Jeg har et par spørgsmål til, hvilken position Kenneth vurdere er bedst for følgende tre spillere:
Kraev er en af vores få landsholdspillere og har et stort potentiale, men jeg kæmper lidt med at finde ud af, hvordan han bedst passer ind i det nuværende spilsystem. Det er måske også derfor, at han ikke får så meget spilletid pt.? Han blev vist afprøvet lidt som 8’er i opstarten, og har primært spillet både 9’eren og på en af kanterne. Ser du ham primært som 9’er centralt i banen, eller ligger hans fremtid på en af kanterne ved siden af en fysisk stor angriber?
Frank Onyeka er primært blevet omtalt som 8’er (bl.a. af Søren Bjerg i en tidligere omgang Sort Snak), men han har primært set spilletid på førsteholdet under Jess som falsk 9’er/offensiv midt eller på en af de to kanter i 3-4-3, og senest har du også spillet ham på en kant. Ser du ham primært som 8’er i fremtiden, eller som en af de 3 forreste?
Evander har primært været anvendt som central midtbanespiller (det kan naturligvis skyldes skader til Sparv og Okosun). Ser du ham primært som en central midtbanespiller i fremtiden eller mere som en af de 3 forreste, hvor han kommer tættere på modstanderens mål, og kan anvende sit fremragende spark, evner 1-1 og spillet i små rum?
En stærk central midtbane med fremragende spillere som Polle, Sparv og Petter Andersson har været en kæmpe styrke for os i de sidste par succesfulde sæsoner, men Sparv har kontraktudløb om 1,5 år og virker til at blive mere og mere skadet, og 35-årige Polle har kontraktudløb til sommer (jeg gætter på den bliver forlænget med et 1 år mere). Så hvis jeg ser 1,5 år ud i fremtiden, så ligner det, at vi stor foran et større ”generationsskifte” på den centrale midtbane. I min optik har vi forsøgt at samle en masse talent på positionen på det seneste ved at skrive lange kontrakter med unge lovende akademispillere (Torp, og Nicolas Madsen m.fl.) og hentet ungt talent udefra, der måske kan udvikle sig til stamspiller hos os på sigt (bl.a. Cajuste og Skytte). Har det været en klar strategi, at vi skulle hente meget talent ind til netop denne position og bl.a. via udlån til andre klubber se, hvordan de udvikler sig med henblik på at vurdere, om nogle af dem er klar om ca. 1,5 år til at udfylde det store tomrum, som vi potentielt kan stå med på den centrale midtbane, hvis både Sparv og Polle ikke længere er der til den tid?
Selvom Okosun er et stort brød, og fylder for to, så kan han vel ikke gøre det alene