DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Christian »

LordX skrev:
1. nov 2018, 10:05
Ift. det med at stille med "stærkeste opstilling"

Jeg oplevede en Thorup der i sine sidste kampe havde selvsikkerheden til at sige, at selvom jeg ikke starter med de samme 11 hver gang, så er vi stærke nok til at vinde..

Hvis man pludselig bliver nervøs over at skulle spille med andre dem der vandt sidste kamp.. Så har vi tabt ufattelig meget ved vores trænerskifte.. Det er simpelthen ikke ambitiøst nok kun at have tillid til 11 spillere + 2 indskiftere.. Så taber vi i den lange bane.. Både i kampene, i truppen, i akademiet og på transfermarkedet..
Rigtig godt indlæg, og jeg er helt enig i dit sidste afsnit

Derudover synes jeg ikke man pr. Definition kan sige at rotation er enten rigtigt eller forkert.
Jeg har tillid til at trænerteamet finder den rigtige balance.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vijen skrev:
1. nov 2018, 16:08
Benzo skrev:
1. nov 2018, 16:03
Det er lidt spøjst at FCK endnu ikke, her 2½ time før kampstart, har meldt ud hvilken trup de tager med til Herning. Er der ikke regler for den slags?
En FCK sejr giver 3,5 til 4 igen. Så der er nok nogen der ved at FCK ikke kommer i stærkeste opstilling. Det er jo en 50/50 kamp og det afspejles ikke i Oddset.
Måske fordi det ikke er en 50/50 kamp :)
Vi har hjemmebane
Vi har slået FCK 5 af de sidste 6 gange vi har mødt dem
Vi har scoret 3+ mål 7 gange i rap på hjemmebane i ligaen, incl BIF og FCK
FCK formodes at spare spillere i højere grad end vi formodes at gøre

Jeg tror Odds-sætterne ved hvad de laver. Stiller Ståle derimod i stærkeste og KA sparer markante profiler, så har odds-sætterne taget fejl.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

Vi stiller i samme opstilling som i de sidste kampe, og FCK er uden Skov og Fischer.

Det sætter forventningerne op.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Spændt på hvilken opstilling vi kommer med mod Esbjerg, når vi vælger denne her i aften. Jeg havde nu gerne set et par ændringer for at holde folk skarpe og give troen til alle i truppen at det er muligt at få spilletid - også uden skader. Selvflg en god mulighed for at blive pæne favoritter til pokaltitlen, så jeg forstår såmænd godt tankegangen. Ikke bekymret for om de kan stå distancen fysisk - heller ikke på søndag
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Vijen

Indlæg af Vijen »

mousebreaker skrev:
1. nov 2018, 18:17
Vijen skrev:
1. nov 2018, 16:08
Benzo skrev:
1. nov 2018, 16:03
Det er lidt spøjst at FCK endnu ikke, her 2½ time før kampstart, har meldt ud hvilken trup de tager med til Herning. Er der ikke regler for den slags?
En FCK sejr giver 3,5 til 4 igen. Så der er nok nogen der ved at FCK ikke kommer i stærkeste opstilling. Det er jo en 50/50 kamp og det afspejles ikke i Oddset.
Måske fordi det ikke er en 50/50 kamp :)
Vi har hjemmebane
Vi har slået FCK 5 af de sidste 6 gange vi har mødt dem
Vi har scoret 3+ mål 7 gange i rap på hjemmebane i ligaen, incl BIF og FCK
FCK formodes at spare spillere i højere grad end vi formodes at gøre

Jeg tror Odds-sætterne ved hvad de laver. Stiller Ståle derimod i stærkeste og KA sparer markante profiler, så har odds-sætterne taget fejl.
Jeg mente, at hvis begge hold kommer i stærkesteopstlling så er det en 50/50 kamp. Derfor viste odds at vi møder et svækket FCK hold

SimonH

Indlæg af SimonH »

Hold nu fast vi bliver rystende få i aften.

Christian

Indlæg af Christian »

Super start. Sådan svia

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Dårlig halvleg af begge mandskaber, men fortjent nok at vi er foran med en pind. Ærgeligt at Evander misser den giga chance, men fair nok det er 1-0.
Håber ikke der er skadespause til Sparv

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

En halvleg som indikerer, at lidt rotation havde været et smart træk. FCK er til gengæld helt ufarlige, men de kan sætte trumf på fra bænken. Er ikke rolig.

Treco

Indlæg af Treco »

Synes ikke vi har været ret gode på bolden. Alt for mange fejl og for langsom i tanke og handling. Vi skal have en pind mere, ingen grund til at give FCK chancen for at komme tilbage.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi spiller elendigt. Mangler tænding.

Wikheim!

Kampen synes jeg har vist hvorfor enkelte udskiftninger i startopstillingen havde været at foretrække. Der er nok af spillere som kunne have fortjent at få en start. Nicolaisen, George, MDT for at nævne et par stykker. Mikkel Andersen ville jeg af princip også gerne se have startet. Sgu ikke sjovt at være anden keeper hvis man ikke engang kan få pokalen

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

Er der nogen der har fortalt Mayron George at han gerne må løbe efter bolden? Han har vel ikke rørt bolden siden han kom ind?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi vandt og fik et clean sheat. Det var vist også det positive. Kønt var det bestemt ikke. For sikkert udspil med start 11’eren af Kenneth Andersen, hvilket kan undskyldes med at det er første kamp mod FCK med ham ved roret og et brændende ønske han helt sikkert har om at slå til. Vi skal holde truppen skarp efter min mening. Det var det vi blev mestre på i sidste sæson og det har længe været en styrke.
Ikke sjovt at se på George præstere så ringe som her til aften. Måske for letkøbt at sige det er på grund af manglende spilletid, men det kunne nemt være tilfældet. Han har ellers gjort det godt.

Nu gælder det en svær kamp i Esbjerg

THenry

Indlæg af THenry »

Ikke nogen stor kamp, men vi udnyttede programplanlægningen til at få ekspederet FCK ud af pokalen på en billig baggrund, så jeg er godt tilfreds. Veludført og kynisk arbejde!

Offensivt var vi ikke lige så gode på kuglen og i presspillet som i de sidste par kampe, men vi har fandme en stærk 3-backkæde, der fuldstændig afmonterer FCK. En dårlig clearing i feltet af Erik og en svag aktion fra Jesper Hansen, hvor han efterlader en farlig retur midt i feltet er vel alt, hvad københaverne har i denne kamp. Så kan jeg godt leve med, at de vandt kampen på det parameter, der hedder boldmassage.

Det var en indsats, der minder mig om sidste forår. En scoring på en dødbold, og så lukker vi ellers bare af defensivt, inden kampen dræbes på en omstilling.

MOM: Erik eller Scholz. Det er et par bosser vi har nede i den forssvarskæde!

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

FCK ønsker tydeligvis ikke at vinde i dag.... men alligevel.... kæmpe cadeau igen igen til JPs kattepoter. Ingen kan vist være i tvivl om at han stadig er en af vores allervigtigste spillere👍🏼

Besvar