DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30
Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30
Fin sejr. Kontrolleret. Jeg er vild med Scholz, han har dp meget kvalitet på bolden, det er vildt en forskel på ham og Kian med bolden på fødderne.
-
mousebreaker
Kvaliteten var som i foråret og første del af denne sæson - virkelig dårlig. Mabil synes jeg spiller en god kamp skal siges - også med bolden. Ellers var det k e d e l i g t losseri. Ligegyldigt nu. Vi er videre og det er super. Vi skal nok være klar i weekenden med den tænding vi åbenlyst manglede i dag
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Du ER med på at vores A-kæde ikke spillede sig ud i dag og at det reelt var en træningskamp.....?mousebreaker skrev: ↑1. nov 2018, 22:11Kvaliteten var som i foråret og første del af denne sæson - virkelig dårlig. Mabil synes jeg spiller en god kamp skal siges - også med bolden. Ellers var det k e d e l i g t losseri. Ligegyldigt nu. Vi er videre og det er super. Vi skal nok være klar i weekenden med den tænding vi åbenlyst manglede i dag
Hmmm lidt en halvsvag kamp specielt i det fremadrettede spil. Defensivt dominerer vi som sjældent set mod FCK. Synes Mabil er lidt for smart i sit spil, Wikheim synes jeg heller ikke brillerede lige pånær sit løb og afslutning til 2-0. Evander synes jeg man kan se er gode venner med bolden men det er som om at han mangler lidt saft og kraft ift den liga, han spiller i. Men man kan se potentialet og han skal nok blive en gevinst.
Ellers synes jeg Poulsen, Sviatchenko og Scholz gør det godt. Scholz havde nogle fejlafleveringer men hvor er han god i sin spilforståelse...
Skidegodt gået til hele holdet! Pisse godt... måske bliver det vores pokalår i år... hvis ellers BIF bliver ekspederet ud kommer vi aldrig til at opleve et lettere program...
Ellers synes jeg Poulsen, Sviatchenko og Scholz gør det godt. Scholz havde nogle fejlafleveringer men hvor er han god i sin spilforståelse...
Skidegodt gået til hele holdet! Pisse godt... måske bliver det vores pokalår i år... hvis ellers BIF bliver ekspederet ud kommer vi aldrig til at opleve et lettere program...
Den ekspedition kan vi ligeså godt selv tage os af i næste runde. Vi kan jo invitere dem til Herning.
Det er jo ikke sikkert, vi kommer til at møde dem til foråret.
Det er jo ikke sikkert, vi kommer til at møde dem til foråret.
Sparv siger han med sikkerhed ikke er med mod Esbjerg:
https://www.bt.dk/fodbold/det-saa-du-ik ... ter-triumf
https://www.bt.dk/fodbold/det-saa-du-ik ... ter-triumf
Fem sejre i træk mod FCK. Et clean sheet. Tre sejre ud af tre til Kenneth Andersen. Så kan man ikke rigtig klage over noget.
Jeg tror det er os selv som ikke vil investere mere end højst nødvendigt, vi kommer ret hurtigt foran og er i fuld kontrol og derfor bliver vores indsats lidt tilbageholdende. Der var heller ikke grund til mere.
Fedt at man nu er der mentalt, hvor en sejr over FCK er noget almindeligt
Jeg tror det er os selv som ikke vil investere mere end højst nødvendigt, vi kommer ret hurtigt foran og er i fuld kontrol og derfor bliver vores indsats lidt tilbageholdende. Der var heller ikke grund til mere.
Fedt at man nu er der mentalt, hvor en sejr over FCK er noget almindeligt
Ja, fin sejr - men noget ærgerligt at man havde regnet med at være på plads 30 min før kampstart og så bliver ramt af gigantisk trafikkaos, så man først er på plads efter ca. 15 min spillet - dvs knap en time forsinket i bilkø. Det er for ringe FCM - der må sidde nogen med røde ører, der er ved at spare sammen til en kvajebajer til næste kamp
Jeg har i hvert fald ikke bemærket, at der var udsendt advarsel om trafikkaos pga. show i boksen. 
Fedt med sejr og videre deltagelse i pokalen.
Og godt med lidt tænding til sidst, selvom det vist burde have givet et rødt kort til Erik.
Vores forsvar er virkelig solidt. Både Kian, Erik og Scholtz gjorde det rigtig godt og FCK kom ikke frem til meget.
Mom: Scholtz. Fantastisk defensivt og virker til hele tiden at have øje for et potentielt ryk frem ad banen, der kan være med til at skabe overtalssituationer. Jeg vil stadig ikke bytte ham for Bjelland.
Og godt med lidt tænding til sidst, selvom det vist burde have givet et rødt kort til Erik.
Vores forsvar er virkelig solidt. Både Kian, Erik og Scholtz gjorde det rigtig godt og FCK kom ikke frem til meget.
Mom: Scholtz. Fantastisk defensivt og virker til hele tiden at have øje for et potentielt ryk frem ad banen, der kan være med til at skabe overtalssituationer. Jeg vil stadig ikke bytte ham for Bjelland.
Heldigt at fck stiller med et b-hold. Ikke en prangende kamp, men forsvaret gør det, der skal til. Hansen står også en solid kamp, hvor han må håndtere et par drilske bolde. Kampen udstillede den centrale svaghed, som vi har drøftet indgående: spillet med bolden mod et kvalitetshold. Når genpresset ikke generer mange chancer, fordi modstanderen selv er god på bolden (og mindre satset end fx Brøndby), så står man og skal bygge op fra forsvaret. Det bliver for ofte til lange bolde.
Min frygt for JP var ubegrundet, han spillede virkelig godt. Scholtz spiller også godt, han prøver med nogle afleveringer gennem kæderne som ikke altid lykkes, men de er ambitiøse, og hvis de lykkes sætter de en hel midtbane.
Evander bliver interessant at følge, der er tegn på noget godt, men jeg kan så afgjort også godt se, hvorfor han nu er i lille fcm og Danmark. - Der er noget ugideligt over ham. Han mangler ærgerrighed, nerve og tempo i sit spil. Det er alle mentale forhold, som nogen kan lære og andre aldrig kan lære.
Min frygt for JP var ubegrundet, han spillede virkelig godt. Scholtz spiller også godt, han prøver med nogle afleveringer gennem kæderne som ikke altid lykkes, men de er ambitiøse, og hvis de lykkes sætter de en hel midtbane.
Evander bliver interessant at følge, der er tegn på noget godt, men jeg kan så afgjort også godt se, hvorfor han nu er i lille fcm og Danmark. - Der er noget ugideligt over ham. Han mangler ærgerrighed, nerve og tempo i sit spil. Det er alle mentale forhold, som nogen kan lære og andre aldrig kan lære.
https://www.aoh.dk/artikel/tusinder-ska ... -i-god-tidJakla skrev: ↑2. nov 2018, 06:11Ja, fin sejr - men noget ærgerligt at man havde regnet med at være på plads 30 min før kampstart og så bliver ramt af gigantisk trafikkaos, så man først er på plads efter ca. 15 min spillet - dvs knap en time forsinket i bilkø. Det er for ringe FCM - der må sidde nogen med røde ører, der er ved at spare sammen til en kvajebajer til næste kampJeg har i hvert fald ikke bemærket, at der var udsendt advarsel om trafikkaos pga. show i boksen.
![]()
Da stadion jo ligger lige ved siden af både Boxen og resten af Messecenteret, tjekker jeg altid, om der er nogle store arrangementer, når jeg skal planlægge, hvornår jeg kører til bold.
Og FCM og MCH kunne jo i øvrigt ikke rigtig forudse, at nedenstående:
https://www.aoh.dk/artikel/trafikkaos-u ... -gale-veje
Synes ikke at der er nogen grund til at være efter Evander!Stoffer skrev: ↑2. nov 2018, 08:59Evander bliver interessant at følge, der er tegn på noget godt, men jeg kan så afgjort også godt se, hvorfor han nu er i lille fcm og Danmark. - Der er noget ugideligt over ham. Han mangler ærgerrighed, nerve og tempo i sit spil. Det er alle mentale forhold, som nogen kan lære og andre aldrig kan lære.
Han skal ikke normalt spille så vigtig en defensiv rolle på holdet, som det kom til at blive da Sparv blev skiftet ud
Det kunne have været en rolle for Frank Onyeka, hvis han havde været med
Evander har offensive kvaliteter som træder bedre i kraft når vi er mere spilstyrende og boldbesiddende end tilfældet endte med at blive igår
På trods af det så synes jeg at han som ny spiller gjorde en fin indsats - på lidt ulige vilkår
Jeg synes også, at han gjorde en fin indsats(!). Forstå mig ret, jeg forventer meget af ham, og det er måske ikke fair, men det kommer jo af noget grundlæggende positivt: Han kan blive en rigtig, rigtig dygtige spiller. Allerede nu kan man nærmest se, at hans touch og sparketeknik vel er i top 5 all time i fcm. Lidt mere boldbesiddelse med Evander og JP ved roret vil ikke gøre mig noget.974 skrev: ↑2. nov 2018, 11:02Synes ikke at der er nogen grund til at være efter Evander!Stoffer skrev: ↑2. nov 2018, 08:59Evander bliver interessant at følge, der er tegn på noget godt, men jeg kan så afgjort også godt se, hvorfor han nu er i lille fcm og Danmark. - Der er noget ugideligt over ham. Han mangler ærgerrighed, nerve og tempo i sit spil. Det er alle mentale forhold, som nogen kan lære og andre aldrig kan lære.
Han skal ikke normalt spille så vigtig en defensiv rolle på holdet, som det kom til at blive da Sparv blev skiftet ud
Det kunne have været en rolle for Frank Onyeka, hvis han havde været med
Evander har offensive kvaliteter som træder bedre i kraft når vi er mere spilstyrende og boldbesiddende end tilfældet endte med at blive igår
På trods af det så synes jeg at han som ny spiller gjorde en fin indsats - på lidt ulige vilkår
Sammenligningen med Frank er sjov, fordi han på nogen måder har det, som jeg synes Evander savner (hvis/når han skal spille centralt - i hans indhop er han også flere gange røget ind centralt fremfor en af de tre forreste). Frank er altid i bevægelse (til tider endda lidt hovedløst), han er intens i presset og tackler godt. Evander er selvfølgelig på et højere niveau teknisk, har et bedre blik for pasninger, sparker med høj kvalitet osv., ingen sammenligningen der. Noget de begge mangler i deres spil for at blive virkelig dygtige centralt er evenen til at tage temperaturen på kampen og så skrue op eller ned efter behov - der må vi håbe, at JP og i lidt ringere omfang Sparv kan give dem input.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Er jeg den eneste der synes at Mayron George er lidt tung i r... og eller bare doven / ugidelig. Han skal til at deltage lidt mere i vores spil og presse som andre. Det er vel ikke kun meningen at han skal bevæge sig / løbe når han får bolden lige i fødderne. Havde store forventninger til at vi som klub kunne rykke ham op til højere niveau, med øje for et salg, men han virker på mig som status quo - ikke rykket sig væsentligt.
-
mousebreaker
Tror ikke der er så meget tvivl om at George er humørspiller og sådan en type har det bare svært med at præstere godt og så blive bænket alligevel til de næste mange kampe, ofte uden at komme i kamp. Oven i hatten har han har nok også indset at uanset hvordan han gør det på banen så er Onuachu bare førstevalg til den dag han er solgt. Lige nu ser jeg dog ikke nogen grund til at male fanden på væggen. Finder han det rette mentale spor så tror jeg faktisk han kan blive meget vigtig for os fremadrettet og et stort salgTrueWolfMidt skrev: ↑2. nov 2018, 16:07Er jeg den eneste der synes at Mayron George er lidt tung i r... og eller bare doven / ugidelig. Han skal til at deltage lidt mere i vores spil og presse som andre. Det er vel ikke kun meningen at han skal bevæge sig / løbe når han får bolden lige i fødderne. Havde store forventninger til at vi som klub kunne rykke ham op til højere niveau, med øje for et salg, men han virker på mig som status quo - ikke rykket sig væsentligt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!