SL R24 FCM-FCN, mandag 04.03.19 kl. 19.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian

SL R24 FCM-FCN, mandag 04.03.19 kl. 19.00

Indlæg af Christian »

Jeg har hørt Steinlein sige at vi vinder the double i denne sæson, og med FCK´s sejr over Vejle i går, er vi nødt til at vinde denne kamp for at holde snor i dem.

FCN har startet foråret godt med 2 sejre og 1 uafgjort, og har brug for point i denne kamp for at holde sig i top 6.

Vi har de sidste par år haft et godt tag på FCN, og vi har ikke tabt til dem siden marts 2017.
Marts er ikke en god måned for os at møde FCN. Over de sidste 6 år har vi 5 gange mødt dem i marts uden sejr i en eneste af dem.

2018: Uafgjort
2017: nederlag
2016: nederlag
2015: -
2014: nederlag
2013: Uafgjort

Vi har MDH i karantæne til kampen.

Jeg er lidt ærgerlig over at FCK igen i denne runde får lov at spille før os, da jeg ser det som en fordel i det parløb vi har kørende i denne sæson.

God kamp.

Peter

Re: SL R24 FCM-FCN, mandag 04.03.19 kl. 19.00

Indlæg af Peter »

Vi spillede også sidst hele tiden i sidste sæson - Det er Steinlein og co. der er gået med til at TV stationerne bestemmer såvi må leve med det! Tror at Joel rykker over til venstre og Mads Døhr til højre - Ville være en hård kamp at smide Kurzawa ind fra start i overfor en varm Skov Olsen. Ellers samme hold som sidst!

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Peter skrev:
4. mar 2019, 12:23
Vi spillede også sidst hele tiden i sidste sæson - Det er Steinlein og co. der er gået med til at TV stationerne bestemmer såvi må leve med det! Tror at Joel rykker over til venstre og Mads Døhr til højre - Ville være en hård kamp at smide Kurzawa ind fra start i overfor en varm Skov Olsen. Ellers samme hold som sidst!
Efter at havde set FCM dokumentaren i går tror jeg du får ret i at Døhr får chancen, da det virker som om KA er meget tilfreds med hans indsats. Personligt vil jeg hellere have en venstrebenet på venstre back og vil også gerne give Kurzawa lidt minutter før vi går ind i slutspillet.

Nicolai

Kim

Indlæg af Kim »

Gad vide hvordan aftenens vejr kommer til at spille ind på kampen - kan se det skal regne en del - samt frisk vind og en 6-7 grader, ikke ligefrem optimalt for poleret fodbold og tryllerier..

Håber det rammer FCN mere hårdt end os :)

/Kim

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hvis Kurzawa ikke skal/kan spille en rolle fire runder inde i foråret og med Dal Hende i karantæne, så synes jeg, det er lidt spøjst. Det kan selvfølgelig være, den småskade var lidt værre end først antaget, men jeg forventede egentlig en impact-spiller a la Bodurov, når vi henter en mand ind til blot 6 måneder.

Det er ikke fordi, jeg er modstander af, at Thychosen spiller - langt fra - men jeg er ikke vild med at rykke Joel over på venstre, som jeg frygter, vi ser i aften.

Christian

Indlæg af Christian »

Peter skrev:
4. mar 2019, 12:23
Jeg mener jeg husker et par kampe fra efteråret, hvor Joel og Mads byttede plads flere gange i løbet af kampen. Det synes jeg vil være fornuftigt at gøre her, og så give Kurzawa de sidste 20 min afhængig af stillingen, forudsat han er klar selvfølgelig.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Efter at have set Canal 9's dokumentar omkring FCM, hvor Kenneth Andersen siger, at MDT ikke har fortjent at sidde på bænken, så kunne jeg godt forestille mig, at han starter med MDT på højre wingback og Joel på venstre.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ville være komplet vanvittigt at hente en venstre back i polsk landsholdsklasse hjem i en 6 måneders lejeperiode uden at bruge ham i den her situation. MDH har spillet som en pose meget dårlige nødder i de tre første kampe i foråret. Jeg vil være rystet hvis en skadesfri Kurzawa ikke spiller kampen i aften. Hvis han gør det rigtig godt så må MDH træne sig tilbage på holdet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Jeg kunne godt have mine bekymringer ved at sætte Joel ud på venstrekanten. Han har virkelig imponeret på højresiden, hvor Dal Hende har været meget svingede på den venstre. Jeg håber personligt, at vi stiller med Kurzawa på venstresiden, da jeg rigtig gerne vil se ham i aktion.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
4. mar 2019, 14:12
Ville være komplet vanvittigt at hente en venstre back i polsk landsholdsklasse hjem i en 6 måneders lejeperiode uden at bruge ham i den her situation. MDH har spillet som en pose meget dårlige nødder i de tre første kampe i foråret. Jeg vil være rystet hvis en skadesfri Kurzawa ikke spiller kampen i aften. Hvis han gør det rigtig godt så må MDH træne sig tilbage på holdet
Det er også det, jeg tænker. Med en lejekontrakt på 6 måneder er der altså ikke plads til en lang tilvænningsperiode. Hele pointen med den aftale var vel at lave en her-og-nu-forstærkning?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det må være konkurrencen i truppen, som afgør hvem det bliver. Men det er da i sådan en situation her at Kurzawa skulle tage chancen og vise hvad han kan. Men for at kunne det, skal han jo også have vist det til træningen. Hvis Mads er bedre, så skal Mads også spille.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Med Pauls udtagelse til det Nigerianske landshold håber jeg virkelig at vi ser en rigtig arbejdsom og skarp Paul mod Fcn i aften og gerne med mål på hans konto.

Peter

Indlæg af Peter »

Kurzawa har vi købsoption på så det er vel med henblik på at se om det er en vi vil have fremover, men klart at han skal også levere fra start - Jeg sagde blot hvordan jeg troede at vi ville starte og hvorfor :) - Er så også lidt farvet af at jeg syntes at Døhr er en dejlig spiller, men svært for ham at få spilletid når at Joel er så god!

Jeg håber dog også at det bliver sådan - FC Nordsjælland de har nogle våben der kan gøre ondt på alle og der betyder relationer vel noget for at stoppe dem :)

Kurzawa får vel kampen imod Kolding og måske en af de resterende 2 kampe, men jeg kan også sagtens tage fejl og så starter han i aften!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Tror ligeledes at Kurzawa skal ses i lyset af at der er en købsoption, som Peter siger. Samt at han har været skadet i opstarten. Men han tager minimum en bænkplads så lad os se.

Jeg kunne tilgengæld sagtens se at Joel bliver på højre og MDT tager venstre wingback.
Joel har gjort det fremragende i højre, og MDT har også sagt at han går efter at indtage den venstre wingback på u21 landsholdet, som er en af de pladser der er mest åben.

Hansen
Kian - Sviatchenko - Scholz
Joel - JP - Evander - MDT
Rilwan - Paul - Mabil

Er mit bud.
Men kan se at der er udtaget en trup på 20 mand.
Er lidt spændt på hvem der bliver sorteret fra udover Gustav.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
4. mar 2019, 16:24
Det må være konkurrencen i truppen, som afgør hvem det bliver. Men det er da i sådan en situation her at Kurzawa skulle tage chancen og vise hvad han kan. Men for at kunne det, skal han jo også have vist det til træningen. Hvis Mads er bedre, så skal Mads også spille.
Det er jeg slet ikke uenig i. En venstre benet venstre back bør dog alle dage skulle være pænt mere skidt spillende end en højrebenet. Ikke meget højreback Døhr har spiller heller. Nu starter Døhr men jeg tænker det har noget at gøre med Kurzawaks skade og dermed måske manglende form, samtidig med at han måske ikke har været i stand til at få trænet nok med vores spillesystem
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar