har været omkring FCMs akademi:-)
Det lyder da til at Paulinho kan snakke Engelsk i den video som FCM har lagt op
Lad os tage de udviklingspenge det kan give, men jeg er enig. Brandingværdien af akademiet er vigtigere. Vi taler altså om, at Joachim Andersen kan blive Danmarks dyrest handlet fordboldspiller (Jannik Vestergaard har rekorden pt. i en handel til ca. 25. mio euro), og det kunne da være meget fedt at sige, at den dyreste er udviklet på akademiet (indtil Christian Eriksen skifter klub)HKP skrev: ↑2. jul 2019, 19:17Nå, ok... men en 3-4 mio er vel også værd at tage med....?
Endnu mere værdifuldt er det jo nok at der endnu en gang står FCM i CV´et på en spiller i en meget stor handel. Det er nok mere værdifuldt end man sådan lige tænker på... For hver større handel, vil der blive kigget endnu mere på hvem der har været omkring FCMs akademi:-)
https://www.bt.dk/fodbold/officielt-jan ... iga-handel