SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00
Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00
Ham der Evander, han kan noget med en bold som giver en lyst til at komme på stadion og se det på nærmeste hold.
Casper BW
Står BW for Black Wolves?
Er du noget i Black Wolves?
Jeg har været medlem af Black Wolves i de sidste mange år og ønsker ikke at være en del af noget som støtter op om sådan en omgang uorganiseret nytårskrudt som forvolder klubben problemer og bøder.
Få det lort fyret af inden kampstart eller efter slutfløjt....så har ALLE en chance for at være på Cc.
Det jager børnefamilierne væk at der pludselig står en flok maskererede mænd.
Børnene som jo er fremtidens støtter bliver utrygge og mange andre bliver sure og irriterede, så forklar mig lige, hvor fedt er det? At så lille en procentdel som åbentbart synes pyro er VILDT fedt, skal have "lov" til at ødelægge en ellers skøn oplevelse for SÅ mange.
Der må findes en løsning.
INGEN over klubben

Jeg har været medlem af Black Wolves i de sidste mange år og ønsker ikke at være en del af noget som støtter op om sådan en omgang uorganiseret nytårskrudt som forvolder klubben problemer og bøder.
Få det lort fyret af inden kampstart eller efter slutfløjt....så har ALLE en chance for at være på Cc.
Børnene som jo er fremtidens støtter bliver utrygge og mange andre bliver sure og irriterede, så forklar mig lige, hvor fedt er det? At så lille en procentdel som åbentbart synes pyro er VILDT fedt, skal have "lov" til at ødelægge en ellers skøn oplevelse for SÅ mange.
FCM- always
Giver dig min fulde opbakning.05915 skrev: ↑7. dec 2018, 22:51Casper BW
![]()
INGEN over klubben
![]()
![]()
Virkelig fortjent at Joel får scoret sit første mål. Det har han taget tilløb til længe - og så en virkelig dygtig Evander - en fryd for øjet med de 2 på holdet.
Med hensyn til pyro synes jeg det er noget værre svineri at man som fan skal pålægge klubben den ene bøde efter den anden. Desuden er det kvælende at stå indhyllet i den røg - har selv prøvet det tidligere. Men jeg har selvfølgelig heller ikke maske på. Tænk på jeres medmennesker unge som gamle. Eller ta på San Siro og fyr krudtet af.
Med hensyn til pyro synes jeg det er noget værre svineri at man som fan skal pålægge klubben den ene bøde efter den anden. Desuden er det kvælende at stå indhyllet i den røg - har selv prøvet det tidligere. Men jeg har selvfølgelig heller ikke maske på. Tænk på jeres medmennesker unge som gamle. Eller ta på San Siro og fyr krudtet af.
Ja, det står for Black Wolves, nej jeg er ikke noget, udover medlem. Jeg repræsentere ikke BW på nogen måde, så behold du bare dit medlemskab.5915 skrev: ↑7. dec 2018, 22:51Casper BW
![]()
INGEN over klubben
![]()
![]()
Jeg har i denne tråd hverken talt for eller imod pyroteknik. Jeg har forsøgt at få lidt fakta på bordet, da folk seriøst snakkede om bøder på 25.000 pr lys og 2,5 million i samlet bøde(her og på facebook).
Jeg er generelt tilhænger af pyroteknik - omend jeg ikke er blind for at det kan misbruges og overbruges.
At det så den her gang afbryder kampen og giver Helenius nogle minutter til at blive nervøs er da kun super heldigt. Havde han nu istedet fået lov at sparke med det samme og vi på CC ikke havde set målet, så havde det da været super uheldigt.
Held og uheld påvirker ikke min generelle vurdering af pyroteknik, som et fedt element på stadion der giver liv.
Samlet set er jeg også overbevist om at det har en positiv økonomisk effekt, i forbindelse med mere interesse fra TV og tilskuere. Der er en grund til at der stadig kom flest til Brøndby kampene i Herning da de lå nummer 8-10 i ligaen.
3-0 sejr over et formstærkt hold er meget fint på en dag, hvor vi ikke spiller os ud.
Det ligner endnu et meget stærkt transfervindue, og der er plusser i bogen til Scholz, Joel og Evander samt Jesper Hansen, der laver en kampafgørende redning, da OB havde chancen for at kæmpe sig tilbage i kampen.
Det var i øvrigt fedt at se Joel komme ind i det lille felt (faktisk sammen med Dal Hende) ved 3-0 målet, selvom jeg mere havde håbet på, at Kraev havde fået scoret der...han kunne godt trænge til et skud selvtillid!
Det ligner endnu et meget stærkt transfervindue, og der er plusser i bogen til Scholz, Joel og Evander samt Jesper Hansen, der laver en kampafgørende redning, da OB havde chancen for at kæmpe sig tilbage i kampen.
Det var i øvrigt fedt at se Joel komme ind i det lille felt (faktisk sammen med Dal Hende) ved 3-0 målet, selvom jeg mere havde håbet på, at Kraev havde fået scoret der...han kunne godt trænge til et skud selvtillid!
Det hverken var eller er pga pyro, der kommer mange til Brøndbys kampe. Den påstand tør jeg vove.CasperBW skrev: ↑8. dec 2018, 13:30Ja, det står for Black Wolves, nej jeg er ikke noget, udover medlem. Jeg repræsentere ikke BW på nogen måde, så behold du bare dit medlemskab.5915 skrev: ↑7. dec 2018, 22:51Casper BW
![]()
INGEN over klubben
![]()
![]()
Jeg har i denne tråd hverken talt for eller imod pyroteknik. Jeg har forsøgt at få lidt fakta på bordet, da folk seriøst snakkede om bøder på 25.000 pr lys og 2,5 million i samlet bøde(her og på facebook).
Jeg er generelt tilhænger af pyroteknik - omend jeg ikke er blind for at det kan misbruges og overbruges.
At det så den her gang afbryder kampen og giver Helenius nogle minutter til at blive nervøs er da kun super heldigt. Havde han nu istedet fået lov at sparke med det samme og vi på CC ikke havde set målet, så havde det da været super uheldigt.
Held og uheld påvirker ikke min generelle vurdering af pyroteknik, som et fedt element på stadion der giver liv.
Samlet set er jeg også overbevist om at det har en positiv økonomisk effekt, i forbindelse med mere interesse fra TV og tilskuere. Der er en grund til at der stadig kom flest til Brøndby kampene i Herning da de lå nummer 8-10 i ligaen.
Jeg tør også vove den påstand, at det langt fra er alle, det synes pyro er så fedt.
Men der er tilsyneladende nogle hætteklædte unge mennesker, der gerne vil være ligeså store som visse fans af Bif.
Trist...
Vi er så solide som hold. Det er imponerende hvordan vi kværner den ene modstander efter den anden på MCH Arena. Helstøbt holdindsats og fortjent sejr. Nu håber vi at Esbjerg finder formen frem igen 
-
mousebreaker
Jeg har altid elsket fyrværkeri i stort set alle former. Som teenager brugte jeg en del tid på at lave hjemmelavede kanonslag ud af fontæner og romerlys. I dag er jeg heldigvis blevet klogere og glad for at det ikke gik galt - (hvad der må betragtes som mere held end forstand når man står med stearinlys og drypper stearin ned i krudt)... så jeg forstår fascinationen af det her pyroteknik, men det er forfejlet at tro at det er nødvendigt for at have stemning på tribunerne. Jeg synes da også det ser fedt ud på afstand, men det er ikke ensbetydende med at det hører til, og røgen er direkte generende for rigtig mange tilskuere på stadion. Nogle gange må man endda afbryde kampen og vente til røgen driver væk. En vigtig pointe er også at folk der brænder pyro af tilmed er maskerede. Det, at man er maskeret beviser jo også at man godt ved at det er forkert det man gør, men man vælger så alligevel at skide på klubben. Når en bruger her på graven i idioti kan skrive at det ikke betyder noget at man får bøder for et 6-cifret beløb så virker det ikke til at der løber blod til hjernen. Jeg tænker da at en sælger for klubben er glad for at modtage et nyt sponsorat i den størrelsesorden og ikke føler at det er ligegyldigt. Man kunne også spørge de her “pyromaner” hvad de synes der er det fede ved pyroteknikken.
Er det lyset?
Er det røgen?
Er det fascinationen/spændingen af at man brænder noget af?
Jeg vil påstå at det er en 100% egoistisk handling og ikke noget man gør fordi man vil give andre en oplevelse
Jeg er glad for at Graversen efter kampen virkede oprigtigt meget frustreret over det og i den grad tog afstand fra det.
At skrive at man tror det giver flere tv seere og har en positiv økonomisk effekt er i den grad at lyve for sig selv for at have en undskyldning for at kunne brænde pyro af. Stemning har selvflg en effekt på hele stadion oplevelsen og også for TV seerne men pyro er ikke nødvendigt for at skabe stemning. Alle der bærer maskering på stadion burde smides ud med det samme og få en bøde samt karantæne. Jeg håber klubben laver tiltag om at sende bøderne videre til de mennesker de tager med pyroteknik.
Er det lyset?
Er det røgen?
Jeg vil påstå at det er en 100% egoistisk handling og ikke noget man gør fordi man vil give andre en oplevelse
Jeg er glad for at Graversen efter kampen virkede oprigtigt meget frustreret over det og i den grad tog afstand fra det.
At skrive at man tror det giver flere tv seere og har en positiv økonomisk effekt er i den grad at lyve for sig selv for at have en undskyldning for at kunne brænde pyro af. Stemning har selvflg en effekt på hele stadion oplevelsen og også for TV seerne men pyro er ikke nødvendigt for at skabe stemning. Alle der bærer maskering på stadion burde smides ud med det samme og få en bøde samt karantæne. Jeg håber klubben laver tiltag om at sende bøderne videre til de mennesker de tager med pyroteknik.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Husker et par kampe i sæsonen 13/14 - tror det var mod Viborg og AaB - hvor der var lavet et stort plastic banner, der dækkede cc. Den var sort og rød. Mens vi så stod under det banner i forbindelse med, at spillerne løb på banen, blev der fyret af ned romerlys og røg. Flere omkring os inkl. min søn på 9 år gik i panik og rykkede plasticen i stykker for at få at få luft. Tænk hvis der gået ild i plasticen...
Og med hensynet til at 100.000 kr er småpenge...jamen så lav da gratis indgang eller gratis vand og pølser, hvis pengene sidder så løst.
Uanset om man har råd eller ej, så hav venligst respekt pengene. Ellers ender det galt.
Og med hensynet til at 100.000 kr er småpenge...jamen så lav da gratis indgang eller gratis vand og pølser, hvis pengene sidder så løst.
Uanset om man har råd eller ej, så hav venligst respekt pengene. Ellers ender det galt.
Flot dødboldsdetalje ved første mål.
En overordnet god indsats mod en dygtig modstander. Jeg vil dog gætte på, at kampen var ret lige i forhold til chanceskabelse og kvaliteten af chancerne skabt. - På den måde var resultatet måske ikke helt retvisende.
Et par kommentarer til Kenneth Andersen.
Jeg er ret vild med hans kommentarer forud og under kampen - han gør tingene enkle, og man får indtrykket, at det også er sådan han er med spillerne.
Det er ret markant, hvordan KA holder fast i opstillinger og koncept fx. i den seneste tid med JP og Evander på midten uanset modstanderen. Der tror jeg, at Thorup havde skiftet mere. Tiden vil vise, om det er godt eller skidt med denne tilgang. Jeg kan godt være en smule bekymret, da jeg anså det for en styrke hos Thorup at holde en bred trup motiveret og relevant, hvilket også var en forskel sammenlignet med Brøndby sidste sæson.
En anden kommentar til Evander som MoM.
Han kan jo noget særligt, men jeg ville gerne vide, om alle de unge tager hans fast plads ordenligt og lader sig anspore til at blive bedre. Jeg kan frygte, at hans spring ind på holdet (og højt i hierarkiet) ville kunne skabe nogle gnidninger. Jeg håber, trænerne har styr på det, så alle de unge spejler sig i det fremfor at gå ned over det.
En overordnet god indsats mod en dygtig modstander. Jeg vil dog gætte på, at kampen var ret lige i forhold til chanceskabelse og kvaliteten af chancerne skabt. - På den måde var resultatet måske ikke helt retvisende.
Et par kommentarer til Kenneth Andersen.
Jeg er ret vild med hans kommentarer forud og under kampen - han gør tingene enkle, og man får indtrykket, at det også er sådan han er med spillerne.
Det er ret markant, hvordan KA holder fast i opstillinger og koncept fx. i den seneste tid med JP og Evander på midten uanset modstanderen. Der tror jeg, at Thorup havde skiftet mere. Tiden vil vise, om det er godt eller skidt med denne tilgang. Jeg kan godt være en smule bekymret, da jeg anså det for en styrke hos Thorup at holde en bred trup motiveret og relevant, hvilket også var en forskel sammenlignet med Brøndby sidste sæson.
En anden kommentar til Evander som MoM.
Han kan jo noget særligt, men jeg ville gerne vide, om alle de unge tager hans fast plads ordenligt og lader sig anspore til at blive bedre. Jeg kan frygte, at hans spring ind på holdet (og højt i hierarkiet) ville kunne skabe nogle gnidninger. Jeg håber, trænerne har styr på det, så alle de unge spejler sig i det fremfor at gå ned over det.
Jeg ser ikke selv træningerne, men det jeg hører er, at Evander er blandt de bedste på træningsbanen, og er det tilfældet, så tror jeg ikke, der er nogen af de andre, der kan få ondt i røven over at han spiller.
Selvom Evander kun er 20 år, så må vi heller ikke glemme, at han bliver købt som en kæmpe stor profil (hvis købsoptionen som forventet indløses), da en transfer til 18 mio. kr. vil bringe ham ind i top 3 over de dyreste indkøb nogensonde i klubben (sammen med Borring og Drexler). Når/hvis en klub som FCM spenderer den slags beløb på en spiller, så skal han være blandt de absolut bedste på holdet.
Ift. rotation af mange spillere, så handler det vel også om, at vi kun har spillet 1 kamp om ugen i den tid, som KA har været chef?
Jeg forestiller mig, at vi vil se mere rotation fra hans hånd, når vi kommer til juli/august, hvor der forhåbentlig er 3 kampe om ugen, da det vil betyde at vi skal spille et hav af europæiske kampe i den periode. Det giver meget mere mening at rotere i et tætpakket kampprogram for at holde stamspillerne friske, mens vi slet ikke har haft samme behov henover efteråret efter EL glippede. Vi har spillet 9 SL-kampe i månederne oktober, november og december (altså 3 superligakampe pr. måned) samt 1 vigtig kamp mod FCK, hvor der var behov for et slagkraftigt mandskab, fordi vi skulle møde vores største konkurrent til pokalen...
Den eneste grund til at rotere i så kampfattigt et program skal være for at holde alle glade, som du nævner, men vi spiller vel for at vinde titler fremfor at være en social forening?
Selvom Evander kun er 20 år, så må vi heller ikke glemme, at han bliver købt som en kæmpe stor profil (hvis købsoptionen som forventet indløses), da en transfer til 18 mio. kr. vil bringe ham ind i top 3 over de dyreste indkøb nogensonde i klubben (sammen med Borring og Drexler). Når/hvis en klub som FCM spenderer den slags beløb på en spiller, så skal han være blandt de absolut bedste på holdet.
Ift. rotation af mange spillere, så handler det vel også om, at vi kun har spillet 1 kamp om ugen i den tid, som KA har været chef?
Jeg forestiller mig, at vi vil se mere rotation fra hans hånd, når vi kommer til juli/august, hvor der forhåbentlig er 3 kampe om ugen, da det vil betyde at vi skal spille et hav af europæiske kampe i den periode. Det giver meget mere mening at rotere i et tætpakket kampprogram for at holde stamspillerne friske, mens vi slet ikke har haft samme behov henover efteråret efter EL glippede. Vi har spillet 9 SL-kampe i månederne oktober, november og december (altså 3 superligakampe pr. måned) samt 1 vigtig kamp mod FCK, hvor der var behov for et slagkraftigt mandskab, fordi vi skulle møde vores største konkurrent til pokalen...
Den eneste grund til at rotere i så kampfattigt et program skal være for at holde alle glade, som du nævner, men vi spiller vel for at vinde titler fremfor at være en social forening?
Helt enig. Det må stoppe med pyroteknik. Klubskadelig virksomhed. Af med maskeringen og ud af klappen. Det kan kun gå for langsomt. Ufatteligt at de vandaler ikke har forstået budskabet endnu. Hvem tro de de er?? Det kan jeg i givet fald fortælle dem. De er en flok undermålere, der nok mangler lidt medvind på cykelstien og ikke har alt for meget under kasketten.mousebreaker skrev: ↑8. dec 2018, 23:04Jeg har altid elsket fyrværkeri i stort set alle former. Som teenager brugte jeg en del tid på at lave hjemmelavede kanonslag ud af fontæner og romerlys. I dag er jeg heldigvis blevet klogere og glad for at det ikke gik galt - (hvad der må betragtes som mere held end forstand når man står med stearinlys og drypper stearin ned i krudt)... så jeg forstår fascinationen af det her pyroteknik, men det er forfejlet at tro at det er nødvendigt for at have stemning på tribunerne. Jeg synes da også det ser fedt ud på afstand, men det er ikke ensbetydende med at det hører til, og røgen er direkte generende for rigtig mange tilskuere på stadion. Nogle gange må man endda afbryde kampen og vente til røgen driver væk. En vigtig pointe er også at folk der brænder pyro af tilmed er maskerede. Det, at man er maskeret beviser jo også at man godt ved at det er forkert det man gør, men man vælger så alligevel at skide på klubben. Når en bruger her på graven i idioti kan skrive at det ikke betyder noget at man får bøder for et 6-cifret beløb så virker det ikke til at der løber blod til hjernen. Jeg tænker da at en sælger for klubben er glad for at modtage et nyt sponsorat i den størrelsesorden og ikke føler at det er ligegyldigt. Man kunne også spørge de her “pyromaner” hvad de synes der er det fede ved pyroteknikken.
Er det lyset?
Er det røgen?
Det er betryggende at høre. Det var også mest en overvejelse, der hvilede på hans alder. Prisen er naturligvis en faktor, men jeg tænker, at præstationer er afgørende for at holde respekten, når man kun er 20 år.THenry skrev: ↑9. dec 2018, 14:19Jeg ser ikke selv træningerne, men det jeg hører er, at Evander er blandt de bedste på træningsbanen, og er det tilfældet, så tror jeg ikke, der er nogen af de andre, der kan få ondt i røven over at han spiller.
Du har naturligvis ret i det med programmet.THenry skrev: ↑9. dec 2018, 14:19Ift. rotation af mange spillere, så handler det vel også om, at vi kun har spillet 1 kamp om ugen i den tid, som KA har været chef?
Min pointe er nok den, at jeg synes, også at Thorup roterede ud fra taktiske hensyn på en måde som KA ikke har gjort hidtil, selvom man fx har spillet i Parken. Jeg siger ikke, at det ene er bedre eller mere rigtigt, men fx blev Frank brugt som en taktisk brik af Thorup. Der ser vi en mere "fast" tilgang fra KA.
-
Steffen am
Er enig i langt det meste,
men lige den her. Ja, vi skal vinde titler. Men opskriften for at vinde titler er også gode spillere, et hold der virker, kan spille sammen og har god stemning.
Specielt i FCM hvor der har været så stor en trup, mange udlejningsspillere osv. er det en ekstra svær kunst, hvor Thorup gjorde det godt.
Måske lidt for godt i hver august måned. Men måske ikke KUN en fordel at have en stor og bred trup.
Kenneth Andersen har rigtig nok andre forudsætninger, både i forhold til antallet af kampe.
Men med lange skader til Dovbyk, Okosun, Kórsmar, Rilwan og delvis Sparv samt salg af bl.a. Duelund, Andreas Poulsen, NK og Sanneh har gjort at nogle konflikter ikke er blevet aktuelle.
Dernæst er vores bænk for nuværende, relativ ung, Med Thycosen, Munksgaard, Kraev, Nicolaisen og Frank.
Hvis alle spillere var klar, kunne jeg se nogle spillere skulle bænkes, der i højere grad kunne give konflikter eller utilfredse spillere.
I øvrigt vildt, og fedt nok at vi kan have så gode spillere skadet, som vi slet ikke snakker om.
Dovbyk, Okosun, Korsmar, Sparv skadet, Paul og Erik i karantæne og Sanneh solgt.
Jamen Nicolaisen og Sholz kan da sagtens det pis, med at score med hovedet. Fandme i orden