Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Danand123 »

Ugens fyring: alle de publikummer, der forlader stadion før slutfløjt. Mangel på respekt - intet mindre.

Fører superligaen med en flot sejr på 5-0 - og så går man 5 minutter før slutfløjt. Ægte fans bliver til kampen er afsluttet.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Forlængelse: Kenneth Andersen... fantastisk start med indimellem flot spil og gode resultater. Han holder fokus på spillet og processen. Fx var han godt tilfreds med spillet i Esbjerg, selv om det gik galt til sidst. Og derfor flot at spillet fortsatte mod Vejle - og så med et flot resultat til følge. Var vi kommet foran de 2-0 i Esbjerg i 1. halveg (som vi spillede til) kunne det være blevet noget ala kampen mod Vejle.

Håber han fortsætter med at holde fokus på det, han kan gøre noget ved - og ikke alt andet med dommerkendelser, Ståle, vejret, banen, programmet osv., som andre trænere kommenterer på.

Peter

Indlæg af Peter »

min forlængelse går til Polle for en super kamp i Vejle og et generelt løftet niveau - Syntes han løser sin rolle fint ved siden af Evander!

Fyring til... Det danske udlændingesystem for endnu ikke at have givet Rilwan hans danske pas efter mere end 8 år i Danmark som skatteborger!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

‪I den nyeste omgang #SortSnak gør vi status på lejespillerne i Fredericia samen med Jonas Dal, drøfter afklapsningen af Vejle og ser frem mod topbraget mod FCK sammen med Christian Olsen fra Københavns Fanradio. Desuden er Peter Ross imponerende skarp i en quiz!
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... ck-braget‬

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
21. nov 2018, 13:50
‪I den nyeste omgang #SortSnak gør vi status på lejespillerne i Fredericia samen med Jonas Dal, drøfter afklapsningen af Vejle og ser frem mod topbraget mod FCK sammen med Christian Olsen fra Københavns Fanradio. Desuden er Peter Ross imponerende skarp i en quiz!
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... ck-braget‬
Tak for denne.

Mange tak for interviewet med Jonas Dal. Det var vildt spændende og stor cadeau til Dal for at tage sig tiden. ... Bekymrende ifht. nogle af de udlejede spillere.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg har lige hørt seneste udgave, og er meget begejstret for sort snak.
Jeg hverken spoler frem eller afslutter udsendelsen før tid, og er underholdt og klogere på klubben og holdet efter hver episode.

Stor ros herfra til hele teamet bag, med håb om at i fortsætter udsendelserne længe endnu.

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Jeg er stor fan af Sort Snak, og har hørt podcasten trofast de seneste måneder. Stor, stor ros - hvor er det bare godt lavet, tilrettelagt, udført og interessant for en FCM-fan som mig bosiddende i landflygtighed på djævleøen ;-)

Selvfølgelig er der plads til forbedringer, fx synes jeg det har kikset lidt med paneldeltager(e), der havde for lidt at byde ind med, en eller to gange, og selv om formatet er brandgodt, som det er nu, er det også vigtigt at forny sig. Men altså, det er kun bittesmå knaster i et virkeligt stærkt fundament.

I dag har jeg haft lejlighed til at høre FCKs podcast med optakt til søndagens kamp. Også stor ros til de gode ildsjæle fra FCK-podcasten...men jeg vil alligevel tillade mig at sige at Sort Snak ligger (mindst) en liga over i niveau bedømt på denne ene FCK podcast, jeg har hørt.

Helt specifik vinder Sort Snak på en bedre vært (holder snakken fast på den lagte dagsorden, lader folk tale ud, mere rolig og klar formuleret), lidt mere modne, interessante og skarpere paneldeltagere med insiderviden, samt større variation i form af gæster over tlf, interviews på træningsbanen, pudsige historie fra fortiden mm.

Keep up the good work!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Tak for roserne! Hele teamet bag er glade for, at arbejdet bliver værdsat.
Skriv endelig i denne tråd hvis I har ideer og ønsker. Jeg læser det, der bliver skrevet, og så vurderer vi løbende om der skal laves justeringer eller tages emner op. Nogle gange sker det med det samme - andre gange tager det længere tid - og af og til bliver det slet ikke til noget. Men alle input bliver læst og overvejet.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Ros: Endnu en god podcast, dejligt at få et overblik over lejeland, og super at i havde fået Jonas Dal til at give input til de 6 spillere vi har på græs i Fredericia.
Ris: I glemte Bill Hamid i jeres gennemgang ;)

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Jeg synes det er værd at tilstræbe at holde sig omkring 1 time. Derefter begynder det at blive lidt langt.
Man kunne evt lade sig inspirere af fodbold fm som jo også gerne snakker i noget der ligner to timer men opdelt i to mindre udsendelser.

Blot et forslag (selvom jeg da også har hørt samtlige episoder til dato i det nuværende format)

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg har også lyttet trofast med siden den 1. Podcast. Virkelig godt arbejde!

@Kent I den nye sæson kommer podcastne knap så ofte, men i længere udgaver. Er det for at i ikke selv skal bruge så meget tid i studiet? - Eller kan i måske have misfortolket jeres lytteres svar på jeres spørgeskema i pausen?

Husker i spurgte til, hvor længe man mente podcasten skulle være, hvor jeg tror vi var mange der mente den skulle være så lang som mulig. (Jo mere jo bedre), men for mit vedkommende var det ikke på bekostning af færre podcasts. Jeg hører noget hellere 1 podcast på 1 time hver uge, end 1 podcast på 2 timer hver anden uge.

Mit eneste kritik punkt er nu, hvor podcasten (DESVÆRRE, men forståeligt) udkommer knap så ofte, er at i får vendt nogle uaktuelle emner. F.eks. Gennemgang af en 2 uger gammel kamp bliver hurtigt kedeligt.

Ellers stor cadeau! Selv uden de sort røde briller synes jeg i er længder bedre end den nye FCK podcast og også bedre end det jeg har hørt af Brøndby lyd.
Synes i er helt på højde med Mediano som fortjent også har rost jer. (Flere gange?)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Har flere gange rost podcasten, men derfor gør jeg det gerne igen :D . Det er virkelig prisværdigt at I lægger så meget arbejde i det.

Jeg har ikke hørt hverken Brøndbys eller FCKs fan podcasts, så dem kan jeg ikke sammenligne med, men jeg lytter meget til Mediano, og selvom emner her naturligvis er mere mangfoldig, så er det jo netop fokusset på FCM, I vinder på. I (teamet som helhed) er ganske enkelt bedre informeret og up to date med klubben, og efter nogle tekniske børnesygdomme er I også på højde her. Stor, stor ros!

Mht. længden af podcasten, så mindes jeg ikke en episode, hvor jeg tænkte at den blev for langstrakt, men der er sikkert en grænse - selv for de mest inkarnerede :lol:

Input:

Jeres interviews med fan-repræsentanterne fra henholdsvis Brøndby og FCK har begge været meget, meget interessante, og det er meget tydeligt, at I sørger for at deltagerne er velvalgte og at de er briefede i forhold til spørgsmålene. Det er med til at højne niveauet, tænker jeg. Derudover kammer de godmodige drillerier heller ikke over fra nogen af siderne, hvilket også kan/skal være en balancegang.

De bedste episoder har efter min mening været dem, hvor I er gået i dybden med et emner f.eks. da I fokuserede på talentudviklingen og -opbygningen i klubben. Rigtig fed og lærende. Og at Rasmus Ankersen vil stille op, skal I altså bare skam-udnytte - altid interessant hvad vores bestyrelsesformand tænker om situationen pt. (uanset tidspunkt :D ). Et interview med vores kommercielle direktør til en snak om udviklingen og visionerne her?

Min ydmyge mening er, at I faktisk er så dygtige, at I også kunne række ud efter udefrakommende "eksperter" (altså ud over fan-repræsentanter fra andre klubber), såsom journalister (f.eks. Klaus Egelund) til en snak om hvordan medieverdenen fungerer (eller måske rettere ikke fungerer, hvis man ikke er et Hovedstadshold). Eller noget lignende med en repræsentant fra TV-rettighedshaverne? Er helt tryg ved, at I vil formå at lave et fint interview med den rette balance mellem oplysning og kritisk tilgang til disse interessenter.

Er helt med på at arbejdet med podcasten tager tid - måske også mere tid end vi (alm. fans) regner med, så uanset, så tak herfra. Bare tak ;)

/Cortez

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Endnu en gang tak for rosen!
Lige et par svar til de spørgsmål, der rejses:

1) Frekvensen af podcast: Vi udkommer ret præcist hver 14. dag her i efteråret (normalt onsdag formiddag i ulige uger). Tidligere var det lidt mere variende, hvilken dag vi udkom. I evalueringen var der et meget stort ønske om, at vi kom mindst hver uge (ca 80% ønskede det). Det synes jeg også selv, ville være ideelt, men tidsmæssigt er det svært, at få til at hænge sammen. Det er ikke så meget de par timer, det tager at optage, som er problemet men al forberedelsen. I foråret udkom vi lidt hyppigere ifm slutspillet, da det spidsede til. Noget lignende kunne godt ske igen.

2) Længden af podcasten: Tro det eller lad være, men det oprindelige oplæg var, at længden skulle være 20-30 min :D Det er vist aldrig lykkedes os, at være i nærheden af det. Evalueringen sagde, at langt de fleste foretrak 1-1,5 time, så det er i det leje, vi forsøger at ramme - uden at det må blive langtrukken. Vi har haft et par ret lange podcasts her i efteråret og det skyldes en undervurdering fra vores (min) side af, hvor lang tid eksterne gæster snakker. Glen talte fx som et vandfald (og han blev jo også nødt til at gå inden vi var færdige) og lejelands-snakken med Jonas Dal havde jeg forventet tog 5-10 min og når vi så samtidig havde Christian med ift FCK, så tog det bare tid.

3) Fanrepræsentanter fra andre klubber: Det er noget nyt, vi har forsøgt her i efteråret og vi er selv ret glade for det. Synes det giver flere nuancer til optakten og heldigvis har både Åsa, Nanna og Christian været villige til at stille op - det skal de have stor ros og anerkendelse for! Om det bliver ved med at være interessant, hvis man gør det flere gange og hvor ofte vi vil gøre det, ved vi ikke endnu. Det kræver jo også, at modstanderfans vil prioritere tiden.

4) Særudgaver med fokus på talentudvikling mv: Desværre er det ikke blevet til så meget med disse i efteråret. Den eneste vi har lavet, er transfersnakken med Ankersen. Det har der været forskellige grunde til, men det er ikke manglende lyst til at lave dem. Det kræver dog meget tid og også lidt timing - eksempelvis er en planlagt særudgave blevet udsat grundet trænerrokaden i Brentford. Vi håber, at kunne lave en med Kenneth Andersen efter efterårssæsonen og så kommer der forhåbentlig flere i foråret. I øvrigt må I meget gerne komme med input til temaer og personer til særudgaver (fx noterede jeg mig Cortez’ forslag til en snak med journalister om hvordan medieverdenen fungerer).

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jeg kan kun tilstøde mig de øvrige roser. Jeg har været fan og fast lytter siden I startede og jeg glæder mig hver eneste gang til at høre den seneste version. Hører endda ofte episoderne flere gange. Efter et par små problemer med lyden i de allerførste optagelser er det bare blevet til en absolut klassepodcast, fuldt på højde med mediano og fodbold fm. Jeg lytter hellere til jer end Peter Brüchman som ofte udtaler sig faktuelt forkert i forhold til Fcm.
Jeg synes ikke på noget tidspunkt at udsendelserne er blevet for lange eller langtrukne.
I er blevet rigtig gode til at have relevante gæster med i udsendelserne som f.eks “brasserbold”, Jonas Dal og div. fans fra modstanderhold, det giver et fedt segment og håber det fortsætter. Jeg elsker simpelthen special udsendelserne med S.Bjerg, K.Andersen og R.Ankersen og håber også dette segment fortsætter og bliver videreudviklet.
Jeg så gerne at der kom en udsendelse i hver uge men har fuldt forståelse for hvor meget forberedelses tid det kræver og jeg er fuld af respekt for det arbejde I ligger i det. Vi fans er heldige med det i giver os.
Jeg har svært ved at finde på nye tiltag da I allerede har lagt et niveau der som forstås på de andre posts er over hvad andre klubber og medier kan præstere.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg synes det har været nogle meget værdifulde input I har fået fra både Glen og Jonas Dal. Jeg var skeptisk overfor valget af en U-19 træner som ny chef, men jeg fik en langt større forståelse for, hvorfor KA var en god kandidat efter at have hørt Glens synspunkter. Han havde meget fine tanker ift. om man skulle gå "talentvejen" eller hive en stor kanon ind udefra og derudover fik han på saglig vis forklaret, hvorfor vi nok ikke ville vælge nogle af de navne i den danske andedam, som blev nævnt dengang :lol:

Jonas' gennemgang af de udleje spillere i FCF var også genial. Der er bare stor forskel på, om analysen af disse spillere kommer fra en mand, der ser dem træne dagligt og os andre, der måske ser 3 eller 5 kampe med Fredericia på en sæson! Jeg håber meget, at du hiver fat i ham igen for en ny update efter f.eks. forårssæsonen er slut.

Jeg kan sagtens leve med, at udsendelserne blev længere, fordi de snakkede som vandfald, da de fik leveret mange gode pointer :D

Jeg synes også det har fungeret fint med fanrepræsentanter fra MFF, Brøndby og FCK, selvom jeg havde forventet lidt mere positiv arrogance fra FCKs repræsentant i sidste podcast ;)
Det har givet et fint indblik i, hvordan modstanderfans ser kampene, men som du selv nævner er det nok et element, som man skal variere lidt (Når vi møder FCK 5 gange i denne sæson inkl. pokalen, så er det ikke sikkert, at det er lige så spændende at høre en FCK fans input for 5. gang, som det var 1. gang).

Jeg synes generelt særudgaverne er vildt fede, og et par forslag til kommende særudgaver, når tiden må være til det er:

Jacob Jørgensen til en snak om kommercielle indtægter og muligheder.

Et par hurtige tanker:
- Er der ikke noget med, at man vil løfte tilskuertallet til ca. 10.000 pr. kamp. Hvordan får vi konkret flere på stadion? Hvilke tanker er der på dette område?
- Man har tidligere prøvet med en Jysk Ambassade i KBH for at jagte nye sponsorer. Det blev aldrig en succes, men hvad gør man for at få flere landsdækkende sponsorer, når man bor i et tyndtbefolket område uden de helt store virksomheder?
- Det er som om, at man aldrig har fået fat i nogle af de store virksomheder (f.eks. Lego, Bestseller, Vestas, Siemens, B&O), der geografisk ligger indenfor FCMs kerneområde. De tidligere store landsdækkende sponsorater (bl.a. Spar, SAS, Jyske bank/BRF og Det Faglige Hus), som man har fået ind har mig bekendt ikke haft en tydelig geografisk tilknytning til Midt- og Vestjylland. Er der en grund til, at det er så svært for "Regionens Hold", at få fat i de allerstørste virksomheder, der ligger i regionen?
- Vi har ikke haft en stor stadionsponsor siden SAS. Er der en grund til det, når det aldrig har gået bedre rent sportsligt?
- VDV blev aldrig en sportslig succes, men var han en kommerciel succes?

Brentford-forbindelsen - Det kunne måske være en Lars Friis, der har arbejdet i begge klubber.

Et par hurtige tanker:
- Hvor stort er samarbejdet mellem de to reelt? Er det primært via Smart Odds, eller kan det også ses på træningsbanen?
- Sker der stor udveksling af træningsmetoder, taktik, nye trends i fodboldspillet m.v. de to klubber i mellem?
- Er setuppet omkring holdet den samme i både FCM og Brentford?
- Er der stor forskel på at være træner i FCM og Brentford? Minder en træning i Brentford om en træning i FCM?
- FCM har udlejet Nikolaj Kirk til Brentford og Brentford har tidligere udlejet Montell Moore til FCM. Vil vi se en større grad af spillerudveksling/udlejninger de to klubber i mellem i fremtiden?
- Hvordan ser fremtidsplanen ud for Nikolaj Kirk?

Besvar