Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
CasperA

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af CasperA »

Fra Eb.dk

"Amiens var ikke villige til at fravige den aftalte frikøbsklausul på en mio. euro, og fik FC Midtjylland til at søge efter alternativer."

For mig lyder det virkelig mærkeligt, at vi ikke ville betale 7,5 mio. kr. for Kurzawa, men at vi nu i stedet for betaler 6 mio. kr. for en lottokupon fra Brasilien? 1,5 mio. kr. fra eller til ville da være fuldstændig ligegyldigt for os.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

CasperA skrev:
30. jun 2019, 23:26
Fra Eb.dk

"Amiens var ikke villige til at fravige den aftalte frikøbsklausul på en mio. euro, og fik FC Midtjylland til at søge efter alternativer."

For mig lyder det virkelig mærkeligt, at vi ikke ville betale 7,5 mio. kr. for Kurzawa, men at vi nu i stedet for betaler 6 mio. kr. for en lottokupon fra Brasilien? 1,5 mio. kr. fra eller til ville da være fuldstændig ligegyldigt for os.
Man vurderer måske at Paulinho vil have lettere ved at falde til end Kurzawa, grundet de andre brasilianere. Kurzawa var vist heller ikke god til engelsk og lidt en enspænder. Der er lille Paul måske lettere at integrere, selvom han kommer fra den anden side af jorden.
Jeg har endnu ikke set nogen data på ham, som har overbevist mig om, at han bliver en forstærkning. Så det bliver spændende at se, hvad han kan. Smartodds har nok adgang til andre data end vi har :-)
:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

CasperA skrev:
Fra Eb.dk

Det kommer helt an på hvordan man vurderer deres upside hvis spilleren lykkedes. Mon ikke man mener at hvis Paulinho slår igennem stort som de håber så vurderer man et salgspotentiale på 30-40 mio og at han ofte vil kunne indbringe 10-20 mio i de tilfælde hvor han måske spiller fast men ikke bliver en stjerne. Lidt ligesom Novak. Brasilianere er der bare noget magisk over også på transfermarkedet. Jeg tror det er nemmere at få store penge for dem end for en polak.

Helt umuligt for os at vurdere noget før vi har manden spille. Han er prototypen på den spiller de har udmeldt de gerne vil finde, måske lige bortset fra dåbsattesten. En spiller som er lidt uheldig med spilletiden fordi der eksempelvis er en fandens dygtig spiller foran ham. Hvis han var førstevalg kunne vi glemme alt om at købe ham.
Der hvor jeg har mine tvivl er om det er godt nok er på den helt korte bane. Sæsonen bliver mere eller mindre afgjort i august. Vi SKAL optimere vores chancer for at komme i det gruppespil og der ser jeg ikke nogen af brasserne spille en rolle, bortset fra Evander.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Peter

Indlæg af Peter »

tatoo skrev:
30. jun 2019, 23:04
Peter skrev:
30. jun 2019, 21:50
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7695070

Paulinho for 6 millioner. Computeren må vise en høj xG eller xA siden at vi køber ham - Hvis at Transfermarkt's tal da er rigtige er hans reele output dårligt ihvertfald. Glæder mig til at se ham i træningskampene så. Håber at han bliver fløjet direkte ned til træningslejren efter lægetjekket så han kan blive spillet ind til Europa kampene.
https://www.youtube.com/watch?v=f6HVNZQyQko

Hvad forventer du han skal kunne. Den bedste spiller Bahia har er deres venstre back, så nok meget naturligt at han ikke har flere kampe. Derfor kan han jo være fin nok. Synes han ser fornuftig ud med god fart, pasningsspil og indlæg.
Jeg kunne klippe et par klip sammen på youtube og få mig til at se god ud - Det jeg mener er at han laver assist/mål hvert 738 minut spillet. Til sammenligning har Marc hvert 200 minut i Midtjylland og Kurzawa igennem hele hans karriere hvert 250 minut som venstreback & venstre midt (Venstre midt kan være wingback i 3-4-3 eller lignende) (tal fra transfermarkt)

Er det jeg er lidt bekymret for, men som en også tidligere nævnte så plejer de at have styr på hvad de laver når de køber så man må jo give dem tilliden til at han kan lykkes såfremt vi køber ham.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

CasperA skrev:
Fra Eb.dk

Det lyder ikke mærkeligt i min optik. Vi fik indsat klausulen ift. Kurzawa, men vi har så kunnet se, (og det har ledelsen vel også vurderet), at han simpelthen er så langt fra, hvad vores wingback skal kunne. En kæmpe svaghed når vi spillede uden Dal Hende (power, fysik, fart). Ham her Paulinho ligner(!) netop dét, vi kommer til at mangle ved en mulig Dal Hende afgang. Lottokupon? Tja, men vi skal tage et sats, og for guds skyld hellere 6mio. for det sats, end 7,5 for Kurzawa (imo). ;)

Og - Kurzawa har bestemt klasse, men jeg mener bestemt ikke det er på vores wingback i så fald.

henker

Indlæg af henker »

tatoo skrev:
30. jun 2019, 23:04
Peter skrev:
30. jun 2019, 21:50
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7695070

Paulinho for 6 millioner. Computeren må vise en høj xG eller xA siden at vi køber ham - Hvis at Transfermarkt's tal da er rigtige er hans reele output dårligt ihvertfald. Glæder mig til at se ham i træningskampene så. Håber at han bliver fløjet direkte ned til træningslejren efter lægetjekket så han kan blive spillet ind til Europa kampene.
https://www.youtube.com/watch?v=f6HVNZQyQko

Hvad forventer du han skal kunne. Den bedste spiller Bahia har er deres venstre back, så nok meget naturligt at han ikke har flere kampe. Derfor kan han jo være fin nok. Synes han ser fornuftig ud med god fart, pasningsspil og indlæg.
Synes at det lyder lidt underligt i min øre. At det er naturligt at han ikke har flere kampe, pga han er den bedste venstre back for bahia, og han har svært ved at komme ind i hold, samtidig sælg ham til spotpris 6 mio kr.. Det giver da ingen mening!!

Men en ting må vi fans jo stå fast i at vi må stoler på ledelse s dømmekraft. Og synes at den vigtigste er at trimmer truppen kraftig ned. Og lad os for iår begynder at genopbygge hold med evt ny formation..

343 formation giver ingen mening længere for mig. Da forsvarfront skaber ofte hul..

Måske bedre bruge 4231 formation.. Eller hvad der passer til truppen til nuværende tidspunkt.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Så blev Paulinho officiel på en 5-årig aftale:

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... iansk-back

Sniper

Indlæg af Sniper »

Endelig en transfer😊

Min tidligere skepsis er efterhånden meget lille pga flere ting.
F.eks vidste jeg ikke at Kurzawa også havde svært ved engelsk og som Kent skriver var lidt en enspænder, hvis han ikke kan integreres ordentlig så giver det ingen mening at hente ham. Modsat tror jeg vi får noget nemmere ved at integrere Paulinho, da han allerede kender en af vores brasilianere, som lader til at trives sammen med de andre. Nogen der ved hvordan hans engelskkundskaber er?
Det hjælper også på min skepsis at læse at han har stået i skyggen af én af Bahia`s allerbedste spillere og som Mouse skriver så ville vi ikke kunne hente ham hvis han havde været stjernen.
Vi må gå ud fra man har studeret ham indgående og at både Brumado og Evandro(Evanders far) er taget med på råd og har sagt god for ham.

Må bare sige at jeg synes det er sindssygt spændende at vi sådan er kommet ind på det brasilianske marked. På Paulinho lyder det til vi har fået et rigtig godt ry i Brasilien og det bliver da helt sindssygt spændende at se hvad det kan betyde for fremtidige transfers. Det er et marked vi aldrig har turde drømme om før nu. Kontakten med Evander og hans far kan vise sig skelsættende for klubben og dynastidrømmene i.m.o.

Eneste malurt som jeg ser det er om han tager et halvt år at integrere for så er vi lidt på den hvis det går som håbet og Dal Hende bliver solgt. Hans engelskkundskaber bliver vigtige og er forhåbentlig lidt bedre end Brumados.

Glæder mig til at se hvad han kan.
Nu må snart ske en hel del på ud-siden. Jeg håber personligt på salg af : Paul, Dal Hende, Kraev, George, Skytte og Korcsmar.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Hvor i al verden har i fået fra at Paulinho skulle have stået i skyggen af deres bedste spiller?
Så vidt jeg kan se på Transfermarkt er ham han har stået bag køen til VB en af de "billigste" spillere fra deres start 11.

Mhp. Kurzawa og hans engelsk, så var der snak om det i Canal 9's udsendelse, hvor FCM ledelsen sagde at de havde læst det i en rekrutteringsrapport fra Frankrig, hvor de ikke tog det for gode varer, da franskmændende selv ikke havde været særlig gode til engelsk.

Alt i alt tror jeg helt sikkert at indkørselsperioden for Paulinho vil være større end for Kurzawa. Hvor langt talentet rækker må vi jo se. De stats vi dødelige har tilgængelige er i hvert fald ikke overbevisende, men mon ikke Benham's computer kan se mere end os.

Umiddelbart stiller det os dog rigtig dårligt ift. den kommende EL kval.

henker

Indlæg af henker »

https://www.bt.dk/fodbold/efter-rygter- ... for-doeren

Mon kunne det være godt for sisto og fcm at vi lejer ham??

Eller falder hans niveau forhold til dengang han forlod os?

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

henker skrev:
1. jul 2019, 16:23
https://www.bt.dk/fodbold/efter-rygter- ... for-doeren

Mon kunne det være godt for sisto og fcm at vi lejer ham??

Eller falder hans niveau forhold til dengang han forlod os?
Angelo Sisto understreger, at Sisto ikke vender hjem til Danmark. I stedet er målet at blive i udlandet

henker

Indlæg af henker »

Noget byder på at nogle spillere fra u21 EM kunne være noget for os..

Fulgt faktisk ikke med i u21 EM. Men ved bare at den slutter igår.. Og afrikanske mesterskabet slutter vel ikke snart?

Og Sydamerikansk mesterskabet slutter også snart.. Noget af jer som har spændt øjne op for spillere??

Nysgerrig.. 😊

CasperA

Indlæg af CasperA »

Lars Noe Lauridsen på Twitter har lagt nogle sammenligninger op fra Wyscout mellem Paulinho/Dal Hende samt Paulinho/Kurzawa. I begge tilfælde ser det ikke umiddelbart videre imponerende ud, men der er selvfølgelig mange andre faktorer at tage hensyn til. F.eks. er den brasiliænske liga langt stærkere end den danske, hvorfor det er sværere at performe i den.

Det bliver spændende at se ham i aktion om ikke så længe.

Paulinho vs. Dal Hende:

Billede

Paulinho vs. Kurzawa:

Billede

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

CasperA skrev:
1. jul 2019, 19:08
Lars Noe Lauridsen på Twitter har lagt nogle sammenligninger op fra Wyscout mellem Paulinho/Dal Hende samt Paulinho/Kurzawa. I begge tilfælde ser det ikke umiddelbart videre imponerende ud, men der er selvfølgelig mange andre faktorer at tage hensyn til. F.eks. er den brasiliænske liga langt stærkere end den danske, hvorfor det er sværere at performe i den.

Det bliver spændende at se ham i aktion om ikke så længe.

Paulinho vs. Dal Hende:

Billede

Paulinho vs. Kurzawa:

Billede

Måske meget godt vi ikke fik kurzawa, losses on own half er fandme høj

Vijen

Indlæg af Vijen »

Det viser også, at paulinho er en anden type end MDH. MDH kommer ind i feltet og afslutter, imens paulinho slår indlægget. Rent defensivt er MDH og Paulinho meget bedre end kurzawa.

Også har vi smartodds til at korrigere datasammenligning imellem ligaer, så jeg er sikker på at vi har fået en spiller der kan løfte os.

Ord på den brasilianske liga.
We head into the top 10, and Brazil's national league comes in with a ranking of 4.8.

The big strength for Serie A is a fantastic reputation for developing huge quantities of talented young players, many of whom go on to become expensive imports for European clubs, generating funds to continue producing the next batch of youngsters in the process.

Low attendances and an extremely low average number of goals per game are the downsides here.

Låst