Han koster langt mere end sørloth...Jesper BW1100 skrev: ↑4. jun 2019, 12:39BT her med nyheden. https://www.bt.dk/superligaen/medie-sto ... s-guldfugl
5 mio euro kan jeg ikke forestille mig vi sælger Evander for. Vi skal nok op og snakke 8-10 mio euro denne sommer imo.
Transfer sommer 2019
Re: Transfer sommer 2019
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... eal-madridMatjavsen skrev: ↑2. jun 2019, 18:29De 2 spillere er allerede kendte i Europa.henker skrev: ↑2. jun 2019, 14:32Jeg er rigtig overbevist om at vi bør tage fat i 2 spiller fra Serbien. Men jeg ved ikke om niveau samlingen Serbien med Danmark.
For jeg opdagede angriber Luka Jovic havde kæmpe talent. Hvilket han har haft succes i UEFA turnering med Frankfurt.
Og jeg mener også at de to stor talenter vil snart bliver solgt til en klubben lidt større klubben end fcm, som jeg er stensikkert på at fcm har rådet til at tage fat i forsvarstalent Svetozar Markovic fra Partizan og angribestalent som har succes i u19 CL turnering,
Dejan Joveljic.
Jeg anbefaler stærkt med at vi skal have Dejan joveljic hos os. Som en investering og sælg ham nogle år efter.
De vil også blive for dyre, iflg tranfermarkt går de for 2,5 og 2,0 mil euro, og der ville ikke undre mig hvis klubberne vil have det dobbelte
Også spiller Dejan fast for et hold som skal spille champions league næste sæson.
Det er en bevise på at det er godt at investere i nogle lignende spiller hvor der solgt til ca 10 gange dobbelt.
Det er en eksempler på vi har evander. Gerne flere af den slags
Derfor mener jeg at vi bør gå efter disse de to spillere.
Min første reaktion på italieneren var, at det var for eksotisk, og at vi plejer at kigge på andre markeder. Min næste reaktion var, "Nå nej jeg kan ikke længere blive overrasket over, hvor i verdenen, vi leder efter spillere" 
Ift. Evander er Porto en spændende klub, men vi kommer ikke til at sælge ham til den nævnte pris. Den er alt for lav ift. kombinationen af hans alder, niveau og potentiale. Vi skal lige have knægten til at brænde Superligaen af og gerne vise sig frem i EL, så kan vi få en langt bedre pris. Han har potentialet til et kæmpe salg, hvis vi får forløst potentialet, og vi har ham på en lang kontrakt.
Jeg har også en forhåbning om, at Evander-Brumado kan etablere et spændende samspil, så for vores dyre angriber Brumados skyld (og Patricks også, da de vist ikke snakker meget andet end portugisisk) tror jeg også, at det vil være dumt af os at sælge Evander nu...Tror der skal noget ekstraordinært på bordet, før Evander er til salg i dette vindue.
Ift. Evander er Porto en spændende klub, men vi kommer ikke til at sælge ham til den nævnte pris. Den er alt for lav ift. kombinationen af hans alder, niveau og potentiale. Vi skal lige have knægten til at brænde Superligaen af og gerne vise sig frem i EL, så kan vi få en langt bedre pris. Han har potentialet til et kæmpe salg, hvis vi får forløst potentialet, og vi har ham på en lang kontrakt.
Jeg har også en forhåbning om, at Evander-Brumado kan etablere et spændende samspil, så for vores dyre angriber Brumados skyld (og Patricks også, da de vist ikke snakker meget andet end portugisisk) tror jeg også, at det vil være dumt af os at sælge Evander nu...Tror der skal noget ekstraordinært på bordet, før Evander er til salg i dette vindue.
henker skrev: ↑4. jun 2019, 13:47https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... eal-madridMatjavsen skrev: ↑2. jun 2019, 18:29De 2 spillere er allerede kendte i Europa.henker skrev: ↑2. jun 2019, 14:32Jeg er rigtig overbevist om at vi bør tage fat i 2 spiller fra Serbien. Men jeg ved ikke om niveau samlingen Serbien med Danmark.
For jeg opdagede angriber Luka Jovic havde kæmpe talent. Hvilket han har haft succes i UEFA turnering med Frankfurt.
Og jeg mener også at de to stor talenter vil snart bliver solgt til en klubben lidt større klubben end fcm, som jeg er stensikkert på at fcm har rådet til at tage fat i forsvarstalent Svetozar Markovic fra Partizan og angribestalent som har succes i u19 CL turnering,
Dejan Joveljic.
Jeg anbefaler stærkt med at vi skal have Dejan joveljic hos os. Som en investering og sælg ham nogle år efter.
De vil også blive for dyre, iflg tranfermarkt går de for 2,5 og 2,0 mil euro, og der ville ikke undre mig hvis klubberne vil have det dobbelte
Også spiller Dejan fast for et hold som skal spille champions league næste sæson.
Det er en bevise på at det er godt at investere i nogle lignende spiller hvor der solgt til ca 10 gange dobbelt.
Det er en eksempler på vi har evander. Gerne flere af den slags
Derfor mener jeg at vi bør gå efter disse de to spillere.
Jeg er 100% sikker på vi aldrig vil kunne tiltrække de 2 spillere.
Dejan Jovejic kommer vi aldrig i nærheden af, han har spillet 17 kampe i den hjemmelige liga og lavet 8 mål, hans klub Røde Stjerne er på papiret et noget bedre hold en Fc Midtjylland.
Svetozar Markovic er der måske en meget lille mulighed for, men ser den stadigvæk som meget usandsynlig.
Eneste grund til vi fik Evander var fordi han var ude i kulden i klubben.
Det er disse 2 ikke
- bobthebuilder_dk
Selvom man selvf. ikke skal tage en youtube kavalkade helt seriøst så synes jeg han ser ganske spændende ud i denne video.Jesper BW1100 skrev: ↑4. jun 2019, 12:48Ifølge et italiensk medie skulle vi have udvist interesse i den 25 årige italienske venstre back Tomasso Augello, som er på kontrakt i Serie B klubben Spezia:
https://www.tuttomercatoweb.com/serie-b ... ca-1254279
Kender ikke rigtig noget til manden, men ifølge linket skulle Sampdoria også være efter ham.
Han har 31 kampe i denne sæson i Serie B med 1 mål og 5 assists til følge. Hans klub Spezia endte på 6-pladsen og tabte tidligt i kvalkampene om oprykning.
Han ser ud til at have et godt venstreben,er driblestærk + hans topspeed er også ganske fornuftig - sagt på jævn jysk
https://www.youtube.com/watch?v=BUVu1WNYfKE
Senest rettet af bobthebuilder_dk 4. jun 2019, 14:07, rettet i alt 2 gange.
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
THenry skrev: ↑4. jun 2019, 13:53Min første reaktion på italieneren var, at det var for eksotisk, og at vi plejer at kigge på andre markeder. Min næste reaktion var, "Nå nej jeg kan ikke længere blive overrasket over, hvor i verdenen, vi leder efter spillere"
Men hvis man tænker på det rygte Midtjylland vil få i Brasilien hvis vi sælger til Porto.
Jeg tror vi kommer til at tiltrække mange af de type spillere hvis Evander bliver en succes historie
-
Densestar7430
Ikke at jeg tror på vi sælger Evander for 5 mio euro nu, men kan faktisk godt se ideen med det. Evander passer ikke ind i vores nuværende system og for, at han rigtig kan shine, skal vi spille en formation med en 10’er.
Alternativt skal han rettes til for at kunne passe ind som 8’er i vores system. Med det for øje kan jeg godt se ideen i, at skippe ham afsted så hurtigt med en allerede flot profit for øje.
Grunden til jeg ikke tror det sker, er det enorme potentiale han viser. Læg dertil han har haft en blandet sæson, men stadigvæk i hans alder har haft rigtig flotte stats i hans første sæson i Europa.
En god sæson hvor han brænder i gennem og FCM evt. Spiller Europa, så hedder prisen hurtigt +10 mio EUR.
Personligt ville jeg hverken blive glad eller skuffet, hvis vi sælger Evander allerede nu.
Alternativt skal han rettes til for at kunne passe ind som 8’er i vores system. Med det for øje kan jeg godt se ideen i, at skippe ham afsted så hurtigt med en allerede flot profit for øje.
Grunden til jeg ikke tror det sker, er det enorme potentiale han viser. Læg dertil han har haft en blandet sæson, men stadigvæk i hans alder har haft rigtig flotte stats i hans første sæson i Europa.
En god sæson hvor han brænder i gennem og FCM evt. Spiller Europa, så hedder prisen hurtigt +10 mio EUR.
Personligt ville jeg hverken blive glad eller skuffet, hvis vi sælger Evander allerede nu.
Ingen grund til at sælge Evander imo!
Nu har vi endelig gang i en spiller med potentiale til at blive både en kæmpe attraktion, OG spillemæssige kvaliteter a la Zidan og Sisto
Det skal vi prise os lykkelige for
Nu har vi endelig gang i en spiller med potentiale til at blive både en kæmpe attraktion, OG spillemæssige kvaliteter a la Zidan og Sisto
Det skal vi prise os lykkelige for
Det lyder til at Ingvartsen ikke er varm på idéen om en eventuel retur til Superligaen, så han kommer nok ikke til at indgå i en eventuel transfer med Onuachu.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bae ... iga-retur/
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bae ... iga-retur/
Pis.. Ingvartsen havde passet godt ind på holdet
Jeg tror ikke Genk kan betale 50-70 millioner for Paul. Måske ændre Ingvartsen holdning senere i transfervinduet, tror ikke han er så atraktiv i udlandet.
Jeg tror ikke Genk kan betale 50-70 millioner for Paul. Måske ændre Ingvartsen holdning senere i transfervinduet, tror ikke han er så atraktiv i udlandet.
-
mousebreaker
Bliver spændende at følge dette transfervindue. I dokumentaren om FCM er ledelsen rørende enige om at der skal være plads til en 17-årig fra kampstart. De andre spillere skal være gode nok til at man kan tillade sig det. Samtidig udtrykker de forståelse for at trænerne vil stille det bedste hold og derfor vælger mere erfarne spillere i kampene. De er enige om at det er op til dem at lave en trupsammensætning som tvinger trænerne til at vælge de unge - hvor akademiets spillere er nummer 18-22 fremfor 25-28.
Hvis det ikke er tomme ord, så betyder det et opgør med hvad vi har set hidtil i FCM. Vi skal til at køre med en trup a la FCK, som altid har kørt med en meget smal trup der til gengæld er smækfyldt med kvalitet - det giver jo ikke mening at have dårlige erfarne spillere til at dække pladserne 23-28 i en trup (dårligere end akademisterne) . Det betyder farvel til breddespillere som Okosun og udlejede spillere som Skytte og Reese kan vinke farvel til drømmen om en FCM debut. Det BØR også betyde at man i stedet for at bruge de store millionindkøb på 18-20 årigere brassilianere, så bruger man dem på spillere i deres bedste fodboldalder som har landsholdskvalitet. Spillere som kan løfte holdet til et niveau hvor man er så meget bedre end modstanderne, at man kan tillade sig at stille med en 17-årig fra start som jo i 99 af 100 tilfælde er lig med kvalitetsnedgang og svingende præstationer.
Der SKAL også foretages en ændring i forhold til at give spilletid til klubbens akademister. I 2018/19 sæsonen havde vi UNDER 8% spilletid til akademister under 23 år. Døhr og Munksgaard stod for de minutter. Dvs NUL komma nul teenage minutter. Hvis jeg var leder på akademierne rundt omkring hos vores konkurrenter var det tal jeg ville flashe ved enhver given lejlighed.
Det kan vi simpelthen ikke leve med og derfor tror jeg også at der vil blive sagt farvel til en fandens masse spillere i dette vindue, uden at vi køber ret meget ind. Håbet er så at købene bliver rutinerede spillere med høj kvalitet, men det er sgu nok svært at lokke den slags til Heden. Med de tre brassilianere, Artem, Cajuste, Joel og spillere fra akademiet så har vi rigeligt med unge spillere.
Jeg tror dog at vi vil se flere indkøb af unge stortalenter simpelthen fordi ledelsen ikke kan lade være, hvorimod jeg godt kan være bekymret for om vi køber de 2-3 peak spillere som er nødvendige
Hvis det ikke er tomme ord, så betyder det et opgør med hvad vi har set hidtil i FCM. Vi skal til at køre med en trup a la FCK, som altid har kørt med en meget smal trup der til gengæld er smækfyldt med kvalitet - det giver jo ikke mening at have dårlige erfarne spillere til at dække pladserne 23-28 i en trup (dårligere end akademisterne) . Det betyder farvel til breddespillere som Okosun og udlejede spillere som Skytte og Reese kan vinke farvel til drømmen om en FCM debut. Det BØR også betyde at man i stedet for at bruge de store millionindkøb på 18-20 årigere brassilianere, så bruger man dem på spillere i deres bedste fodboldalder som har landsholdskvalitet. Spillere som kan løfte holdet til et niveau hvor man er så meget bedre end modstanderne, at man kan tillade sig at stille med en 17-årig fra start som jo i 99 af 100 tilfælde er lig med kvalitetsnedgang og svingende præstationer.
Der SKAL også foretages en ændring i forhold til at give spilletid til klubbens akademister. I 2018/19 sæsonen havde vi UNDER 8% spilletid til akademister under 23 år. Døhr og Munksgaard stod for de minutter. Dvs NUL komma nul teenage minutter. Hvis jeg var leder på akademierne rundt omkring hos vores konkurrenter var det tal jeg ville flashe ved enhver given lejlighed.
Det kan vi simpelthen ikke leve med og derfor tror jeg også at der vil blive sagt farvel til en fandens masse spillere i dette vindue, uden at vi køber ret meget ind. Håbet er så at købene bliver rutinerede spillere med høj kvalitet, men det er sgu nok svært at lokke den slags til Heden. Med de tre brassilianere, Artem, Cajuste, Joel og spillere fra akademiet så har vi rigeligt med unge spillere.
Jeg tror dog at vi vil se flere indkøb af unge stortalenter simpelthen fordi ledelsen ikke kan lade være, hvorimod jeg godt kan være bekymret for om vi køber de 2-3 peak spillere som er nødvendige
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
mousebreaker skrev: ↑5. jun 2019, 08:01Bliver spændende at følge dette transfervindue. I dokumentaren om FCM er ledelsen rørende enige om at der skal være plads til en 17-årig fra kampstart. De andre spillere skal være gode nok til at man kan tillade sig det. Samtidig udtrykker de forståelse for at trænerne vil stille det bedste hold og derfor vælger mere erfarne spillere i kampene. De er enige om at det er op til dem at lave en trupsammensætning som tvinger trænerne til at vælge de unge - hvor akademiets spillere er nummer 18-22 fremfor 25-28.
Enig, vi skal have flere af de unge spillere ind omkring holdet hvis vi skal forsætte med at tiltrække de bedste talenter. Der venter ledelsen et stort arbejde med at få skippet de spiller ud som bare ikke er gode nok og i dag er nummer 19-26 i truppen, det vil sige et farvel til spillere som Kraaev-Okosun-Korcmar-George som bør sælges.
Jeg er meget enig i alt, der er blevet skrevet, bortset fra at jeg synes vi skal beholde Okosun. Han havde netop spillet sig i start 11, inden en skade og dernæst et trænerskifte bremsede ham. Han er teknisk dygtig, fysisk et pragteksemplar og vanvittig på låget. Den type spiller hænger ikke på træerne og han kan blive afgørende i Europa. Vi så også at han kom på banen i flere EL kvalkampe og var afgørende både i duelspillet, men også med mål.
Jeg synes vi skal justere systemet til 4-2-3-1, så er der plads til spillerne på deres favoritpositioner.
Jesper Hansen.
Joel. Erik S. Scholz. Kurzawa.
Okosun. Sparv.
Wikheim. Evander. Mabil.
Brumado.
Mikael Anderson
Gustav Isaksen
Kian Hansen
Rasmus Nicolaisen
Artem Dovbyk
Jakob Poulsen
Mads Døhr
Jens Cajuste
Victor Torp
Frank Onyeka
Mikkel Andersen
Oliver Olsen
Ud:
Mayron George
Marc Dal Hende
Paul Onuachu
Bozhidar Kraev
Søren Reese
Nicolas Madsen
Sammy Skytte
Kristian Riis
Zsolt Korcsmar
Jeg synes vi skal justere systemet til 4-2-3-1, så er der plads til spillerne på deres favoritpositioner.
Jesper Hansen.
Joel. Erik S. Scholz. Kurzawa.
Okosun. Sparv.
Wikheim. Evander. Mabil.
Brumado.
Mikael Anderson
Gustav Isaksen
Kian Hansen
Rasmus Nicolaisen
Artem Dovbyk
Jakob Poulsen
Mads Døhr
Jens Cajuste
Victor Torp
Frank Onyeka
Mikkel Andersen
Oliver Olsen
Ud:
Mayron George
Marc Dal Hende
Paul Onuachu
Bozhidar Kraev
Søren Reese
Nicolas Madsen
Sammy Skytte
Kristian Riis
Zsolt Korcsmar
-
mousebreaker
jeg kan også sagtens se Okosun fortsætte i truppen. Ville heller ikke have noget imod det. Jeg syntes ikke han på noget tidspunkt har spillet sig af, men hvis ledelsen mener noget med den udmelding omkring trupsammensætning så er han i bedste fald kun med på et af ydermandaterne.
Jeg bør iøvrigt også lige komme med en rettelse til mit tidligere indlæg. Rasmus Nicolaisen og Mikkel Duelund har også fået minutter som akademi-uddannede spillere. De var dog med i procenten som er under 8%. Lægger vi Onuachu og Onyeka til så kommer vi op på små 18%. Jeg er egentlig mest til at regne dem med til akademiet, men de kommer jo først til DK som 18-årige efter en tid på akademiet i Nigeria. Jeg er helt sikker på at klubben medregner dem.
Det må være første prioritet at handle ind med henblik på Europa og det vil dermed sige tidligt i vinduet. Rettidigt omhu kan vi ikke nå, så skulle have handlet peak spillere i januar. Jeg må sige at Ståle er meget bedre til at håndtere den slags - han har så også fordelen af geografi, pengekasse og der er ikke mange løftede pegefingre når to 20 mio kroners indkøb i samme vindue ikke præsterer. Den luksus har vi trods alt ikke
Jeg bør iøvrigt også lige komme med en rettelse til mit tidligere indlæg. Rasmus Nicolaisen og Mikkel Duelund har også fået minutter som akademi-uddannede spillere. De var dog med i procenten som er under 8%. Lægger vi Onuachu og Onyeka til så kommer vi op på små 18%. Jeg er egentlig mest til at regne dem med til akademiet, men de kommer jo først til DK som 18-årige efter en tid på akademiet i Nigeria. Jeg er helt sikker på at klubben medregner dem.
Det må være første prioritet at handle ind med henblik på Europa og det vil dermed sige tidligt i vinduet. Rettidigt omhu kan vi ikke nå, så skulle have handlet peak spillere i januar. Jeg må sige at Ståle er meget bedre til at håndtere den slags - han har så også fordelen af geografi, pengekasse og der er ikke mange løftede pegefingre når to 20 mio kroners indkøb i samme vindue ikke præsterer. Den luksus har vi trods alt ikke
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Hvis man skal være helt nøjeregnende, så har du heller ikke helt ret i 0% teenage minutter, i og med Oliver Olsen fik debut og hele 1 minut mod Horsens, samt selvfølgelig Cajuste (19) som fik 83 minutter, hvis man da kan betegne ham som akademist.mousebreaker skrev: ↑5. jun 2019, 11:24Jeg bør iøvrigt også lige komme med en rettelse til mit tidligere indlæg. Rasmus Nicolaisen og Mikkel Duelund har også fået minutter som akademi-uddannede spillere. De var dog med i procenten som er under 8%.