SL R26 FCM-Sønderjyske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
tubbe93

Re: SL R26 FCM-Sønderjyske

Indlæg af tubbe93 »

Ravnen skrev:
18. mar 2019, 17:30
Nogen som har set en forklaring fra Sønderjyske på at de ikke overholdt fair play og gav os bolden, lige inden straffesparks-situationen?
Glen udtaler på nedenstående link, at han efter at have set situationen på tv, mener, at SE skulle have skudt bolden tilbage.

Men jeg tror, at det var Mart Lieder, der sikrede, at de spillede den op. Da spillet var stoppet, var han tilbage og sige noget til sin medspiller, der skal tage situationen. Det kunne meget vel ligne, at det var hollænderen, der dikterede, at de skulle gå efter den.

https://www.aoh.dk/artikel/flelserne-i- ... iddersholm
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

TrueWolfMidt skrev:
18. mar 2019, 18:57
Saemala skrev:
18. mar 2019, 18:42
Jeg giver ikke en skid for det fairplay fis, med at skyde bolden ud, når en spiller ligger ned. Det er ene og alene dommerens ansvar.
Men når så dommeren fløjter af, så sparker man den kraftedeme ned til holdet der havde bolden. Alt andet er svineri.
Fuldstændig enig. Længere er den ikke. Dommeren burde fløjte og fortælle at vi spiller med fairplay og ikke lade SE fortsætte spillet.
Dommeren kan ikke rigtig sige noget. Fair play er god stil og det er der rimelig konsensus om, men ifølge fodboldens regler er det jo ikke et krav.

974

Indlæg af 974 »

DenStolteJyde skrev:
19. mar 2019, 11:47
TrueWolfMidt skrev:
18. mar 2019, 18:57
Saemala skrev:
18. mar 2019, 18:42
Jeg giver ikke en skid for det fairplay fis, med at skyde bolden ud, når en spiller ligger ned. Det er ene og alene dommerens ansvar.
Men når så dommeren fløjter af, så sparker man den kraftedeme ned til holdet der havde bolden. Alt andet er svineri.
Fuldstændig enig. Længere er den ikke. Dommeren burde fløjte og fortælle at vi spiller med fairplay og ikke lade SE fortsætte spillet.
Dommeren kan ikke rigtig sige noget. Fair play er god stil og det er der rimelig konsensus om, men ifølge fodboldens regler er det jo ikke et krav.
Enig i at dommeren ikke efterfølgende kan foretage sig noget!
Det ses dog ofte at dommeren inden kastet lige viser med fagter og sikkert også siger, at det "forventes" at bolden spilles tilbage til modstanderen..

Jeg tror at Sønderjyske spillerne var i deres følelsers vold fordi de mente, at de var blevet snydt for et frispark, og måske de endog ønskede at modbevise at de i hvert fald ikke bare lagde sig ned i slutminutterne (som sidste år)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Men dommeren foretager sig vel det at han ikke dømmer straffe på bolden. Det ville have fået kampen til at eksplodere. Men det kan også være han bare ikke så hånden på bolden..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
19. mar 2019, 12:39
Men dommeren foretager sig vel det at han ikke dømmer straffe på bolden. Det ville have fået kampen til at eksplodere. Men det kan også være han bare ikke så hånden på bolden..
Jeg tror bestemt ikke han så det som hands. Så havde han fløjtet det er jeg ikke et sekund i tvivl om uanset fair play situationen eller ej. Alt andet ville være en parodi.
Forstår ikke hvorfor Joel ikke er mere forsigtig i den situation. Ret beset burde det have kostet to point.

Efter min mening er det dog tåbeligt at man i en situation som denne skal dømme straffe. Komplet tåbeligt at reglerne ikke kan tage højde for situationen. Det er sateme en hård straf når modstanderne ikke er blevet frataget noget som helst. Det er selvflg helt i orden at dømme straffe hvis han tager bolden med hånden for at den ikke skal ryge hen til en modstander, eller hvis han blokerer en afslutning/aflevering i feltet. SÅ er modstanderne frataget en potentiel målgivende situation.

At tildele et straffe for en situation a la den Joel skabte er i min verden galimatias.

Det ændrer dog ikke ved at reglerne er som de er og at dommeren burde have dømt straffe og Joels uforsigtighed skulle have sat os 3 point efter FCK
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Man kan i hvert fald sige, at det er et eksempel på noget, hvor VAR ville blive svinet, se bare hvor hård en medfart VAR fik under VM, primært pga. hands situationer.

Kan godt se den kan dømmes, men straffen vil jo slet ikke stå mål med forseelesen, hvis det gav straffe.
Kunne være fedt med nye hands-regler, for jeg tror vi ville have været sure hvis den blev dømt. Forestil jer den kom under VAR-review.

Besvar