Bozhidar Kraev.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Nicolai Kammersgaard

Re: Bozhidar Kraev.

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Stoffer skrev:
7. sep 2018, 16:39
THenry skrev:
7. sep 2018, 13:29
Jeg er enig i, at vi efterhånden er et 3-5-2 hold, men i få kampe har det lignet den oprindelige 3-4-3 (men jeg kan tage fejl) nok mest tydeligt i Aalborg, hvor Dovbyk og Kraev lå på siderne af Paul. Jeg synes også Kraev lå meget i venstre side hjemme mod Randers, og det har ikke været den store succes, når hans udgangspunkt har været i venstre side.

I 3-5-2 har vi indtil nu spillet med 2 8'ere, men jeg er spændt på om vi twister systemet lidt fremover for jeg antager, at Evander passer bedre i en regulær 10-rolle (som muligvis også er den bedste position for en Kraev).
Jeg er ikke overbevist om, at Kraev har passningerne eller boldomgangen i små rum til at udfylde en 10'er rolle. Jeg ser klart hans bedst rolle som hængende angriber sammen med Paul i 3-5-2 eller som falsk 9'er med to deciderede kanter på siden eks. Wikheim og Mabil i 3-4-3. Hans helt store styrke er i min bog hans afslutninger og løb i dybden, og jeg er med på, at det også er godt for en 10'er, men jeg mener personligt, at en 10'er først og fremmest skal kunne diktere spillet og dernæst afslutte.
God indspark. Jeg er enig med dig i hans spidskompetencer, men jeg synes at det har været en fiasko de gange han har været falsk 9er. Men jeg giver dig også ret i at han nok vil fungere allerbedst som hængende angriber ved siden af Poul, selvom jeg også tror at han kan blive en fin anderledes 10er. Så alt i alt bliver det spændende hvordan Thorup vil spille ham og hvor mange chancer han i det hele taget får med Evander, Wikheim og George som konkurrenter i angrebet.

Nicolai

THenry

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
7. sep 2018, 16:39
THenry skrev:
7. sep 2018, 13:29
Jeg er enig i, at vi efterhånden er et 3-5-2 hold, men i få kampe har det lignet den oprindelige 3-4-3 (men jeg kan tage fejl) nok mest tydeligt i Aalborg, hvor Dovbyk og Kraev lå på siderne af Paul. Jeg synes også Kraev lå meget i venstre side hjemme mod Randers, og det har ikke været den store succes, når hans udgangspunkt har været i venstre side.

I 3-5-2 har vi indtil nu spillet med 2 8'ere, men jeg er spændt på om vi twister systemet lidt fremover for jeg antager, at Evander passer bedre i en regulær 10-rolle (som muligvis også er den bedste position for en Kraev).
Jeg er ikke overbevist om, at Kraev har passningerne eller boldomgangen i små rum til at udfylde en 10'er rolle. Jeg ser klart hans bedst rolle som hængende angriber sammen med Paul i 3-5-2 eller som falsk 9'er med to deciderede kanter på siden eks. Wikheim og Mabil i 3-4-3. Hans helt store styrke er i min bog hans afslutninger og løb i dybden, og jeg er med på, at det også er godt for en 10'er, men jeg mener personligt, at en 10'er først og fremmest skal kunne diktere spillet og dernæst afslutte.
Jeg tror ikke vi så uenig, da jeg med "10'er" mener en hængende angriber/offensiv midt, der spiller bag en 9'er, der typisk er stor og stærk, som f.eks. Paul.

Jeg er enig i, at hans største styrker er hans afslutninger, dybdeløb og så mener jeg også, at han har et fint touch på bolden, så tror han kunne fungere fint i en rolle lige bag ved Paul og med to kanter på hver side f.eks. Wikheim, Mabil eller Rilwan i en 3-4-3. Det ser ud som om, at det er en lignende formation (med en angriber foran og to off. kanter på hver side), som det bulgarske landshold spiller (i hvert fald i deres seneste landskamp). Jeg gætter på, at Evander også vil være bedst i en lignende rolle, men det kræver jo, at man er villig til igen at ændre lidt på spilsystemet ift., hvad vi primært har spillet i denne sæson.

Kraev er i min bog for klejn og for dårlig i nærkampene til, at han skal spille helt på toppen (9'eren), hvor jeg tror han vil tabe for mange dueller og bolde, og er ikke hurtig nok og stærk nok i udfordringer 1-1 offensivt til, at han har fungeret på kanten i 3-4-3, så tror vi skal have ham ind centralt i banen, hvor han kan tage flere dybdeløb, få flere afslutninger og gerne har en opspilsstation (f.eks. Paul) foran sig, der kan tage slagsmålene og lægge bolden af til ham.

I vores nuværende og mest foretrukne system, så er det nok mest realistisk at han spiller som en af de to 8'er, da han skal slå Wikheim af, hvis han skal spille sammen med Paul som en af de to forreste i 3-5-2. Alternativt skal vi spille mere 3-4-3, hvor Wikheim kan rykkes ud på den ene kant, da han er selvskreven i vores bedste start 11. Jeg ville ikke have noget imod, hvis vi i højere grad spiller den 3-4-3, der var så stor en succes sidste efterår. Særligt da vi i 9 ud af de 12 kampe i efteråret skal møde "mindre" hold, som sikkert vil være godt tilfreds med 1 point mod os.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Der er langt til spilletid for Kraev. Jeg håber vi lejer ham ud til vinter for resten af denne sæson
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo

Indlæg af Benzo »

Enig, og så må han gerne lave en Mabil.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg har haft forhåbninger, men jeg er enig: udlejning virker som det bedste med truppen nuværende sammensætning in mente. Måske det kan gøre noget godt for ham.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Udlejning virker som en fornuftig løsning. Han er på landsholdet og er utvivlsomt et stort talent med en lys fremtid, problemet er bare at han slet ikke har slået til hos os endnu. Så hvis han har hovedet til ligesom Mabil at tage en omvej, så ville det være godt. Jeg tror dog Mabil er lidt unik her, jeg tror desværre ikke altid tålmodigheden er så stor hos spillere og i særdeleshed dem som er nær et a-landshold.

Generelt man må virkelig lette på hatten for Awer Mabil og håbe at hans eksempel måske kan få andre til at være ligeså tålmodige.
Senest rettet af Ravnen 2. nov 2018, 11:36, rettet i alt 1 gang.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvordan får vi ham til at shine. Hvor spiller han bedst og hvorfor spiller han så lidt. Vi må som klub kunne putte noget selvtillid i knægten og få han til at spille noget mere. Kunne en udlejning til Fredericia i forårs sæsonnen være en ide for at rykke ham og hente ham hjem derefter.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
2. nov 2018, 16:12
Hvordan får vi ham til at shine. Hvor spiller han bedst og hvorfor spiller han så lidt. Vi må som klub kunne putte noget selvtillid i knægten og få han til at spille noget mere. Kunne en udlejning til Fredericia i forårs sæsonnen være en ide for at rykke ham og hente ham hjem derefter.
Helt ideelt ville det være hvis vi kunne udleje ham til en af klubberne i superligaen som skal spille nedrykningsspil og som vi ikke selv skal møde igen :)
Vejle måske?
Måske du har ret i at Fredericia er bedre da de spiller i topkampe i deres række og det giver formodentlig et bedre type spil for en type som ham, end hvis det gælder overlevelse. Han skal også lige spille sig på holdet selvflg og der er Fredericia muligvis nemmere.
Lige nu ser han ikke ud til at have en fremtid i FCM, men Awer ønskede de fleste også væk for ikke ret længe siden. Spilletid på fornuftigt niveau må være første prioritet for både ham og klubben. Det her holder ikke
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

THenry

Indlæg af THenry »

Nu når Kraev ikke kan spille sig på klubholdet, så må vi glæde os over, at han igen er med fra start på det bulgarske landshold i dagens kamp mod Cypern. Det lader til, at han har været en del involveret i 1. halvleg jf. livescore.

Jeg gætter også på, at han skal videre til vinter - evt. på en lejekontrakt. Han kan næppe være tilfreds med så begrænset spilletid, som han ser pt. og særligt, når han er inde i varmen på landsholdet, og det kræver formentlig kontinuerlig spilletid i det lange løb, hvis han skal fastholde sin plads der.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ved godt den måske skulle ind under udleje, men kunne Ac Horsens ikke være en mulighed. Han kræver tydeligvis kampe i benene og en træner der kan opildne ham og hvem er bedre til det end Bo Henriksen. Giv ham 6 måneder der og så tilbage til os og forhåbentligt klar til europa-league næste år ellers videre med ham. Han viser for lidt energi ala Hassan og Frank.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
17. nov 2018, 12:16
Ved godt den måske skulle ind under udleje, men kunne Ac Horsens ikke være en mulighed. Han kræver tydeligvis kampe i benene og en træner der kan opildne ham og hvem er bedre til det end Bo Henriksen. Giv ham 6 måneder der og så tilbage til os og forhåbentligt klar til europa-league næste år ellers videre med ham. Han viser for lidt energi ala Hassan og Frank.
Horsens kunne absolut være en mulighed. Problemet med Horsens fremfor en top 1. divisionsklub er at han stadig risikerer splinter i røven og at spillerstilen i Horsens måske ikke hjælper en type som ham.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
17. nov 2018, 13:57
Horsens kunne absolut være en mulighed. Problemet med Horsens fremfor en top 1. divisionsklub er at han stadig risikerer splinter i røven og at spillerstilen i Horsens måske ikke hjælper en type som ham.
Men Kraev kan ikke ryge til 1. division. Det duer ikke. Der er for stort et mismatch mellem dét og hans navn i Bulgarien. Jeg tror, han vil gøre meget for at blive på landsholdet, og den plads kommer altså seriøst i fare, hvis han render rundt på så lavt niveau til daglig.

Hvis vi er nået dertil, så er det bedre at tænke i et salg. Evt. hjem til Bulgarien. Men jeg har nu stadig et håb om, at Kraev kunne få gennembruddet. Konkurrencen er bare benhård her.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg kunne ikke finde Kraev i hverken start-opstillingen eller på bænken i Bulgariens kamp igår, nogen der har hørt noget? Skadet eller lignende?

Besvar