Jakob Poulsen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Ravnen »

Jørgensens sølle skud var en skandale, men vi havde også Eriksen og Schøne, begge normalt sikre straffesparks skytter, som fejlede.

(er stadig ikke kommet mig over det..)

Toger

Indlæg af Toger »

Sorry, den jinxede jeg så lige...

Sendt fra min F5321 med Tapatalk

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hehe, ja. Jeg er nu ikke enig med TV om at Jacob sparkede den godt. Dårlig højde på sparket og den var ikke yderlig nok. Ikke at det sidste betød noget fordi målmanden er så langt ude at han har skåret vinklen helt væk.
Man kan lige så godt skrotte den regel om at målmændene skal være på linjen når der sparkes straffespark. Den bliver jo hyper sjældent håndhævet. Måske den kun er der for at målmanden ikke bare kan løbe helt ud til skytten :)
Ikke at jeg mener der skulle dømmes omspark for der er jo tilsyneladende konsensus om at det gør man ikke
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

En statistik som jeg er stødt på før, men som ikke synes at være blevet mainstream endnu: https://inews.co.uk/sport/football/worl ... -v-sweden/

Hvis den kommer mere frem, så er det imo. et værdifuldt værktøj til at vurdere spillere som Polle (hvilket ellers er svært), og måske mere interessant hans arvetagere. Jeg gad vide, om fcm allerede måler på dette.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
16. jul 2018, 09:58
En statistik som jeg er stødt på før, men som ikke synes at være blevet mainstream endnu: https://inews.co.uk/sport/football/worl ... -v-sweden/

Hvis den kommer mere frem, så er det imo. et værdifuldt værktøj til at vurdere spillere som Polle (hvilket ellers er svært), og måske mere interessant hans arvetagere. Jeg gad vide, om fcm allerede måler på dette.
Enig, kunne være interessant at se.

Men tænker at det stadig er relativt lavt, altså at det kun er 60 % at bypassed defenders forklare vinderen.

Tænker også, Sverige scorer lavt på 'bypasses recieved', men kan måske forklares at de står lavt.
Hvis du stiller dig ned på mållinjen med alle mand, vil du modtage 0 bypasses recieved, men du vil næppe vinde kampen. Ligeledes tænker jeg at kontra hold har en fordel i den her statistik, men ok, til det overstået vm var det vel også i høj grad defensive hold der spillede på kontra, det gik godt for?

Helt generelt synes jeg så det her er super spændende, og tror det går stærkt med at usvikle mere data i fodbold de næste par år.
Expected goals baseret på shot location, kom først og er relativ simple.
Så det her med bypasses, og så se hvad der ellers kommer. Jeg ved statsbomb arbejder med at prøve at kvanticificer presspil, hvordan man end vil gøre det.

Det samme her med den store målmands analyse. Der var statistik på redninger, shot location, indgreb i feltet, men du kvanticiferer ikke spil med bolden og deltagelse i spillet fra keeperen, samt kommunikation, fordi hvordan vil du gøre det.

Men der skal nok komme nogen med et bud indenfor 2-3 år.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Cortez

Indlæg af Cortez »

Indrømmet! Jeg har sgu et mancrush på vores anfører. Et mere gennemsympatisk, professionel og omfavnende menneske, skal man vist lede længe efter.

Tak til både Jakob og klubben for at sikre vores fodboldmæssige leder et år mere.

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Den forlængelse er nærmest så naturlig som at trække vejret. Jakob holder niveauet højt! :-)

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

Sådan kaptajn!

Nogen der ved om JP er igang med træneruddannelse og eventuelt har interesse i en fremtidig rolle? Jeg tænker han har et fodboldhoved vi sagtens kunne bruge, den dag hans støvler bliver for tunge.
// Straarup :fcmwolf:

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Straarup skrev:
8. feb 2019, 17:24
Sådan kaptajn!

Nogen der ved om JP er igang med træneruddannelse og eventuelt har interesse i en fremtidig rolle? Jeg tænker han har et fodboldhoved vi sagtens kunne bruge, den dag hans støvler bliver for tunge.
Enig i at han skal fortsætte i Fcm efter endt karriere ellers snupper Agf ham, hvilket ikke skal ske.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Straarup skrev:
8. feb 2019, 17:24
Sådan kaptajn!

Til fanforum udtalte SG at Jakob ikke selv var helt afklaret, og man derfor ikke vidste, om man ville tilbyde JP noget efter karrieren. Hvorpå Steinlein greb mikrofonen og erklærede, at der altid er plads til klublengender i klubben (eller i hvert fald noget i den stil).

JP er ligeså forelsket i FCM, som vi er i vores anfører.

/Cortez

Jakla

Indlæg af Jakla »

Jeg hører til dem der er en stor fan af JP og synes han skal på banen, Jeg er overbevist om at JP selv er i stand til at vurdere hvornår hans tid er forbi og det har han ikke meldt ud endnu. Det er ikke sikkert han skal spille alle kampe, men de kampe han deltager i skal være fra start så længe han er anfører.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jakla skrev:
23. jul 2019, 20:47
Jeg hører til dem der er en stor fan af JP og synes han skal på banen, Jeg er overbevist om at JP selv er i stand til at vurdere hvornår hans tid er forbi og det har han ikke meldt ud endnu. Det er ikke sikkert han skal spille alle kampe, men de kampe han deltager i skal være fra start så længe han er anfører.
Jeg har sjældent været mere lodret uenig.
Det kan og vil heldigvis aldrig blive spillerne selv der sætter holdet. Det har man en træner til, og han vælger de 11 han mener er bedst. Og det er uanset trupstatus, tidligere meritter osv.
Jeg har også respekt for det Jakob har præsteret for FCM, og han er en af vores legender.
Men jeg har lige så stor respekt for, at det er træneren det sætter holdet. Og det synes jeg efterhånden også det er på tide Jakob begynder at vise han også har; uagtet han selvsagt er skuffet over bænkpladsen.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Man kan ikke have en anfører på bænken, så skal JP ikke være anfører. Man må gå ud fra at JP blev forlænget for at spille og ja, han er en af de store legender og skal derfor også have chancen...det har han ikke fået. Korrekt at træneren sætter holdet, men den nuværende situation er ikke holdbar. Der har været gode takter i spillet indtil nu, men antallet af helt store chancer har ikke været overvældende synes jeg. JP mener jeg stadig er stærkere end Evander ved standardsituationer - det har vi brug for nu Kian heller ikke er med længere.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jakla skrev:
23. jul 2019, 21:55
Man kan ikke have en anfører på bænken, så skal JP ikke være anfører. Man må gå ud fra at JP blev forlænget for at spille og ja, han er en af de store legender og skal derfor også have chancen...det har han ikke fået. Korrekt at træneren sætter holdet, men den nuværende situation er ikke holdbar. Der har været gode takter i spillet indtil nu, men antallet af helt store chancer har ikke været overvældende synes jeg. JP mener jeg stadig er stærkere end Evander ved standardsituationer - det har vi brug for nu Kian heller ikke er med længere.
Har han ikke fået chancen?

Han har spillet 286 kampe for klubben. Det vil jeg da sige, at han har fået chancen, og tror trænerne har en ok ide om hvad de får fra ham.

Besvar