Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Nicolai Kammersgaard

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Stoffer skrev:
13. dec 2018, 11:48
I sidste podcast var der meget brok over, at Dyhr gik ud og "beklagede" sig over manglende spilletid: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... pille-fast, nu er Munksgaard ude med samme sang.

Det ærgrer, at man ikke kan klare dette internt.
I Munksgaards tilfælde synes jeg faktisk at det er okay at han går ud og gør andre klubber opmærksomme på at det er muligt at leje ham. Det er jo tydeligt at han er 3. valg på højre back og ikke ser ud til at få meget spilletid. Hvis han deciderede krævede at blive solgt synes jeg at det havde været et problem, men jeg synes det er okay i det her tilfælde.

Nicolai

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg har et par spørgsmål til, hvilken position Kenneth vurdere er bedst for følgende tre spillere:

Kraev er en af vores få landsholdspillere og har et stort potentiale, men jeg kæmper lidt med at finde ud af, hvordan han bedst passer ind i det nuværende spilsystem. Det er måske også derfor, at han ikke får så meget spilletid pt.? Han blev vist afprøvet lidt som 8’er i opstarten, og har primært spillet både 9’eren og på en af kanterne. Ser du ham primært som 9’er centralt i banen, eller ligger hans fremtid på en af kanterne ved siden af en fysisk stor angriber?

Frank Onyeka er primært blevet omtalt som 8’er (bl.a. af Søren Bjerg i en tidligere omgang Sort Snak), men han har primært set spilletid på førsteholdet under Jess som falsk 9’er/offensiv midt eller på en af de to kanter i 3-4-3, og senest har du også spillet ham på en kant. Ser du ham primært som 8’er i fremtiden, eller som en af de 3 forreste?

Evander har primært været anvendt som central midtbanespiller (det kan naturligvis skyldes skader til Sparv og Okosun). Ser du ham primært som en central midtbanespiller i fremtiden eller mere som en af de 3 forreste, hvor han kommer tættere på modstanderens mål, og kan anvende sit fremragende spark, evner 1-1 og spillet i små rum?

En stærk central midtbane med fremragende spillere som Polle, Sparv og Petter Andersson har været en kæmpe styrke for os i de sidste par succesfulde sæsoner, men Sparv har kontraktudløb om 1,5 år og virker til at blive mere og mere skadet, og 35-årige Polle har kontraktudløb til sommer (jeg gætter på den bliver forlænget med et 1 år mere). Så hvis jeg ser 1,5 år ud i fremtiden, så ligner det, at vi stor foran et større ”generationsskifte” på den centrale midtbane. I min optik har vi forsøgt at samle en masse talent på positionen på det seneste ved at skrive lange kontrakter med unge lovende akademispillere (Torp, og Nicolas Madsen m.fl.) og hentet ungt talent udefra, der måske kan udvikle sig til stamspiller hos os på sigt (bl.a. Cajuste og Skytte). Har det været en klar strategi, at vi skulle hente meget talent ind til netop denne position og bl.a. via udlån til andre klubber se, hvordan de udvikler sig med henblik på at vurdere, om nogle af dem er klar om ca. 1,5 år til at udfylde det store tomrum, som vi potentielt kan stå med på den centrale midtbane, hvis både Sparv og Polle ikke længere er der til den tid?

Selvom Okosun er et stort brød, og fylder for to, så kan han vel ikke gøre det alene ;-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det er først efter 36 runder, at det er sjovt at være nr 1! Men efter 20 runder skal efteråret evalueres, så byd ind med jeres bud på efterårets forlængelse og fyring. Hvem har været bedst og værst i efteråret?

Ervino

Indlæg af Ervino »

Bedst: Klart Alexander Sholtz. Et bæst i sorte copa mundial. Fantastisk spiller, som får det til at se nemt ud at være superligaens bedste CB.
Værste: Svært at nævne en, som har gjort det decideret dårlig. Hvis man absolut skal nævne en, så må man sige Kraev har skuffet, mens Gustav Wilkheim har manglet kontinuitet.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Scholz er bare et sygt godt indkøb!!! Det kan der ikke være 2 meninger om.... er vel kun overgået af Robert Skov-købet i FCK

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Total enig i Scholz..

Ellers kunne jeg godt tænke mig at høre fra Kenneth Andersen om den måde vi angriber på, når vi spiller bolden rundt mod hold, der står lavt. Der må være andre end mig, der sidder med nerverne uden på tøjet, fordi vi netop der skaber de farligste situationer for os selv. Ofte spilles bolden frem mod angribere uden for feltet, hvor man så spiller småbold i kombinationer, der ender i at modstanderen får bolden . åh, hvor ville jeg gerne at vi skød noget mere mod mål i de situationer, hvilket Evander dig også prøvede et par gange i dag.... dog uden succes. Er det noget man har fokus på i trænerteamet?

Peter

Indlæg af Peter »

Efterårets fyring:

Kraev har ikke været god nok, men hvad er forventningerne til ham? Ikke ret store herfra længere. Jeg har haft større forventninger til hvad Wikheim kan levere. 1 god kamp og så 3 dårlige er ikke godt nok for en mand af hans kvalitet. "Fyring" herfra på trods af at han hjalp os frem til playoffen.

Forlængelse til Awer Mabil. Hvor er han vokset. Man kan argumentere for Scholz og Andersson også, men for mig er Mabil klart den der skal have den anerkendelse.

THenry

Indlæg af THenry »

Forlængelse: Til teamet der står for køb og salg af spillere for at gennemføre et fremragende transfervindue i sommers

- Scholz er genial, for god til Superligaen og fremragende offensiv, selvom han spiller i den "forkerte" side.
- Joel har været fremragende og en klar opgradering på højereback
- Fedt at man kunne få en kulturbærer som Erik hjem permanent. Den havde jeg ikke set i sommers
- Evander ligner en spiller, der kommer til at blive en stor gevinst (hvis købsoptionen indløses)
- Mabil har været en artig overraskelse efter han er kommet hjem igen
- Bredden er blevet større i angrebet (George) og på den centrale midt (Okosun) sammenlignet med foråret
- Derudover solgte vi spillere for et beløb pænt over de 100 mio. kr. (Buba, Drexler og Due), som kan reinvesteres i kommende vinduer

Jeg letter på hatten. Stærkt arbejde på transfermarkedet (for 4 vindue i træk) har i den grad haft stor betydning for vores sportslige succes og økonomiske muligheder i fremtiden.

Fyring: Den skuffende præstation i de europæiske kampe.

Vi havde alle muligheder for et europæiske gruppespil i år med fornuftige lodtrækninger og endda 2 skud i bøssen, men glippede begge gange og særlig var det skuffende, hvad vi leverede på hjemmebane (hvor vi ellers aldrig taber). Vi havde skabt et fantastisk udgangspunkt med 2-2 i Malmö, men taber hjemme, og vi spillede også dårligt hjemme mod Astana efter at have skabt et OK udgangspunkt på udebane (som naturligvis havde været ret fantastisk, hvis vi ikke som så ofte før skulle dumme os i 4 minuters overtid i Kazakhstan!)

Den europæiske kampagne var virkelig skuffende også taget i betragtning af, at vores gode europæiske sæson for nogle år siden snart bliver forældet, så vi skal snart i et gruppespil igen, inden alle de dejlige seedningspoints forsvinder op i den blå luft!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Stærkt indlæg og er enig i det meste.

Især omkring vores europæiske kampagne, som var yderst skuffende.

Husk også vores salg i sommer af Andreas Poulsen til Gladbach til omkring 40 millioner.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Jeg tænkte på, om det ikke kunne ikke være fedt at få en mand som Jens Ørgaard med i et afsnit på et tidspunkt? Han var jo en primær figur i klubben i mange år, så det ville være fedt at høre en masse forskelligt fra ham. Jeg er sikker på, at han ville have en masse gode historier og anekdoter - og han kunne snakke om, hvordan han ser den store udvikling, som klubben har været i, siden dengang han selv var i klubben.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
16. dec 2018, 20:29
Forlængelse: Til teamet der står for køb og salg af spillere for at gennemføre et fremragende transfervindue i sommers

- Scholz er genial, for god til Superligaen og fremragende offensiv, selvom han spiller i den "forkerte" side.
- Joel har været fremragende og en klar opgradering på højereback
- Fedt at man kunne få en kulturbærer som Erik hjem permanent. Den havde jeg ikke set i sommers
- Evander ligner en spiller, der kommer til at blive en stor gevinst (hvis købsoptionen indløses)
- Mabil har været en artig overraskelse efter han er kommet hjem igen
- Bredden er blevet større i angrebet (George) og på den centrale midt (Okosun) sammenlignet med foråret
- Derudover solgte vi spillere for et beløb pænt over de 100 mio. kr. (Buba, Drexler og Due), som kan reinvesteres i kommende vinduer

Jeg letter på hatten. Stærkt arbejde på transfermarkedet (for 4 vindue i træk) har i den grad haft stor betydning for vores sportslige succes og økonomiske muligheder i fremtiden.

Fyring: Den skuffende præstation i de europæiske kampe.

Vi havde alle muligheder for et europæiske gruppespil i år med fornuftige lodtrækninger og endda 2 skud i bøssen, men glippede begge gange og særlig var det skuffende, hvad vi leverede på hjemmebane (hvor vi ellers aldrig taber). Vi havde skabt et fantastisk udgangspunkt med 2-2 i Malmö, men taber hjemme, og vi spillede også dårligt hjemme mod Astana efter at have skabt et OK udgangspunkt på udebane (som naturligvis havde været ret fantastisk, hvis vi ikke som så ofte før skulle dumme os i 4 minuters overtid i Kazakhstan!)

Den europæiske kampagne var virkelig skuffende også taget i betragtning af, at vores gode europæiske sæson for nogle år siden snart bliver forældet, så vi skal snart i et gruppespil igen, inden alle de dejlige seedningspoints forsvinder op i den blå luft!
Nå, skal vi bare lukke for bud. Ovenstående rammer hovedet på sømmet.

Hvis jeg skal prøve og komme egne:

Forlængelse: Kenneth Andersen

Flere forhold har været gode. Han har selv ført et godt præsterende hold videre uden de store problemer eller uregelmæssigheder. Kontinuitet længe leve. Hvilket klubben også skal have ros for at se kvaliteten i.

Fyring: Talenterne på backen (Denne er hård, fordi jeg egentlig er enig med ovenstående og skal bare finde på noget)

Faktum er, at Dyhr og Munksgaard røg, fordi Joel uomtvisteligt var bedre. Dal Hende har ikke været usårlig, da der har været visse kampe, som har vist hans begrænsninger. Han var fx aldeles ordinær mod fck i parken. Nu er Joel tvunget over, så bliver der lidt plads, men man sidder ikke tilbage med tanken, at de har tvunget sig ind på holdet med et talent, der ikke kan fornægtes.

Så går de ovenikøbet i medierne med deres bekymringer fremfor at holde det internt.

(Reelt synes jeg, at de har gjort det so-so. Både Dyhr og Munksgaard har et talent, der nok skal udfolde sig og de kæmper sgu for sagerne. Om de bliver spillere der kan løfte holdet må tiden vise.)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Undskyld for at være en fluekne....., men han hedder altså Døhr ;)

Men ellers er jeg ikke uenig i din pointe.

/Cortez

Vijen

Indlæg af Vijen »

Positivt
- Udvikling i vores offensive spil, vi kan efterhånden bruge alle facetter i spillet
- Vores sommerindkøb, sjældent har vi ramt rigtig med så mange indkøb i samme vindue. Thumps up Graversen og Steinlein

Negativt
- Vores backtalenter som fik chancen, ikke tog den og nu piver i pressen. Hold det nu internt og lad agenten kontakte de andre klubber.
- Vores europa taktik med at holde 0-0 til det 78 minut og så score til sidst med et sats fra bænken.
- Vores udeform. 10 kampe, 4 sejre, 4 uafgjort og 2 nederlag. Det må gerne blive lidt bedre end 1.6 point i snit. Sidste år havde vi 2.0. Men med udekampe imod Vendsyssel, AGF og Hobro er der gode muligheder for 9 point.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

I denne særudgave er det muligt at høre, hvordan superligatræneren med det højeste pointsnit i historien ser på sit nye job, det netop overståede efterår og de kommende udfordringer i transfervinduet, foråret og Europa.
https://soundcloud.com/user-336203398/s ... h-andersen

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
18. dec 2018, 15:01
I denne særudgave er det muligt at høre, hvordan superligatræneren med det højeste pointsnit i historien ser på sit nye job, det netop overståede efterår og de kommende udfordringer i transfervinduet, foråret og Europa.
https://soundcloud.com/user-336203398/s ... h-andersen
Kære Kent

Den sidste del omkring forberedelsen til europa, jeg køber ikke din argumentation med at, nogle spillere skulle have mere fokus på udlandet, havde Jacob Poulsen det ? her i sommer ? Paul var jo skadet det meste af foråret og han kunne ikke være på toppen fra start af, den forklaring virker lidt mere plausibel.

OG hvis det var sådan, så skulle det samme gælde sig for andre klubber ind og udland ?, ikke mindst FCK, som har kvalificeret sig 9 ud 10 gange.

Besvar