U19 og U17
Re: U19 og U17
Det bliver i øvrigt Skotske Hamilton i næste runde, alternativet var Basel, så det er vidst fint.
U19 spillede som bekendt i går mod Esbjerg på hjemmebane, vandt 4-2 og ligger dermed stadig først i U19 ligaen.
Jeg har desværre ikke kunnet finde highlights af hverken den kamp, eller den i Irland.
Jeg har desværre ikke kunnet finde highlights af hverken den kamp, eller den i Irland.
Så skal ungdommen i kamp igen ! Youth League i morgen (onsdag) mod Skotske Hamilton. Der er gratis entré på MCH Arena, så det er bare med at komme afsted 
Derudover kommer Brøndbys ungdom på besøg i weekenden, det bliver til hjemmekamp for u17 og u19 på Ikast stadion. Igen gratis entré
Onsdag 7/11: FCM u19 - Hamilton u19, kampstart kl 18:30 på MCH Arena
Lørdag 10/11: FCM u19 - Brøndby u19, kampstart kl 13:00 på Ikast Stadion
Lørdag 10/11: FCM u17 - Brøndby u17, kampstart kl 15:15 på Ikast Stadion
Derudover kommer Brøndbys ungdom på besøg i weekenden, det bliver til hjemmekamp for u17 og u19 på Ikast stadion. Igen gratis entré
Onsdag 7/11: FCM u19 - Hamilton u19, kampstart kl 18:30 på MCH Arena
Lørdag 10/11: FCM u19 - Brøndby u19, kampstart kl 13:00 på Ikast Stadion
Lørdag 10/11: FCM u17 - Brøndby u17, kampstart kl 15:15 på Ikast Stadion
Hvis det skulle være gået nogens næse forbi, så vandt U19 2-0 over Hamilton i går, highlights kan ses her:
https://www.fcm.dk/nyheder/fcm-tv/hoejd ... lton-(2-0)
https://www.fcm.dk/nyheder/fcm-tv/hoejd ... lton-(2-0)
U-holdene ville ikke lade a-holdet stå alene med deres Brøndby bashing, og beviste at 'Masterclass' nærmest skal betragtes som et ironisk navn, ved at slå Brøndby u17 med 4-3 og Brøndby u19 med 2-1.
U19 ligger dermed klart i spidsen af deres liga, mens u17 har mulighed for at komme op på siden af nr 1 hvis de vinder den kamp de har i hånden, for nuværende ligger u17 nr 2.
U19 ligger dermed klart i spidsen af deres liga, mens u17 har mulighed for at komme op på siden af nr 1 hvis de vinder den kamp de har i hånden, for nuværende ligger u17 nr 2.
Lidt kort varsel, men er først lige blevet opmærksom på det.
Idag spiller U17 mod Esbjergs ditto, det er på Ikast stadion kl 18 der er kampstart.
Onsdag 21/11: FCM u17 - Esbjerg u17, kampstart kl 18:00 på Ikast Stadion.
Idag spiller U17 mod Esbjergs ditto, det er på Ikast stadion kl 18 der er kampstart.
Onsdag 21/11: FCM u17 - Esbjerg u17, kampstart kl 18:00 på Ikast Stadion.
Igen lidt kort varsel, denne gang er undskyldningen at jeg har haft lidt travlt.
Ungdomsbold i weekenden ! Lyngby kommer på besøg.
Lørdag 24/11: FCM u19 - Lyngby u19, kampstart kl 13 på Ikast Stadion
Lørdag 24/11: FCM u17 - Lyngby u17, kampstart kl 15.15 på Ikast stadion
Ungdomsbold i weekenden ! Lyngby kommer på besøg.
Lørdag 24/11: FCM u19 - Lyngby u19, kampstart kl 13 på Ikast Stadion
Lørdag 24/11: FCM u17 - Lyngby u17, kampstart kl 15.15 på Ikast stadion
Det blev til en fin sidste test for U-19 inden den står på YL i Skotland på onsdag. 6-0 over Lyngby.
1-0 Mini-Onuacho på hovedstød
2-0 Oliver Sørensen efter en god omstilling
3-0 Gustav Isaksen efter indlæg fra højre side efter gæsterne var blevet spillet tynd i venstre side
4-0 Gustav Isaksen efter en omstilling, hvor Isaksen let skal sende O. Sørensens indlæg i kassen
5-0 Odeh får skrabet bolden det sidste stykke i mål efter en omgang flipperspil i feltet i kølevandet på et frispark
6-0 Casper Tengstedt chipper perfekt bolden over den fremstormende målmand efter fin frispilning af N. Madsen
Opstilling:
Rafn
Odeh-O. Olsen-Jeff- Dyhr
Dawa-Madsen
Tue-Sørensen-Tenstedt
Jibril
Udskiftninger: Isaksen kom ind for Jibril og Giessing for Jeff
3-0 Gustav Isaksen efter indlæg fra højre side efter gæsterne var blevet spillet tynd i venstre side
4-0 Gustav Isaksen efter en omstilling, hvor Isaksen let skal sende O. Sørensens indlæg i kassen
5-0 Odeh får skrabet bolden det sidste stykke i mål efter en omgang flipperspil i feltet i kølevandet på et frispark
6-0 Casper Tengstedt chipper perfekt bolden over den fremstormende målmand efter fin frispilning af N. Madsen
Opstilling:
Rafn
Odeh-O. Olsen-Jeff- Dyhr
Dawa-Madsen
Tue-Sørensen-Tenstedt
Jibril
-
Mrlewanski
Fedt. Tak for det. Hvem vil du fremhæve? Er der nogen, der snart kan begå sif på Superliga-niveau?THenry skrev: ↑24. nov 2018, 15:02Det blev til en fin sidste test for U-19 inden den står på YL i Skotland på onsdag. 6-0 over Lyngby.
Opstilling:
Rafn
Odeh-O. Olsen-Jeff- Dyhr
Dawa-Madsen
Tue-Sørensen-Tenstedt
Jibril
Der er helt sikkert mange dygtige spillere på det her U-19 mandskab, men jeg ser ikke nogle af dem bare lige gå fra U-19 til førsteholdet. Jeg har skrevet lidt om det i transfertråden viewtopic.php?f=1&t=97434&start=30
Derudover bar denne kamp præg af, at det var det suveræne tophold, der mødte det suveræne bundhold. Det var vel lidt som at se Barcelona køre rundt med Alaves. Jeg tror, at Lyngby er godt tilfredse med "kun" at tabe 6-0. Det kunne være blevet en langt større sejr.
Helt generelt er jeg personligt ret vild med Nicolas Madsen på den centrale midtbane. Han er for god til U-19 ligaen, men jeg tror han skal udlejes (Fredericia anyone?) til en anden klub for at få spilletid på seniorniveau, før han kan gøre sig forhåbning om, at komme ind på vores førstehold (altså "Victor Torp-modellen"). Talentet er dog helt sikkert til Superliga, og havde han spillet for FCM anno 2010 eller 2013, så tror jeg også, at han allerede havde fået superliga-debut for os.
Derudover bar denne kamp præg af, at det var det suveræne tophold, der mødte det suveræne bundhold. Det var vel lidt som at se Barcelona køre rundt med Alaves. Jeg tror, at Lyngby er godt tilfredse med "kun" at tabe 6-0. Det kunne være blevet en langt større sejr.
Helt generelt er jeg personligt ret vild med Nicolas Madsen på den centrale midtbane. Han er for god til U-19 ligaen, men jeg tror han skal udlejes (Fredericia anyone?) til en anden klub for at få spilletid på seniorniveau, før han kan gøre sig forhåbning om, at komme ind på vores førstehold (altså "Victor Torp-modellen"). Talentet er dog helt sikkert til Superliga, og havde han spillet for FCM anno 2010 eller 2013, så tror jeg også, at han allerede havde fået superliga-debut for os.
U17 spiller pokal kamp idag mod Vejle, det foregår på Ikast Stadion.
U19 spiller retur-kampen mod Hamilton FC, første kamp endte 2-0 til FCM u19
Onsdag 28/11: FCM u17 - Vejle B u17, kampstart kl 18:30 på Ikast Stadion
Onsdag 28/11: Hamilton FC u19 - FCM u19, kampstart kl 18:30 på New Douglas Park
Der kommer formentlig ikke noget TV på Youth League kampen, men forhåbentlig kommer der highlights bagefter. Hvis der er nogen som har taget turen til Skotland, skal de da være mere end velkomne til at give deres besyv med på kampens forløb
Der kommer formentlig ikke noget TV på Youth League kampen, men forhåbentlig kommer der highlights bagefter. Hvis der er nogen som har taget turen til Skotland, skal de da være mere end velkomne til at give deres besyv med på kampens forløb
Rettelse, u19 Youth League er først kl 20.
Nej det er jo ikke Brøndby, så det bliver ikke vist i tv... kun Brøndby!Benzo skrev: ↑28. nov 2018, 14:18U17 spiller pokal kamp idag mod Vejle, det foregår på Ikast Stadion.
Der kommer formentlig ikke noget TV på Youth League kampen, men forhåbentlig kommer der highlights bagefter. Hvis der er nogen som har taget turen til Skotland, skal de da være mere end velkomne til at give deres besyv med på kampens forløb![]()
Jeg tror ikke Brøndby nogensinde har spillet Youth League, det kræver jo at enten suppe holdet eller "Masterclass" vinder deres respektive mesterskabSniper skrev: ↑28. nov 2018, 19:20Nej det er jo ikke Brøndby, så det bliver ikke vist i tv... kun Brøndby!Benzo skrev: ↑28. nov 2018, 14:18U17 spiller pokal kamp idag mod Vejle, det foregår på Ikast Stadion.
Der kommer formentlig ikke noget TV på Youth League kampen, men forhåbentlig kommer der highlights bagefter. Hvis der er nogen som har taget turen til Skotland, skal de da være mere end velkomne til at give deres besyv med på kampens forløb![]()