Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af henker »

For at være ærlig, tror jeg ikke på at Dovbyk og Mayron har lys i fremtiden hos fcm.. Da jeg har ikke set fem udvikling fremgang her hos os.. Men jeg tror nu på at brumado kan udvikle sig bedre og blomstrer hos os kommende tid. Men det har Dovbyk og Mayron ikke. IMO... Så derfor synes jeg at vi bør finde en angriber som har gode næse for mål.. Og jeg regner med at Dovbyk bliver tredje valg og Mayron må videre pga alder..

Desuden synes jeg at 8 mio euro for evander er lav.. Han bør koster Max 15 mio euro.. Og han koster helt sikkert mere end sørloth..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Dovbyk har været skadet hele sidste sæson. Det er ret svært at vurdere ham på den baggrund

THenry

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
7. jun 2019, 11:05
Densestar7430 skrev:
7. jun 2019, 10:51
bifr05t skrev:
7. jun 2019, 08:08

Jeg vil nu kalde det for en befrielse at Poul ikke skal ud at spille for os i Europa i den kommende sæson. Manden har hovedet et helt andet sted, og ønsker ikke længere at spille for Midtjylland eller i Superligaen, som det fremgår af dokumentaren "Oprøret fra heden".
Haha ja det kan du selvfølgelig have ret i, men synes nu stadig det er MEGET naivt, hvis klubben tror på Dovbyk, Brumado og George kan spille os i et europæisk gruppespil.

Sælg Paul og sælg eller udlej George og så køb en stærk angriber der kan træde direkte ind i start 11'eren og tage overfor good Paul.
Hvis nu klubben tænker som nogle fans (eller i al fald en: overtegnede) så sammensætter man gruppen af angribere med henblik på at klare sig godt i superligaen og pokalen, fordi man under alle omstændigheder ikke ser det som realistisk, at vi opnår EL gruppespil.

Personligt mener jeg godt, at de tre angribere - hvis de spiller til deres bedste - kan have europæisk kvalitet. Udfordringen for dem alle er deres bundniveau og stabilitet.

Selv hvis jeg medregner bundniveau, så mener jeg, at den gruppe af angribere er tilstrækkelig til superligaen og pokalen.

Som en sidebemærkning, jeg er ikke overbevist om, at en som fx Ingvartsen vil kunne gøre nogen forskel i et kval til gruppespil. Han har siddet ude i længe. Jeg tror at lignende problematikker vil gælde for stort set alle angribere, som vi kan få fingere i. Enten har de siddet ude i et stykke tid, ellers er de unge - de kan også være uforløste på anden vis. Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan vi kan købe en angriber, der kan løfte holdet i tiden uden en enorm økonomisk investering. Og så er vi tilbage ved sandsynligheden for et europæisk gruppespil i det hele taget - det er jo ikke fordi, at vi med en angriber, selv hvis han er virkelig dygtig, er i nærheden af 50 % sandsynlighed for et gruppespil. Giver det så mening at smide et voldsomt beløb afsted? - Ikke i min optik.
Selvom EL bliver svært (og kan vi stå i en playoff kamp om EL, hvor vi tænker at vi har 50 % chance for avancement, så tror jeg generelt, at vi skal være glade for vi er stadigvæk en lille fisk i den europæiske dam), så skal vi stadigvæk gå efter det og sammensætte truppen herefter (der er så mange økonomiske følgeeffekter ved at komme i gruppespil, så man kan godt forstå, hvad Hessel ser af potentialer ved at spille europæisk…) og jeg håber derfor også, at der bliver købt en ny stærk angriber til start 11, som CS også omtaler som muligt i Sort Snak. Som jeg ser det: En profil ud (Paul) og en profil til angrebet ind!

Når vi konstant melder offensivt ud ift. Europa, hele tiden taler om gruppespil og sikkert også snart har det nedfældet som et mål hvert år i en ny strategi, så bliver vi også nød til at investere yderligere i truppen (hører så også CS sige, at man vil gøre det fremadrettet) for at løfte vores start 11 nærmere mod et europæisk niveau. Der skal handling bag de mange flotte ord.

Jeg synes i hvert fald det virker super ambitiøst (og det nogen vil kalde en kende naivt) på nuværende tidspunkt, hvis vi tror at George, Brumado og Dovbyk fra day 1 erstatter vores topscorer de sidste 3 sæsoner. De har bestemt alle et stort udviklingspotentiale, men vi skal altså toppræstere om 2 måneder i sæsonens vigtigste kampe, hvis vi skal i Europa, og alle vores gode seedningspoint ryger snart, så vi har ikke tid til at vente på at en af dem brager igennem. Lige nu ser jeg det som et ret stort sats, hvis vi tænker, at en af disse 3 (som aldrig har scoret kontinuerligt, hvoraf den ene er kommet tilbage fra en lang skade, den anden ikke kan kommunikere med ret mange og den tredje mest har gjort sig bemærket ved at brænde store chancer) er vores store europæiske frelser i august.

I min bog skal vi have en stærk venstre wing back og en stærk angriber ind, der kan forbedre vores start 11 (og give forhåbning om at Europa er et realistisk mål), og så kan vi fylde på med akademidrenge til bredden, og sælge noget af den dødvægt, der i dag tager minutter og bænkpladser væk fra de unge.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
7. jun 2019, 13:15

Selvom EL bliver svært (og kan vi stå i en playoff kamp om EL, hvor vi tænker at vi har 50 % chance for avancement, så tror jeg generelt, at vi skal være glade for vi er stadigvæk en lille fisk i den europæiske dam), så skal vi stadigvæk gå efter det og sammensætte truppen herefter (der er så mange økonomiske følgeeffekter ved at komme i gruppespil, så man kan godt forstå, hvad Hessel ser af potentialer ved at spille europæisk…) og jeg håber derfor også, at der bliver købt en ny stærk angriber til start 11, som CS også omtaler som muligt i Sort Snak. Som jeg ser det: En profil ud (Paul) og en profil til angrebet ind!

Når vi konstant melder offensivt ud ift. Europa, hele tiden taler om gruppespil og sikkert også snart har det nedfældet som et mål hvert år i en ny strategi, så bliver vi også nød til at investere yderligere i truppen (hører så også CS sige, at man vil gøre det fremadrettet) for at løfte vores start 11 nærmere mod et europæisk niveau. Der skal handling bag de mange flotte ord.

Jeg synes i hvert fald det virker super ambitiøst (og det nogen vil kalde en kende naivt) på nuværende tidspunkt, hvis vi tror at George, Brumado og Dovbyk fra day 1 erstatter vores topscorer de sidste 3 sæsoner. De har bestemt alle et stort udviklingspotentiale, men vi skal altså toppræstere om 2 måneder i sæsonens vigtigste kampe, hvis vi skal i Europa, og alle vores gode seedningspoint ryger snart, så vi har ikke tid til at vente på at en af dem brager igennem. Lige nu ser jeg det som et ret stort sats, hvis vi tænker, at en af disse 3 (som aldrig har scoret kontinuerligt, hvoraf den ene er kommet tilbage fra en lang skade, den anden ikke kan kommunikere med ret mange og den tredje mest har gjort sig bemærket ved at brænde store chancer) er vores store europæiske frelser i august.

I min bog skal vi have en stærk venstre wing back og en stærk angriber ind, der kan forbedre vores start 11 (og give forhåbning om at Europa er et realistisk mål), og så kan vi fylde på med akademidrenge til bredden, og sælge noget af den dødvægt, der i dag tager minutter og bænkpladser væk fra de unge.
Du misforstår mig, hvis du tror, at jeg mente, at de nuværende tre angribere 1:1 erstatter Paul. Det mente jeg ikke. Jeg mente, at når de spiller bedst, så er de på samme niveau som Good Paul, og Paul har europæisk klasse, når han ikke er Bad Paul, men af forskellige årsager kan vi ikke regne med at se deres bedste særligt ofte, da en fælles udfordring for dem (i meget højere grad end Paul) er at ramme deres bedste spil.

Min pointe er den simple - og for ikke at afspore tråden - hvem kan klubben dog hente, der kan løfte niveauet på angriberpladsen, som er en notorisk dyr plads, som kan nå at blive en del af holdet og måden at spille på?

Ja, der meget, meget store økonomiske følgeeffekter, og jeg synes da, at en investering i en meget dygtig angriber ville være pengene værd, hvis vi var i nærheden af en realistisk chance for at kvalle. - Med tanke på modstanden i Q4, særligt hvis vi ikke bliver seedet, så anser jeg det ikke bare som håbefuldt men derimod - for at bruge dit udtryk - naivt at investere kæmpe summer i en angriber.

--
En anden tangent ifht. transfers, som du berører: CS og hans målsætninger og-jeg-skal-komme-efter-dig med Ballon D'or og vi skal vinde dit og dat i samme sæson, og vi skal i gruppespil hver andet år har stort set alle sammen været overdrevne. Han er dygtig til store dele af jobbet, men jeg gider personligt ikke længere bruge tid på hans målsætninger som målestok for noget som helst.

THenry

Indlæg af THenry »

Der hvor jeg er uenig er, at hvis man ikke ønsker at investere i en stærk angriber, forbi sandsynligheden for at kvalle til EL er lav pga. den mulige modstand i Q4. Vores chancer vil aldrig være store med mindre vi kontinuerligt bliver seedet (det har været en vigtig nøgle for FCK) og evt. samtidig kan have lodtrækningsheld og ramme en islandsk eller irsk sensation, der mod alle odds er havnet i PO-runden. Ellers skal vi selv oftere lave "Southampton-upsets", som igen vel troede vi kunne slå dengang?

Ift. kommunikation fra CS, så giver det ikke mening at melde offensivt ud om gruppespil (eller the double for den sags skyld for FCK bliver også gode næste år), hvis ikke der følges op med investeringer, der gør holdet bedre. Hvis FCM ikke tør lave de helt store investeringer pga. udsigt til svær modstand i Q4, så bør man ændre retorik, for ellers tror man vel ikke engang selv på det udmeldte projekt og medfølgende ambitioner?

Jeg er enig i, at det bestemt ikke er nogen nem øvelse at finde en "proven goalscorer", men tænker der er penge i kassen (når Paul bliver solgt) til en fin investering i angrebet. Jeg synes derudover, at det tyder på, at man vil af med George, og hvis vi kun står tilbage med Brumado og Dovbyk som rigtige 9'er, så mangler vi antalsmæssigt én angriber i min bog (tror også vi kommer til at spille oftere med 2 angribere post-Paul). Og det giver ikke mening for mig med investering i endnu en 20-årig angriber med stort potentiale. Dem har vi allerede, så jeg vil gætte på, at vi skal hente en 23-28 årige spiller, der enten har lavet mål i f.eks. 2. BL, Polen, Holland, Østrig, på Balkan e.l. ligaer (f.eks. var der Niezgoda-rygtet i vinters, og han ville passe fint på profilen, men han er desværre ofte skadet), eller en angriber, der tidligere har bombet i en skandinavisk liga, og er havnet på bænken i en større liga end SL. Sørloth var f.eks. klar, da Paul gik i stykker, selvom han kom fra bænken i Holland, så det kan lade sig gøre, selvom man altid kan diskutere om Sørloth var god scouting eller verdens heldigste signing.

Vi har dog lavet nogle for mig ret vilde handler indenfor det sidste år. Jeg havde grinet sidste sommer, hvis nogen havde sagt, at vi havde hentet Erik hjem fra Celtic, købt den bedste markspiller i 2. Bundesliga, en brasilianer med mere end 50 kampe for Vasco og nomineret til Golden Boy, eller kunne leje en polsk VM-spiller 6 måneder efter, at han var i kamp under VM. Så vi har helt sikkert flyttet os voldsomt økonomisk og tiltrækningsmæssigt efter Sørloth-salget, så jeg tror på, at vi kan finde en dygtig angriber et sted ude i den store verden, selvom det både kan blive dyrt og svært at finde ham, og jeg håber meget, og tror egentlig også på, at vi slår til, hvis muligheden byder sig. Jeg mener i hvert fald, at det bliver nødvendigt for at realisere de udmeldte ambitioner for den kommende sæson. Særligt hvis både Paul og George bliver solgt, som der er lagt op til.
Senest rettet af THenry 7. jun 2019, 20:36, rettet i alt 1 gang.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Helt enig med THenrys seneste kommentar!

Økonomien bør være der til at finde en proven goal scorer. Både for at vi kan få en større chance for at kvalle os til er gruppespil, men også for at kunne spille med om mesterskabet. Jeg tror det bliver svært at følge med FCK uanset, men kan vi finde vores Wilczek eller N’doye der kan hamre 20 kasser ind, samtidig med FCK spiller i Europa og vi måske ikke gør. Så ser jeg det som den mulige tunge på vægtskålen der kan få det til at tippe vores vej.

Et navn der som hurtigt kunne integreres, være omkring toppen af sin karriere og landsholdsaktuel: Christian Gytkjær.

Han har vidst udtalt, at han skal ud og finde noget nyt og med kun ét år tilbage af kontrakten bør han kunne erhverves for <15 mio kr.

Jeg mindes dog, at have hørt han får en ordentlig hyre i det polske. Så ved ikke om vi kan matche hans løn krav samtidig med jeg tror han selv sigter højere end FCM.

Der er sikkert flere ting der skal gå op i en højere enhed før det er realistisk, men tror trods alt ikke den er så langt ude at det slet ikke kan lade sig gøre :)

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Ved ikke om folk herinde ser spiller værdier på tranfermarkt.

Men, Paul er lige steget med 30 millioner kroner i værdi.
Evander er steget et godt stykke.
Og Joel er steget til det dobbelte af hvad vi gav for ham

https://www.transfermarkt.co.uk/fc-midt ... verein/865

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg har godt set det, og jeg tror de inde på transfermarkt har vurderet at den danske liga overordnet set har været undervurderet, der er mange spillere der har fået et ordentlig nøk opad. Robert Skov er feks gået fra 5m € til 13m £, og Fischer fra 3,5m € til 7m €, og i Nordsjælland er ASO gået fra 1,75m € til 8m €.

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Uanset hvor meget man kan lægge i det, så må det alt andet lige være positivt når andre klubbers fans kigger på Midtjylland. Personligt tjekker jeg meget transfermarkt, især op her op til Europa League hvor jeg tjekker potientiele hold vi kan møde.
Kigger man på vores vurdering kontra den svenske og norske, ligger vi nu langt over dem.
Jeg synes kun at det er positivt :)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

"FC Midtjylland-angriber Paul Onuachu er søndag blevet udtaget til Nigerias endelige trup til African Cup of Nations."
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/onu ... -acn-trup/

Super vigtigt. Lad os få en hel turnering med Good Paul.

THenry

Indlæg af THenry »

Det ser ud til, at Kraev snart ryger til Levski Sofia.

https://novini247.com/novini/yunoshata- ... 93074.html

Due

Indlæg af Due »

THenry skrev:
11. jun 2019, 15:03
Det ser ud til, at Kraev snart ryger til Levski Sofia.

https://novini247.com/novini/yunoshata- ... 93074.html
Kan du oversætte :D

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Due skrev:
11. jun 2019, 15:23
Kan du oversætte :D
Google translate fortæller, at han bliver præsenteret senest onsdag og at Levskis nye træner har været bulgarsk landstræner og derfra har et godt forhold til Kraev.
Ifølge linket har vi givet 500.000 EUR for ham, men er gået med til at ophæve hans kontrakt.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Hvis det passer at vi ophæver kontrakten med Kraev og derfor ikke engang får en krone, så er det da ringe.

Det må være en af de dårligste transfers indenfor de senere år.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jah, men det er ikke sikkert google translate helt fanger nuancer i oversættelsen fra Bulgarsk til Dansk. Vi må nok vente til handlen bliver officiel og de danske medier melder noget ud, før vi ved hvordan handlen er strikket sammen.

Låst