Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

MFKM skrev:
8. feb 2019, 07:39
Kent skrev:
8. feb 2019, 07:12
I dag starter #sldk endelig igen, og det skal fejres med 5 kvarters optakt til foråret og #venfcm i selskab med Peter Ross, Nicolaj Rasmussen og Kent Nielsen https://soundcloud.com/user-336203398/s ... raret-2019
Husk muligheden for at støtte podcasten gennem https://sortsnakpodcast.10er.dk eller Mobilepay 60-05-08
Er det en forretningshemmelighed, eller kan vi få at vide hvor mange der har tilmeldt sig som støttere og hvad det giver pr. Afsnit?

Personligt mener jeg det bør være en pligt for alle os der nyder jeres podcast, og tror rigtigt mange gerne vil, men jeg kunne godt forestille mig for få rent faktisk får det gjort - selvom det er nemt.
Når det nu er crowdfunding, så synes jeg, at det er fair nok, at tallene er relativt åbne. Det er dog ikke mig, der sidder med indbakken på vores økonomi, så jeg har ikke de præcise tal. Men det jeg hørte efter første podcast var, at der var kommet 16 støttere på 10er.dk - vi har ikke fået de første penge endnu, men tror det giver ca. 200 kr per podcast.
Derudover er der kommet over 2000 kr ind via Mobilepay.
Det gør, at vi er meget optimistiske ift at kunne få pengene ind, som vi skal bruge til det mobile udstyr. Det er vi super glade for.
Det hele skal dog nok køre en periode, før vi kan se hvor meget vi ender med at få ind. Mit personlige håb er, at vi kan ramme ca. 50 støttere på 10er.dk. Hvis vi gør det, så vil podcasten sandsynligvi kunne køre på ren crowdfunding, så vi ikke er afhængige af at finde sponsorer hele tiden.
I øvrigt lancerer vi i podcasten en lodtrækning om en hjemmebanetrøje - sponseret af Sportmaster i Herning Centret - blandt alle dem, som støtter os inden grundspillet er slut. Vi håber, at det kan motivere nogle til at smide en 10’er eller 20’er i vores retning. Som det fremgår ovenfor, så er der ikke tusindevis af andre i puljen, så oddsene er rimelig gode :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
8. feb 2019, 08:10
Når det nu er crowdfunding, så synes jeg, at det er fair nok, at tallene er relativt åbne. Det er dog ikke mig, der sidder med indbakken på vores økonomi, så jeg har ikke de præcise tal. Men det jeg hørte efter første podcast var, at der var kommet 16 støttere på 10er.dk - vi har ikke fået de første penge endnu, men tror det giver ca. 200 kr per podcast.
Derudover er der kommet over 2000 kr ind via Mobilepay.
Det gør, at vi er meget optimistiske ift at kunne få pengene ind, som vi skal bruge til det mobile udstyr. Det er vi super glade for.
Det hele skal dog nok køre en periode, før vi kan se hvor meget vi ender med at få ind. Mit personlige håb er, at vi kan ramme ca. 50 støttere på 10er.dk. Hvis vi gør det, så vil podcasten sandsynligvi kunne køre på ren crowdfunding, så vi ikke er afhængige af at finde sponsorer hele tiden.
I øvrigt lancerer vi i podcasten en lodtrækning om en hjemmebanetrøje - sponseret af Sportmaster i Herning Centret - blandt alle dem, som støtter os inden grundspillet er slut. Vi håber, at det kan motivere nogle til at smide en 10’er eller 20’er i vores retning. Som det fremgår ovenfor, så er der ikke tusindevis af andre i puljen, så oddsene er rimelig gode :-)
Edit: I bunden af vores side på 10er.dk https://sortsnakpodcast.10er.co kan man nu se antal støtter - vi er på 19.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg kan bekræfte, at det ikke er særligt svært. Meld jer til!

Man kan jo altid melde fra igen, hvis niveauet falder :D

/Cortez

Sniper

Indlæg af Sniper »

Cortez skrev:
8. feb 2019, 10:27
Jeg kan bekræfte, at det ikke er særligt svært. Meld jer til!

Man kan jo altid melde fra igen, hvis niveauet falder :D

/Cortez
Så er jeg også meldt til og det officielle tal er 21 :fcm: Jeg håber endnu flere har lyst til at melde sig til, man bestemmer også selv hvor meget man vil donere af gangen og det er super nemt at melde sig til. Lad os nu vise de drenge at vi elsker deres program!! :fcm:

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kent skrev:
8. feb 2019, 08:10
Der er heller ikke trukket nogle penge fra min konto endnu, som jeg husker det bliver det trukket én gang om måneden, og så bliver det beløb man støtter med ganget med det antal gange der er udkommet en podcast den pågældende måned. Så for februar skylder jeg indtil videre 30kr, der så bliver trukket i slutningen af måneden :)

MFKM

Indlæg af MFKM »

tak for indsigten, jeg tror mange flere gerne ville støtte, men lige mangler at få taget sig sammen til at oprette sig. Gode konkurrencer er helt sikkert et skridt imod at flere får taget sig sammen.

SimonH

Indlæg af SimonH »

MFKM skrev:
8. feb 2019, 12:16
tak for indsigten, jeg tror mange flere gerne ville støtte, men lige mangler at få taget sig sammen til at oprette sig. Gode konkurrencer er helt sikkert et skridt imod at flere får taget sig sammen.
Jeg synes at folk er godt i gang.

Til sammenligning:

Københavns Fanradio: 67 støtter
Stemmer fra Ådalen: 49 støtter
Sort snak: 23 støtter
Brasserbold: 1 støtte
Brøndbylyd: Ukendt

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Målet må være at overhale kbh :)

Benzo

Indlæg af Benzo »

Både i ligaen og i podcast-støtte ! Men mest det første..

THenry

Indlæg af THenry »

Kent skrev:
1. feb 2019, 16:24
Mrlewanski skrev:
1. feb 2019, 15:52
Har I opgivet akademiet? Siden Onyekas debut er der kun givet debut til Oliver Olsen fra ungdomsafdelingen, som symbolsk fik fem minutter i efterårets sidste kamp. Hvordan skal nye akademister slå igennem, når truppen er gigantisk?
Jeg forstår pointen og skal nok tage den med, men folk har det med at glemme Baidoo, som så godt nok også kun fik et enkelt indhop: https://superstats.dk/spillere/spiller? ... =2017/2018
Jeg ved godt, at Cajuste ikke tæller med som akademispiller, men han fik debut i august - kort efter han var fyldt 19 år. Synes også tit vi glemmer ham i debatten om de unge talenter. Det skyldes sikkert, at han ikke har gået på akademiet.
https://www.superstats.dk/spillere/spil ... me?id=3373

Peter

Indlæg af Peter »

Derudover har jeg svært ved at se hvad det lige er at forventningen er? Hvor mange talenter skal op og have spilletid på førsteholdet pr sæson før at det er godkendt? Jeg har det fint med at der er 1--3 der snusser til det i nogle det bare at der også er nogen der får et gennembrud på førsteholdet - ala Onyeka fx. - indimellem.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Peter skrev:
13. feb 2019, 16:07
Derudover har jeg svært ved at se hvad det lige er at forventningen er? Hvor mange talenter skal op og have spilletid på førsteholdet pr sæson før at det er godkendt? Jeg har det fint med at der er 1--3 der snusser til det i nogle det bare at der også er nogen der får et gennembrud på førsteholdet - ala Onyeka fx. - indimellem.
I hvert fald for mig, handler det ikke så meget om antal, men om identitet, historiefortælling og om der er sammenhæng imellem det der bliver sagt og det der bliver gjort.

Ifølge transfermarket er der 18 udlændinge (56,3 %) i førsteholds truppen.
Der kan en sidenote selvfølgelig være at Joel, Sparv og Wikheim ikke ligefrem er langt fra den danske kultur. Rilwan var dansker hvis systemet ikke havde været f***. Paul tæller vel næsten som halvdansker ;)

Men synes bestemt at det er et tal man skal holde øje med, og der ikke går helt Brøndby i den.

Kunne også være optimalt med nogen med lokal forankring. Nu er Juelsgaard og Munksgaard desværre ikke i truppen længere. Men JP og Kian er da i hvert fald fra området. Nicolaisen er lige i øjet. Og der er vist også nogle af de spændende spillere i vækstlaget der er.
En del lokale trænere også, det er også en fed ting.

Akadamiet, som jeg lige kan se.
Ottesen, Sviatchenko, Nicolaisen, Thycosen, Oliver Olsen, N. Madsen, Tue Jensen, Frank, Rilwan og Paul.
Hvoraf Sviatchenko og Paul PT er de eneste faste startere. Ikke skræmmende, men vigtigt som jeg ser det, for at se hvad FCM er for en klub og som en del af overstående, sammenhæng imellem hvad man siger og hvad man gør, identitet og historiefortælling.

Håber ikke vi kommer længere ned, og Brøndby er jo et fremragende eksempel på hvor galt det kan gå.

Peter

Indlæg af Peter »

Steffen am skrev:
13. feb 2019, 17:21
Peter skrev:
I hvert fald for mig, handler det ikke så meget om antal, men om identitet, historiefortælling og om der er sammenhæng imellem det der bliver sagt og det der bliver gjort.

Der kan en sidenote selvfølgelig være at Joel, Sparv og Wikheim ikke ligefrem er langt fra den danske kultur. Rilwan var dansker hvis systemet ikke havde været f***. Paul tæller vel næsten som halvdansker ;)

Men synes bestemt at det er et tal man skal holde øje med, og der ikke går helt Brøndby i den.

Kunne også være optimalt med nogen med lokal forankring. Nu er Juelsgaard og Munksgaard desværre ikke i truppen længere. Men JP og Kian er da i hvert fald fra området. Nicolaisen er lige i øjet. Og der er vist også nogle af de spændende spillere i vækstlaget der er.

Ottesen, Sviatchenko, Nicolaisen, Thycosen, Oliver Olsen, N. Madsen, Tue Jensen, Frank, Rilwan og Paul.
Hvoraf Sviatchenko og Paul PT er de eneste faste startere. Ikke skræmmende, men vigtigt som jeg ser det, for at se hvad FCM er for en klub og som en del af overstående, sammenhæng imellem hvad man siger og hvad man gør, identitet og historiefortælling.

Håber ikke vi kommer længere ned, og Brøndby er jo et fremragende eksempel på hvor galt det kan gå.
Er meget enig forstod bare ikke at det blev kritiseret som at det var dårligt at der "kun" har været 3-4 nye siden sidste forår der har fået debut :)

THenry

Indlæg af THenry »

Peter skrev:
13. feb 2019, 18:34
Steffen am skrev:
13. feb 2019, 17:21
Peter skrev:

Er meget enig forstod bare ikke at det blev kritiseret som at det var dårligt at der "kun" har været 3-4 nye siden sidste forår der har fået debut :)
Som jeg tidligere har skrevet, så er alle betydende personer i FCM (med undtagelse af Benham) rundet af akademiet og ved, hvilken betydning akademiet har haft for vores nuværende succes (og muligvis eksistens ift. afværgelse af truende konkurser tidligere), så jeg er ikke så bekymret for akademiet i fremtiden, men det er klart, at vejen naturligt bliver længere til 1. holdet, når vi accelerer vores sportslige målsætninger (herunder i Europa) og økonomi, som vi ser i disse år. Jeg synes også vores seneste valg af træner og sportschef viser, at vi stadigvæk vil akademiet. Havde vi valgt udlændinge i disse roller, så havde jeg været mere bekymret for kursen, herunder kursen for akademiet. Disse valg peger netop for mig mod et ønske om identitet og historiefortælling med akademiet som hjertet i FCM. I den forbindelse kan jeg i øvrigt kun anbefale gen-lytning af den Sort Snak med Glen, hvor han omtaler den fremtidige vej for FCM i forbindelse med at vi skulle vælge ny træner efter Thorup. I min bog leverer Glen decideret Guldkorn ift. dette emne :D

For mig at se valgte Brøndby netop en anden kurs end os med valget af Zorniger som træner og ved at give ham ekstremt meget magt. De slog ind på en kurs med "tysk identitet", og væk fra talentudvikling som jeg ellers huskede Brøndby for i håbet på et hurtigt quick-fix med erfarne og færdigudviklede spillere, der kunne vinde mesterskab (og de var unægtelig tæt på med den strategi) og få sportslig succes på den korte bane. Jeg tror til gengæld de er ved at sætte Brøndbys "identitet" og "historiefortælling" over styr, og får et større oprydningsarbejde, når Zorniger (og de medbragte tyskere forsvinder med ham) på et tidspunkt. I min bog gambler Brøndby pt. med sin identitet, mens FCM fastholdt akademiet som en kernen i klubben og dens identitet med valget af lignende ledende figurer i den sportslige sektor. Jeg forstod ikke helt vores valg dengang af hverken Svend eller Kenneth, men efter jeg hørte Glens Guldkorn, så gav det hele mening for mig ;)

Jeg er helt enig i, at det ville være ønskværdigt med flere "lokale" drenge på holdet (det giver helt sikkert noget til lokalmiljøet, at man kan spejle sig i en lokal knægt, der får succes i klubben), men med et lille lokalområde med få talenter, tendensen med større klubber der betaler større og større penge for yngre og yngre spillere (bl.a. har vi selv eksempler fornyligt i form af NK og A. Poulsen) og vores egne større sportslige ambitioner, der kræver bedre spillere på akademiet og 1. holdet, så bliver det bare svære at tilvælge lokale drenge på bekostning af andre talenter ved mindre de rent talentmæssigt er på niveau med unge spillere, som vi kan tiltrække fra en langt større geografi, som tidligere var resten af Danmark, og dernæst blev til resten af Norden, og nu efterhånden vel dækker resten af verdenen (vi har allerede akademispillere fra Australien, en ungarer indtil fornyligt og vi bliver vel næppe overrasket, hvis vi snart tilknytter f.eks. en brasilianer til ungdomssektoren).

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Så fik AaBerne lidt mere at være sure over 💪 3 dejlige point og vi er for alvor igang. Sort Snak skal også igang og på torsdag vender vi de to hidtige sejre og varmer op til AGF-FCM i selskab med Sture Sandø. Vi klarer det dog ikke uden jeres fyringer/forlængelser - så byd ind!‬

Besvar