Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Cortez »

6256 skrev:
20. maj 2019, 10:46
Cortez skrev:
20. maj 2019, 10:39
Acebone skrev:
20. maj 2019, 09:39

Synes det giver god mening, hvis vi kan få forhandlet prisen længere ned, og det er nok ikke helt usandsynligt.
Den skal langt ned så - prisen altså. Synes ikke Kurzawa har vist noget der skulle berettige en stamplads hos os. Men hvis ledelsen har vurderet at han på sigt kan komme til at præstere bedre, og hvis der ikke er et bedre alternativ i kikkerten, så ok.

/Cortez
Mon man også skal ligge det i det, at vi forsøger at satse på Nicholas Dyhr?
Næh... det er jo ikke samme side. Eller tænker du at Joel så skal være backup på begge backpladser?

/Cortez

Peter

Indlæg af Peter »

Cortez skrev:
20. maj 2019, 11:27
6256 skrev:
Cortez skrev:

Den skal langt ned så - prisen altså. Synes ikke Kurzawa har vist noget der skulle berettige en stamplads hos os. Men hvis ledelsen har vurderet at han på sigt kan komme til at præstere bedre, og hvis der ikke er et bedre alternativ i kikkerten, så ok.

/Cortez
Næh... det er jo ikke samme side. Eller tænker du at Joel så skal være backup på begge backpladser?

/Cortez
Nicolas Dyhr er både venstre back og venstrebenet :)

Tænker at han bliver back up uden at jeg ved det.

THenry

Indlæg af THenry »

6256 skrev:
Cortez skrev:
Acebone skrev:
20. maj 2019, 09:39

Synes det giver god mening, hvis vi kan få forhandlet prisen længere ned, og det er nok ikke helt usandsynligt.

/Cortez
Jeg synes Dyhr er et spændende bud på en offensive venstre wing back på den lange bane, men han er slet ikke klar til at være starter for os på den korte bane. Vi skal have en etableret spiller ind, når MDH formentlig bliver solgt til sommer. Jeg vil være godt tilfreds, hvis denne spiller bliver Kurzawa.

6256

Indlæg af 6256 »

THenry skrev:
20. maj 2019, 11:32
6256 skrev:
Cortez skrev:

/Cortez
Jeg synes Dyhr er et spændende bud på en offensive venstre wing back på den lange bane, men han er slet ikke klar til at være starter for os på den korte bane. Vi skal have en etableret spiller ind, når MDH formentlig bliver solgt til sommer. Jeg vil være godt tilfreds, hvis denne spiller bliver Kurzawa.
Det var også det jeg tænkte, at Dyhr skal være backup for Kurzawa. Ligesom Andreas Poulsen var det inden han røg til Tyskland. Om end han nok var længere fremme end Dyhr på nuværende tidspunkt.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Peter skrev:
20. maj 2019, 11:30
Cortez skrev:
20. maj 2019, 11:27
6256 skrev:

/Cortez
Nicolas Dyhr er både venstre back og venstrebenet :)

Tænker at han bliver back up uden at jeg ved det.
Argh! Læste jeg totalt forkert :D . Kiggede åbenbart kun på Dyhr, som jeg så fik til Døhr. :roll:

Så giver forslaget mening.

/Cortez

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Er der en med adgang som sådan i det store hele vil komme med indholdet af denne artikel?

Rilwan Hassan og flere andre FC Midtjylland-spillere fra »andet geled« er næppe i klubben i næste sæson.....

https://www.aoh.dk/artikel/graversen-gr ... nd?tdmv=R2
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... 9CTX38WdwY

Må betyde farvel til både Rilwan og Kraev.

THenry

Indlæg af THenry »

bobthebuilder_dk skrev:
21. maj 2019, 09:52
Er der en med adgang som sådan i det store hele vil komme med indholdet af denne artikel?

Rilwan Hassan og flere andre FC Midtjylland-spillere fra »andet geled« er næppe i klubben i næste sæson.....

https://www.aoh.dk/artikel/graversen-gr ... nd?tdmv=R2
Rilwan og Kraev forlader med stor sandsynlighed klubben.

Kurzawas fremtid i klubben afhænger af om MDH bliver solgt.

Han afviser ikke et indkøb af en ny angriber. Man skal bruge sommeren til at finde ud, af om man tror på, at Brumado og Artem kan steppe op og løfte arven for Paul, der bliver solgt. Kampen i går var den første test for dem.

Svend udtaler derudover om kampen i går: "Der kan man nok godt ligge to og to sammen, når man ser på, hvem det er, vi giver muligheden i en kamp som den her, siger sportschef Svend Graversen". Min egen tolkning af dette udsagn er, at Okosun (ikke en gang på bænken i går!) er en færdig mand, og det samme kan gælde for George.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Takker :-)

Både til Svend og dig ;-)

Jeg vil ikke græde snot hvis det betyder et farvel til Rilwan-Kraev-George-Okosun ej heller Dal hende og Paul hvis de rigtige bud kommer!(+køber kurzawa)
Jeg håber dog at de køber en etableret målscorer til at tage over for Paul! Med Dovbyk og Brumado som 2. & 3. valg.

Cortez

Indlæg af Cortez »

bobthebuilder_dk skrev:
21. maj 2019, 11:03
Takker :-)

Både til Svend og dig ;-)

Jeg vil ikke græde snot hvis det betyder et farvel til Rilwan-Kraev-George-Okosun ej heller Dal hende og Paul hvis de rigtige bud kommer!(+køber kurzawa)
Jeg håber dog at de køber en etableret målscorer til at tage over for Paul! Med Dovbyk og Brumado som 2. & 3. valg.
Brumado greb i hvert fald ikke chancen i går. Dovbyk var langt bedre. Lidt tur i den for ham, sp tror jeg, han bliver god.

/Cortez

Benzo

Indlæg af Benzo »

bobthebuilder_dk skrev:
Rent sportsligt vil jeg heller ikke blive ked af det hvis Rilwan smutter, rent menneskeligt er det dog noget andet synes jeg. Synes faktisk han fortjener en forlængelse, om end en kort af slagsen, så han kan få sit statsborgerskab og komme ud og få sig et udenlands eventyr inden det er for sent.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Benzo skrev:
21. maj 2019, 12:47
bobthebuilder_dk skrev:
Rent sportsligt vil jeg heller ikke blive ked af det hvis Rilwan smutter, rent menneskeligt er det dog noget andet synes jeg. Synes faktisk han fortjener en forlængelse, om end en kort af slagsen, så han kan få sit statsborgerskab og komme ud og få sig et udenlands eventyr inden det er for sent.
Helt enig! Jeg mener selvf. kun sportsligt! Humørbomben og klubmanden Rilwan vil i den grad blive savnet, hvis han eksempelvis skal en tur til sønderjyske eller lign.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Det lyder til at der kommer en større udrensning i truppen, hvilket jeg synes er fint, da jeg hellere vil give vores egne unge chancen i stedet for marginalspillere som Kraev, George osv.

Hvad tænker folk mht. de 11 spillere, som vi får tilbage fra leje? Ingen af dem har haft et succesfuldt lejeophold i deres respektive klubber - og jeg kan ikke se, at nogen af dem skulle være i nærheden af vores førstehold.

Skal alle 11 blot udlejes igen?

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg tror vi kan dele lejesvendene op i forskellige kategorier:

De helt unge fra akademiet

Tænker en del af de 1. års senior (Buch og Uzo), der røg til Fredericia, bliver udlejet igen, så de kan få mere hår på brystet og lærer at spille seniorfodbold. Det samme kan i øvrigt blive tilfældet med flere af de spillere, der slutter deres akademitid til sommer (f.eks. Sery, Tengstedt, Sunday og Jibril).

Dem der ikke er gode nok til vores eget 1. hold

Så er der den stak spillere (f.eks. J. Thomsen, Gloire og Chuma m.v.), der ikke er gode nok (og nok aldrig bliver det) til vores eget 1. hold, og bare skal udlejes (eller sælges) med henblik på, at vi kan afhænde dem til anden side (for at spare lønomkostninger).

De mere etablerede lejesvende

Jeg synes de største og mest interessante spørgsmålstegn er ved de ældre og lidt mere etablerede spillere (Skytte, Reese og Anderson, der ikke nødvendigvis ser sig som mand nr. 20 i vores trup) samt de akademispillere, der indenfor de seneste sæsoner har taget skridtet til seniorbold.

Ift. den sidste kategori så må man stille sig selv spørgsmålet, om vi tror, at f.eks. Kaan, Baidoo, Kirk og Babajide nogensinde slår igennem for os?

Svaret på det spørgsmål får betydning for, om de enten skal udlejes (eller evt. sælges), så vi kan få deres salgsværdi til at stige, så vi kan score nogle flere mønter på dem om f.eks. 1 år, og hvis vi tror på dem på den lange bane, så skal de udlejes igen, få et gennembrud og komme tilbage til os, om f.eks. 1 år og få en rolle på vores 1. hold.

Jeg mener ikke, at Skytte er god nok til vores eget 1. hold, og da vi betalte en pæn transfersum for ham, så tror jeg han igen bliver udlejet. Der er næppe nogen klubber, der vil betale det, som vi gav for ham sidste sommer.

De 3 lejesvende, som jeg personligt tror mest på, der kan indgå i vores trup i næste sæson er:

- Victor Torp (tror det var sket, hvis ikke han var blevet skadet, men muligvis skal han på leje igen, da han nu har fået et halvt års efterslæb pga. skade, og vist stadigvæk ikke er blevet helt klar)
- Søren Reese (kan godt se ham som erstatning for Korcsmar, som jeg forventer, der ryger) og
- Måske Mikael Anderson (hvis der sker en offensiv udrensning med spillere som Rilwan, Kraev m.v., så kan vi muligvis få behov for vores gamle akademistortalent, der - ligesom Mabil for 1 år siden - kan få sommeren til at vise, om han er god nok til eget 1. hold).

Der er dog spørgsmålstegn ved, om f.eks. Reese og Anderson (det har trods alt også en stor betydning, hvordan spillerne selv ser deres rolle og hvordan deres karriereplan ser ud) ser sig selv som reserver, eller hellere vil et andet sted hen, hvor de er garanteret mere spilletid?

Der bliver helt sikkert masser af aktivitet på ud-siden, og vi kommer også til at se en del udleje af spillere til sommer, men det er rimelig vanskeligt at forudsige præcist, hvor mange der bliver udlejet, hvem der evt. bliver solgt, og hvem der bliver, men hermed er mine gæt leveret ;)

Noerum

Indlæg af Noerum »

Hvis Dal Hende bliver solgt, ville jeg godt nok hellere man forsøgte med Mads Valentin igen. Kurzawa har spillet nogle fine kampe, men har også set svag ud i andre. Det er i mine øjne et sats. Især hvis han skal koste 1 million euro..

Låst