SL R30: FCK - FCM - Gulduellen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SL R30: FCK - FCM - Gulduellen

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er kæmpe fan af Poulsen og det han har betydet for FCM. Jeg synes dog det er tydeligt at den kontrakt han lige har skrevet også bliver den sidste han kommer til at skrive med FCM som spiller. Derfor tror jeg også det er vigtigt at vi begynder at give ham kampe hvor han starter på bænken, så vi kan begynde at skabe relationer som han ikke indgår i, på midtbanen.

I spillet om at komme i Europæisk gruppespil tror jeg han vil være en sten i skoen. Det synes jeg allerede han var til dels tilbage i august. Tempoet kan blive for højt for ham. Selvfølgelig kan han bidrage på mange fronter, men når selv dødboldserverne har været så ringe som de har været de seneste mange kampe, så bliver hans påvirkning på banen for lille.

Han skal dog have den respekt at han får længere snor end de fleste, i hvert fald i ligasammenhæng. Har svært ved at se ham excellere i Europa (palyoff kampene) og derfor ville jeg begynde at tænke på hvordan vi skal spille til august uden Jacob i start 11’eren.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

I min verden hvis man taber i dag, så bør man starte op med at bygge spillet op om evander og ud med Poulsen, og forberede sig til europa kampene

Det eneste der kommer noget fra er evander, frank og vores polske ven

James bør spilles ind nu. Jeg mener at james, kian og scholtz er bedste opstilling, kian er bedst på midterpositionen i 3 back kæden
Senest rettet af FCM2000 18. apr 2019, 19:24, rettet i alt 1 gang.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:
18. apr 2019, 18:56
Danand123 skrev:
18. apr 2019, 18:44
Ståle siger vi kun kan dødbolde. Men FCK har godt nok også lavet mange mål på dødbolde..to i dag so far.
Det sørgelige er, at FCK ikke engang har været specielt overbevisende i 1. halvleg, men når vi ikke bare én gang, men hele TO gange vælger ikke at dække op på hjørne, så graver vi fandme også vores eget hul! Hold kæft hvor er det bare for åndsvagt i sådan kamp her :shock:

FCK har en kæmpe chance til N'Doye og 2 dødbolde, og så tæller jeg ikke så meget andet...Det er edermagme bittert, at vi ikke dækker bedre op. Med mere skarphed i begge felter, så havde vi haft uafgjort nu, og på en god dag en 1-måls føring på en dag, hvor vi ikke selv har spillet os ud. Det er jo en vild chance, vi selv brænder lige inden pausen efter oplæg fra Evander.
Meget enig. Der er skarpheden til forskel i begge felter, som det også har været hele dette forår.
Alt det optur vi havde sidste forår har FCK i år. Det er der ikke noget at gøre ved.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Danand123

Indlæg af Danand123 »

:ach: •Det er jo ikke i Parken i dag vi taber guldet...men vi har godt nok brændt mange chancer her i foråret incl i dag. Og det er forskellen. Det eneste positive ved at tabe guldet tidligt er, at vi ikke taber det på hjemmebanen lige før pokalfinalen... og nu 3-0.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jesus hvor er vores midterforsvar til grin i dag

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

mousebreaker skrev:
18. apr 2019, 19:23
Jesus hvor er vores midterforsvar til grin i dag
De har været piv ringe hele foråret. I dag bliver de så rigtig udstillet.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

midtforsvaret er helt væk

Sparv og Poulsen skulle sætte evander og frank op, det kunne de ikke

Cortez

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
18. apr 2019, 19:23
THenry skrev:
18. apr 2019, 18:56
Danand123 skrev:
18. apr 2019, 18:44
Ståle siger vi kun kan dødbolde. Men FCK har godt nok også lavet mange mål på dødbolde..to i dag so far.
Det sørgelige er, at FCK ikke engang har været specielt overbevisende i 1. halvleg, men når vi ikke bare én gang, men hele TO gange vælger ikke at dække op på hjørne, så graver vi fandme også vores eget hul! Hold kæft hvor er det bare for åndsvagt i sådan kamp her :shock:

FCK har en kæmpe chance til N'Doye og 2 dødbolde, og så tæller jeg ikke så meget andet...Det er edermagme bittert, at vi ikke dækker bedre op. Med mere skarphed i begge felter, så havde vi haft uafgjort nu, og på en god dag en 1-måls føring på en dag, hvor vi ikke selv har spillet os ud. Det er jo en vild chance, vi selv brænder lige inden pausen efter oplæg fra Evander.
Meget enig. Der er skarpheden til forskel i begge felter, som det også har været hele dette forår.
Alt det optur vi havde sidste forår har FCK i år. Det er der ikke noget at gøre ved.
Ikke noget at gøre ved? Marginaler? Vil du da ikke lige pis... i øret, altså. Vi har ingen sult, ærgerrighed eller spilkoncept for den sags skyld. Der er sgu masser at gøre...

/Cortez

henker

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:
18. apr 2019, 19:02
henker skrev:
18. apr 2019, 18:45
Mere tiki taka tak!!!! Og mere stabilt levering af midtbane...

Slut med dødbold..

Er ikke fan af 343 system. Tynd defensive..
Problemet er ikke systemet. Problemet er at vi slet ikke er kommet igang spillemæssigt her i foråret. Boldene smides væk for let og for hurtigt frem i banen og alt for mange personlige fejl defensivt. Så er det ligegyldigt hvilket system vi spiller.
FCK er helt sikkert de rigtige mestre i år.
Stadig en god sæson vi har gang i pointmæssigt, men det vil godt nok smage skidt hvis vi ikke napper pokalen. Den har jeg også svært ved at tro på lige nu, men der er lang tid til medio maj og Brøndby er sandt for dyden heller ikke skræmmende i tiden.
Jo det mener jeg. Da vores wingback har lave så mange hule i forsvar. Samtidig har vi alle tre midtforsvar som er boldspillende. Hvilket medføre utrolig sårbar defensive.. Det beviser jo rigtig godt idag.. Desuden det også med langebold medfører at vi taber bold eller forærer bold til FCK.. Derfor protesterer jeg så ofte herinde at bestyrelsen eller trænerteam må indse indeni at det ligger simpelthen ikke ind til fcm..

henker

Indlæg af henker »

FCM2000 skrev:
18. apr 2019, 19:21
I min verden hvis man taber i dag, så bør man starte op med at bygge spillet op om evander og ud med Poulsen, og forberede sig til europa kampene

James bør spilles ind nu. Jeg mener at james, kian og scholtz er bedste opstilling, kian er bedst på midterpositionen i 3 back kæden
Tværtimod, svia skal blive. Kian og Joachim skal sælges.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

henker skrev:
18. apr 2019, 19:33
FCM2000 skrev:

Joackim ?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Selvflg skal Kian ikke sælges. Vil han gerne ud igen, så ok.
Næste sæson har vi Svia, Scholtz, James, Kian og Nico. Det er en stærk stoppergruppe at have.
Vi skal være stærkere på midtbanen og det er her jeg ser kaptajnen som det svage led efterhånden. Onuachu bliver solgt så der skal spilles en ny mand ind som frontangriber også. Selvom de i teorien kan vente med salget til sidste øjeblik og dermed have Paul med i de afgørende kampe, så tror jeg ikke på den variant.

Vores fremtid ser bestemt lys ud synes jeg, men det er til august det tæller og der er jeg ikke sikker på vi har tid nok til at sadle om. Desværre er jeg ikke fortrøstningfuld hvis vi ikke forsøger.

Vi har simpelthen vist for ringe kvalitet dette forår. Tillykke til FCK - det er meget fortjent, selvom det gør fandens ondt at skrive

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Fy for en skefuld. Vi ligner fra første fløjt nogle, der ikke tror på det. Som det plejer at være i Parken (eller Brøndby stadion for den sags skyld).

Taktikken er dybe bolde i rummene bag bagkæden, og så starter man ellers Evander.... Som på vanlig vis spiller fuld tid, har han kontraktuel ret til det?

Paul er tilbage ved bad-Paul, vel nærmest det ringeste han har været? Forskellen på ham og Damen er enorm. Joel er i formkrise, og alligevel sidder MDT uden for truppen? Midterforsvaret er hullet som en si. Jakob Poulsen er færdig meget snart.

Og så piller man Sparv, måske dagens bedste?, ud for en totalt formsvag Mabil.

Der er virkelige mange dispositioner fra KA, jeg ikke forstår. Og der er virkelig mange spillere, som er meget meget dårlige for tiden. Det eneste positive er, at Brøndby er ligeså ringe.

henker

Indlæg af henker »

FCM2000 skrev:
18. apr 2019, 19:36
henker skrev:
18. apr 2019, 19:33
FCM2000 skrev:

Joackim ?
Sry.. Jeg er ude af vejret.. Jeg mener szolt 😊

Cortez

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
18. apr 2019, 19:51
Selvflg skal Kian ikke sælges. Vil han gerne ud igen, så ok.
Næste sæson har vi Svia, Scholtz, James, Kian og Nico. Det er en stærk stoppergruppe at have.
Vi skal være stærkere på midtbanen og det er her jeg ser kaptajnen som det svage led efterhånden. Onuachu bliver solgt så der skal spilles en ny mand ind som frontangriber også. Selvom de i teorien kan vente med salget til sidste øjeblik og dermed have Paul med i de afgørende kampe, så tror jeg ikke på den variant.

Vores fremtid ser bestemt lys ud synes jeg, men det er til august det tæller og der er jeg ikke sikker på vi har tid nok til at sadle om. Desværre er jeg ikke fortrøstningfuld hvis vi ikke forsøger.

Vi har simpelthen vist for ringe kvalitet dette forår. Tillykke til FCK - det er meget fortjent, selvom det gør fandens ondt at skrive
Det er jeg til gengæld helt enig i. FCK fortjener mesterskabet. De har et koncept og spillerne til at udføre det. Hvor vi ligner nogle der aldrig har spillet på samme hold før.

KA har ikke overbevist.

/Cortez

Besvar