Fair nok, jeg troede du mente den hvor han dykker ned i knæhøjde for at få hoved på.mousebreaker skrev: ↑17. mar 2019, 19:28Samme hovedstød situation vi snakker om. Paul spiller en flot kamp. Han er først på bolden i feltet konstant. På en god dag går der 2 eller 3 ind uden det ville være for vildt.Benzo skrev: ↑17. mar 2019, 19:12Arh, synes nu heller ikke Paul gør det rigtige ved den han header over mål, han havde ikke behøvet at hoppe for at komme til den bold. Men han gør det rigtige ved den der rammer indersiden af stolpen, bare uheld den ikke gik ind.mousebreaker skrev: ↑17. mar 2019, 19:05
Ja, men jeg synes sgu Paul gør alt rigtig lige pånær ved hovedstødet med 5 minutter tilbage.
SL R26 FCM-Sønderjyske
Re: SL R26 FCM-Sønderjyske
J. Hansen har kæmpeandel i SE mål, han har intet at gøre ude ved AS, og anden omgang holder han ikke bolden.
Vedr. Steinleins store klinge, så er Løssl snart kontraktfri, så hvis der skal være hold i de ord, kunne det netop være at hente en PL målmand.
Vedr. Steinleins store klinge, så er Løssl snart kontraktfri, så hvis der skal være hold i de ord, kunne det netop være at hente en PL målmand.
Som andre så må jeg rose Kurzawa og James. Særligt Kurzawa indgår (allerede nu, tænk når han er falder endnu bedre til) i spillet på en måde, som MDH simpelthen ikke magter. Så hvis Kurzawa også begynder at score mål, så ser det svært ud for MDH.
James har et flot potentiale, men jeg er ikke helt enig med folk, der mener, at han allerede nu bør stå foran Kian fx. Jeg tror, at James skal have tid. Det er alligevel ikke mange store kampe, han har stået i endnu. En ting er Sønderjyske på hjemmebane. Noget andet er FCK i Parken i en head to head guldkamp.
Mabil virker ikke heeelt skarp. Kunne man ikke prøve med George og Paul sammen og så midtbanen fra i går, hvor Frank og Evander ligger og skifter roller centralt og i halfspace (som jeg var overrasket over Graulund og journalisten ikke kendte?).
James har et flot potentiale, men jeg er ikke helt enig med folk, der mener, at han allerede nu bør stå foran Kian fx. Jeg tror, at James skal have tid. Det er alligevel ikke mange store kampe, han har stået i endnu. En ting er Sønderjyske på hjemmebane. Noget andet er FCK i Parken i en head to head guldkamp.
Mabil virker ikke heeelt skarp. Kunne man ikke prøve med George og Paul sammen og så midtbanen fra i går, hvor Frank og Evander ligger og skifter roller centralt og i halfspace (som jeg var overrasket over Graulund og journalisten ikke kendte?).
-
Densestar7430
Jonas Løssl tror jeg, at du kan skyde en hvid pil efter.
Der var fornyligt rygter om at både Marseille og Monaco skulle være interesserede, hvis det er tilfældet kan jeg slet ikke se, at et skifte til FCM skulle være interessant.
Hvis man fra sommer af kunne overtale Grytebust til at tage et halvt år på bænken, så tror jeg også vi vil have nået et tidspunkt hvor Jesper Hansens karriere må være på vej ned af bakke.
Jeg savner en bedre målmand - det må være et af de steder der i år eller næste år skal handles. Koster to mål i går, og ikke længere særlig prangende med fødderne.
Det ene mål bliver så annulleret, da linjendommeren ikke er på plads i tide. Skubbet fra SE spilleren kommer først i anden omgang. Utilgiveligt bolden ikke bare bliver bokset væk ved enhver tvivl. Et opråb om mållinje teknologi fejet af bordet i dette tilfælde, men rent held var det.
Beklager min ‘sviner’ JH… der skal altså mere kvalitet til. Man kan desværre ikke blive målt på det arbejde man ‘ikke laver’ i kampene, hvor vi oftest selv er på kuglen det meste af tiden.
Det ene mål bliver så annulleret, da linjendommeren ikke er på plads i tide. Skubbet fra SE spilleren kommer først i anden omgang. Utilgiveligt bolden ikke bare bliver bokset væk ved enhver tvivl. Et opråb om mållinje teknologi fejet af bordet i dette tilfælde, men rent held var det.
Beklager min ‘sviner’ JH… der skal altså mere kvalitet til. Man kan desværre ikke blive målt på det arbejde man ‘ikke laver’ i kampene, hvor vi oftest selv er på kuglen det meste af tiden.
Jeg synes folk glemmer de redninger JH også laver i kampene. Og hvor god han er i spillet med fødderne og reaktionen på stregen.
Jeg synes JH er en af de bedste målmænd vi har haft. Ja han er ikke den største og så dominerende i feltet, men der har vi så tilgengæld suppens bedste 3 mandsforsvar der stort set vinder alt i luften.
Iøvrigt er jeg ikke helt oppe at køre over James som mange er. Jeg synes også han spillede en god kamp igår. Han er fysisk stærk hvilket er godt. Men jeg synes han var for langsom i sin omgang med bolden. Så også flere gange Erik var efter ham med dette. Lagde også mærke til han ikke altid var klar på at spillerne kommer hurtigere og tættere på ham. F.eks hvis han vandt en duel var det ligesom om han ikke var klar på der altså bare kommer en ny spiller.
Dette har selvfølgelig også noget at gøre med kamptræning i forhold til det tempo han var vant til i Fredericia hvor han var meget dominerende.
Håber det er en tilvænnings ting. Så hvis han bliver bedre i fødderne skal han nok blive en gevinst. Fysikken er ihvertfald i top.
Jeg synes JH er en af de bedste målmænd vi har haft. Ja han er ikke den største og så dominerende i feltet, men der har vi så tilgengæld suppens bedste 3 mandsforsvar der stort set vinder alt i luften.
Iøvrigt er jeg ikke helt oppe at køre over James som mange er. Jeg synes også han spillede en god kamp igår. Han er fysisk stærk hvilket er godt. Men jeg synes han var for langsom i sin omgang med bolden. Så også flere gange Erik var efter ham med dette. Lagde også mærke til han ikke altid var klar på at spillerne kommer hurtigere og tættere på ham. F.eks hvis han vandt en duel var det ligesom om han ikke var klar på der altså bare kommer en ny spiller.
Dette har selvfølgelig også noget at gøre med kamptræning i forhold til det tempo han var vant til i Fredericia hvor han var meget dominerende.
Håber det er en tilvænnings ting. Så hvis han bliver bedre i fødderne skal han nok blive en gevinst. Fysikken er ihvertfald i top.
Kurzawa ser jeg også som utrolig spændende. Endelig en venstrekant der kan lave indlæg. Når Poul og ham bliver spillet bedre sammen, kommer det til at vælte ind med mål. ( ja Poul skal lige blive lidt skarpere
)
Fatter ikke den hårde kritik der ofte er af Jesper Hansen, uden Hansen ikke noget mesterskab sidste år, kan da bare nævne FCK-FCM kampen, han redder lang langt flere point end han mister for os. Nej hvis der er nogen der har spillet langt under niveau i dette forår, så er det da Jakob Poulsen, han har da virkelig manglet mange %, han må da ligge helt i top bare på fejlafleveringer. Men ja der skal strammes op hele vejen rundt, og det er helt nede fra de simple afleveringer til det at lukke kampene når man har muligheden.
-
mousebreaker
Vedr den første del om JH og mesterskabet sidste år så er det faktuelt forkert. Jesper Hansen reddede os ikke mange point sidste år i forhold til hvad man må kunne forvente af en målmand. Han sluttede godt af men startede skidt ud. Gør vi op plads for plads mod Brøndby så var han decideret udklasseret af Rønnow og meget sandsynlig at det var på den plads vi i en opgørelse mod Brøndby stod svagest. Vi var blevet mestre med en bred vifte af målmænd.6097 skrev: ↑18. mar 2019, 14:59Fatter ikke den hårde kritik der ofte er af Jesper Hansen, uden Hansen ikke noget mesterskab sidste år, kan da bare nævne FCK-FCM kampen, han redder lang langt flere point end han mister for os. Nej hvis der er nogen der har spillet langt under niveau i dette forår, så er det da Jakob Poulsen, han har da virkelig manglet mange %, han må da ligge helt i top bare på fejlafleveringer. Men ja der skal strammes op hele vejen rundt, og det er helt nede fra de simple afleveringer til det at lukke kampene når man har muligheden.
Han har været rigtig god i år det er der ikke tvivl om. Han har reddet masser af point og fortjener meget ros. Han var dog decideret ringe mod Sønderjyske, men vi slap med skrækken.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
https://medium.com/@tapinanalyse/sæsone ... db838b4d466097 skrev: ↑18. mar 2019, 14:59Fatter ikke den hårde kritik der ofte er af Jesper Hansen, uden Hansen ikke noget mesterskab sidste år, kan da bare nævne FCK-FCM kampen, han redder lang langt flere point end han mister for os. Nej hvis der er nogen der har spillet langt under niveau i dette forår, så er det da Jakob Poulsen, han har da virkelig manglet mange %, han må da ligge helt i top bare på fejlafleveringer. Men ja der skal strammes op hele vejen rundt, og det er helt nede fra de simple afleveringer til det at lukke kampene når man har muligheden.
Her er Tap-Ins analyse over målmændene i sidste sæson. Der er en del af det jeg finder vægtet helt forkert og er derfor heller ikke enig i konklusionen, men bider mærke i den del med shot stoppingen som er den del jeg finder mest valid
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Nogen som har set en forklaring fra Sønderjyske på at de ikke overholdt fair play og gav os bolden, lige inden straffesparks-situationen?
Jeg syntes man skal droppe det “fairplay” ofte spilles bolden langt bagud. Så hellere dommerkast hvor begge går efter bolden
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Paul havde alligevel mistet, eller var ved, at miste bolden til to SE spillere og det var ikke fordi han var holdt op med at spille. Så havde måske været fair nok, med en igangsætning at slå sig løs omkring for begge parter.
Derfra er resten jo bare sløseri. Kæderne stod nogenlunde men trods det, valser SE lige igennem. Få modstanderen kørt i græsset med det samme og tag et gult kort, færdig arbejde.
Derfra er resten jo bare sløseri. Kæderne stod nogenlunde men trods det, valser SE lige igennem. Få modstanderen kørt i græsset med det samme og tag et gult kort, færdig arbejde.
Jeg giver ikke en skid for det fairplay fis, med at skyde bolden ud, når en spiller ligger ned. Det er ene og alene dommerens ansvar.
Men når så dommeren fløjter af, så sparker man den kraftedeme ned til holdet der havde bolden. Alt andet er svineri.
Men når så dommeren fløjter af, så sparker man den kraftedeme ned til holdet der havde bolden. Alt andet er svineri.
Høvdingen af Herning
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Fuldstændig enig. Længere er den ikke. Dommeren burde fløjte og fortælle at vi spiller med fairplay og ikke lade SE fortsætte spillet.