SL R28: Esbjerg - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP

Re: SL R28: Esbjerg - FCM

Indlæg af HKP »

bifr05t skrev:
7. apr 2019, 18:16
HKP skrev:
7. apr 2019, 18:08
HKP skrev:
7. apr 2019, 18:07
Vi taber 2 points i dag fordi vi vælger at spille antifodbold efter at Mabil brænder helt blank foran mål....

Så vælger vi gudhjælpemig at beslutte at lukke ned for fodbold og bruge hjørnesparket på LORT. Kort fedtspil.... intet mindre.... bolden tabt efter tre sekunder.... Det er fodboldkarma der straffer os her, så fortjent at EfB får scoret.....

Jeg ved at stort set alle er uenige med mig i det her, men i kan jo se hva det fører til.....
VI HAR POUL OG MANGE ANDRE DER KAN STIGE OP TIL ET HJØRNE..... VI HAR ENDDA SCORET PÅ ET TIDLIGERE I KAMPEN.....!!!
Midtjylland havde 12 hjørnespark i løbet af kampen, og deraf blev kun 1 målfarligt (altså Poulsens scoring). De resterende 11 var ikke noget at råbe hurra for.
Meget Muligt.... men det er årsagen til at vi igen pisser to point væk nede på havnen. Så måske vi skulle fokusere på at få lukket sådan en kamp istedet.... (det alle de høje herrer inkl. træner fabler om konstant.....)

THenry

Indlæg af THenry »

Dårlig præstation. Særligt offensivt var det skuffende. Vi skaber alt for lidt. Poulsen, Evander og Wikheim skaber godt nok ikke meget, og Paul og Mabil formøbler de store omstillingschancer, som vi får i 2. halvleg, da vi skal lukke kampen. Derudover skaber vi for lidt på et to-cifret antal hjørnespark.

MDH leverer heller ikke i øjeblikket. Håber derfor vi snart får Kurzawa på banen igen!

Jeg var egentlig fortrøstningsfuld i forhold til, at vores forsvar kunne holde Esbjerg væk fra det store, men vi ender jo med at give 2 latterlige mål væk i anden halvleg. Vi må jo aldrig lukke 2 mål ind i sådan en kamp her. Så meget kom EFB vel heller ikke frem til?

2 åndsvage point vi selvforskyldt igen smider. Ligesom sidst vi spillede i Esbjerg. Hvor er det bare dumt!

Frank var MOM.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Vi er åbenbart bare ikke bedre, klogere, skarpere. Gigantisk drop af Jesper Hansen, efter Mabil totalt tosset dribler ned mod eget mål og mister den let. Efter han har brændt en direktør, serveret af Paul der selv missede en 100% minutter forinden. 11 hjørnespark uden at blive farlige bortset fra et frisparksmål.

Det står fandme skidt til. Hvordan kan KA blive ved ar give MdH backen? Hvorfor får Døhr ikke chancen? Og hvorfor fanden er vi ikke mere kyniske!!!?

Vijen

Indlæg af Vijen »

Vi har for mange spillere på banen som gerne vil det flotte. Vi har brug for at få sparv ind igen og være skraldemand. Så må vi have 2 frie elektroner omkring spidsangriberen istedet for fløje som ikke fungere atm. Her tænker jeg evander + en som strækker banen.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kadrii har karatæne i næste kamp mod FCM

håber OB kan stjæle 2 point fra FCK

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Har ikke set kampen i dag men jeg kan fornemme at det er en tro kopi af alle andre kampe i foråret. Det eneste spørgsmål er om at modstanderne finder ud af at profitere af at vi ikke formår at lukke kampene. Det er vi bare ikke i stand til fordi kvaliteten i boldomgang og afslutninger er på ferieniveau.

Kenneth Andersen har på ingen måde imponeret, men jeg vil ikke måle ham på hvad der sker nu, men på hvad der sker til august. Det er helt tydeligt at vi er i en transformationfase til noget andet og det er helt sikkert en del af en større plan oppefra. Det er på sin vis også fair nok at se vi ikke bare kan blive ved med at vinde med dårlig kvalitet på bolden og dødbolde der kan redde det hjem sammen med en god portion held. Dårligere er ligaen heldigvis ikke selvom det godt nok er tæt på. Forskellen på dette og sidste forår er velsagtens små marginaler. Vi spiller lige så elendigt men skaber paradoksalt nok mange flere chancer, som vi så modsat sidste år, ikke formår at udnytte.

En midtbane bestående af Polle og Evander er for tynd. Det må være tydeligt for enhver. Jacob fylder ikke nok. Vi er nødt til at spille med en 3 mands midtbane når Evander skal have en central rolle sammen med Jacob. Og det skal han!

Polle skal have lov til at spille en skidt sidste sæson af sin kontrakt før han stopper uden at der falder ukvemsord af. Det mener jeg han har gjort sig fortjent til. Men så heller ikke mere end det. Han skal oppe sig hvis han ikke skal på bænken. Med en god venstrebenet server i Kurzawa og en god højre benet server i Joel, samt to gode alternativer på frispark som Kurzawa og Evander, så er der ikke så meget mere som taler for at Polle skal være fredet fra at komme på bænken.

Den fede dame har ikke sunget færdig endnu, men taber vi i Parken så er hun vist i gang med sidste vers.

En sidste ting: hvad fanden sker der egentlig med forsvaret. Vi er da begyndt at lukke forholdsvist mange mål ind. Hvorfor ?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Som jeg har skrevet før. Vi har ikke hentet et eneste point i sæsonen ved at score til allersidst i kampen. Men til gengæld sat point til mod ob, AaB og to gange Esbjerg til sidst. Manglende marginaler giver ikke noget mesterskab.

Og jo vi spiller heller ikke prangende.

Pisse træt at vi ikke gider spille færdig. Hvad var det for et hjørnespark til sidst?

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Som jeg har skrevet før. Vi har ikke hentet et eneste point i sæsonen ved at score til allersidst i kampen. Men til gengæld sat point til mod ob, AaB og to gange Esbjerg til sidst. Manglende marginaler giver ikke noget mesterskab.

Og jo vi spiller heller ikke prangende.

Pisse træt at vi ikke gider spille færdig. Hvad var det for et hjørnespark til sidst?

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Jeg mener stadig, at ansvaret ligger hos KA. Jeg hørte engang en topchef sige, at “de fleste bliver forfremmet en gang for meget..” - og det er præcis hvad jeg tror er sket her. KA er er en dygtig træner, han kan sit kram, men han er bare ikke god nok til at være træner i en topklub med FCM’s ambitioner (hvilket Glenn forøvrigt heller ikke var). Det er ikke for at skyde på KA, for hvem ville i hans sted ikke sige “ja tak” når man blev tilbudt at stå i spidsen og et mesterhold? Sagen er bare, at her efte r vinterpausen har resultaterne vist, at han ikke har formået at være en “mestertræner”. I efteråret kunne han lukrere på Jess Thorups arbejde, truppen og holdet kørte mere eller mindre af sig selv, men efter pausen har han skulle træde til, at diktere spillet, spillerne, taktikken, træningen osv. - og der har han ganske enkelt fejlet.
Han bliver imidlertid reddet af, at han er “ den gode fortælling” for klubben. Han er beviset på, at klubben er selvforsynende med trænere, at klubbens DNA, klubbens profil og klubbens spillestil er så fasttømret, at en ungdomstræner uden problemer kan tage over. Den gode fortælling vil Steinlein og Ankersen ikke sætte over styr, så derfor er KA her også i 2020, uanset hvordan det går ( naturligvis så længe vi er i top 4-5) - det “ prestigetab” ønsker Steinlein ikke at tage....men det bliver KA ikke en succes af

SimonH

Indlæg af SimonH »

Erik skal ud på bænken nu. Langsom i tanke og handling og ekstrem ugidelig og en håbløs attitude

ben2han

Indlæg af ben2han »

Der er mange spørgsmål der kan stilles, f.eks.

- man køber en Junior B, for lidt mere end 16 mill kr. + 15 pct ved videresalg, han har spillet 1 kamp for reserveholdet, det virker useriøst af trænerteamet.

- Poulsen har patent på en plads på holdet, uanset om han stiller op med en rolattor.

- Men holdet kan stadig selv bestemme om de vil være mestre, men for mig virker der til at være en ubalance på holdet, om det er mentalt ?

- Mabil, wickheim og Hassen virker ikke i form.

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Lad mig starte med at sige at det var et yderst skuffende dag i dag. Med den kvalitet vi har burde vi aldrig lukke Esbjerg tilbage i kampen. Og så to gange!
Men hold dog fast, hvor folk maler fanden på vaeggen herinde, og vil se både traenerens og alverdens spilleres hoved på et fad ved første lejlighed.
Jep, vi har ikke spillet ret meget god fodbold i dette forår og der er helt klar en balance / kemi på holdet, som ikke helt fungerer. Men det har vi jo prøvet før.
På maerkelig vis har vores ellers så solide og erfarne defensiv set vakkelvorn ud og igen i dag lukker vi to mål ind mod et ordinaert Esbjerg hold. Ikke mesterskabsvaersigt eller Europaeisk for den sags skyld.
Jeg mener primaert, og har sagt det før, at vi har et problem på midtbanen, når vi spiller Evander og Poulsen sammen. Andre har også bemaerket det. Vi mangler pondus, dynamik og defensiv karakter. Poulsen bliver ikke yngre og Evander har mange forcer, men de ovennaevnte er ikke nogle af dem.
Så er spørgsmålet for mig om vi skal ofre en kant og spille med tre centralt - hvilket også godt kan blive lidt tungt med tre midterforsvarer - eller om vi skal ofre Evander og lade ham dele spilletiden med Poulsen, som vel ret beset også snart skal have nogle pauser til de traette, gamle ben. Folk snakker så meget om Poulsens afløser, men måske kunnne Evander lige så stille begynde at udfylde den rolle ved siden af Sparv.
Skuffende resultat, men mener stadig vi har en fremragende trup, et rigtig godt traenersetup og en generelt god filosofi, vi mangler bare at finde melodien og det skal snart ske, hvis vi skal have en chance for guld!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

ben2han skrev:
7. apr 2019, 20:24
Og så stiller du kun et halvt spørgsmål derefter. :P

Men ja, det var desværre runden, hvor FCK fik slået hullet. Forskellen på dem og os kan vel reelt koges ned til graden af tossestreger i overtiden. Der har vi bare lavet flere.

Kommer der flere pointtab nu, begynder vi at være der, hvor man må overveje, at alle ressourcerne skal sættes ind på at vinde pokalen. Så handler det om at toppe d. 17. maj.

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
7. apr 2019, 19:28
Har ikke set kampen i dag men jeg kan fornemme at det er en tro kopi af alle andre kampe i foråret. Det eneste spørgsmål er om at modstanderne finder ud af at profitere af at vi ikke formår at lukke kampene. Det er vi bare ikke i stand til fordi kvaliteten i boldomgang og afslutninger er på ferieniveau.

Kenneth Andersen har på ingen måde imponeret, men jeg vil ikke måle ham på hvad der sker nu, men på hvad der sker til august. Det er helt tydeligt at vi er i en transformationfase til noget andet og det er helt sikkert en del af en større plan oppefra. Det er på sin vis også fair nok at se vi ikke bare kan blive ved med at vinde med dårlig kvalitet på bolden og dødbolde der kan redde det hjem sammen med en god portion held. Dårligere er ligaen heldigvis ikke selvom det godt nok er tæt på. Forskellen på dette og sidste forår er velsagtens små marginaler. Vi spiller lige så elendigt men skaber paradoksalt nok mange flere chancer, som vi så modsat sidste år, ikke formår at udnytte.

En midtbane bestående af Polle og Evander er for tynd. Det må være tydeligt for enhver. Jacob fylder ikke nok. Vi er nødt til at spille med en 3 mands midtbane når Evander skal have en central rolle sammen med Jacob. Og det skal han!

Polle skal have lov til at spille en skidt sidste sæson af sin kontrakt før han stopper uden at der falder ukvemsord af. Det mener jeg han har gjort sig fortjent til. Men så heller ikke mere end det. Han skal oppe sig hvis han ikke skal på bænken. Med en god venstrebenet server i Kurzawa og en god højre benet server i Joel, samt to gode alternativer på frispark som Kurzawa og Evander, så er der ikke så meget mere som taler for at Polle skal være fredet fra at komme på bænken.

Den fede dame har ikke sunget færdig endnu, men taber vi i Parken så er hun vist i gang med sidste vers.

En sidste ting: hvad fanden sker der egentlig med forsvaret. Vi er da begyndt at lukke forholdsvist mange mål ind. Hvorfor ?
Arh. Det er vist risikabelt for modstanderen at spille på, at vi ikke kan lukke kampene ;)
Paul skal bare ligge en aflevering på tværs til Mabil til et let tap in, og så havde kampen været lukket til 3-1. Mabil brænder også en stor omstillingschance inden EFBs udlignet. Det er altså ikke chancer, som vi brænder i hver kamp!

Jeg undrer mig også over, hvorfor vores ellers normalt så solide defensiv giver så dumme mål væk. Som jeg ser det, så laver vi en 2-3 fejl på 2-2 målet. Det mindede om kampen i Esbjerg i grundspillet. Du har helt ret. Denne kamp var en tro kopi. Bortset fra, at vi spillemæssigt var dårligere i dag. Vi skabte ikke meget hverken i åbent spil eller på et hav af dødbolde.

Som jeg ser det, så er vores store problem, at kantspillerne bare er formsavge (i dag kombineret med Evander og Polle og så skaber vi altså ikke meget udover på omstillinger). Havde virkelig håbet, at Wikheims fine indhop mod OB kunne løfte ham, men der kom for lidt fra hans kant. Mabil har slet ikke kunne finde takterne fra efteråret. Der er desværre nok en god årsag til dette. Rilwan og Kraev har heller ikke udrettet noget som helst, når de har fået chancen. Frank er den eneste kant, der spiller godt i øjeblikket.

Jeg er med på 3-5-2. Særligt da jeg efterhånden ikke har et problem med, at enten Wikheim og/eller Mabil skal på bænken. Evander på 10'eren og en central midtbanespiller sammen med Polle (der alligevel ikke vinder mange dueller) giver god mening. Derudover ville det passe mig fint med Kurzawa i stedet for MDH.

THenry

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
7. apr 2019, 20:38
ben2han skrev:
7. apr 2019, 20:24
Og så stiller du kun et halvt spørgsmål derefter. :P

Men ja, det var desværre runden, hvor FCK fik slået hullet. Forskellen på dem og os kan vel reelt koges ned til graden af tossestreger i overtiden. Der har vi bare lavet flere.

Kommer der flere pointtab nu, begynder vi at være der, hvor man må overveje, at alle ressourcerne skal sættes ind på at vinde pokalen. Så handler det om at toppe d. 17. maj.
Desværre er forskellen mellem FCK og FCM, at FCK vinder på en dårlig dag, mens vi smider point i overtiden på en dårlig dag. Jeg synes ikke, at FCK ser skræmmende ud, men de har bare marginalerne/kynismen/heldet. Alt det vi selv havde sidste forår!

FCK har stadigvæk en kamp i Farum, en i Esbjerg, 2 x Brøndby og 2 x mod os. Så der er masser af point at spille om endnu, og jeg tror også de kommer til at smide points

Den største bekymring er desværre, at vi heller ikke selv ligner et hold, der bare lige gør rent bord i vores restprogram. Vi har ikke ramt niveau fra efteråret, og der er desværre for mange af vores profiler, der ikke peaker i øjeblikket. Det er et kritisk tidspunkt, når vi nærmer os opløbsstrækningen. Til gengæld må vi glæde os over, at det lykkedes sidste år, hvor odds (skader til nøglespillere og endnu ringere spillemæssigt udtryk og chanceskabelse) var sværere end i år. Vi havde en gylden uge med sejre i Brøndby og Parken og det var nok. Kan vi levere en lignende afslutning, så kan vi stadigvæk nå det!

Besvar