Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
8. jan 2019, 22:44
Ifølge TV3 Sport var vi en af flere klubber med følere ude på Tingager, inden han skrev med AGF:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... -broendby/

Ved ikke helt, hvor meget man skal lægge i det. Jeg tror ikke, interessen kan have været særlig stor fra vores side. Umiddelbart ville det kun give mening, hvis der var en midterforsvarer på vej ud.
Nej. Det virker lidt mærkeligt. Han ligner ikke en, der ville være gået ind som starter hos os, og synes vi er godt dækket ind på bredden i midterforsvaret (Nicolaisen, Korcsmar og to spillere der er jævnalderende med Tingager i form af James og Reese samt måske Kristian Riis).

Han kunne selvfølgelig erhverves gratis, og vi er ikke bange for at have mange spillere på kontrakt, så det kunne vel tale for, at der har været indledende kontakt. Dog må der vel også være en grænse for, hvor mange vi hiver ind i en alder på 25 år, uden at han ligner en til start 11?

Den ghanesiske U-17 VM-spiller Abdul Yusif (en midterforsvarer) er i øvrigt blevet sat i forbindelse med os. Det vil i givet fald være en spiller til fremtiden. Tænker han har en profil, der er mere oplagt end Tingager.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

THenry skrev:
9. jan 2019, 10:04
Den ghanesiske U-17 VM-spiller Abdul Yusif (en midterforsvarer) er i øvrigt blevet sat i forbindelse med os. Det vil i givet fald være en spiller til fremtiden. Tænker han har en profil, der er mere oplagt end Tingager.
Hm, hvor ser du det henne? Jeg kan kun finde en artikel fra sidste år om, at FCK var interesserede:

https://ghanasoccernet.com/danish-giant ... azak-yusif

Han bliver 18 år til august ifølge transfermarkt, så han kunne for så vidt hentes på fødselsdagen. Det plejer at sætte sindene i kog, når vi gør det. :P

THenry

Indlæg af THenry »

BTs Steffen Gronemann nævner ham i slutningen af denne podcast med reference til FCM. Det er dog på rygteplan, så det kan lige såvel være FCK eller FCN, hvis han overhovedet kommer til DK.
https://www.bt.dk/fodbold/transfervindu ... mand-drama

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Fra bold.dk's daglige transfermølle:
Tottenham har udset sig Joachim Andersen
Ifølge The Independent har Tottenham udset sig Sampdorias danske forsvarsspiller Joachim Andersen som den mest oplagte erstatning for Toby Alderweireld, hvis belgieren forlader Spurs til sommer. Ifølge mediet forventes danskeren at koste omkring 290 millioner kroner.
Joachim Andersen som dyreste dansker nogensinde? :lol:

Det tror jeg så overhovedet ikke på sker, men det burde vel give nogle ikke helt uvæsentlige udviklingspenge, hvis det gjorde?

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
10. jan 2019, 09:36
Fra bold.dk's daglige transfermølle:
Tottenham har udset sig Joachim Andersen
Ifølge The Independent har Tottenham udset sig Sampdorias danske forsvarsspiller Joachim Andersen som den mest oplagte erstatning for Toby Alderweireld, hvis belgieren forlader Spurs til sommer. Ifølge mediet forventes danskeren at koste omkring 290 millioner kroner.
Joachim Andersen som dyreste dansker nogensinde? :lol:

Det tror jeg så overhovedet ikke på sker, men det burde vel give nogle ikke helt uvæsentlige udviklingspenge, hvis det gjorde?
Omkring 2,175 mio, hvis jeg ikke regner helt skævt (2 år i FCM = 15% af de 5%, som går til udviklingspenge). Det er ikke en svimlende sum, og en reminder om mørke tider, hvor vi solgte ud af de bedste ungdomsspillere, for at holde skindet på næsen økonomisk. Havde det været i dag, var han aldrig røget til Twente.

Til gengæld bliver han en fin case i den fortsatte opbygning af akademiets ry.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Noe skrev:
10. jan 2019, 10:52
Omkring 2,175 mio, hvis jeg ikke regner helt skævt (2 år i FCM = 15% af de 5%, som går til udviklingspenge). Det er ikke en svimlende sum, og en reminder om mørke tider, hvor vi solgte ud af de bedste ungdomsspillere, for at holde skindet på næsen økonomisk. Havde det været i dag, var han aldrig røget til Twente.

Ja, okay, det var faktisk lidt mindre, end jeg lige gik ud fra. Det trækker selvfølgelig ned, at han kun var her i to år.

Er der nogen, der har udregningstabellen for udviklingspenge? Hvilke år tæller egentlig med?

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
10. jan 2019, 13:02
Noe skrev:
10. jan 2019, 10:52

Ja, okay, det var faktisk lidt mindre, end jeg lige gik ud fra. Det trækker selvfølgelig ned, at han kun var her i to år.

Er der nogen, der har udregningstabellen for udviklingspenge? Hvilke år tæller egentlig med?
5% af den samlede sum skal fordeles på de klubber, spilleren har været i fra det 12.-23. år. 12-16 = 5% årligt af det beløb, 17-23 = 10% af beløbet.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/fifas-regler

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Alt andet lige er det jo altid nogen dejlige at få ind. Penge som man ikke kan budgettere med, da man ik aner hvornår de evt. Kommer... Men jo flere akademister der er derude des større er chancerne jo. Der i skal jo selvfølgelig også tillægge værdien i at vi kan lave spillere der slår til i de store ligaer...

Simon kjær er jo ex. Et godt eksempel på en der efterhånden har drysset en del mønt af udover hans transfer...

Husker jeg rigtigt når jeg siger at udviklingspenge kun er når handlen er på tværs af lande grænser. Altså var det Napoli der henter JA, så var der ikke noget beløb til os

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Alt andet lige er det jo altid nogen dejlige at få ind. Penge som man ikke kan budgettere med, da man ik aner hvornår de evt. Kommer... Men jo flere akademister der er derude des større er chancerne jo. Der i skal jo selvfølgelig også tillægge værdien i at vi kan lave spillere der slår til i de store ligaer...

Simon kjær er jo ex. Et godt eksempel på en der efterhånden har drysset en del mønt af udover hans transfer...

Husker jeg rigtigt når jeg siger at udviklingspenge kun er når handlen er på tværs af lande grænser. Altså var det Napoli der henter JA, så var der ikke noget beløb til os?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

Kent skrev:
13. jan 2019, 13:46
Lyder til at der snart sker noget: https://twitter.com/RasmusAnkersen/stat ... 26592?s=20
Hvad skriver han? Jeg har ikke Twitter, så kan ikke se det.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Xort skrev:
13. jan 2019, 14:59
Kent skrev:
Lyder til at der snart sker noget: https://twitter.com/RasmusAnkersen/stat ... 26592?s=20
At der kommer et transferfix om et par dage.

ihaki

Indlæg af ihaki »

Xort skrev:
Kent skrev:
du behøver ikke at have twitter, for at se det, ligesom du ikke behøver at have face

MFKM

Indlæg af MFKM »

ihaki skrev:
13. jan 2019, 15:10
Xort skrev:
Kent skrev:
du behøver ikke at have twitter, for at se det, ligesom du ikke behøver at have face
Linket virker ikke hvis man tilgår det fra telefonen, nok det der er årsag til forvirringen.

https://mobile.twitter.com/RasmusAnkers ... 4268526592 Her er mobil link

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Evander er lige om hjørnet. 😉

Låst