Torsdags kampen er endda Skærtorsdag ude mod FCK! Så reelt kun 1 træls hverdagskamp!
Superligaen 18/19
Re: Superligaen 18/19
Høvdingen af Herning
Wauw. Den havde jeg ikke lige spottet. Fremragende at det kun er FCN på udebane, hvor at vi nok ikke bliver alt for mange.
-
Steffen am
Skulle til at sige at divisionsforeningen ikke gør meget for at dække over de er placeret i Brøndby, men kan måske forklares med OB's situation.
Men bemærkelsesværdig op til pokalsemifinalerne, at Brøndby får lov at spille om fredagen (1. prioritet der er blevet flyttet), mens at AaB stadig skal spille om søndagen.
Altså har Brøndby 2 dages forberedelse mere end Aalborg, og så endda i Brøndby.
OB, har en dags mere forberedelse vi har, i vores opgør, men vi har så til gengæld hjemmebane.
Er lidt spændt på runde 32 og 36 i forhold til formel 1
Runde 32, er der Grand Prix i Baku med starter 14.10
Brøndby skal spille kl. 16.00
Et Grand Prix kan tage op til 2 timer, men ved ikke om det er aktuelt i Baku.
Runde 36 til gengæld.
Alle kampene i mesterskabsslutspillet skal spille 17.00
mens Monaco Grand Prix´et starter 15.10, og er som regel det Grand Prix der kommer tættest på de 2 timer, afhængig af regn og Safety-Car.
Tør Viasat satse? Ærgerlig over ikke at kunne lave optakt på tv3+?
Nye tider, eller bliver de flyttet til kl. 18? Hvis de kan det, nu der er tale om 3 kampe. Har Viasat dummet sig?
Og ja, hvis vi kommer i pokalfinalen
SL Søndag d. 12/5 FCM - FCK
PF Fredag d. 17/05 xxx - xxx (hvor?)
SL Mandag d. 20/5 BIF - FCM
Næsten i sig selv en grund til at håbe Parken eller Brøndby Stadion ikke får lov til at blive værter for pokalfinalen, i hvert fald ikke hvis Brøndby, skulle vinde over AaB.
Men potentielt ret afgørende 8 dage.
Men bemærkelsesværdig op til pokalsemifinalerne, at Brøndby får lov at spille om fredagen (1. prioritet der er blevet flyttet), mens at AaB stadig skal spille om søndagen.
Altså har Brøndby 2 dages forberedelse mere end Aalborg, og så endda i Brøndby.
OB, har en dags mere forberedelse vi har, i vores opgør, men vi har så til gengæld hjemmebane.
Er lidt spændt på runde 32 og 36 i forhold til formel 1
Runde 32, er der Grand Prix i Baku med starter 14.10
Brøndby skal spille kl. 16.00
Et Grand Prix kan tage op til 2 timer, men ved ikke om det er aktuelt i Baku.
Runde 36 til gengæld.
Alle kampene i mesterskabsslutspillet skal spille 17.00
mens Monaco Grand Prix´et starter 15.10, og er som regel det Grand Prix der kommer tættest på de 2 timer, afhængig af regn og Safety-Car.
Tør Viasat satse? Ærgerlig over ikke at kunne lave optakt på tv3+?
Nye tider, eller bliver de flyttet til kl. 18? Hvis de kan det, nu der er tale om 3 kampe. Har Viasat dummet sig?
Og ja, hvis vi kommer i pokalfinalen
SL Søndag d. 12/5 FCM - FCK
PF Fredag d. 17/05 xxx - xxx (hvor?)
SL Mandag d. 20/5 BIF - FCM
Næsten i sig selv en grund til at håbe Parken eller Brøndby Stadion ikke får lov til at blive værter for pokalfinalen, i hvert fald ikke hvis Brøndby, skulle vinde over AaB.
Men potentielt ret afgørende 8 dage.
-
Steffen am
Vi har ikke snakket så meget om FCK, der blokere deres udljede spillere i kampe mod dem.
Er det noget Ulvegraven her en holdning til?
Så det blev diskuteret i stor stil i Superliga XL, med overvægt imod at det er ok.
Jeg undrer mig over det manglende synspunkt, at det klart er FCM der lejer flest spillere ud, og det åbner for at FCM jo også kan gøre sig brug af det fremadrettet. Åbnet for en ladeport?
Tøfting var så ved at nævne at det måske er ulovligt at skrive i en lejekontrakt, men blev så ikke oplyst om det faktisk forholder sig sådan.
Er det noget Ulvegraven her en holdning til?
Så det blev diskuteret i stor stil i Superliga XL, med overvægt imod at det er ok.
Jeg undrer mig over det manglende synspunkt, at det klart er FCM der lejer flest spillere ud, og det åbner for at FCM jo også kan gøre sig brug af det fremadrettet. Åbnet for en ladeport?
Tøfting var så ved at nævne at det måske er ulovligt at skrive i en lejekontrakt, men blev så ikke oplyst om det faktisk forholder sig sådan.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/pok ... dtjylland/
Kampen efter pokalfinalen er blevet rykket til mandag
Kampen efter pokalfinalen er blevet rykket til mandag
-
Steffen am
Men den var jo ikke programsat?
Er det nu pga den Ekstrabladet journalist, det startede en ikke-diskussion?
Men ret forventeligt og fint
Nej. DBU kan lige så godt programlægge kampen nu, da den kun kan spilles på det fastsatte tidspunkt. Det vil være uansvarligt at lade de to hold mødes f.eks. to dage efter pokalfinalen.Steffen am skrev: ↑6. apr 2019, 11:14Men den var jo ikke programsat?
Brøndby spillede også den sidste kamp i runden i sidste sæson på bagkant af pokalfinalen.
-
Steffen am
Men også derfor jeg mente at det var en ikke-diskussion.
Alt andet ville være tåbeligt og ulogisk
Alt andet ville være tåbeligt og ulogisk
Jeg ved ikke om, det her er den rette tråd (ellers må admin flytte det til en anden), men jeg håber, at der kommer en sanktion fra DBU på det her https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ab/7589546
En eller anden form for straf er det eneste, der virker, hvis DBU vil noget som helst med mange års kampagner mod racisme, homofobi og diskrimination etc. De bliver simpelthen nød til snart at statuere et eksempel, hvis der skal være respekt om DBUs arbejde ift. dette. Ingen tager dem alvorligt alligevel. Det er bare løse ord og tomme floskler uden handling, der kommer fra DBU, og problemet har jo hersket i mange år, og de har helt sikkert kendt til det (det vil man naturligvis ikke indrømme i DBU), men stiltiende accepteret det.
Diskrimenerende tilråb er vel nærmest noget man kan høre hver runde på danske stadions (inklusivt eget stadion), og har kunnet i mange år, men så længe, der ikke falder nogen straf, så er det ikke noget, der stopper automatisk.
De tabte da fuldstændig sutten på Vestegnen i går. Jeg kan sagtens forstå, at man kan være i sine følelses vold og være sur på en modspiller eller dommer UNDER en kamp, men det var jo ikke lige frem tilfældet i går, når den implicerede spiller slet ikke var på stadion i Farum og Brøndby i øvrigt havde udlignet i sidste minut!
"Danmarks bedste fans" skulle da lige i fokus og løbe med opmærksomheden igen. På en stupid måde!
Nu hvor der alligevel er fokus på emnet, og Vibår potentielt er tilbage i Superligaen i næste sæson, så kan det være, at vi også skal kigge indad og byde dem velkommen med en ny sang (den gamle sang passer dårligt ind anno 2019) i anledning af, at vi bliver 20 år, og dermed er kommet over puberteten?
En eller anden form for straf er det eneste, der virker, hvis DBU vil noget som helst med mange års kampagner mod racisme, homofobi og diskrimination etc. De bliver simpelthen nød til snart at statuere et eksempel, hvis der skal være respekt om DBUs arbejde ift. dette. Ingen tager dem alvorligt alligevel. Det er bare løse ord og tomme floskler uden handling, der kommer fra DBU, og problemet har jo hersket i mange år, og de har helt sikkert kendt til det (det vil man naturligvis ikke indrømme i DBU), men stiltiende accepteret det.
Diskrimenerende tilråb er vel nærmest noget man kan høre hver runde på danske stadions (inklusivt eget stadion), og har kunnet i mange år, men så længe, der ikke falder nogen straf, så er det ikke noget, der stopper automatisk.
De tabte da fuldstændig sutten på Vestegnen i går. Jeg kan sagtens forstå, at man kan være i sine følelses vold og være sur på en modspiller eller dommer UNDER en kamp, men det var jo ikke lige frem tilfældet i går, når den implicerede spiller slet ikke var på stadion i Farum og Brøndby i øvrigt havde udlignet i sidste minut!
"Danmarks bedste fans" skulle da lige i fokus og løbe med opmærksomheden igen. På en stupid måde!
Nu hvor der alligevel er fokus på emnet, og Vibår potentielt er tilbage i Superligaen i næste sæson, så kan det være, at vi også skal kigge indad og byde dem velkommen med en ny sang (den gamle sang passer dårligt ind anno 2019) i anledning af, at vi bliver 20 år, og dermed er kommet over puberteten?
Enig i det hele. Jeg synes dog, det er vigtigt, at vi kigger indad, førend vi kritiserer Brøndby og råber på sanktioner. Vi kan i al fald ikke kalde os moralens vogter - den banner mod Malmø var en skændsel, uanset hvad tanken bag var. Hvis Brøndby skal straffes nu, så burde vi også være straffet dengang.THenry skrev: ↑9. apr 2019, 11:13Jeg ved ikke om, det her er den rette tråd (ellers må admin flytte det til en anden), men jeg håber, at der kommer en sanktion fra DBU på det her https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ab/7589546
Helt enig. Det banner mod Malmö var en decideret skamplet!
Det var bestemt heller ikke min intention at være moralens vogter, for vi kan selv gøre det bedre, og det er naturligt at kigge indad (for vi er jo ikke meget bedre end andre, når det kommer til stykket), når andre fangrupper har åbnet op for emnet.
Når vi forlanger større kvalitet på banen, så er det vel lige så relevant at spørge, om vi ikke også selv kan gøre det bedre udenfor banen?
Synes det er ved at være lidt slidt og stenalderagtigt på 10-15. år at synge at folk fra Vibår er bøsse. Der må vi snart kunne komme op med noget bedre!
Det var bestemt heller ikke min intention at være moralens vogter, for vi kan selv gøre det bedre, og det er naturligt at kigge indad (for vi er jo ikke meget bedre end andre, når det kommer til stykket), når andre fangrupper har åbnet op for emnet.
Når vi forlanger større kvalitet på banen, så er det vel lige så relevant at spørge, om vi ikke også selv kan gøre det bedre udenfor banen?
Synes det er ved at være lidt slidt og stenalderagtigt på 10-15. år at synge at folk fra Vibår er bøsse. Der må vi snart kunne komme op med noget bedre!
Jeg er helt enig. Men det virker til, at de sange har sat sig fast hos enkelte grupperinger af fans. Som vi så i går med BIFs fans, så er der grupperinger, der dyrker det at være grænsesøgende og bevidst provokerende ift dette område, når lejligheden byder sig. Man kan i dag også se flere folk, der forsvarer deres ret til at råbe homofobiske ting på et fodboldstadion. For mig er det patetisk, uintelligent og barnligt. Jeg krummer tæer, hver gang det sker.
Der er så mange ting man kan råbe, som hverken er racistisk eller homofobisk, som uden problemer formidler ens mishag mod en modstander eller dommer. Gør det i stedet. Et stadion er altså ikke et frirum, hvor man lige kan være lidt hygge-racist eller hygge-homofob sammen med drengene uden at det betyder noget. Man stempler sig selv og trækker klubben og vi andre fans med sig ned i sølet, fordi vi bliver skåret over en kam.
Der er så mange ting man kan råbe, som hverken er racistisk eller homofobisk, som uden problemer formidler ens mishag mod en modstander eller dommer. Gør det i stedet. Et stadion er altså ikke et frirum, hvor man lige kan være lidt hygge-racist eller hygge-homofob sammen med drengene uden at det betyder noget. Man stempler sig selv og trækker klubben og vi andre fans med sig ned i sølet, fordi vi bliver skåret over en kam.
"Ytringsfriheds-argumentet" bliver jo jævnligt anvendt i forskellige sammenhænge (også udenfor sportens verden) for at legitimere tåbelige handlinger (jeg ønsker ikke at trække tråden i en politisk retning eller andet, så nævner ingen eksempler), så det er efterhånden blevet en automat-reaktion, at man altid kan trække det argument frem, hvis man ikke lige kan komme på bedre argumentation.
En interessant tanke er, at man i de fleste andre sportsgrene vel har andre måder at udtrykke sin mishag mod dommere og modstander end med homofobiske og racistiske råb/sange, som har været en del af fodboldkulturen i mange år?
I f.eks. ishockeyhallen eller håndboldhallen (det handler sikkert om, om at håndbold tiltrækker et helt andet publikums-segment) har fans vel fundet andre måder at ytre sig negativt på, uden det nødvendigvis bliver diskriminerende, eller tager jeg fejl her?
En interessant tanke er, at man i de fleste andre sportsgrene vel har andre måder at udtrykke sin mishag mod dommere og modstander end med homofobiske og racistiske råb/sange, som har været en del af fodboldkulturen i mange år?
I f.eks. ishockeyhallen eller håndboldhallen (det handler sikkert om, om at håndbold tiltrækker et helt andet publikums-segment) har fans vel fundet andre måder at ytre sig negativt på, uden det nødvendigvis bliver diskriminerende, eller tager jeg fejl her?
Ytringsfrihed handler jo ikke om, at du må sige hvad du vil. Der er stadig en lovgivning, der gør at man ikke må ytre sig racistisk eller homofobisk. Så folk der bruger det argument, har ikke forstået hvad ytringsfrihed er.